larahau

Tutorial demontare consola centrala

7 posts in this topic

Ma enerva pt ca atunci cand schimbam viteza in treapta 1 sau 2 (adica atunci cand trageam maneta schimbatorului spre stanga) se auzea un scartait enervant.Am scos husa schimbatorului si am uns cu spray timoneria dar degeaba asa ca am hotarat sa demontez tot sa vad unde e "greierele".Astfel voi incerca sa va arat cum am procedat eu (fara sa stric nimic) pt a rezolva problema.

Am iceput cu indepartarea ramei de plastic din jurul ICM-ului si CD-player-ului

p6110047u.jpg

Cu ajutorul unei surubelnite introduse prin zona de "alimentare" a CD-player-ului se imping cele 2 cleme (stanga si dreapta) iar in acelas timp cu o bucata de plastic mai moale ascutit la varf se incearca extragerea ramei spre exterior (vezi imaginea de mai sus).

Atentie - nu incercati sa extrageti rama fortand cu bucata de plastic in partea de jos a ramei.Prima data se elibereaza clemele de sus (stanga si dreapta) si apoi rama iese usor.

p6110049l.jpg

p6110052.jpg

Vezi in imaginea de deasupra cum arata clema care trebuie impinsa cu surubelnita pt a elibera rama.

Apoi se indeparteaza ICM-ul:

p6110050.jpg

Eu l-am scos cu mana, am tras de el spre exterior, este prins doar in clemele care sunt indicate prin bulina colorata in imaginea de mai jos:

p6110053.jpg

Se scot mufele de la ICM:

p6110055.jpg

Apoi am scos husa de la schimbatorul de viteze:

p6110058t.jpg

Clemele cu care este fixata rama husei sunt indicate cu buline iar stelutele sunt zonele unde sunt celelalte cleme care nu se vad in imaginea de deasupra.Int total sunt 4cleme/puncte de prindere.Nu am scos de tot husa, am lasat-o rasfranta peste capatul schimbatorului.

Apoi am scos "panoul" pe care se gaseste butonul DTSC si soclu de bricheta.Am introdus mana prin spatiul ramas in urma indepartarii husei schimbatorului si am impins "panoul" spre exterior:

p6110061.jpg

"Panoul" este prins in clemele indicate cu bulina din imaginea de mai jos:

p6110059l.jpg

Se scot cele 4 suruburi care tin fixat intreg panoul central (cel cu ICM-ul si restul de butoane :) )

2 suruburi in partea de sus:

p6110056.jpg

si 2 suruburi in partea de jos:

p6110062.jpg

se scoate mufa de la panoul central si apoi se scoate intreg panoul.

Apoi am scos "tavita" din spatele panoului,este prinsa doar cu clemele indicate in imaginea de mai jos:

p6110065.jpg

cam asa arata fara panoul central si tavita din spatele acestuia:

p6110066.jpg

Apoi am scos capacul din plastic indicat in imaginea de mai jos care se afla in locasul de depozitare de sub cotiera, este prins in cleme.Sub acest capac se gasesc doua suruburi,care se indeparteaza pentru a putea scoate intreg ansamblul (cu cotiera si suportul de pahare) din plastic dintr-e scaune:

p6110067.jpg

Inainte sa scoateti ansamblul central va trebui sa slabiti surubul care intinde cablul franei de mana (vezi imaginea de mai jos) pentru a putea trage maneta franei de mana cat mai sus, astfel putandu-se scoate ansamblul central mai usor:

p6110069.jpg

Dupa ce am scos tot ansamblul dintr-e scaune am desurubat cele 4 suruburi care fixeaza timoneria de caroserie:

p6110074.jpg

pentru o manipulare mai usoara a timoneriei se pot elibera din suportul timoneriei tijele/cablurile care merg de la schimbator spre cutia de viteze.Se scoate inelul de plastic albastru din imaginea de mai jos:

p6110078.jpg

si se trage de "capacul" de plastic inspre motor si in acelas timp se trage (in sus) inspre exterior pentru a elibera tija din suportul timoneriei (vezi imaginea de mai jos):

p6110079x.jpg

Si dupa atatea explicatii si imagini iatane ajunsi si la problema initiala.Intorcand timoneria, undeva inpartea de dedesupt fata de pozitia ei normala se afla o "patina" sau opritor care in momentul cand trag maneta spre stanga pentru a schimba in treapta 1 sau 2 se freaca de "carcasa" timoneriei.Ne-mai avand ungere a inceput sa scaraie.Cu putina vaselina am rezolvat problema, doar ca a trebuit sa demontez "jumatate din masina" ca sa ajung acolo.Mai jos am pus o imagine cu "patina" cu pricina, poate intelegeti mai bine din imagine ceea ce am descris mai sus :

p6110086p.jpg

Sper ca m-am facut suficient de inteles si sper ca acest tutorial sa fie util.

Edited by larahau

Share this post


Link to post
Share on other sites

beton tot...dar trebuia sa le postezi sus la topicul cu reparatii de unul singur

asteptam cireasa de pe tort,de azi incolo

Edited by thor4ever

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca trebuie mutat rog adminii sa o faca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spune-mi te rog Iarahau,daca as vrea sa foliez partea din fata, cea din aluminiu,se poate desprinde de partea cu butoane?

M-am uitat dintr-o parte si nu-mi pot da seama si as vrea sa stiu ca sa nu desfac degeaba.Este putin zgiriiata si ma enerveaza.Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

da se desprinde dar nu merita s o infoliezi.a facut si el la toate manerele si a tinut 1-2 zile si s-au desprins.posibil ca la consola sa tina mai mult ca nu umblii atat la ea pe la margini.dar faci consola si raman manerele alta coloare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

da se desprinde dar nu merita s o infoliezi.a facut si el la toate manerele si a tinut 1-2 zile si s-au desprins.posibil ca la consola sa tina mai mult ca nu umblii atat la ea pe la margini.dar faci consola si raman manerele alta coloare.

Daca exista posibilitatea intoarcerii foliei peste marginea obiectului pe care se lipeste folie o sa tina altfel nu recomand.Eu am avut folie pe manere (textura de carbon) si in zona unde nu s-a putut invelii marginea ornamentului de aluminiu sa dezlipit.Am luat-o jos.

Aluminiul de la consola centrala nu l-am demontat niciodata dar sigur se poate demonta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now