the_driver23

zgomot motor(tacanit)

32 posts in this topic

Salut,am mai cautat pe net si multi au problema asta(nu e o problema)atata timp cat compresorul isi face treaba si nu se aud alte zgomote ciudate sau sa nu bage rece,totul e ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, rece o sa bage si daca ai 60% freonul necesar. eu am avut o masina la care mi-a spus proprietarul clar ca nu a schimbat niciodata in 6 ani freonul si baga frig dar dupa ce l-am schimbat eu, compresorul mergea continu si baga frig de nu puteai sta in masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vpr ma refeream la treaba cu pornit/oprit am cautat si eu si asa e cum zice paunionutz,eu am uitat sa il intreb pe fostul proprietar cand a schimbat freonul,asa ca mersi de info,pana in august cand venim acasa(eu cu alins60 si dragoshsotto)o sa trec pe la service si o sa-i fac un schimb de freon(probabil in Ro o sa avem nevoie de el,aici in UK nu prea se foloseste,maxima pana acum a fost de 25°)multumesc de sfaturi,colegi,drumuri bune!

Share this post


Link to post
Share on other sites

pana acum nici in romania nu a prea fost nevoie de el:(

In brasov mai ales a fost cam saptamana si furtuna:)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vpr eu sunt din Codlea,dupa 15 august sunt acasa si te invit la o cafea si un schimb de info si test drive, daca ai timp si vrei,sper sa fie nevoie de A/C in august :)numai bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu mare placere! :)

Drumuri bune!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toate instalatiile de A/C cupleaza si decupleaza compresorul ciclic. Altfel instalatia ar ingheta (nu inauntru ci apa de condens care apare pe conducte si evaporator. Inclusiv la modele din anii 80 aveau un termostat care decupla cand detecta ca evaporatorul era inghetat. La modelele mai noi de la 850 incoace Volvo a introdus 2 senzori de presiune care monitorizeaza instalatia. Senzorul de presiune joasa (de dupa ventilul de expansiune) are sarcina odata sa intrerupa compresorul cand este presiune prea mica in instalatia (lipsa refrigerant) pentru ca altfel se va defecta compresorul. A doua sarcina este ca atunci cand se atinge o anumita presiune la fel sa decupleze compresorul si va recupla abia cand presiunea scade sub un anumit prag. Astfel se previne producerea ghetii in instalatie. Al doilea senzor de presiune de pe traseul cu presiune inalta raporteaza computerului motorului presiunea si acesta porneste de la o anumita valoare ventilatorul de la radiator pentru a optimiza racirea. Tot computerul motorului gestioneaza releul care cupleaza compresorul si opreste compresorul atunci cand motorul este in sarcina maxima pentru a imbunatati performantele masinii...

Cand compresorul cupleaza mai des de 5 secunde e un semn ca instalatia este cam goala.

Cuplarea ciclica a compresorului uzeaza fulia acestuia si cu timpul ea se tot roade si apare o distanta prea mare si acesta nu va mai cupla. La inceput va cupla doar cat este rece motorul si odata cu incalzirea lui si a compresorului datorita dilatarii nu va mai cupla iar mai incolo nu va mai cupla deloc. Asta e problema mea acuma si de aia am comandat un compresor nou. Ambreiajul electronic se poate repara se scoate fulia si sub ea sunt mai multe saibe. Se scot din ele pana cand distanta e iarasi in norme (la P80 e intre 0.3 si 0.6mm). Mai este si solutia mai simpla sa introduci sarme pe post de distandiere si sa apropii astfel componentele... Scosul ambreiajului la P80 cu compresorul montat este o munca de lagar de munca din Coreea de Nord :D la benzinare, la dieseluri ai un pic mai mult loc.

post-5223-0-02005200-1404294430_thumb.jp

post-5223-0-00159600-1404294431_thumb.jp

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now