prroga

etrier spate

47 posts in this topic

Salutare,

Am o intrebare : se poate repara etrierul spate care cica e blocat? Daca da ,cum?

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu ai vazut cum se repara si nu ai reparat niciodata un etrier , mai bine apeleaza la cineva care a mai facut asa ceva si-n felul acesta furi si tu meserie. Eu am incercat sa fac traba asta , dar nu mi-a iesit.:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, mai bine zis este pistonul blocat ! Poti desface etrierul din prinderea lui, scoti placutele si cu grija scoti garnitura din jurul pistonului ( de preferat sa o schimbi daca prezinta crapaturi sau este rupta) si pistonul ! Cu o bucata de smirghel fin cureti pistonul si etrierul ( unde se plimba pistonul ) de orice urma de mizerie, pui pistonul, garnitura si sant gata de montat pe masina !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, mai bine zis este pistonul blocat ! Poti desface etrierul din prinderea lui, scoti placutele si cu grija scoti garnitura din jurul pistonului ( de preferat sa o schimbi daca prezinta crapaturi sau este rupta) si pistonul ! Cu o bucata de smirghel fin cureti pistonul si etrierul ( unde se plimba pistonul ) de orice urma de mizerie, pui pistonul, garnitura si sant gata de montat pe masina !

Multumesc pentru raspunsuri! Am masina in service si mi s-a comunicat ca este etrierul blocat si trebuie sa cumpar unul nou! Banuiam ca se poate repara,( le-am dat si chit de reparatie etrier cu garnituri si alte cele)

Indolenta si lenea mecanicilor ....ma scot din minti !

Cand m-oi duce sa scot masina din service asteapta si bacsis.....imi vine sa-mi....

Edited by prroga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stati putin!!!Daca e blocat mecanismul din interiorul etrierului,nu ai ce sa repari la el.Una e pistonul,garniturile(kit-ul de reparatie) si alta e mecanismul din interiorul etrierului.Nu stiu cum e la modelul vechi,dar la mine asa fost!Se blocase mecanismul si la fel,am zis ca e din garnituri,din cablul de la frana de mana.Pana la urma am luat alt etrier.

Edited by vita_fresh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu la ce te referi? Sa nu aiba etrier si disc pe spate si sa aiba tamburi si ferodouri?

Stati putin!!!Daca e blocat mecanismul din interiorul etrierului,nu ai ce sa repari la el.Una e pistonul,garniturile(kit-ul de reparatie) si alta e mecanismul din interiorul etrierului.Nu stiu cum e la modelul vechi,dar la mine asa fost!Se blocase mecanismul si la fel,am zis ca e din garnituri,din cablul de la frana de mana.Pana la urma am luat alt etrier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma refer la etrierul ce actioneaza pe discul spate.La modelul meu are incorporat si sistemul de frana pe aceleasi placute,spre deosebire de S60 care mai are un rand de placute/tamburi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum spui tu, dar nu cred ca odata ce se blocheaza, nu merg curatate si trebuie schimbate !

Ma refer la etrierul ce actioneaza pe discul spate.La modelul meu are incorporat si sistemul de frana pe aceleasi placute,spre deosebire de S60 care mai are un rand de placute/tamburi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu prea ai ce sa cureti pentru ca etrierul este capsat,este un singur corp unde se afla mecanismul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, nu s-a mai postat nimic aici....am patit-o si eu, partea dreapta spate, etrier blocat, mi s-a spus de mecanici ca trebuie alt etrier pentru ca atunci cand pun frana sau trag frana de mana ramane roata blocata, deci alt etrier. Acum intrebare: am gasit etrier TRW la 183 lei nou, ce crede-ti o fi bun de ceva, ca am gasit si la 300 tot de la TRW.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, nu s-a mai postat nimic aici....am patit-o si eu, partea dreapta spate, etrier blocat, mi s-a spus de mecanici ca trebuie alt etrier pentru ca atunci cand pun frana sau trag frana de mana ramane roata blocata, deci alt etrier. Acum intrebare: am gasit etrier TRW la 183 lei nou, ce crede-ti o fi bun de ceva, ca am gasit si la 300 tot de la TRW.

Salut! Pune si tu te rog o poza cu etrierul blocat ce nu poate fi reparat :)! Legat de pret (183 lei la unii si 300 lei la altii), poate este acelasi produs dar cu adaosuri diferite, cred :P!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arata fix ca un etrier blocat Andu!Nu ai ce sa vezi.Se gripeaza mecanismul interior si nu ai ce sa ii faci.Zi-mi tu mie ce desfaci la el?

post-519-0-08671300-1332183567_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, nu s-a mai postat nimic aici....am patit-o si eu, partea dreapta spate, etrier blocat, mi s-a spus de mecanici ca trebuie alt etrier pentru ca atunci cand pun frana sau trag frana de mana ramane roata blocata, deci alt etrier. Acum intrebare: am gasit etrier TRW la 183 lei nou, ce crede-ti o fi bun de ceva, ca am gasit si la 300 tot de la TRW.

Probabil cel care ti-a dat pretul nu a observat ca 183 de lei era probabil garantia pentru piesa la schimb :). Eu zic sa il iei rapid :)) daca ti-l da cu 183 de roni TRW :D !

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arata fix ca un etrier blocat Andu!Nu ai ce sa vezi.Se gripeaza mecanismul interior si nu ai ce sa ii faci.Zi-mi tu mie ce desfaci la el?

Se desface tot bucatete-bucatele, se curata, se unge, se schimba garnituri si se asambleaza inapoi si merge ca doar nu e turnat dintr-o bucata. Mai greu la noi pentru ca sunt putini mecanici care repara piese, cei mai multi schimband piesa cu totul. Etrierul meu l-am debocat acum doi ani si de atunci nu sa mai blocat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arata fix ca un etrier blocat Andu!Nu ai ce sa vezi.Se gripeaza mecanismul interior si nu ai ce sa ii faci.Zi-mi tu mie ce desfaci la el?

Daca nu desfaci nu ai de unde sa stii! Mai bine schimbam decat sa reparam :D! Se desface fara probleme, mai greu sau mai usor dar se desface!!!

Se desface tot bucatete-bucatele, se curata, se unge, se schimba garnituri si se asambleaza inapoi si merge ca doar nu e turnat dintr-o bucata. Mai greu la noi pentru ca sunt putini mecanici care repara piese, cei mai multi schimband piesa cu totul. Etrierul meu l-am debocat acum doi ani si de atunci nu sa mai blocat.

Asta le-am spus si eu, dar ei "batman, batman" :D :D :D! Trebuia sa pui niste poze sa se convinga si ei!

Share this post


Link to post
Share on other sites

prroga... uite niste imagini care te-ar putea ajuta dar sunt in engleza.... ( te descurci u cu traducerea si cautarea codurilor )

astea sunt pe spate si am sa le pun si cele ptr fata...

astea ar fi cele de pe fata...

post-3398-0-16500300-1332190654_thumb.jp

post-3398-0-89611400-1332190657_thumb.jp

post-3398-0-66941800-1332190661_thumb.jp

post-3398-0-38023900-1332190665_thumb.jp

post-3398-0-28334700-1332190762_thumb.jp

post-3398-0-03154400-1332190765_thumb.jp

post-3398-0-39716200-1332190767_thumb.jp

post-3398-0-55902900-1332190770_thumb.jp

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si mie mi-a fost blocat pe stanga spate dar l-au deblocat la sevice cand am schimbat placutele de frana---este altfel construit decat la masina ce am avut-o inainte unde iesea pistonasul afara dupa ce scoteam placutele de frana si calcam frana---au folosit o trusa in care aveau niste piese(ptr mai multe tipuri de etriere) care se montau in locul placutelor si prin desfiletare au scos pistonasul afara-curatat si uns cu vaselina ,montat si functioneaza!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Una e sa deblochezi un piston,sa schimbi garnituri,sa folosesti un kit reparatie etrier. Si alta e cand se blocheaza mecanismul interior unde nu se poate ajunge,cel putin la modelul meu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

prroga, acelasi defect l-am remediat eu saptamana trecuta, singur, fara service.

Da roata jos, desfa furtunul de la etrier fara frica, pentru ca lichidul va curge usor, nu va intra aer (cu toate ca nu vad de ce te-ai teme de asta). Apoi blochezi pedala de frana pe pozitia apasat, pentru a nu mai curge deloc lichid. Demontezi cablul de frana scotand intai arcul, apoi tragand burduful de protectie inspre capat si apoi tragand de tubul cablului inspre fata masinii pentru ca apoi sa-l scoti din inelul de fixare inspre mijloul masinii.

Desfaci suruburile de fixare ale etrierului, dai etrierul jos si apoi detasezi definitiv cablul franei de mana de pe gheara si mergi cu etrierul la spalat. Abia cand e curat pe exterior te apuci de treaba efectiv.

Scoti pistonul prin actionarea repetata a ghearei pentru frana de mana. Va iesi ca prin minune. :salut:

In interior vei gasi cel mai probabil mizerie pe suprafata pistonului si mal (o pasta de depuneri) in interiorul etrierului si pistonului, pe care va trebui sa o cureti cu spray de curatat, sau cu orice ai la indemana. Apoi, clatesti cu lichid de frana.

Daca pistonul are zgarieturi pe suprafata cilindrica lucioasa, acestea vor trebui sa dispara. Eu am curatat cu smirghel de 600 si am finisat cu 1200, pana nu s-a mai simtit nimic la mana, iar suprafata a ramas lucioasa. Am spalat etrierul si pistonul foarte bine, asigurandu-ma ca nu a intrat nisip sau altceva in el, am curatat si surubul de aerisire cu peria de sarma, am desfundat canalul acestuia, am suflat cu aer, am clatit si umplut etrierul cu lichid de frana nou.

Dupa ce totul este foarte curat si uns cu lichid de frana, schimbi garnitura (oringul) din interiorul cilindrului etrierului (aproape de buza exterioara) si burduful de protectie de la exterior (aici e "ingineria" de care fug toti nestiutorii) exact asa: pui burduful pe piston in puzitia sa fireasca, apoi il tragi pana cand capatul cel mai larg (umarul acestuia) iese cca 5 mm in afara pistonului. Asezi bine prin rotire umarul burdufului in santul prevazut pe etrier, iar cand esti convins ca toata circumferinta sa a intrat in acel sant si ca pistonul e in pozitie perpendiculara pe directia de culisare, il impingi inauntu prin apasare moderata, pana cand va intra pe oringul din cilindru. Apoi continui sa-l introduci prin apasare concomitenta cu rotire spre dreapta (sens normal de insurubare), pana la capat (cand nu se va mai putea roti). Pentru rotire folosesti orice ai la indemana, nu trebuie prese speciale si alte prostii. Eu am rotit cu un patent deschis, care avea falcile inguste.

Burduful ca veni singur la locul sau, iar etrierul va fi gata pentru montare. Nu uita ca toate aceste operatiuni vor decurge minunat doar daca totul va fi uns cu lichid de frana curat.

Dupa ce totul a fost montat si strans corespunzator, aerisesti etrierul lasand deschis surubul de aerisire pana curge cel putin 150 ml lichid din el. Ai grija sa completezi in borcan in permanenta, sa nu scada nivelul si sa ajunga aer pe circuit de la borcan (primul furtun de sus duce la ambreiaj, iar cel de sub el e pentru frane).

Daca curge prea lent, procedeaza astfel: pui o persoana sa faca 3-4 pedale, dupa care sa tina apasata pedala, moment in care tu slabesti surubul de aerisire pentru e iesi lichid si aer. Persoana tine in continuare apasata pedala pana ajunge la podea. Fara sa slabeasca pedala, strangi aerisitorul. Repetati operatiunea pana cand iese lichid curat, fara aer. Daca vrei sa schimbi tot lichidul de frana si sa fii sigur ca de la borcan pana la etrier ai lichid nou, trebuie sa curga din etrierul spate cca 250 ml (pe fata cca 150-200 ml). La ambreiaj, aerisirea se face identic.

Mare grija la nivelul din borcan, sa nu intre aer pe conducta !

Oricine poate face reparatia asta, asa ca nu te mai lua dupa toti filozofii.

Succes!

Edited by scoro2000
4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

pfft nu stiu daca a mai intalnit cineva aceasta problema la etrieri de pe spate dar eu sunt patit.AM schimbat pe dreapta spate 3 etrieri.Nu stiu daca este o problema comuna sau nu,cert este ca eu iti recomand sa nu incerci sa il repari/cumperi second.

Prima oara cand s-a blocat am cumparat kitul de reparatie pentru etrier....a mers circa 2 zile apoi s-a blocat roata la semafor.Am schimbat etrierul cu unul cumparat din dezmembrari care am costat ca avea aceasi problema, l-am schimbat si pe acesta cu unul tot din dezmembrari care a mers cam 1 luna si s-a blocat.Problema a fost alta cand s-a blocat ultima oara........a facut presiune in conductele de la frana si mi-a explodat conducta deci am pierd tot lichidul si era sa ma fac praf in pomi!

Dupa acest eveniment am cumparat un etrier nou care nu stiu cat de mult functioneaza......roata dreapta spate tot nu franeaza cum trebuie.

Dupa toate aceste evenimente am ajuns la concluzia ca aceasta masina nu vrea sa franeze cu dreapta spate asa ca am mers pe mana ei si am lasat-o asa.

P.S: ai grija cu produsele second daca te bate gandul sa cumperi unul....eu unul la sistemul de franare recomand produse noi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andrei, tu nu ai probleme cu etrierii, ci cu coloana catre acea roata, e infundata. Asa se intampla cand te zgarcesti la 30 lei si nu schimbi lichidul de frana ... In carte scrie ca se schimba la 2 ani, tu ai facut asta?

Edited by scoro2000

Share this post


Link to post
Share on other sites

A explodat conducta sau furtunul de frina ?

Ma gindesc ca daca e blocata conducta, nu prea are cum sa se blocheze acel etrier.

Cind ai schimbat garniturile s-a curatat foarte bine etrierul ? Ai schimbat numai garniturile care vin pe piston ( sint 2 ) sau si aia cu simering care are de-a face cu frina de mina ? Practic uzura acesteia din urma duce la blocarea etrierului cind se trage frina de mina ( intra mizerie pe linga ax si apare rugina => cursa de intoarcere e greoaie ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andrei, cum spune si Scoro, ai avut conducta ori furtunul de frana care duce la roata dreapta spate infundat si din cauza asta s-a spart! Avem dreptate?

Pana in vara anului trecut, tot auzeam povesti cu lichidul de frana, ca daca nu-l schimbi la timp isi pierde din proprietati sau ca se incinge si ramai fara frane daca soliciti masina, povesti pe care nu le-am crezut decat in clipa cand am alergat pe Transalpina si, la un moment dat am ramas fara frane :hammer: :hammer: :hammer: !!! La a patra sau a cincea apasare a pedalei de frana am reusit sa reduc si in final sa ma opresc ;D ;D ;D! Dupa jumatate de ora lichidul se racise aveam cat de cat frane! In cel mai scurt timp l-am schimbat :D :D :D!

Pentru a evita astfel de cauze trebuiesc respectate intervalele de service!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now