elviszft

rugaminte la toti posesori de volvo v40

45 posts in this topic

Salutare la toata lumea. Am si io o rugaminte la cei priceputi desi sunt nou pe acest fourum si nou proprietar de volvo v40 si nu stiu mai nimic de masinuta asta. Am cumparato pt ca mi-a placut ca este spatioasa si am optat intre audi si volvo.Va rog sa-mi spuneti cam cum se intretine,la ce turatie (viteza) se schimba vitezele,cam la ce probleme sa ma astept. Mentionez ca masina e 1.9 an 2000.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca e 1.9 e "dizal" ....vitezele cand e rece motorul le schimbi la maxim 2500 rtm ....in rest cam pe la 3000.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ai venit!

Daca E pana in 2000 1.9d are trebui sa aiba 90 sau 95 hp.

ps : sa specifici si cati km are,ar fi interesant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O problema care apare frecvent este volanta bi-masica, eu am schimbat doua pana acum, in rest este o masina fiabila. Felicitari pentru ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O problema care apare frecvent este volanta bi-masica, eu am schimbat doua pana acum, in rest este o masina fiabila. Felicitari pentru ea.

masina are 140000 km,motor D4192T2,va multumesc pt raspunsuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motoare destul de reusite d4192t2.

Piesele nu s scumpe.

Motorul poate fi gasit si pe laguna sau megane numai ca au 98 cp.

Ca probleme ar fi:

-dupa un nr de km mai picura ulei din cutie si trebuie schimbate garniturile

-dupa alt numar de km sau in functie de cum mergi mai pica ambreiaju si trebuie inclocuit

-injectia este directa

-mai pica sau se blocheaza compresorul de la clima(acel rulment)

-la un moment dat trebuie schimbat intinzatorul de la alternator si rola

-atunci cand schimbi distributia este bine de schimbat si uleiul in cutie.Daca nu macar o data la 120 k

Nu uita :

-sa folosesti ulei 10w40 a3/b4 sau b4 pentru diesel vara si 5w40 a3/b4 iarna.Recomandarea mea Castrol.Verficarea nivelului de ulei este la fel de necesara,dupa mine o data la 2 saptamani ar fi bine.Dar aici depinde de fiecare.

-sa schimbi toate filtrele(aer,ulei,motorina) la timp respectiv 10 k,20k

-sa nu ii dai talpa cand e motoru rece,doar pana la max 2500 rpm,apoi cand temperatura ajunge la normal sa nu l scapi sub 3000 rpm,altfel risti sa strici turbina sau altele pe acolo.

Daca ai si alte intrebari o sa incerc sa iti rapsund.Pana atunci Bine ai Venit si Spor la km :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

scuze ca sunt asa indiscret.. dar nu cred ca am inteles aici unde ai scris tu:(,apoi cand temperatura ajunge la normal sa nu l scapi sub 3000 rpm,altfel risti sa strici turbina sau altele pe acolo.) sa inteleg ca trebuie schimbat vitezele la peste 3000 rpm?Dupa cum am vazut ai acelasi motor,ai putea sami zici si ce consum are ca io inca nu l-am facut,si daca e si la tine motorul zgomotos pt ca la mine mi se pare putin cam zgomotos. ms mult pt bunavointa de a ajuta un nou volvist :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai atunci cand apa este rece sa mergi linistit.Iar ddupa (un timp) vreo 5 10 km cand apa ajunge la jumate poti sa l fugaresti un pic.

Cand este cald in jurul valorii de 3000.

Iar atunci cand mergi distante mai mari sa lasi inca 20 60 sec masina pornita pentru a se raci turbina.

Pai consumul e in functie de talpa ;D.La mine : 6 % -7 % depinde cum merg.Oricum cel mai mullt consuma in oras,ceea ce mi se pare si normal.

Da, este mai zgomotos fata de altele.Dar no asa tractoraas cum e merge :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai atunci cand apa este rece sa mergi linistit.Iar ddupa (un timp) vreo 5 10 km cand apa ajunge la jumate poti sa l fugaresti un pic.

Cand este cald in jurul valorii de 3000.

Iar atunci cand mergi distante mai mari sa lasi inca 20 60 sec masina pornita pentru a se raci turbina.

Pai consumul e in functie de talpa ;D.La mine : 6 % -7 % depinde cum merg.Oricum cel mai mullt consuma in oras,ceea ce mi se pare si normal.

Da, este mai zgomotos fata de altele.Dar no asa tractoraas cum e merge :)

Daca schimbi viteze in jur de 3000 ai consum de 6-7 urban??

Mie imi vine greu sa cred asta. Si eu am V40 1.9 D 116cp si am consum in oras de 10 (cu schimbat in 2000-2300)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bubuuu eu am consum de 6 - 7 % mediu (nu urban).

De exemplu : prin Brasov - 7 . 8 %

-Piatra Neamt - Brasov 6,4 % mediu

-la un mers linistit

Daca mergi mai sportiv cu 50 l motorina faci 530 km,deci se poate.;D

E dizal ,dar nu i place aglomeratia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot V40, 116 cai, D4192T3, "badogul" meu consuma undeva la 6,4 - 6,5 %, pe ruta Turda-Cluj si retur.

In oras (mai ales in Cluj), consumul a urcat de multe ori undeva aproape de 8 litri, dar niciodata mai mult de-atat.

Pe tronsonul amintit mai sus, de regula viteza medie este undeva la 110 (cu mici exceptii ;)) ; cu siguranta daca ar scadea viteza ar scadea si consumul, insa asa cum zice si lik2008, or fi ele diesel-e, insa aglomeratia urbana nu le place.

Sunt curios ce medie voi avea maine, pana la Constanta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca bat orice record! A mea consuma 5,9 mixt . fac naveta zilnic Bucuresti- Giurgiu (100 km afara 30 in oras), viteza afara in jur de 140-150! Am motor 1.9 D 115 cai D4192T3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ăstea-s valori citite pe TC sau sunt valori reale? ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ăstea-s valori citite pe TC sau sunt valori reale? ;D

Si a mea consuma putin ( D4192T3 ), am 5.95% consum absolut.

Consumul absolut il obtii bagand in excel toate bonurile de alimentare si impartind la toti km parcursi.

Metoda e simpla: cand alimentezi, iti notezi pe spatele bonului cati km ai si il bagi in portmoneu. Cand ai vreme, scoti bonul din portmoneu si il bagi in excel dupa care arunci bonul.

Am atasat fisierul meu excel in care am bagat toate bonurile din 01.04.2010

Masina.zip

Share this post


Link to post
Share on other sites

@elviszft

Fisierul atasat mai sus contine si cam toate cheltuielile de intretinere a masinii.

Deci poti sa iti faci o parere despre cat costa sa folosesti un volvo si sa il intretii.

Edited by BogdanP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si a mea consuma putin ( D4192T3 ), am 5.95% consum absolut.

Consumul absolut il obtii bagand in excel toate bonurile de alimentare si impartind la toti km parcursi.

Metoda e simpla: cand alimentezi, iti notezi pe spatele bonului cati km ai si il bagi in portmoneu. Cand ai vreme, scoti bonul din portmoneu si il bagi in excel dupa care arunci bonul.

Am atasat fisierul meu excel in care am bagat toate bonurile din 01.04.2010

Buna "treaba" cu evidenta propusa de tine.

Probabil ca o sa folosesc si eu formatul [asta daca nu ai drepturi de autor :blink:]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca schimbi viteze in jur de 3000 ai consum de 6-7 urban??

Mie imi vine greu sa cred asta. Si eu am V40 1.9 D 116cp si am consum in oras de 10 (cu schimbat in 2000-2300)

bubuuu, ia schimba tu pe la minim 2500-2700, fara sa te duci cu pedala mult in jos si ai sa vezi ca nu va mai consuma 10. Cred ca vei consuma 8l /100 Km. ;)

Buna "treaba" cu evidenta propusa de tine.

Probabil ca o sa folosesc si eu formatul [asta daca nu ai drepturi de autor blink.gif]

Pentru cei ce au iPhone, recomand aplicatia Car Monitor. Tine evidenta tuturor cheltuielilor, a alertelor de service, face consumul, statistici, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca schimbi viteze in jur de 3000 ai consum de 6-7 urban??

Mie imi vine greu sa cred asta. Si eu am V40 1.9 D 116cp si am consum in oras de 10 (cu schimbat in 2000-2300)

care 10 l/100km,consuma destul de mult pin oras ,si la mine motorul este de 1,9 td intercooler(renault)nu prea sunt multumit de putere si de consumat consuma destul de bine in oras,in schimb in afara orasului 4,8-5,3 mai mult nu mananca,eu am facut 730 km cu 30 litri pe exterior...motoarele sunt zgomotoase ,adica renault,pe atunci erau incepatori acuma sunt fffff buni la moatoare,poate cei mai buni...succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cea mai simpla metoda de calculare a consumui este aici.Faci un cont,introduci datele masinii si gata.Simplu.:)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

As vrea o informatie daca nu va deranjez: cum pot sti daca este nevoie sa schimb distributia,precizez ca am cumparat un volvo v 40 ,1.9 diesel 2000, T2, SI NU SUNT SIGUR DACA KM SUNT REALI 143000,NU AM NICI CARTE SERVICE SCRIE DUAR PE PORTIERA SOFER CA DIS E SCHIMBATA LA 60.000.UN SFAT VA ROG FRUMOS . am fost la norauto sa schimb uleiul +toate filtrele si ma costa 180 euro ce parere aveti ? scump ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cand mi-am cumparat masina , conform fostului propietar mai aveam de facut 25 000 km pana la schimbarea distributiei .

Pentru siguranta mea am schimbat-o imediat dupa cumparare , ceea ce iti recomand . ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elvis este recomandat ca atunci cand cumperi o masina sa schimbi distributia (pentru siguranta ta),plus o verificare generala.

DAca te pricepi la mecanica scapi mult mai ieftin,depinde cat de rapid le schimbi.

Uleiul CAstrol turbo diesel 5w40(pentru ca este frig) costa ca. 60 euro la orice magazin(gen real,kaufland).

Filtrele costa ca. 10-12 euro (buc) in afara de cel de aer!Pretul fiind putin mai mare ca. 18-20 euro.

Singurul filtru care necesita un canal este ala de ulei + uleiul.IN rest cel de motorina si aer pot fi schimbate foarte simplu si fara bani!

Pentru filtrele de ulei si motorina mai ai nevoie de o cheie .

Spor la treaba!

LE: Erra sa uit!

AI nevoie de 5,4 l de ulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

As vrea o informatie daca nu va deranjez: cum pot sti daca este nevoie sa schimb distributia,precizez ca am cumparat un volvo v 40 ,1.9 diesel 2000, T2, SI NU SUNT SIGUR DACA KM SUNT REALI 143000,NU AM NICI CARTE SERVICE SCRIE DUAR PE PORTIERA SOFER CA DIS E SCHIMBATA LA 60.000.UN SFAT VA ROG FRUMOS . am fost la norauto sa schimb uleiul +toate filtrele si ma costa 180 euro ce parere aveti ? scump ?

avand in vedere ca esti in italia, am dubii in privinta kilometrajului. adica e din 2000: o masina diesel face minim 15000-20000km pe an, restul e can-can. uita-te si pe ce data a fost schimbata distributia, asa vei putea vedea cam in cati ani s-au facut in primii 60000km si poti sa faci o medie. al meu lua cam 5,7-6l/100km.

@lik:1. nu vreau sa iti mai zic ca soliciti aiurea masina (de la motor pana la roata) daca o turezi asa, dar cu siguranta iti pot spune ca nu conduci eficient. viteza se schimba unde are masina platoul de cuplu: pe undeva in jur de 1750-2500/min (imi pare rau ca nu am gasit asa repede o poza mai buna). vorbesc de regim normal, nu depasiri, nu urcat la deal, nu liniute. de-aia iti consuma cat iti consuma. 2. ai grija sa nu te prinda nemtii astia cum arunci uleiul la canal, daca nu vrei sa te falimenteze pe viata. uleiul folosit se duce inapoi la magazin. sunt obligati sa-l ia cei care-ti vand uleiul.

Edited by LeChuck

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred că se referea la canal de-ăla de atelier, substituentul elevatorului... ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

doctore, crede-ma, te inseli. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now