Sign in to follow this  
Followers 0
alecxica

Radarele DN1

2 posts in this topic

Chiar dacă s-a mai discutat acest subiect, nu văd de ce ar strica

Conducătorii auto care depăÅŸesc viteza pe DN1 sunt detectaÅ£i de senzorii amplasaÅ£i în carosabil

Åžoferii care circulă pe ruta BucureÅŸti-Azuga habar nu au că înregistrarea vitezei pe DN1 nu se face de către camerele de supraveghere a traficului ÅŸi nici de radarele fixe.

"Pericolul" vine chiar din asfaltul pe care rulează. Ei sunt tentaÅ£i să încetinească în apropierea pasarelelor pentru pietoni, unde ÅŸtiu că sunt filmaÅ£i, iar după ce trec de acestea, tind să mărească viteza. Numai că tocmai unde calcă mai tare pedala de acceleraÅ£ie, acolo sunt prinÅŸi ÅŸi înregistraÅ£i.

ÃŽn urmă cu doi ani, pe Drumul NaÅ£ional 1 s-a introdus un sistem omologat de Biroul Român de Metrologie, care foloseÅŸte aÅŸa-numitele bucle inductive.

Adică un fel de senzori ascunÅŸi în asfalt, amplasaÅ£i în apropierea a 14 camere video aflate pe raza localităÅ£ilor Otopeni, BaloteÅŸti, TâncăbeÅŸti, Ciolpani, Puchenii Mari, BărcăneÅŸti, Comarnic ÅŸi Sinaia, BuÅŸteni, Azuga.

Principiul de funcÅ£ionare al buclelor inductive este următorul: în faÅ£a unei camere video sunt implantate în asfalt, pe fiecare bandă de mers ÅŸi la o anumită distanÅ£ă unul de celalalt, câte două perechi de conductori electrici care acÅ£ionează ca niÅŸte senzori.

AceÅŸtia sunt poziÅ£ionaÅ£i la aproximativ cinci-ÅŸapte metri de cameră pe prima bandă de circulaÅ£ie, la 1-2 metri pe banda doi ÅŸi la 1-2 metri pe banda trei.

De fiecare dată când prin zonă trece o maÅŸină, fiecare senzor îi creează o semnătură magnetică unică, iar dacă semnătura corespunde pentru ambii conductori, se măsoară defazarea în timp ÅŸi astfel se stabileÅŸte viteza.

Dacă aceasta depăÅŸeÅŸte limita legală, un semnal este transmis la camera video, care fotografiază imediat numărul din spate al autovehiculului. Datele sunt transmise, în funcÅ£ie de sectorul de drum pe care se constată contravenÅ£ia sau infracÅ£iunea, la unul dintre cele trei dispecerate existente pe DN1.

Lipsă de fonduri

Drumul NaÅ£ional 1 este singura arteră rutieră din România care dispune de un sistem funcÅ£ional de supraveghere a traficului la standardele europene. "Ceea ce avem noi pe DN1, majoritatea Å£ărilor europene au pe fiecare drum important, inclusiv pe cele mai circulate străzi din marile oraÅŸe. Dar la noi nu mai sunt fonduri pentru dezvoltarea acestui sistem", a spus inginerul de sistem DN1, inspectorul principal Marian Zane.

Statisticile arată însă că acest sistem este foarte eficient în privinÅ£a reducerii numărului de accidente grave. "ÃŽn primul an după punerea în funcÅ£iune a sistemului de supraveghere a traficului, pe DN1, numărul accidentelor grave a scăzut cu aproape 50 la sută, iar în al doilea an, cu 17 la sută.

ÃŽn consecinÅ£ă, este eficient. Numai că întreÅ£inerea sistemului costă foarte mult, cam 30 la sută din valoarea amenzilor aplicate pe acest tronson de drum, bani cheltuiÅ£i din fondurile IGPR. Asta în condiÅ£iile în care amenzile intră integral la bugetele locale, la primării", a mai spus inspectorul principal Marian Zane.

100.000 de contravenÅ£ii în acest an

DeÅŸi la început procesele verbale au fost completate manual, verificările datelor personale ale contravenienÅ£ilor efectuându-se manual, începând cu 2007, prin eforturi proprii, s-a realizat o aplicaÅ£ie informatică de editare. Teancurile de documente sunt trimise apoi la un centru de comandă, care ulterior identifică posesorii autoturismelor ÅŸi le trimite prin poÅŸtă.

Anul acesta au fost constatate aproape 100.000 de contravenÅ£ii pe DN1. Lipsa fondurilor financiare contribuie însă la înregistrarea anumitor întârzieri în ceea ce priveÅŸte expedierea prin poÅŸtă a proceselor verbale. La sfârÅŸitul fiecărui schimb, toate datele se stochează pe DVD-uri. După 180 de zile, imaginile fără importanÅ£ă se distrug din baza de date.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"un semnal este transmis la camera video, care fotografiază imediat numărul din spate al autovehiculului."

Deci, cind plecam la munte, o mina de noroi aruncata pe numarul din spate ar rezolva "romaneste" problema  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0