asashy

indicator consum benzina

19 posts in this topic

Salut...acum daca tot am intrat in club Volvo, incerc sa aflu cu ajutorul vostru cat mai multe despre aceasta minunata masina...Dar sa trecem la subiect: in momentul cand setez computerul de bord pe consumul de carburant instantaneu imi indica niste cifre rezonabile (parerea mea)...problema devine suparatoare atunci cand ridic piciorul de pe acceleratie si consumul"zboara" la 70, 85, 93, si se opreste la 99,99%!!!:blink: La un Renault Megane pe care l-am avut in 2008 (nou), indicatorul arata consumul corect! Dupa ce am cumparat masina aceasta, m-am dus eu la un nene cu un calculator in Suceava (care cica se pricepea) si mi-a dat urmatoarea replica:" Constructorul nu a stiut ca tu vei ridica piciorul de pe acceleratie si nu a mai luat in considerare consumul in momentul acela....:o " M-a lasat cu gura cascata..."ahaaaaa...(am spus)...curios...".Acum va rog pe voi sa ma lamuriti: ori asa este (ceea ce ma indoiesc) ori am o problema la calculator?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aberant raspunsul lui nenea cu calculatorul. La mine arata normal, adica, daca ridic piciorul de pe acceleratie, in viteza fiind, consumul scade abrupt, pana la 0.

Edited by mariusdaniel

Share this post


Link to post
Share on other sites
:unsure: Asa ma gandeam si eu...totusi la fiecare diagnoza la care ma duceam, nu mi-a spus nimic nenea acela de calculator...era normal sa afiseze o eroare sau nu? Si cum pot remedia problema? Va rog sa ma ajutati cu pareri , idei sau cu un sfat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

:unsure: Asa ma gandeam si eu...totusi la fiecare diagnoza la care ma duceam, nu mi-a spus nimic nenea acela de calculator...era normal sa afiseze o eroare sau nu? Si cum pot remedia problema? Va rog sa ma ajutati cu pareri , idei sau cu un sfat!

nu stiu in zona acolo cineva care sa se priceapa la asa o problema. din ce zici tu e o chestie de computer de bord, deci ar trebui cineva specializat. ai puteaq sa incerci in Iasi la reprezentanta, dar sa ai mare grija la preturi. Eu am avut discutii cu ei, dar pe alte probleme ale masinii. E posibil la tine sa iti rezolve rapid si nu scump. Oricum vorbeste mai intai la telefon cu cineva, inainte de a merge.

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc radoo...ma gandeam ca pot sa rezolv problema fara reprezentanta....hmmm...

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc radoo...ma gandeam ca pot sa rezolv problema fara reprezentanta....hmmm...

pai cu siguranta poti, dar eu in Sv nu stiu pe cineva care sa cunoasca Volvo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Consumul instantaneu e calculat în funcţie de timpul total cât înjectoarele sunt "deschise" şi de cantitatea (cunoscută) de combustibil care trece prin ele. Ecuaţia e, evident, ceva mai complexă, dar ăsta e principiul, din câte ştiu.

Asashy, în locul tău aş încerca printr-un upgrade al software-ului ECM-ului. Ai făcut aşa ceva, de curând?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Consumul instantaneu e calculat în funcţie de timpul total cât înjectoarele sunt "deschise" şi de cantitatea (cunoscută) de combustibil care trece prin ele. Ecuaţia e, evident, ceva mai complexă, dar ăsta e principiul, din câte ştiu.

Asashy, în locul tău aş încerca printr-un upgrade al software-ului ECM-ului. Ai făcut aşa ceva, de curând?

Sincer nu...multumesc pentru sfat..acum upgrade-ul asta trebuie facut neaparat la reprezentanta sau si la alt service care are program volvo ( eu de exemplu am mers pana acum la Autobitti, la fiat). As vrea sa merg totusi...ma poti ajuta cu un sfat sau o propunere?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Software-ul este produs sub licenţă Volvo Personvagnar AB Sverige şi nu cred că-l poţi achiziţiona decât de la reprezentanţă.

În altă parte, dacă-l găseşti, ai toate şansele să fie contrafăcut sau piratat, dar mă îndoiesc că l-ai putea găsi în altă parte...

Ai, în schimb, altenativa chiptuning-ului. ;D

Edited by HEIMÐALLR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum cateva minute am dat telefon la reprezentanta Volvo din Iasi...m-a luat cu durerile de cap...ulei in cutie trebuia schimbat, distributia schimbata, alternatorul schimbat...si multe altele! Am zis ca trebuie sa muncesc 3 ani in invatamant sa pot achita o factura de la reprezentanta!!! Asa ca...ma tem ca ma voi desparti de volvo curand...prin vanzarea ei! Hmmm...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu ca pare tampita intrebarea dar... sigur nu ai bordul in mile si consumul in mile per galon ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu ca pare tampita intrebarea dar... sigur nu ai bordul in mile si consumul in mile per galon ?

Exact Midnight Caller...este un bord care nu indica cum trebuie sau asa este conceput? Curios mi se pare faptul ca eu ieri l-am intrebat pe domnul de la reprezentanta de indicatorul de benzina si el mi-a spus de uleiul din cutia de viteza si distributie...eu il intreb una, el imi raspunde alta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai stai nitel, de ce n-ai spus asa de la inceput ?! E normal ce ti se intampla, deoarece consumul nu mai este in litri la suta de km (care sa scada la deceleratie) ci in MILE PER GALON, si e normal sa creasca atunci cand iei piciorul din gaz... Consuma mai putine galoane per mila -> mergi mai multe mile cu acelasi galon... de-aia iti creste mult la deceleratie !

Share this post


Link to post
Share on other sites

TE POMENESTI CA MAI AI SI VOLANUL PE PARTEA GRESITA-CUM ZIC UNIIIIIIIIIIIIIIII 8) 8) 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alex, esti tare ! Nu ma asteptam la asa o rezolvare a problemei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte tare. biggrin.gif

Poti schimba consumul din bord in l/100km . Tot la reprezentanta sau la cineva cu un tester mai destept. O sa-ti afiseze in frana de motor 0L/100km .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afişează 0%, dar chiar nu consumă deloc? ;D

Oricum, este o metodă bună pentru econimisirea de carburant şi pentru uzarea prematură a volantei şi ambreiajului... ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc celor care mi-au trimis mesaje...chiar am volanul pe partea dreapta...si iubesc masina asta (are aproape 2 ani si jumatate de cand este la mine...automobilul care a ramas cel mai mult pe numele meu, ca proprietar). Astazi am fost la un alt tester (o diagnoza) in legatura cu goarna de la alarma si ce erori mai sunt. Asa am aflat cu stupoare ca masina mea consuma mai mult decat de obicei - o sonda landa (nu stiu daca i-am scris numele corect-imi cer scuze) care trimite mai multa benzina decat e cazul, din cauza unei erori a gazelor evacuate (trebuie schimbata, deci). Bunnnn...mai departe nenea acela intra pe unde poate(ca nu avea acceas chiar la tot)..si aflu: de 43 de luni masina nu intrase intr-un service autorizat, am 282000km la bord...a incercat nenea sa transforme in bord milele in km, dar nu i-a reusit..trecem la alarma-functioneaza dar doar din claxoanele masinii si nu din goarna. Se chinuie un baiat pe acolo, desface el pe acolo plasticul din partea dreapta...si nu iese (ca am incercat si eu si nu am putut)..mai da jos rezervorul cu lichid de parbriz si gata, goarna scoasa la lumina.Vine pe acolo si un nene elctrician, mai umbla si nenea acela pe la tester si-mi spune:goarna defecta. Maine ma duc sa iau o goarna(de la dezmembrari, desigur) si sunt iar pe la ei! Va spun maine seara ce am facut...si incerc sa transform galoanele in litri(precum a spus Bogdan G, caruia ii multumesc din nou).Sper sa se descurce nenea acela...O seara placuta tuturor volvistilor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now