the_driver23

zgomot motor(tacanit)

32 posts in this topic

salut la toata lumea...sunt nou posesor de v40,1999,1.8,motor gdi. se aude un tacanit la motor ....nu tot timpul ,aprox 5 -10 sec nu se mai aude, dupa iar incepe si nu stiu de la ce e. tin sa mentionez ca nu am mai avut volvo pana acum si nici nu sunt in tara . va rog frumos sa-mi spuneti si mie daca stiti ce ar putea fi .....poate e vreo piesa pe care sa o pot schimba singur....multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca un prim si mic sfat, incearca sa opresti aerul conditionat si sa vezi daca se mai aude acel tacanit

De altfel, poate sa fie si de la alternator. (pe asta nu il poti opri)

Sunt singurele componente care lucreaza periodic la motor. Alternatorul, incarca doar cand e nevoie, Aerul conditionat functioneaza cand e nevoie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ms de raspuns.....am dat jos capacul de la motor si se cam aude de la tacheti....se aude tot timpul dar uneori mai infundat....am uitat sa spun ca masina are172000 km si trabuie sa schimb distributia si uleiul. in rest nu am ce zice e o masina foarte buna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate fi si de la tacheti, dar nu e sigur. Si a mea are aceeasi zgomot si dupa spusele colegilor de pe forum ar fi O-ringurile din baia de ulei. De altfel daca sunt tachetii, alea se aud mai tot timpul(dupa cate stiu eu).Si a mea l-au desfacut ca sunt tachetii si n-au fost.Asa ca...poate nici la tine nu sunt :rolleyes::rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zilele astea ma duc sa-i schimb distributia si uleiul si o sa intreb mecanicul ......daca o rezolv revin cu detalii .multam pentru ajutor

Share this post


Link to post
Share on other sites

De curiozitate ce ulei ai in motor si cand a fost schimbat ultima data?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca masina a avut initial "ZZO" la numere, atunci o stiu si sunt tachetii... Din pacate motoarele GDI de la mitsu sunt cunoscute pentru faptul ca au acel "tacanit" specific de tacheti. Vezi de asemenea ca motorul tau este cu injectie directa in chiulasa, si ai o pompa intermediara de inalta presiune care face cam 100 de bari... S-ar putea sa mai fie si tacanit de injectoare...

Share this post


Link to post
Share on other sites

cam din zona injectoarelor se aude dar nu pot sa-mi dau seama eu am zis ca sunt tachetii .ideea e ca la inceput nu se auzea tot timpul dar acum se aude cam tot timpul numai ca nu se aude regulat .....cateva secunde zgomotul dispare sau se aude mai infundat.......ulei scrie p o eticheta ca ar fi 5w30 OMV si trebuie schimbat....schimbat la o reprezentanta volvo de prin zona

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.

Asa cum ti-a spus si xaba72, trebuie sa schimbi garniturile din baia de ulei. Este un set de vreo 6-7 garnituri + garnitura lichida a baii de ulei.

Eu am avut aceiasi problema, n-am stiut si am schimbat tachetii (cheltuiala mare la reprezentanta) iar apoi dupa o lunga documentare am schimbat garniturile si ghici ciuperca.... liniste mare !!!!. Este o problema destul de des intalnita la VOLVO. Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai multe detalii despre garnituri???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, si la mine se aude acel "tacanit" dar daca opresc A/C nu se mai aude, e normal ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde:P Cel mai probabil tu auzi cum cupleaza/decupleaza compresorul de la climatizare. Probabil nu ai suficienta presiune la freon daca sunetul se repeta la cateva secunde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, intradevar cupleaza si decupleaza intr-un interval de 10-15 secunde, dar A/C functioneaza bine, baga rece la comanda:wub:. Necesita cumva o incarare cu freon ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,si la mine e la fel,cupleaze si decupleaza compresorul de A/C la intervale de 3 secunde,aer rece baga destul de rece,nu scade turatia,nu da nicio eroare,sa fie doar de la lipsa presiune freon?mersi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, intradevar cupleaza si decupleaza intr-un interval de 10-15 secunde, dar A/C functioneaza bine, baga rece la comanda:wub:. Necesita cumva o incarare cu freon ?

@Stanisor Ionut, nu mai minti, e chiar un interval de 10-15 secunde. :lol:

Nu stiu de ce am postat de doua ori, tapatalk-ul e degeaba, sorry.

Edited by dragoshsotto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am avut o problema similara, trebuie luata in conaiderare si o eventuala atungere intre furtune. La mine aia era problema si a fost mare bătaie de cap cu diverse recomandari care costa... pe lângă un colier bine pus :)))

Dar la mine nu cred ca cupla si decupla la asa un interval scurt

Si este vorba despre v50

Share this post


Link to post
Share on other sites

cea mai des intalnita problema de genul asta este lipsa de freon... Frig baga relativ ok la inceput dar daca nu ai facut schimbul de freon in ultimii 2-3 ani ar trebui sa treci pe la un service :P

Freonul contine si un ulei care lubrifiaza compresorul iar in timp acesta isi pierde din proprietati asa ca la un interval aproximativ de 2 ani este recomandata inlocuirea freonului.

@dragoshsotto Imi pare rau ca saptamana asta mi-am lasat acasa aparatul de diagnoza... maine faceam repede o diagnoza si vedeam exact care este presiunea in instalatie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, deci o sa merg sa-i fac o incarcare cu freon, probabil luna viitoare cand ajung pe acas, mersi de ajutor @vpr , momentan sunt in UK, luna viitoare ajung pe acasa si o sa te contactez pt. o diagnoza daca n-o sa se repare dupa incarcare. O saptamana faina sa aveti !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ai penteu ce!

Sper sa se rezolve cat mai simplu! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

La S60/V70/S80, compresorul nu merge continuu, ci merge ciclic. Daca raceste cum trebuie, nu aveti de ce umbla la instalatia de AC

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine raceste cum trebuie dar in toamna mergea continu iar acum intrerupe continuu(cred ca pierd pe la conducta care iese din radiator). Si crede-ma ca baga frig bine!

Plus ca freonul trebuie inlocuit dupa o perioada. chiar daca el baga frig, isi pierde din proprietati.

*stiu ca nu am aceeasi generatie de masina cu a lui @dragoshsotto dar eu inca nu am intalnit nici-o masina la care compresorul sa cupleze/decupleze de 4-5 ori pe minut si asta sa fie ok.

Edited by vpr

Share this post


Link to post
Share on other sites

La aceasta platforma asa merge compresorul. Iar la accelerari bruste compresorul se decupleaza automat, pentru un surplus de putere! A fost gandit asa pt o reducere de carburant

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stii cumva e la fel si la v50?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stii cumva e la fel si la v50?

Nu stiu daca e la fel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now