mariusdaniel

Probleme cu spalatorul de parbriz

16 posts in this topic

Am o mica problema.

Dupa un drum de circa 300 km., in care am abuzat un pic de spalatorul de parbriz pentru a indeparta insectele de pe geam, cand am ajuns la destinatie, am constatat ca nu mai vine lichid cand actionez maneta.

Am umplut spalatorul ( oricum, mai aveam destul in el ) si am incercat iar, dar degeaba. Motorasul se aude, lucreaza, dar nu vine niciun strop pe parbriz.

Ma gandesc sa nu fie vreun furtunas desprins. Am deschis capota, dar nu pot vedea mare lucru, caci am acea pasla de insonorizare. Mi-e cam frica sa umblu la prinderi, sa nu le stric. Nu am vazut niciodata cum se desfac.

Ce ma sfatuiti ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil este doar infundat. Daca era desprins curgea lichidul pe-acolo si ti-ai fi dat seama. Singura solutie este sa umbli la conectii iar daca nu mai etanseizeaza bine dupa ce le pui la loc, vei fi nevoit sa tai cca 5 mmm din furtune. Daca nu s-au scurtat in-trecut, ai de unde taia acei 5 mm. Succes.

Ar mai putea fi si motorasul/pompa defecta. Spui ca se aude cum functioneaza, dar se poate ca axul motorasului sa se invarta in gol si paleta/elicea blocata.

Edited by DragosGD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am aruncat o privire, atat cat se poate, intre capota si pasla de insonorizare. Par a fi niste urme de lichid scurs. O sa mai incerc acum, sa vad daca apar urme proaspete... Dar, cum desprind pasla aia din conectori ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pasla este tinuta in cateva cleme. Le strangi usor cu un cleste patent si te tragi spre afara. Daca sunt coapte de la caldura ai mari sanse sa le spargi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm... la mine apar ca niste buline rotunde la exterior. Am incercat sa trag usor de una din ele, dar nu a iesit.

Oricum, actionand inca o data maneta spalatorului, am descoperit ca apar urme proaspete de lichid de parbriz intre capota si pasla, deci e mai mult ca sigur de la furtunasul care alimenteaza duzele. Asadar, motorasul e in regula. Acum ramane sa vad cum desprind o parte din pasla. Mai incerc, dar nu am cine stie ce scule la mine. Doar "trusa" originala a masinii, adica ... mai nimic. Daca o repar singur, sunt mare. Pana acum nu am reparat niciodata nimic la nicio masina :rolleyes: .

Oricum, multumesc de sfaturi, Dragos !

Share this post


Link to post
Share on other sites

trebuie sa ai si un filtru ....ceva in genu cum erau filtrele de benzina pt daciile noastre:) eu asa am gasit la a mea.......era pus pe furtunas imediat dupa pompa aia de apa....daca te uiti pe langa far in jos ar trebuii sa il vezi.....

Edited by danutttz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marius- apuca cu ambele maini de un colt al capitonajului, a.i clipsul sa fie in mijlocul zonei de actiune, si tragi usor usor , din aproape in aproape. Sau incearca cu o surubelnita(daca ai). in caz ca se rupe vreun clips se poate inlocui si sunt relativ ieftine.

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumesc pentru sfaturi. Am sa incerc sa rezolv singur, caci sunt tocmai la Albena, asa ca joi nu voi veni la intalnirea din Bucuresti. Dar daca cineva doreste sa vina pana aici sa ma ajute, dau o bere...:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu o surubelnita dreapta , bagi varful intre pasla si plastic , si cu 1 pic de tupeu iese si poate fi refolosit .

....curaj wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce e aia o ... surubelnita dreapta ?

...

Glumeam, desigur... dar nici departe nu sunt... sper sa gasesc scula respectiva in "trusa" originala a masinii.:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de sfaturi... am observat deja ca vine apa ( ma rog, lichidul de spalat parbriz ), astfel ca iese din discutie pompa ( sper ). Tocmai asta am observat, ca am un furtunas care are un capat liber pe acolo si care cred ca trebuia sa intre undeva in duze. Ma voi stradui maine, pe lumina, sa-l pun la loc, fara sa distrug clemele de prindere ale paslei de pe interiorul capotei.

Duzele sunt noi, caci mi le-au schimbat la Primus cu unele de S40 nou in urma cu o luna. Poate de acolo se trage povestea. Ce-i drept ca cele vechi erau infundate si deabia "scuipau" putin lichid pe parbriz.

Whish me luck !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am reusiiiiiit !

Am facut prima reparatie la masina, daca imi permiteti s-o numesc astfel...

Am desprins cu grija ( asa cum m-ati sfatuit ) doua cleme de plastic. Noroc ca in partea de jos, pasla nu e prinsa in cleme de plastic, ci in niste tablite prinse de capota. Una din cleme am reusit in final s-o pun la loc. A doua, conform legii atelierului lui Anthony, s-a rostogolit in cel mai inaccesibil loc din motor, de unde nu am reusit s-o recuperez cu niciun chip, indiferent de cate betisoare am folosit :blush:

Apoi am observat locul de unde era iesit furtunasul care aduce lichidul la duze.

Am impins cu atentie furtunul acolo. Am lasat capota, am pornit motorul, am actionat maneta spalatorului si ...a mers... doar de doua -trei ori ...:angry:.

Evident, furtunasul a iesit iar...

Apoi mi-am amintit de spusele lui DragosGD si am cersit de la un nene un cutter. Omul inchiria biciclete in Albena. Mi-a-oferit o foarfeca de care strabunica ar fi fost mandra ( cred ca era de pe la 1848 ), cu ajutorul careia am taiat un pic din furtun.

L-am impins din nou cu nadejde in locasul lui si acum livreaza lichid foarte frumos. Sper sa si tina...

Va multumesc pentru sfaturi, de acum pot sa vin in siguranta acasa din Bulgaria... dar mai stau cateva zile, caci e tare frumos aici.

Edited by mariusdaniel

Share this post


Link to post
Share on other sites

prima data este mai greu...

Enjoy!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo Marius !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am ajuns aseara acasa, pe sosea uda, asa ca am folosit din plin lichidul de spalat parbrizul si functioneaza corect. Asadar reparatie reusita, cu ajutorul vostru !

Va multumesc inca o data si rog un coleg care are posibilitatea, sa inchida topicul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now