Posted 30 May 2011 · Report post Dragi colegi, am nevoie de niste sfaturi de la cei mai experimentati putin in ale motoarelor. Am avut o problema la furtunul de la turbo, care era spart si din cauza caruia, cica, scotea masina fum negru. L-am schimbat, o vreme parca si-a revenit, dar a inceput din nou sa fumaleasca. Am desfacut acum masina sa schimb suspensiile si cu un drum, bagandu-ma sub ea am vazut ca e plin de ulei pe blocul motor, pe cutie si pe radiatoare. Am dat jos barafata sa ajung la radiatoare, ma gandesc ca e saprt radiatorul de la intercooler, dar cu un drum am desfacut si furtunele de la EGR. Toate-s pline de funingine pe dinauntru. Dar ce ma ingrijoreaza cel mai mult este ca deasupra EGR-ului, in continuarea capacului de pe culbutori e plin de murdarie (ulei cu praf) pe dinafara. Chiar daca e spart radiatorul de la intercooler, n-ar avea cum sa fie jegul ala acolo. Poate ma ajuta cineva care stie de la ce ar putea proveni... Ma gandesc oricum acum sa desfac si turbo, sa vad ce-i si cu ala... Multumesc mult. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 31 May 2011 · Report post La mine, cand am avut putin ulei pe la capacul de culbutori, a fost de la busonul pe unde se baga uleiul in motor.Am schimbat capacul si de atunci e ok.Probabil si la tine este posibil sa fie tot asa. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 31 May 2011 · Report post Salut, curata bine furtunele si motorul de ulei ( eu la alta masina l-au curatat cu o pensula si benzina) pune-le la loc, faci un drum de cel mult 50 km, dupa care verifici daca mai arunca ulei ! ps: fumul negru la evacuare ar putea fi de la turbina ( mananca ulei ), semn ca este pe duca ! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 1 Jun 2011 · Report post ei bine, am ajuns sa dau jos si turbina. E plina de ulei intre cele doua componente, cea de aluminiu si cea de fonta, unde e pompa aia de vid. Stie cineva un mester priceput la turbo-uri sa o desfaca, sa vada ce-i cu ea? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 1 Jun 2011 · Report post La mine, cand am avut putin ulei pe la capacul de culbutori, a fost de la busonul pe unde se baga uleiul in motor.Am schimbat capacul si de atunci e ok.Probabil si la tine este posibil sa fie tot asa. Mizeria e in cealalta parte, in dreapta cum te uiti la motor, deasupra EGR-ului si a cutiei de viteze. Apropo,EGR-ul mi-e plin de funingine, la fel si furtunul care intra in EGR. E vreo posibilitate sa curat EGR-ul pe dinauntru, nu doar la intrare? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 1 Jun 2011 · Report post Ok. am dat jos turbo si cu multumiri lui Marean Boss m-am apucat sa-l fac bucati. Doar ca m-am oprit ca nu pot desface capacul de pe partea aia de fonta unde se leaga la galerie. L-am spreiat, nu vrea sa iasa...poate imi explica MareanBoss cum a reusit Am un joc foarte mic la ax, dar ma gandesc sa mai trag pe ea cat mai pot, ca m-au uscat pana acum restul pieselor. Am mai dat jos radiatoarele iar Intercoolerul e spart. Il schimb si pe asta...si daca mai scoate fum masina, ii dau foc:)) Cei care vor sa se apuce de asa ceva...le doresc muuuuulta rabdare si nervi de otel. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Jun 2011 · Report post Iti dau eu un nr de tel a unor baieti care se ocupa de turbine, sunt buni baietii.... tel.0723.181.818 Jolt.Sunt din Satu mare si au fost multi cu turbine la ei si au zis ca sunt foarte buni si priceputi. O zi frumoasa Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 Jun 2011 · Report post Vezi ca acolo in dreapta deasupra EGR pierzi ulei pe la pompa de injectie. Degeaba schimbi O ringul dintre pompa si chiulasa ca ala nu se strica. Intre axul si corpul pompei e un simering care se uzeaza si pe acolo iti pierde ulei. E boala la D5 dupa un anumit numar de kilometri si ani. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Jun 2011 · Report post Multumesc mult, dragi colegi. Mare lucru n-am mai facut, fiind plecat de vineri dimineata pana azi. Maine o iau de la capat Share this post Link to post Share on other sites