Maurice

Achizitie XC70

102 posts in this topic

Nu vreau sa cred, dar trebuie sa recunosc ca odata cu trecerea timpului , ma refer la inaintarea in varsta , incepi sa desfaci firul in patru si apoi in opt s.a.m.d. Probabil , acum 10-15 ani nu m-as fi logat pe nici un forum , nici logistica nu era asa performanta , nici posibilitatea de informare nu era asa de variata. 

Poate ca intr-adevar imaginea este de 'ca nu stiu ce vreau' , insa de fapt eu stiu ce caut. Ca si concluzie NU VREAU SA IAU TEAPA ! Am luat odata si imi ajunge ! 

Ce sa va zic , ca toata lumea ma "huleste"(apropiatii ) ,imi zic ca sunt nebun ! Toata lumea imi spune ca VOLVO are piese mult mai scumpe decat restul , service-ul este aproape dublu decat la Skoda sau VW . Azi am sunat la un colaborator sa cer niste preturi la kit de distributie sau kit de schimb uzuale (filtre , ulei....etc.)si mi-a dat cu discount de 20%, si totul era dublu decat ce cheltuiesc acum. Imi place acest model de mor (xc70) , accept taxele de rigoare - 900 de lei impozit , 1100 de lei RCA , dar vreau sa stiu daca pentru un VOLVO cu 200K de KM inseamna uzura majora la motor. Am discutat azi cu 2 persoane care mi-au spus ca aceste motoare de 2,4 L - 215 CP sunt garantate si 1.500.000 KM fara sa ai interventii la ele. Sunt motoare care echipeaza si masini de transport (dubite) ce suporta trafic greu .

 Ceea ce vreau eu , este o masina trainica si de durata , care daca o cumpar acum sa ma tina ~ 10 ani . Am ales Volvo pentru ca nu am vazut nici un model ruginit niciodata si nici nu am citit pe undeva de probleme majore ( motoare calate , ambreiaje ,etc). De curiozitate , intrati pe alte forumuri ale grupului VAG , sa vedeti acolo probleme ale modelelor noi . A6, A4 , Passat .....

Multumesc pentru opinii !

Share this post


Link to post
Share on other sites

O masina sh este un risc , o masina sh care in in general costa aprox 25 000 euro (xc70 my 2013) luata cu 16 000 euro , evident ridica mari semne de intrebare ! Motoarele d5 nu sunt puse pe dubite , si motor garantat ca face 1.5 mil km fara interventii ... este fabula . 

Da, un motor intretinut tine mult , cat de mult depinde de noroc putin (nu e o chestie garantata ) 

Nu spun sa nu arunci o privire peste aceste "oferte" doar sa nu le cumperi "pe ochi frumosi"  . 

Spor . Sper sa iti gasesti masina oricare ar fi ea .

Share this post


Link to post
Share on other sites

XC70 nu cred ca s-a vandut sub 40K euro, o sensibila diferenta de la cei 25 mentionati de tine, Cristi. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mihai

Cristi a spus corect (formulat mai alambicat, paranteze, multe detalii):

O masina SH care in mod normal o iei cu 25.000 cand o gasesti la pretul de 16.000 ridica semne de intrebare.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intr-adevar sunt semne de intrebare iar unul din raspunsuri  care probabil ca unii il stiu deja , este ca se aduc masini de afara pe firme fantoma si nu platesc tva-ul iar de aici si pretul mai mic. Intotdeauna pretul va fi in concordanta cu nr de km nu cu anul de fabricatie iar de cele mai multe ori masina va avea cati km vrei tu sa auzi ca are.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde si de an (acel my) 

@mihai , pretul l-am luat de pe mobile.de a2-a ce-a mai ieftina masina ,nu imi amintesc daca am selctat my 2012 /2013 . 

Noua presupun ca e undeva peste 60 000 ... 

Flobv , te sfatuiesc sa arunci o privire pe selekt volvo (fie fr , germania , sau austria ) eu am vazut pana in 22 000 xc70 , dar nu era awd, oricum my2013 ... 

Din nou , testeazale si pe astea , masina la pret perfect si dotari pe plac nu o gasesti fara sa le si testezi , ai condus un xc70 ?  

Primul pas ar fi sa suni la rep din ro , si sa testezi una buna , de acolo test drive cu alea mai dubioase !

Edited by Cristi Muresan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cristi , nu am condus XC70 , am mers cu un coleg de forum (Bogdan tot din Bv ) alaturi de volan , pentru ca nu am avut contact cu o cutie automata iar masina lui era dotata cu o astfel de cutie . Mi-as dori tare mult sa vad cum merge unul de 163 CP si  unul de 215CP. Am mers , tot alaturi de sofer , cu un XC60 2015 cu motor D5, insa pe o distanta scurta si in oras la o ora de varf. E o idee pentru un test drive cu un XC 70 din reprezentanta daca il au.

Numai bine !

Cer scuze tuturor daca in unele posturi de mai sus am fost mai acid , am nevoie de sfaturile voastre pentru ca sunt fascinat de acest model !

Multumesc de opinii si sfaturi !

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.500.000 km un motor D5 ? Motoare puse pe duba ? 

Nu te supara pe mine dar cu cine ai vb legat de aceste motoare ? Cumva cu un hairstilist sau cu un patiser ? 

Daca vrei XC70 iti recomand modelul 2005-2007, este peste modelul mai nou, mult peste . 

Eu am avut pana acum vreo 15 Volvo-uri (cred) si nu pot decat sa ma amuz de ceea ce citesc, fara suparare dar 970 lei impozit pe an este nimic fata de 3100 lei un amortizor sau 1300 lei valva de overflow sau 2400 lei EGR-ul  OEM. 

A si inca ceva, am o vaga impresie ca tu citesti forumul asta pe diagonala si nu prea iei in seama sfaturile desi sincer iti spun din putinul meu timp liber imi rup ceva pt a da sfaturi gratis pe care oricum se pare ca nu le iei in seama, asadar asta e ultimul . In poza pusa de mine era licitatie BUY IT NOW, nu licitatie ca pe EBAY cum ai vazut tu pe diagonala, adica ala e pretul masinii . Masina gasita de tine la CJ e din Germania deci nu de la licitatie deci sigur are multi km sau e din bucati facuta pt ca asa e la Cluj. 

Eu personal nu-ti recomand D5-ul EURO 5 pt ca trebuie sa ai bani sa-l intretii, revizia este 1000 lei, sunt probleme cu auxiliara, galeria de admisie  si simeringul arborelui cotit iar costuri de 500-700e sunt uzuale la masina asta, daca iti permiti sa bagi peste 1000e pe an in masina e ok, daca nu mai bine mergi pe altceva . 

Succes. 

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Bogdane iti multumesc pentru timpul acordat . Cu siguranta daca as fi avut si eu atatea masini probabil nu as mai fi scris tampenii, dar ce sa fac , eu sunt mai conservator cu unele lucruri , in speta masina. Sunt la a2a masina ceva mai serioasa , am avut si masina noua care nu intra in categoria de autorisme demne de o parere , insa lasind asta la o parte , imi pare rau ca ti-am lasat impresia ca citesc printre randuri acest forum . Daca era asa nici nu ma mai inregistram , citeam pur si simplu postarile voastre. Poate din discutiile noastre se va mai inspira si altcineva care va fi scutit de ganduri inutile si timp pierdut la tastatura. 

Din postul tau de mai sus , nu pot sa trag o alta concluzie decat sa fug de aceasta marca de masina . Detinatorii de Volvo cu care eu am mai discutat mi-au spus altceva. Mai exact ca sunt masini trainice care daca le intretii te tin si ~ 1MIL de KM . Nu zic ca mai sunt piese care mai trebuiesc inlocuite , si eu am schimbat la Passat EGR-ul , turbosuflanta  ,cei drept la preturi mai omenesti , nu la reprezentanta.Tot din auzite am inteles ca in  Romania preturile sunt cu cel putin 25% mai mari in reprezentante decat in Germania de exemplu , dar asta este alta discutie.

Un model din 2005-2007 , pentru mine inseamna tot masina veche ~ 10-11 ani . Atunci, gandind la rece pot sa mai investesc in masina care o am si mai merg cu ea inca 3-4 ani lejer, insa proiectele de familie nu-mi permit ca dupa aceasta perioada sa investesc intr-o alta masina. Am avut experienta cu prima masina care avea muuuulti km , si nu era luna de zile in care sa nu bag bani in ea (multi 300-500 de euro ). EEEeeei... , eu de asta ma feresc si de aceea despic firul in patru. Sunt constient ca trebuie sa ajung la un compromis si sa aleg mai degraba km mai putini decat dotari , unele care poate le folosesti odata la cateva luni. Un exemplu foarte bun este navigatia care da bine la revanzare. 

Oricum ,revanzarea la Volvo este destul sensibila (parerea mea ) , comunitatea acestei marci este destul de restransa ,poate de asta cade si pretul asa de mult la una SH fata de una noua. Sunt pareri multe si rautacioase pe alte forumuri care nu vorbesc deloc frumos de Volvo. Imi place modelul XC70 foarte mult si pina la urma am sa cumpar acest model de masina , probabil la anul viitor (dupa sarbatori ) , depinde de cum va fi si vremea.

Pana atunci ma mai documentez si va stresez cu intrebari !

Toate cele bune !

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

.......

Eu personal nu-ti recomand D5-ul EURO 5 pt ca trebuie sa ai bani sa-l intretii, revizia este 1000 lei, sunt probleme cu auxiliara, galeria de admisie  si simeringul arborelui cotit iar costuri de 500-700e sunt uzuale la masina asta, daca iti permiti sa bagi peste 1000e pe an in masina e ok, daca nu mai bine mergi pe altceva . 

 

 

 Am tot citit fraza asta de multe ori si mi-am pus cateva intrebari :

1. Ce diferenta este intre D5 si D3 , afara de putere 215 (205 ) CP vs 163 CP? Practic ar fi acelasi motor , tot in 5 cilindri , aceeasi constructie  , difera la sistemul turbo ....altfel nu-i aceeasi galerie de admisie , simering , auxiliara..?

2. Revizia de 1000 de lei se refera la consumabile ? Filtre , ulei , s.a.m.d ?

3. Toti detinatorii de Volvo,in speta XC70, cheltuiesc 1000 E \ an (afara de impozit si RCA+ combustibil)? As vrea tare mult sa-mi raspundeti la aceasta intrebare , pentru ca daca este intr-adevar asa , ma orientez catre altceva. Sincer nu ma tin curelele.

Toate bune !

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

2. Da revizia se apropie de 1000 lei / an sau 30 k km (20 k km recomandari pt romania)

Filtru aer , motorina , habitaclu ,ulei+filtru

Share this post


Link to post
Share on other sites

@flobv,

1. difera numai softul in rest aceleasi probleme. 

2. 1000 lei costa revizia din care 372 lei este numai uleiul . 

3. nu neaparat, sunt ani in care sari de 1000E sau alti ani in care mai putin, cred ca Maurice te poate ajuta cu o informatie, sau macar sa-ti spuna cat a fost ultima factura la Volvo. 

 

Trebuie sa intelegi ca XC70 se bate cu ALLROAD, alta liga fata de Passat B5.5, liga premium necesita bani iar multi romani confunda lucrurile, o masina premium nu inseamna o masina fiabila, inseamna o masina luxoasa ce-ti ofera ceva in plus fata de o masina de buget . 

Adica trecerea de la Passat la XC70 este ca de la MIG21 la F35, e mare rau diferenta mai ales daca vb de un XC70 INSCRIPTION .

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bogdan: Ca nou posesor de xc70 dar totusi cu putina experienta in aceasta marca, iti pot spune cheltuielile pe care le-am avut dupa ce mi-am adus masina... strict o revizie de 1000 lei si atat! Revizia a inclus, pe langa ce se schimba uzual si o curatare de EGR din care am scos destul de multa mizerie. In rest, nu am avut alte probleme... Sper sa nu am curand sau cel putin nu majore. Revizia am facut-o prin iunie-iulie si de atunci am facut 15.000km fara niciun incident. Evident ca, daca mergi la reprezentanta Volvo preturile sunt cu totul altele. Eu nu am incredere in reprezentante (am avut niste experiente dezamagitoare cu Autoklass si Audi) si prefer sa imi fac lucrarile la masina la prieteni, amici etc. unde sa asist personal la ce se lucreaza.Dar asta e alta poveste... In fine..., daca vrei o masina ieftin de intretinut cumpara Skoda, daca vrei ceva deosebit din clasa premium atunci cumpara masina pe care ti-o doresti, pt ca eu consider ca sunt costuri similare de intretinere la Volvo, BMW, Mercedes, Land Rover si alte asemenea din acest segment. Cred ca, in cazul tau, cel mai important este sa iti iei o masina cu un istoric service si km reali... acestea au fost si criteriile mele la fiecare masina pe care am avut-o. Tocmai din acest motiv mi-am adus masinile personal din Germania sau Belgia, Olanda. Nu spun ca nu sunt tepari si acolo dar ii recunosti imediat fiind tot felul de parcuri auto apartinand arabilor... daca in schimb mergi la service-uri serioase, toate masinile au istoric cu nr de km. Eu am cumparat-o pe a mea de la un dealer Volvo si era adusa la buyback, am primit cartea service si toate facturile de la revizii sau ce s-a schimbat pe la ea. Asa ca poti gasi o masina buna afara dar trebuie sa ai rabdare si sa cauti... eu am stat cam o saptamana si in tot acest timp am vazut vreo 2000 de masini pana sa o cumpar pe a mea. In fine... discutiile pe acest subiect sunt interminabile cu argumente si pro si contra... eu cred ca trebuie sa ai rabdare sa poti alege ceva ce nu iti va da batai de cap mai tarziu. Multa bafta si... keep searching!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai Jupane nu mai speria oamenii.

Revizia in reprezentanta la 20.000 km cu toate filtrele ulei si ce se mai face inclusiv update soft este 1200-1500 lei.

Restul este dupa noroc, daca-ti cade un amortizor, o bucsa la bascula cand trebuie schimbata toata bascula, o curea, o broasca de usa etc, cum ti-e ghinionul.

Marele avantaj este ca nu prea-ti cade.

Daca vrei o comparatie intre A6 Allroad motor 3l diesel si XC70 D5 in 7 ani costurile de intretinere sunt similare, la fel si problemele.

La A6 sunt 140-150.000 km pe bord iar la XC70 erau 230.000 km, deci, nu km le omoara ci drumurile.

 

PS.

Ultima factura a fost monstruoasa si nu pot s-o divulg ca nu vreau sa provoace stop cardiac cuiva, e cea de achizitie pentru XC90.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Mi-au mai revenit putin sentimentele acasa , dupa cele citite mai sus. De 2 zile eram naucit , aseara ma uitam pe mobile.de dupa Passat , iar pe youtube urmaream filmulete cu xc70 si vedeam cum imi pleaca speranta incet , incet. 

Sunt constient de reparatiile ce intervin la o masina( bucse , placute , discuri , schimburi de ulei, s.a.m.d) si automat cand te ridici la o clasa superioara cresc si preturile , insa odata cu acestea si pretentiile cumparatorilor. Ma refer totusi la o fiabilitate mai ridicata , ma gandesc ca la gama premium nu cresc doar preturile de achizitie ci si calitatea pieselor. Din cate am auzit la VOLVO nu prea sunt piese after market , de aici si preturile mai ridicate la orice piesa , costuri pe care mi le asum . 

 Sper sa nu fiu inteles gresit ,dar toate temerile mele erau legate de faptul ca detinind o masina de aprox. 11 ani la care eu nu am schimbat discurile de frana originale si am 226.000 KM , nu am schimbat o bucsa , nu am schimbat planetara , nu am schimbat amortizoare , si alte multe piese auxiliare motorului , ma indrept spre o marca de masina care este intr-o clasa superioara si mai tanara bine (2011-2012),si pune probleme de ordinul sutelor si poate chiar miilor de euro anual. Nu zic, sunt si cazuri cand, se intampla asa ceva ,sa ai ghinion si sa semnezi condica la reprezentanta o data pe luna cu diverse probleme, am exemple clare a unor colegi care cu masini noi au probleme majore. Dar este acea farama de speranta care zice ca poate eu nu voi avea acel ghinion . 

Ma mai documentez si voi reveni cu diverse intrebari !

Va multumesc pentru intelegere si rabdare !

Numai bine !

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am o cunostinta care si-a achizitionat un q7 nou si la aprox 7000 km a ramas cu el in pana , s-a spart racitorul egr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

o masina de aprox. 11 ani la care eu nu am schimbat discurile de frana originale si am 226.000 KM , nu am schimbat o bucsa , nu am schimbat planetara , nu am schimbat amortizoare ,

 

Eu in 230.000 am schimbat toate discurile de 2 ori, amortizoarele fata, basculele fata (se schimba cu totul nu doar bucsele).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu in 230.000 am schimbat toate discurile de 2 ori, amortizoarele fata, basculele fata (se schimba cu totul nu doar bucsele).

  Drumurile din Bucuresti isi spun cuvantul iar in privinta discurilor , parerea mea e ca sunt 2 variante : 

- stilul de condus

- indicatiile mecanicului.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer sa fiu, nu consider ca s-au uzat repede. Cred ca este uzura normala atat la discuri cat si la bascule/bucsi.

Basculele le-am schimbat atunci cand am auzit/simtit cel mai mic zgomot (am urechea fina) iar discurile le-am inlocuit ca au ajuns la limita recomadata de producator, asta in service ca nu le-am masurat eu cu micrometrul.

De condus prea sportiv nu e cazul (nici la XC70 si nici la mine) iar mecanicul cred ca a recomadat ce trebuie, presupun (pana la proba contrarie) ca n-a fost exces de zel pe banii mei.

Daca voiam putem sa merg mult si bine cu ele neschimbate, pana batea ca o dacie, scotea fum ca un 2.0 TDI de la VAG sau arunca scantei din discuri.

Fiecare isi intretine masina cum crede/poate mai bine sa o exploateze in siguranta cat mai multi ani/km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Flobv, se pare ca Maurice nu vrea sa te sperie sau e prea modest, ultima factura de reparatie stiu ca a fost cca 10.ooo lei . 

Nu ai cum sa mergi 220.ooo km si sa nu fie uzate discurile, fara suparare dar nu cred ca Passat-ul tau e intretinut, probabil ca ajungi pe la service numai cand se aprinde vreun bec in bord sau cand bate ceva. Nu ai cum la km astia sa nu fi schimbat bratele multilink mai ales la o masina ce are 11 ani si tot ce e cauciuc e crapat. Adica un pasionat de Volvo inlocuieste basculele pt ca bucsile au mici fisuri pe cand alti posesori de Volvo nu le schimba nici atunci cand bat, depinde unde ai etalonul calitatii si cat de mult iti pretuiesti masina . 

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu am zis ca nu sunt uzate discurile , mi-a spus si mie mecanicul ca la urmatoarea revizie sa am in calcul si schimbarea discurilor . Si da , am 226.000 de Km si nu am schimbat niciodata discurile iar in ce privesc bratele si tot asamblul de directie nu am schimbat decat pivotii. Se prea poate ca bucsele sa aiba cauciucul cu fisuri , insa daca nu am nici un zgomot , bataie pe nicaieri eu nu am considerat ca trebuie sa merg sa le schimb , iar mecanicul meu nici atat. Daca nu as fi tinut la masina probabil ca nu ma tinea atat , mai ales ca si eu am urechea destul de fina si nu las sa treaca o zi daca aud o bataie pe undeva. 

In ce priveste factura de 10.000 de lei , am sa va spun o experienta traita de mine la TESS Brasov cu masina care am avut-o inaintea celei din prezent si la care aveam de schimbat volanta dubla. Se intampla in 2006, cand 1 euro = 3,6-3,7 lei si cei de acolo mi-au spus ca ma costa 2000 de lei numai volanta plus inca nu stiu cat manopera. Am cateva cunostinte in Germania si i-am rugat sa se intereseze pe acolo cat m-ar costa o volanta dubla. Rezultatul a fost ca am cumparat kit de ambreiaj SACHS ( nu stiu daca am scris bine ) de la o reprezentanta din Germania de linga Munchen cu 500 de euro. Acel kit cuprindea volanta dubla , placa de presiune , disc de ambreiaj si rulment de presiune si mi-au spus ca nu se vinde separat pe niciunde. Deci , concluzia mea a fost ca respectivii de la Tess au fost cam.... si cumparau kitul cu ~ 1500-1600 de lei iar mie imi vindeau numai volanta cu 2000 de lei. Am ales sa schimb tot kit-ul in garaj la mecanicul care-l am si acum ( de 10 ani ) si am fost super multumit intotdeauna.

Fiecare isi alege locul si mecanicul la care merge , asa ca nu putem discuta de preturi batute in cuie.

E ca si la doctor , ca tot sunt in domeniu .... ! Un medic primar te opereaza la fel ca si un profesor dr. dar preturile sunt altele...

Sper sa nu fi suparat pe nimeni , pentru ca nu am aceasta intentie ! 

Numai bine !

Share this post


Link to post
Share on other sites

La VAG kitul ambreiaj cu volanta se vindea pe la noi cu 2400-2700 lei. Normal, la reprezentanta au niste preturi enorme. Stiu, pentru ca si eu am schimbat patru volante si restul in 10 ani la touran. Dar poate traficul de Bucuresti sau soferul or fi de vina. Un motiv bun sa caut cutie AT. 

Problema cu zgomotele e alta si nu cred ca multi stiu. Masinile astea mai decente sint antifonate chiar bine. Au suspensii bine gindite. Cind incepe sa bata audibil ceva deja piesa respectiva trebuia schimbata de ceva vreme si oricum deja sint si alte piese afectate. La Touran antifonarea era foarte misto. La Ford focus si foarte posibil la V50 e si mai buna. Drumul meu spre casa presupune si mersul pe 50m de drum pietruit. Cu astea doua masini nu auzeam nici un zgomot dubios in habitaclu. La touran cind auzeam zgomote deja trebuia sa schimb multe. 

Concluzia e ca trebuie o verificare anuala de jocuri si crapaturi prin bucse si astea schimbate anual. Iarna oricum le distruge pe toate.

Cit despre discuri care au tinut peste 200k km, posibil. Insa daca e sa le masori grosimea o sa vezi ca trebuiau schimbate macar o data pina acum. Mai ales pe fata. 

Cit despre mecanici, daca ai pe unul bun, e ok. De cele mai multe ori nu are rost sa te duci la service-ul oficial. Acolo doar pentru distributie si chestii extrem de costisitoare si cu efecte aiurea daca nu ai o garantie in scris. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogdane, ultima a fost revizia inainte s-o vand (uleiuri, filtre, alea, alea) + update softuri + cureaua de la auxiliare daca nu gresesc. Tot daca nu gresesc a fost in jur de 1.700 -1.800 lei

Mai scump a fost in vara inainte de concediu cand am schimbat un amortizor 4C inclusiv flanse si rulmentul aferent, geometrie, broasca usa, toate placutele frana, discuri parca pe spate, o bieleta, un senzor de parcare plus revizia de rigoare. Scump (are si Jupanul derptate), nu mai retin exact cat a fost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu tot sustin ca e scump pt ca repar atat Volvo cat si BMW & Range dar si VW & AUDI, Volvo le bate pe toate la preturi, BMW este usor mai ieftin iar Range e cel mai ieftin, ca si comparatie dintre Q7, X5 si XC90 cel mai ieftin de intretinut este Range Rover Sport . :D 

Cel mai cu probleme este insa Q7-le care are tot felul de rahaturi ce se strica. XC70-ul e problematic pe partea de auxiliara si asta e motivul pt care nu suport acest model impreuna cu restul suratelor ce impart acelasi motor problema . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce-i aia auxiliara ? 

Scuze dar nu ma pricep !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now