Andu G

Planetara xc 90-inlocuire 1

17 posts in this topic

Pentru cei ce doresc sa-si schimbe planetara stanga, aveti nevoie de tubulara de 10, 13, 18, 21 si o surubelnita dreapta mai lata sau o ranga mica !

Dupa ce se ridica masina pe cric si se scoate roata, se desface surubul din capul planetarei, surubul capului de bara, surubul senzorului abs si cele doua suruburi ale amortizorului ! Dupa ce ansamblul fuzeta-disc este liber, scoatem capul planetarei ( daca acesta opune rezistenta, montam un surub mai lung in capul planetarei si il lovim usor pana iese) ! Celalalt cap al planetarei care intra in cutie il scoatem cu o surubelnita dreapta lata sau cu o ranga mai mica/subtire in cap, si anume introducem varful surubelnitei/rangii intre planetara si cutie si fortam putin catre exterior, timp in care planetara ar trebui sa iasa fara probleme ! Eu nu am putut sa o scot din cutie, cred ca s-a intamplat ceva cu siguranta care o tine ! Sper sa va fie de ajutor !

ps: cateva poze cu planetara si dimensiunile ei, cat si cu rulmentii si dimensiunile lor !

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bai Andule, trebuia sa te faci mecanic :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai sant unul, de ocazie si la nevoie ;D;D;D

Bai Andule, trebuia sa te faci mecanic :lol:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa desfaci o planetara nu inseamna sa fii mecanic biggrin.gif

Sa schimbi un cuzinet, o chiulasa sau un vibrochen inseaamna sa fii mecanic .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, da, da, cum ziceti voi :)

Sa continuam lectia ! Pentru a desface tripoda cu rulmenti avem nevoie de un cleste de sigurante arbore ( cleste care cand strangi manerele cracaneaza siguranta ), sau o surubelnita dreapta subtire in varf, de dimensiuni mai mici ! Si acum pozele :

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut ! De la Sandro am cumparat tripoda cu rulmenti ! Prima data cand am desfacut planetara sa vad in ce stare is rulmentii am masurat unul din rulmenti si l-am intrebat daca are asa ceva ! Din pacate cod nu gasesti scris pe ei si nici tripoda noua nu am gasit de cumparat ! Tripoda mi-a dat-o de la un V70 T5 parca ! Pentru alte intrebari nu ezita sa ma contactezi ;D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doctore stai linistit ca tu ai alta planetara, la manuala e altfel, mult mai simplu, mult mai reparabil si mai rezistent .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adică, la ale mele se strică mai repede capul decât tripoda? ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doctore stai linistit ca tu ai alta planetara, la manuala e altfel, mult mai simplu, mult mai reparabil si mai rezistent .

Planetarele pentru cutiile automate sunt identice cu planetarele pentru cutiile manuale, poate doar sa difere capatul care intra in cutie!
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozele cu lucrarea in sine!

Planetarele pentru cutiile automate sunt identice cu planetarele pentru cutiile manuale, poate doar sa difere capatul care intra in cutie!

Planetara cumparata de la Sandro era de la o masina cu, cutie manuala!

post-1775-0-40266400-1349880335_thumb.jp

post-1775-0-07493700-1349880339_thumb.jp

post-1775-0-59734100-1349880343_thumb.jp

post-1775-0-31694800-1349880347_thumb.jp

post-1775-0-51455500-1349880351_thumb.jp

post-1775-0-14068200-1349880356_thumb.jp

post-1775-0-91115200-1349880359_thumb.jp

post-1775-0-80211400-1349880365_thumb.jp

post-1775-0-33318000-1349880369_thumb.jp

post-1775-0-99871500-1349880373_thumb.jp

Edited by Andu G

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ştiam pe atunci că ale mele n-au "tripode"... :slap:

... dar, dacă vrea cineva nouă, am dat peste asta: http://www.ebay.de/i...=item43c4083866 ;D

Mult, foarte mult! Eu am vrut sa-mi comand doua bucati pe vremea cand costau 50 euro bucata iar cu transport ajungeau la 115 euro per total. Mi-am cumparat din Bucuresti cu 115 lei bucata :D :D :D, dar am folosit numai rulmentii (suportul tripodei era putin mai gros iar la viraje stranse troncaneau planetarele). Am folosit supotii mei plus rulmentii noi si merge impecabil!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai cumparat ce cu 115 lei ?

Cei de la Polar vand tripoda cu totul la 49e nu rulmentii .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai cumparat ce cu 115 lei ?

Cei de la Polar vand tripoda cu totul la 49e nu rulmentii .

Mi-am cumparat din Bucuresti cu 115 lei bucata :D :D :D, dar am folosit numai rulmentii (suportul tripodei era putin mai gros iar la viraje stranse troncaneau planetarele). Am folosit supotii mei plus rulmentii noi si merge impecabil!

PapaS, mi-am cumparat tripoda cu 115 lei din Bucuresti, dar am folosit numai rulmentii!

O afacere foarte buna, avand in vedere ca suportii tripodei nu se strica!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,  nou pe acest forum și am o întrebare referitor la planetara spate de volvo xc90 2.4 diesel automat, pe capul planetarei unde întra în butuc la roata exista o flansa, protecție sau este roata de abs nu știu, este montata pe capul planetarei.a interesează ce este și dacă se găsește,. Va multumesc

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 19.06.2011 at 7:00 PM, Andu G said:

Pentru cei ce doresc sa-si schimbe planetara stanga, aveti nevoie de tubulara de 10, 13, 18, 21 si o surubelnita dreapta mai lata sau o ranga mica !

Dupa ce se ridica masina pe cric si se scoate roata, se desface surubul din capul planetarei, surubul capului de bara, surubul senzorului abs si cele doua suruburi ale amortizorului ! Dupa ce ansamblul fuzeta-disc este liber, scoatem capul planetarei ( daca acesta opune rezistenta, montam un surub mai lung in capul planetarei si il lovim usor pana iese) ! Celalalt cap al planetarei care intra in cutie il scoatem cu o surubelnita dreapta lata sau cu o ranga mai mica/subtire in cap, si anume introducem varful surubelnitei/rangii intre planetara si cutie si fortam putin catre exterior, timp in care planetara ar trebui sa iasa fara probleme ! Eu nu am putut sa o scot din cutie, cred ca s-a intamplat ceva cu siguranta care o tine ! Sper sa va fie de ajutor !

 

ps: cateva poze cu planetara si dimensiunile ei, cat si cu rulmentii si dimensiunile lor !

Bună ziua. Am achiziționat recent un Volvo V40 din 2014, mașina a fost adusă din Italia. Am fost cu ea la Rar, și am fost respins de 3 ori, pe motiv că motorul nu se turează mai mult de 3 mii când stă pe loc. Am fost cu mașina la 5 mecanici, și testerul nu o dat erori la nici unul, mi-au zis că așa este mașina din fabrică. Cei de la rar au zis că trebuie să se tureze până la 4 mii. Oare aveți idee de la ce este? Vă mulțumesc 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cunosc masina,dar cred ca motorul e in limitare,din vreo defectiune.La rar nu iti pot scoate acea hartie ce atesta noxele din cauza ca nu urca in ture,de aia te resping.As face diagnoza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 12 ore, Andrei1234577899 a spus:

Bună ziua. Am achiziționat recent un Volvo V40 din 2014, mașina a fost adusă din Italia. Am fost cu ea la Rar, și am fost respins de 3 ori, pe motiv că motorul nu se turează mai mult de 3 mii când stă pe loc. Am fost cu mașina la 5 mecanici, și testerul nu o dat erori la nici unul, mi-au zis că așa este mașina din fabrică. Cei de la rar au zis că trebuie să se tureze până la 4 mii. Oare aveți idee de la ce este? Vă mulțumesc 

Motorul se tureaza in regim ,stationare  si are limitare la 4400 rpm sau 4200rpm sau 4000rpm ,functie de cum este capacitatea si puterea motorului ,managementul sau. (ex.la D5 mai vechi este 4400rpm) .

Fiindca  este nevoie de incalzirea uleiului la minim 60grade Celsius  ,valoare minimala pentru a putea face verificare noxe ,CO2  dar exclus opacitate(cel mai important la un diesel ca sa ii vada noxele reale, dar care nu il fac, sic!), asta este motivul turarii motorului.

De ce nu iti functioneaza in turatie maxima  este un ceva in circuitul turbo ,vorbesc generic iar posibil de vreun senzor  sau un ceva care nu isi face treaba bine dar nici nu semnaleaza eroare ori esti la regenerare DPF. Este bine sa vezi ce presiune iti face turbina.

Ma indoiesc ca motorul in regim static poate avea limitare de fabrica la 3000rpm:). Sint limitate pe la 180Kmh ,parca asta era valoarea dar la auto dupa 2019sau 2020 in sus,asa stiu ,insa totusi aceasta limitare este in sarcina si la viteza maxima si turatia sigur ar fi undeva poate mai mare de 3000rpm.

 Nu stiu cit te ajuta ce am scris ,insa doar asa sa iti faci o idee si poate trebuie vazut atent ,punctual si bazat  care este reala problema.

 

Turatia de noxe  este relanti, 2000,3200-3300rpm asa in mod regulat .In rest 4000rpm, eventual  poate mai fi necesar uneori dar nu este batuta in cuie...Uitate peste niste buletine de noxe si ai sa vezi ce si cum.

Edited by Vvolvo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now