ValiU

explozie roata dreapta fata

11 posts in this topic

Am fortat prea mult anvelopele mele de iarna si iata care a fost rezultatul. :) (cele de vara erau depozitate la parinti si nu am reusit sa le schimb la timp)

O mica explozie a anvelopei. Viteza nu era mare, 130 km/h pe autostrada (stiam ca nu ma mai pot baza pe anvelope)

Masina s-a comportat exemplar. Nu a tras nu s-a dezechilibrat nu a facut figuri. S-a lasat brusc de o parte au inceput sa zboare bucatele de cauciuc si vibra normal.

Abia cand am inceput sa pun frana usor, masina a inceput sa traga dreapta puternic.

Concluzia:

Masinile sunt destul de bune pentru a nu te arunca in sant in momenul unei explozii de roata. Beleaua si-o face doar soferul.

Daca te sperii si dai tare in frane, clar te vei rasturna sau vei ajunge in sant, daca franezi usor.... nu o sa se intample absolut nimic rau. Masina o sa traga puternic intr-o parte insa nu imposibil de stapanit

Am zis sa va impartasesc si voua din experienta mea in cazul unei explozii de roata pe fata desi sunt sigur ca unii dintre voi ati trait astfel de momente.

post-135-0-47122300-1308299477_thumb.jpg

post-135-0-49025200-1308299487_thumb.jpg

post-135-0-99766000-1308299496_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti sa ne spui din ce an sunt?

Dotu,ar fi interesant de stiut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna intrebare. :) Erau niste porcarii de anvelope insa s-au comportat exemplar prin zapada si de asta le-am tinut

Le aveam de trei ani insa le-am si uzat la maxim.

Prin zapada erau geniale.... acum sa vad unde mai gasesc altele cu care sa intru prin nameti si sa nu ma impotmolesc.

Initial le luasem temporar apoi am fost incantat de cat de bine se comporta prin zapada/gheata rugoasa (nu polei) si de asta le-am tinut atat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ADAC recomanda sa nu folosim anvelope mai vechi de 3 ani.De aceea am si intrebat dot ul.

O sa pun in curand niste filmulete sa vedeti diferenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai nici nu am dat vina pe nimeni.

Din contra mi-am asumat toata raspunderea si eram constient de uzura anvelopelor.

Anvelopa respectiva avea o gaura de la o bordura si de asta a explodat asa. S-a mai adaugat si uzura excesiva.... si tacamul a fost complet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valiule, cum naiba poti sa mergi in jumatatea lui iunie cu cauciucuri de iarna, cind temp. carosabilului e destul de mare + temp. rularii cauciucului.......Bine ca nu ai patit nimic grav !

Share this post


Link to post
Share on other sites

ups... m-ati prins.

Pai v-am zis. Anvelopele de vara erau la casa parintilor in Motru si nu am mai ajuns sa le schimb iar astea oricum erau propuse pentru aruncat.... asa ca nu mi-a mai pasat daca le stric de tot (nu chiar in halul asta).

Da probabil ca sunt mai inconstient dar a fost inca o experienta simpatica.

Pana la urma nu e asa groaznic daca nu te sperii si dai in frane ca nebunul. Franezi usor si totul e perfect

Si e bine sa stie toata lumea... in caz de explozie.... NU FRANA PANA NU ESTI SIGUR CA AI CONTROLUL ASUPRA MASINII. Asta trebuie sa retinem toti.

Chiar daca zboara bucati de cauciuc pe langa tine :) nu e asa grav. Masinutele se comporta impecabil.

PS. La mine e a doua dar atunci a intrat un cui de 15 cm in roata din spate si a zburat lateralul cauciucului :) si eram cu un clio. Cauciucul era nou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu vreau sa ma gindesc la ce s-ar fi putut intimpla daca erai in coborire pe serpentine....sau daca exploda cind erai intr-o depasire....sau atunci cind iti frina unul din fata violent... sau cind un pieton traversa imprudent pe trecerea de pietoni....

considera ca ai trecut la un pas (mic de tot) de moarte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ceva de pomana !:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei, hai sa nu exageram. Nu conduc de ieri

Da sunt de acord mi-am asumat niste riscuri. Inconstienta, nu prea pentru ca ma asteptam sa se intample ceva cu acele cauciucuri din cauza gradului ridicat de uzura.

In general exploziile se produc pe autostrada tocmai, asa cum spunea si matrix, din cauza incalzirii excesive a cauciucului.

Pe serpentine nu pot merge cu 130 km /h. La treceri de pietoni... iarasi nu merg cu 130.

Si daca stam sa ne gandim......, am facut acvaplanare la 20 -30 km /h pe serpentine.... am zburat pe contrasens de nu m-am vazut. E mai rau decat pe gheata. Pur si simplu masina a plutit pe apa la propriu (m-a luat suvoiul care venea de pe un deal.... si nu exagerez deloc.) Repet, acvaplanare si nu derapare. Pana sa traiesc momentul nu stiam care e diferenta. Nu a mai existat control din nici-un punct de vedere, ce sisteme de siguranta, ce frana de motor.... rotile nu mai atingeau asfaltul..... Poate doar daca masina sa fi avut niste ghiare cu care sa se agate. (cauciucuri noi de vara).

Edited by ValiU

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti multumim Vali, ca ne-ai impartasit aceasta experienta a ta, din care avem cu totii de tras invataminte.

Iti multumim si pentru ca... ai scapat cu bine din incident :)

Viata e frumoasa ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now