debelea

Volvo V40 T4

23 posts in this topic

Va salut pe toti, sunt la primul meu post si imi doresc o comunicare cat mai sociabila cu toti membrii acestui forum. In primul rand vreau sa va spun ca sunt un novice in materie de masini [ma refer la partea tehnica] iar cat despre marca VOLVO putin spus "varza". Am sa incep prin a va prezenta masina mea, un Volvo V40 T4.

A inceput totul acum doua, trei saptamani....dupa prima saptmana de cautari pe site-uri de specialitate si discutii cu prieteni despre acest model [nici unul nu stia prea multe despre el, nici macar ......] am gasit-o si am zis ori la bal, ori la spital, pana la urma la "spital" am ajuns. Am luat-o, este verde din iulie 1998. aproape full echip la aproximativ 130000 Km cu 2500 euro. Am adus-o acasa pe 120 Km de autostrada condus frumos, cu grija din care 2-3 sprinturi pana la 220km/h. A doua zii nerabdator nu-i asa, hai la spalatorie, mers normal opresc la un stop, dupa care incer sa plec.........a intaia, a doua, la a treia cronc, zic....ce dreq ma unde te uiti, reduc, a doua, trece o baba pe trecere opresc, dau sa plec.......upssssss, pedala ambreaiaj bleaga si nu intra in nici o viteza, m-au trecut toate apele, nu mai zic cum m-am simtit in acel moment. Sun doctorul sa vada ce-i cu ea, verdict "ligamente rupte", deci la spital. Aproape o saptmana de spitalizare cu chitanta de 800 euro.

Si acum revin cu cateva intrebari dar nu inainte de a va reaminti ca sunt pe "dinafara" cu privinta la partea tehnica a masinii mele.

1. Ce benzina sa folosesc 98 sau 95, as putea sa le combin 40 litri de 98, ce mai ramane sa fie de 95.

2 Uleiul pe care sa-l folosesc 5w30 sau 0w30?

3 Sistemul turbo este racit cu apa?....sau turbina ceva de genul acesta?

post-2908-0-59983400-1307919290_thumb.jp

post-2908-0-94100800-1307919327_thumb.jp

post-2908-0-65663000-1307919339_thumb.jp

Edited by Danyx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun venit pe forum !

Poti sa detaliezi putin referitor la defectiune ?

Dupa drumul la spalatorie, ar fi fost oricum indicat sa mergi la un service si sa faci o evaluare tehnica a masinii. Desi, asta trebuia facuta inainte s-o cumperi !

Cat despre benzina, foloseste cu incredere orice benzina cu cifra octanica de 95 si peste. Asa scrie si la manual si pe capacul de la rezervor ( in interior ).

Uleiul recomandat in general pentru astfel de masini este Castrol Edge 0W-30 for Volvo Cars, dar avand in vedere vechimea in ani ( caci de km. nu poti fi sigur, fiind greu de crezut ca in 11 ani are doar 130.000 de km.), poate fi mai bun cel cu vascozitate mai ridicata ( mai ales vara ).

Nimic despre turbo, caci nu stiu...

Oricum, iti doresc sa afli cat mai curand toate micile bube pe care le poate avea masina si sa le remediezi cat mai repede si ieftin cu putinta, ca sa te bucuri de aceasta bijuterie frumoasa.

P.S. : Un mic sfat, citeste si regulamentul, ca sa nu primesti avertizari ( vezi ca limbajul de tip mess nu este agreat ).

Edited by mariusdaniel

Share this post


Link to post
Share on other sites

....multumesc pt informatia despre ulei, deci 5w 30 trebuie sa fie, cat despre benzina cred ca am sa bag trei si un sfert.

Sincer nu stiu ce sa detaliez, pur si simplu din senin nu a mai intrat in viteza[e], de acolo in service, desfacuta si se vede in pozele de mai sus cu arata discul de ambreriaj.

De bucurat sper sa ma bucur, iar cu "bubele".....am gasit deja doua. Tampoanele suport motor superuzate, cred ca de prea multe zmucituri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am voie sa intreb ?

inainte de cumpare a vazut o macar un mecanic?

Share this post


Link to post
Share on other sites

....daca a vazut-o un mecanic, NU. Nu stiu cum sunt alti dar poate ca eu sunt de alte pincipii sau cel putin eu din punct de vedere profesional pentru a cumpara o masina de la o distanta cu o raza de peste 100Km nu este asa usor sa vin cu mecanic, calculator s.a.m.d. Am fost cu un tip, proprietar de Volvo V40 1.8, sincer sa va spun eu am aruncat o privire superficiala asupra masinii, pe cand el....nu domne stai sa vedem uleiul, s-a bagat sub ea, merge aia, nu merge ailalta. Eu asa am facut si cu prima masina pe care am luat-o cand am ajuns aici, pac....pac batem palma. Ce as fii putut sa fac, cerea 2700 pe ea, chiar daca as mai fii gasit eu alte probleme la ea, in cat sa mi-o lase. La cum arata in acest moment nu gasesc nici una sub 3500 de euro. Mii s-a pus pata si gata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi pare rau ca a trebuit sa dai cu capu de prag pentru a l vedea.Volvo t4 nu este o masina ca oricare alta,necesita putina "atentie".

Sa verifici motorul bine si turbina pentru ca mai au probleme in general dupa 200 k.

ps: daca tampoanele de la motor sunt uzate masina aia nu are 130 k

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ai venit pe forum!E greu cand ti se pune pata si io am patit, daca umbla-i pe forum n-ai fi luat-o fara mecanic;

iti doresc tot binele tie si V40-ului, T4 e afurista, rea si frumoasa, e o bestie deghizata, dar la banii

aia zic io ca merita, insa deabia de-acu incolo o sa inceapa nevoile, sper pt. tine sa fie cat mai mici

si mai putin costistitoare, bafta; T4 vrea numai benzina buna adica 99+, altfel , dupa un timp iti

da eroare EMS = Engine Management System malfunction; si ce economie faci la trei si un sfert?

nu merita riscul, eu asa fac si nu am probleme; cand am pus de 95 imi aparea tot timpul EMS-ul,

o stergeam la tester si dupa trei-patru zile iar aparea, pana m-a invatat minte dumneaei, plus ca

merge mai bine motorul, are vana nu gluma; ulei si alte fluide pune cum iti zice cartea, daca nu ai

intreaba-l pe Bogdan G, il gasesti aci, pe forum si te lamureste exact; turbina e racita cu antigel,

schimba-l si pune original Volvo ca sa-i fie bine, nu e scump, gasesti la Midnight Caller, tot aici;

s-o "calaresti" sanatos biggrin.gif si sa ai grija de afurisenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

referitor la benzina eu zic sa folosesti 98 si eu am o berlina t4 si pe capacul rezervorului scrie clar sa nu fie sub 98....adica only 98 scrie ceva de genu asta .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. 95, 98, 100, eu n-am vazut nici o diferenta

2. castrol 10w 60

3. turbina are racire si cu apa si cu ulei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ulei nu baga nimic sub w40, mai ales vara (asta daca tii la turbina). Benzina, cum a zis si nea Alex, se aprinde martorul de la EMS cu cea de 95. La T4 scrie pe capacul busonului 98 RON minim. Nu faci nici o economie cu cea de 95, motorul va merge cu avans mic si va consuma mai mult. In rest, daca mergi cu ea normal e o masina ca oricare alta, daca ti se pune pata se transforma in ceva ce da fum la masini de 10 ori mai scumpe.

Si un ultim sfat, pana se incalzeste motorul usor cu acceleratia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...referitor la cifra octanica, pe capac am vauzt si eu ce scrie, dar la mine nu specifica "ONLY 98", a se vedea in poza, minim 91 de aceea "dilema" de care sa fie. In principiu am inteles, zeama de 98 daca vreau sa ma tina mult si bine printre alte mofturi pe care le are acest model, cat despre ulei la fel: 5w30 sau 5w40, aici parerile sunt impartite, chiar astazi am vorbit cu un tip care imi recomanda 5w30.

post-2908-0-74610000-1307995318_thumb.jp

Edited by debelea

Share this post


Link to post
Share on other sites

5w30 e vascozitate de ulei longlife din cate stiu eu. La T4 nu e cazul. Eu schimb uleiul la maxim 8000 km. 5w30 mi se pare foarte fluid pentru un motor conceput prin '97, cu turbina si care scoate 200 de cai din 1855 cm cubi.

Edited by mironb

Share this post


Link to post
Share on other sites

...referitor la cifra octanica, pe capac am vauzt si eu ce scrie, dar la mine nu specifica "ONLY 98", a se vedea in poza, minim 91 de aceea "dilema" de care sa fie. In principiu am inteles, zeama de 98 daca vreau sa ma tina mult si bine printre alte mofturi pe care le are acest model, cat despre ulei la fel: 5w30 sau 5w40, aici parerile sunt impartite, chiar astazi am vorbit cu un tip care imi recomanda 5w30.

La 130k km cat zici ca are e bun 5w40 si pe vara si pe iarna, pune castrol, recomandat de Volvo;

30 reprezinta temperatura , deci e mai bine la noi in tara cu 40 in coada, full sintetic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara, revin cu inca 3 intrebari. Azi am avut timp liber si m-am hotarat sa schimb uleiul la motor, 2 suporti de jos de la motor si cutie plus anntigelul. Mi-a mancat 5 ore pe putin, plus cateva furtune curatate, cel de la intercooler si cel de admisie in turbo, filtru de aer s.a.m.d.

Revin la problema, ori nu am observat eu de cand am luat masina, ori se manifesta asa de curand, cum : intr-o decerelare indiferent de viteza sau treapta, se aude un fassssssss, chiar si atunci cand masina sta pe loc si o accelerez la 4000 rpm si incepe sa coboare turatia motorului se aude acest fasssssssss. Am observat ca este in zona turbinei.

1. Ce este aceea "piesa" intre turbina si inceput de evacuare.

2. Aceea parghie se deschide la o anumita turatie implicit in sarcina [ mers ] sau si atunci cand masina sta pe loc si eu cu capota deschisa accelerez motorul, pentru ca eu am tot turat motorul si nimic.

3. Aceea valva, supapa ce-o fii ea se poate schimba, cumpara separat [cineva mi-a zis ca vine cu tot cu turbo].

P.S. - a inceput sa ma calce pe nervii masina asta, am dat 2500, am bagat 1000 in ea si mai am de gand sa bag, dar vad ca sunt obligat sa bag bani in ce vrea EA nu in ce vreau EU. Multumesc anticipat pentru raspunsuri.

post-2908-0-48405900-1309027749_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nr 2 deschide turbina.Poate fi verificata doar pe tester(cred).

Functioneaza doar in mers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nr 2 deschide turbina.Poate fi verificata doar pe tester(cred).

Functioneaza doar in mers.

si la mine se aude fsssssss cand decelerez ....dar la mine am inteles ca e desprinsa sita de pe evacuare aia face asa

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

P.S. - a inceput sa ma calce pe nervii masina asta, am dat 2500, am bagat 1000 in ea si mai am de gand sa bag, dar vad ca sunt obligat sa bag bani in ce vrea EA nu in ce vreau EU. Multumesc anticipat pentru raspunsuri.

Nu cred ca era mai rentabila o masina noua (pe care oricum dadeai o gramada de bani) si pe care ar fi trebuit s-o duci la fiece revizie la un service autorizat unde in principiu te usuca de bani... Eu am zis ca nu-mi mai iau masina noua niciodata... Poate cand oi avea salariu de +2500 euro/luna..

Si eu mi-am luat un s40 din 98, tot verde, dar cu motor de 1.8... mie mi s-a dus garnitura de la cilindrul "slave" de la ambreiaj... in rest masinuta rezista destul de bine pentru varsta ei... as indrazni sa spun chiar ca este mai buna decat unele masini moderne...

Daca ai grija de ea, si-i schimbi tot ce trebuie cand trebuie nu te va lasa...

Sa o stapanesti sanatos!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina ta nu cred ca are doar atatia km sau a vazut forja la greu:).

Legat de actuatorul ala de la turbina, se poate schimba si separat, dar nu vad de ce ai schimba-o separat. Nu functioneaza ea?

Edited by rand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sper sa. nu se supere initiatorul.In cautarile mele am gasit una similara,dar mai dotata ca optiuni,dar nu are revizie,trebuie luata cum platforma.Daca cineva o vrea sa dea pm.Vine in jur de 1000 euro plus deranjul de platforma din Olanda.Manuala,xenon,fara rugina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorba cântecului... după ani și ani / mă voi întoarce...:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da,  da , chiar am vb azi cu Biri V :P 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now