asashy

shimb de ulei in cutia de viteze

31 posts in this topic

:unsure: Va salut! Iar eu...vreau sa-mi schimb uleiul in cutia de viteze...am cautat pe forum, dar aici am vazut pareri diferite (este normal, pentru ca totul depinde de tipul cutiei). Am sa incerc sa dau cat mai multe informatii si astept ajutorul vostru: autoturism volvo , tipul: T TS61, S80, numar de identificare: YV1TS61P911196692, 2435 benzina, motor tip: B 5244S, cutie automata cu L34DNRP. Multumesc! Nota: Nivelul la joja de la ulei depaseste nivelul maxim...:unsure: Edited by asashy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut ! Nivelul uleiului din cutie se verifica cu joja din dotare ! Pe o parte a jojei verifici nivelul cand este cald uleiul, pe cealalta parte, cand este rece ! Daca vrei sa schimbi uleiul, trebuie sa pui ce recomanda producatorul ( daca nu aceasi marca, macar sa fie aceasi norme ) ! ! !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Uleiul l-am verificat cu joja din dotare, dar doar cand era cald uleiul si atunci era depasit nivelul maxim...Am intels ca cel original volvo este 100 de lei...eu am gasit ceva si la 50 de lei, acum sper sa respecte normele(asa cum imi indicati voi)...Am gasit si o carte tehnica in care scrie de 7, 2 l la schimb, desi producatorul spune ca nu trebuie schimbat in conditii normale de utilizare a masinii...Acum uleiul meu nu este nici negru, dar nici rosu, cum cred ca ar fi normal..insa uneori scimbul de viteze in cutie, genereaza un usor soc...Va multumesc si poate ma ajutati si cu uleiul corespunzator , daca aveti(ma refer la cel de 50 de lei).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Socul la schimbarea vitezelor este de la blocul hidraulic ( blocul de valve ) sau mai exact o electrovalva care nu mai lucreaza in parametri ! Unii spun ca poate sa dispara socurile la schimbul de ulei ! Legat de nivelul de ulei din cutie, la mine are supraplin, adica daca este prea mult ulei, il da afara si pastreaza cat are nevoie ! Legat de ulei, era bine sa stii ce ai in masina pentru ca daca faci schimbul singurel, mai mult de 4 litri nu o sa iasa pe la buson ! Cei de la Primus desfac busonul si curg cei 4 litri, dupa care scot parca returul si scot si restul de 3 litri, lucru care am auzit ca nu face bine cutiei pentru ca o lasa fara ulei !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai auzit gresit Andule, la Primus nu se schimba uleiul asa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceva asemanator mai Bogdane, nu mai tin minte exact ;D;D;D

Ai auzit gresit Andule, la Primus nu se schimba uleiul asa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bine domnu'" nu trebe sa fi ironic..imi dau seama ca se utilizeaza joja din dotare...colegu a zis ca are cutie automata si daca nu e motoru pornit p N nivelul din cutie creste.. cu aprox 1,5 peste normal.. procedura exacta nu o stiu de schimbare a uiului...astept un raspuns daca stie cineva..si corectatima daca gresesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci avem asa: cutie automata-cu motorul rece si schimbatorul pe P verificam nivelul uleiului pe joja la rece ( COLD )

- cu motorul cald si schimbatorul pe P verificam nivelul uleiului pe joja la cald ( HOT )

Este un topic despre cum se schimba uleiul la cutia automata, nu mai stiu pe unde este !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Am citit raspunsurile voastre si imi cer scuze ca am creat discutii contradictorii...am cautat si topicul despre cum se schimba uleiul in cutia automata si sunt incantat ca am ce sa le spun mecanicilor care vor schimba uleiul! Rugamintea mea este sa ma ajutati cu un ulei care sa fie ieftin si bun ( prea de tot, nu?) si care sa corespunda cerintelor impuse de cel original volvo. O zi cat mai frumoasa, va doresc!!!

Edited by asashy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asashy, parerea mea este sa folosesti uleiul original, mai ales ca un schimb te tine 100k sau chiar mai mult. O reparatie la cutia automata se lasa cu bani grei! Sa nu ne scumpim la tarate!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asashy, parerea mea este sa folosesti uleiul original, mai ales ca un schimb te tine 100k sau chiar mai mult. O reparatie la cutia automata se lasa cu bani grei! Sa nu ne scumpim la tarate!

Salut...Asa ma gandeam si eu...dar la 100 lei litru si de achizitionat 8, e cam mult pentru mine :confused2: Imi pare rau ca nu pot sa o intretin asa cum as vrea,poate de aceea vreau sa si o vand(nu-mi permit toate costurile)! Multumesc pentru raspunsuri.

Edited by asashy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut...Asa ma gandeam si eu...dar la 100 lei litru si de achizitionat 8, e cam mult pentru mine :confused2: Imi pare rau ca nu pot sa o intretin asa cum as vrea,poate de aceea vreau sa si o vand(nu-mi permit toate costurile)! Multumesc pentru raspunsuri.

decat asa bagi altceva mai bine nu schimba uleiul

am aceeasi tip de cutie pe v40 meu

am patit cu uleiul mai ieftin

nu mai schimba cum trebuia

repede am schimbat cu uleiul original(cutia noua ii cam 5000 e):)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara

Am un prieten cu un S80, an 2004, motor D5, cutie automata...problema e ca atunci cand schimba viteza din treapta 2 in 1 se simte o zmacitura, in rest merge ok cutia, nu smaceste.La bord ii da o eroare "TRANSMISION SERVICE REGUAIRED" .oARE CE POATE FI, E CEVA PROBLEMA MAI GRAVA?

mULTUMESC

Edited by adi_28

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara

Am un prieten cu un S80, an 2004, motor D5, cutie automata...problema e ca atunci cand schimba viteza din treapta 2 in 1 se simte o zmacitura, in rest merge ok cutia, nu smaceste.La bord ii da o eroare "TRANSMISION SERVICE REGUAIRED" .oARE CE POATE FI, E CEVA PROBLEMA MAI GRAVA?

mULTUMESC

Salut ! Blocul de valve ( blocul hidraulic ) este problema ! Mai exact un solenoid ( o electrovalva )! Aceste electrovalve ( solenoizi ) se gasesc si separat ( nu trebuie sa cumperi tot blocul ) !

ps: pt BogdanG - si tot blocul este de vina, na sa te oftici :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si oare prin schimbarea uleiului in cutie s-ar rezolva problema, sau trebuie demontata si reparata cutia?

Si daca trebuie reparata cam cat ar costa, asa aproximativ?

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate sa fie si din cauza uleiului daca nu a fost schimbat niciodata .

@Andu, ma las pagubas, tu esti foarte odihnit si nu are sens ..........

Share this post


Link to post
Share on other sites

masina prietenului meu are aprox. 175.000 mile

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adi_28, inainte sa se apuce sa umble la cutie ar fi bine sa-i faca schimbul de ulei! Dupa schimb, sa mearga la un tester dedicat (Atentie ce testere folositi!) pentru a sterge, eventual a depista problema erorii din bord.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adi, eu ti-am zis de la ce este smucitura ! ''In unele cazuri au disparut'' smuciturile si socurile odata cu schimbarea uleiului din cutie !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si la mine se intampla sa smuceasca, dupa ce am schimbat uleiul au disparut smuciturile,

acum are 148k km si nu am probleme; propietarul de la care am luat-o nu i-a schimbat

niciodata uleiul la cutie (automata) ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari, mi-am luat si eu de curand un S80 si am vorbit cu fostul propeitar ce schimburi a facut pe la masina si in afara de distributie mai nimic, si acum vreau sa schimb consumabilele. Am vazut discutia despre uleiul pentru cutie automata si am vazut ca multi opteaza pentru cel original. Cine imi poate spune si mie care este uleiul original, adica ce denumire are? Ca sa stiu ce sa cumpar. Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce an e masina?ce motor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut , poate ma lamuriti si pe mine uleiul echivalent Mobil ATF 3309 nu face bine la digestie si cutia nu are si ea un filtru care ar trebui schimbat o data cu uleiul? :hello:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mobil 3309 e fix uleiul original de cutie.

Filtrul nu se schimba decat cu tot cu baia de ulei a cutiei.

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now