Magua

Furtun flexibil filtru aer-galerie

28 posts in this topic

Azi, cand am dat jos al 3-lea motoras de relanti anul asta (!!!) am observat ca furtunul flexibil care iese de la baza corpului filtrului de aer (vreo 5cm diametru) duce...nicaieri! Iar pe galerie am o evacuare libera! Si mira-te de unde miroase cand merg cu geamul deschis(desi toba e noua, iar in habitaclu inchis nu se simte nimic), de unde consum de 9-10, de unde temperatura asta ridicata in compartimentul motor care-mi zapaceste motorasele de relanti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum se cheama ca sa stiu ce sa caut, ce rol are (mai exact, ca ceva-ceva banuiesc), gasesc varianta de inlocuire de calibrul asta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut! ceva poze?sa inteleg ca acel furtun flexibil era sarit de la locul lui . adica de pe galeria de evacuare. in mod normal pe acolo exista un furtunas de la vacum care deschide o clapeta care inchide automat(nu stiu cum se realizeaza comanda) aerul luat de afara , aer pe care il ia caldut din galerie. furtunasul cel subtire (la numitul batrinel) pleaca din plasticul de la aspiratie si ajunge undeva sub carcasa filtrului de aer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

si inca ceva: consumul nu il ai exagerat. pentru oras. eu am 1.8 si pentru bucuresti este perfect. adica mai bine decit batrina dacie. multe din piese, furtunase, accesorii si alte elemente care iti trebuie le gasesti la craiova.(the_transporter07). eu sunt multumit, conditie: fii mai explicit. adica:an fabricatie,tip motor, detalii de fabricatie.adica:cu sau fara abs.airbag,tapiterie,bord electronic sau nu etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.8 benzina (B18U) 1997, cu abs...9-10% consum mediu

Furtunul e metalic , cu o camasa foarte fina de...vata minerala si am remarcat ca nu mai e flexibil, a devenit casant. Initial, dupa colierul de fixare de sub corpul filtrului de aer am observat o gaura pe furtun, apoi, urmarind traiectoria am observat ca ar duce spre galerie, unde este o gaura de acelasi calibru.

N-as mai pune ceva second, doar al meu e printre ultimele 460 fabricate, deci slabe sanse sa gasesc un furtun folosit in stare buna!

Edited by Magua

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poze:

Share this post


Link to post
Share on other sites

foarte frumos.acel furtun la mine nu exista. nici nu stiam ca exista pina cind am vazut iesirea de la galerie. cind am fost la craiova la transporter (marian) l-am luat. 0768272563 stiu ca mai are. furtunasul de vacum care intra in carcasa filtrului de aer l-ai gasit? tot motor b18 u am si eu fara abs. (0760267722) mai bine vorbim prin telefon pentru ca risc sa fac accident de tastatura.

Edited by danut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prin Cluj inca n-am gasit nicaieri, doar explicatia urmatoare pe situl unui producator ( www.niko.com.ro ) privind utilizarea: "in domeniul auto pentru preluarea aerului preincalzit de galeria de evacuare in vederea micsorarii consumului de combustibil".

Share this post


Link to post
Share on other sites

am vorbit cu the_transporter07 (0768272563) si are furtunul (noi ii spunem furtun de hota pentru ca asa arata). vezi ca raspunde mai greu la telefon dar poti lasa mesaj pe forum. sau sms. pe te telefon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intre timp a picat al treilea motoras pas-cu-pas! Cred ca e o legatura intre aceste doua probleme: la pornirea la rece, "furtunul de hota" preia aer incalzit din galerie si grabeste procesul de incalzire al motorului; daca trage numai aer rece, pana la incalzire, efortul motorasului pas-cu-pas e mai mare, grabindu-i uzura! Asta iarna un motoras (cel scump, 240 lei) a tinut o luna, ultimul (94 lei) doua luni jumate! Corectati-ma daca gresesc, e doar o ipoteza!blush.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

In catalogul Skandix vad ca apare un furtun de preincalzire (air pre heating) de 1100 mm, fara mentionarea diametrului si inca unul de 52mm diametru si 1300mm lungime, la care se mentioneaza ca-i mai larg avand si doua coliere, cu rezistenta la 250 grade C.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu prea vad legatura intre motoras si furtunul de hota. furtunul il ajuta pe motoras dar numai pe timp rece. la tine este alta problema. ma gindesc sa verifici ce curent ajunge la motoras.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu prea vad legatura intre motoras si furtunul de hota. furtunul il ajuta pe motoras dar numai pe timp rece. la tine este alta problema. ma gindesc sa verifici ce curent ajunge la motoras.

A fost alternatorul, acum e reparat (de vreo o luna); probabil ca motorasul suferise "decisiv" inainte, acum, dupa ce l-am inlocuit, merge altfel, consumul mediu pt ultimii 300 km a coborat pe la 8,5%. Incet-incet ii dau de cap (sper ca nu "in cap"!)

Edited by Magua

Share this post


Link to post
Share on other sites

asa DA. pentru orice exista rezolvare dar cu rabdare.smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

8-9% este un consum rezonabil pentru oras'' fata de motoare1.6-1.8 de pe alte marci auto care consuma intre 9-12 % unele testate de mine in Bucuresti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu degeaba la service-ul Volvo 400 se verifica integritatea furtunului de aer preincalzit! va spuneam ca am ars ceva "actuatoare" (motorase de relanti) anul asta, pana am ales sa merg fara; mai greu in oras pana se inalzea motorul, in afara ok, partea buna e ca scade consumul vara (7,6 mixt), partea proasta trepidatiile (daca nu accelerezi putin pana la 900). Ieri am reusit sa montez un furtun pe post de preincalzire si, surpriza, masina are alt suflu! Fara actuator! Saptamana viitoare ii fac proba cu unul ieftin de Dacie (90 lei) si sunt foarte curios sa vad cat tine! Raman la parerea ca viata scurta a actuatorului este in directa legatura cu integritatea furtunului de aer preincalzit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare, de curand am fost la mecanic cu o pb si cand colo acest furtun era rupt :(

din ce am citit pe aici e destul de important acest furtun si nu as risca sa merg prea mult fara el...

va rog, daca se poate, sa-mi spuneti si mie de unde pot achizitiona unul

multumesc anticipat

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc mult de raspunsul rapid! am intrebat si pe celalalt post ca ma dispera ca nu gasesc nicaieri in targ asa ceva :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca si la magazine de piese auto. Eu am vazut pe la mai multi. Sunt de diverse diametre asa ca masoara inainte.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

mda...am insistat si pana la urma, dupa ce mi-a iesit sufletul cat am cautat pe la dezmembrari, am gasit ceva. nou noutz, cica e original si e 105 RON :confused2: la naiba...e doar un furtun dar deh are si el rolul lui... mai caut poate gasesc mai ieftin, daca nu...ata ete iau asa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

105 roni pentru un furtun?!? Este ENORM ! Fa o plimbare prin magazine gen Bricomax, Praktiker, trebuie sa gasesti ceva. Asa ceva am avut si la Oltcit, am si la 360, are rolul lui dar este doar un furtun, asadar cauta pana o sa il achiztionezi la un pret ca atare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

post-325-0-75190900-1384108417_thumb.jpgsalut ,

Lipsesc si la volvo meu ceva componente de la filtru .

Nu le-a avut cand l-am cumparat,dar nu stiu unde duceau (garnitura din capatul tubului nu stiu ce zona etansa).

La filtrul meu de aer lipsesc atat poz 6 cat si pozitia 11.

Nu-mi dau seama de unde tragea aer motorul meu la momentul cand era complet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toate trag aer din spatele/dreptul farului stanga. E un fel de RAM intake. ;)

Posibil sa am pipa cu nr. 6. Daca chiar e, ti-o trimit cu prima ocazie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now