cooper

Un Volvo 850 din Rep. Moldova

217 posts in this topic

Salutare tuturor iubitorilor Volvo, in special al modelului 850/S70. Nu prea am observat ca lumea sa-si prezinte masinutele pe aici, dar eu cred ca am sa merg la risc si am s-o fac.

Deci, cam de o luna am devenit proprietarul unui Volvo 850, 2.0L 143 caluti. Desi demult aveam o pasiune ascunsa pentru modelul dat (ca atare sunt fan Audi :D ) niciodata nu m-as fi gandit ca o sa-mi procur un 850. Nu sunt deloc dezamagit.

Putin despre masina:

Fenomenalul motor in 5 cilindri (sunetul e unul orgasmic ) de 2.0L cu 143 caluti, din pacate are instalatie GPL, care i-a scazut din putere enorm, deoarece e destinata mai mult pentru motoarele mai slabe, precum 1.4 > 1.8, dar, cu timpul sau am s-o scot cu totul, ori am sa-i pun alta mai buna. Deocamdata sunt multimit de consum, dar nu si de putere.

Din optiuni:

4 geamuri electrice

incalzire scaune fata

aer conditionat (presupun ca vine standart)

salon piele neagra, care din cauza varstei s-a cam "zbarcit", are multe crapaturi.

Stergatoare faruri (cel din stanga lipsa)

A avut candva faruri anticeata, dar se pare ca a fost schimbata bara fata si nu s-au mai pus altele in loc

si cam atatea imi aduc aminte acum

In general, sunt multumit de masina. Are ceva erori in bord, precum eroare la ABS, sonda lambda, apa pentru parbriz si uneori se mai aprinde si "SERVICE", dar se stinge dupa cateva secunde.

Din probleme are: nu vrea sa mearga normal la benzina, trebuie sa aflu care-i problema, la gaz merge bine. Suspensia e cam dusa, dar pe drumurile noastre si un Hummer nu-i greu sa-l strici. Mai scartaie vreo 2 plasticuri din interior, dar totul se rezolva cu silicon (presupun eu). Ah, si senzorul de temperatura a motorului e rupt, si din cauza asta se invarteste ventilatorul ca nebunul, imediat ce pun cheia in contact, si 3 minute dupa ce opresc motorul. Deranjant, dar il schimb odata cu venirea salariului.

Poze o sa-i fac saptamana asta, mai intai trebuie spalata, ca are un strat bun de praf deja :) E neagra (gri inchis dupa acte) si se murdareste repede.

Ma bucur ca am gasit acest forum si sper sa ne ajutam intre noi, desi suntem la sute de km distanta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut si bine ai venit pe forum !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc Andu G. Bine v-am gasit ;)

Cine stie, cam la ce pret se poate de gasit in RO un senzor temperatura motor, caci aici imi cer 600 MDL (160 RON), si mai sunt ceva piese care presupun ca sunt mai ieftine in RO sau alte tari europene.

Zilele astea mi-a venit o idee sa schimb becurile din masina, mai concret cele de sub bord care se aprind la deschiderea usii, cele din usa, si din plafon. Vreau sa le schimb cu LED-uri albe, dar nu stiu daca vor merge. A mai efectuat cineva procedura data?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut si bine ai venit

Dine ce an este masina ? daca este pana in 1996 , masina vine dotata din fabrica cu tester , deci poti citi erorile acasa . Becul de service se aprinde pentru ca trebuie resetat intervalul de revizie , daca este dupa 1996 si sta becul de abs aprins mai mult ca sigur este modulul , trebuie desfacut si refacute lipiturile .

Senzorul de temperatura daca este original volvo este ok pretul de 160 lei , pe producator trebuie gasit si pe la 70 - 100 lei

1.citire coduri :

2.ABS dupa 1996 :

Sectiunea cu reparatii pt 850 : http://www.volvo-club.ro/forum/47-reparatii-de-unul-singur-diy/

P.S. sa o stapanesti sanatos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc brava pentru informare. Masina e din 1992, deci pot citi codurile acasa. Cand o sa am o zi libera o sa urmez instructiunile. Referitor la ABS, e posibil sa fie aprins din cauza placutelor, caci ar fi timpul sa le schimb, desi inca tin bine.

Inca odata multumesc, si pe la sfarsitul saptamanii vor veni si pozele, o sa-i fac o sesiune foto sambata ori duminica :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc brava pentru informare. Masina e din 1992, deci pot citi codurile acasa. Cand o sa am o zi libera o sa urmez instructiunile. Referitor la ABS, e posibil sa fie aprins din cauza placutelor, caci ar fi timpul sa le schimb, desi inca tin bine.

Inca odata multumesc, si pe la sfarsitul saptamanii vor veni si pozele, o sa-i fac o sesiune foto sambata ori duminica :D

Daca este din 1992 ai scapat de modul , iti spun pana sambata care este pinul de ABS pt test .

http://www.volvo-club.ro/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=12599

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ai venit printre noi ! Nici o distanta nu poate deveni un obstacol pentru iubitorii acestei marci !

Vei gasi aici raspunsuri la toate intrebarile tale, incetul cu incetul.

Sa te bucuri de masina cit mai mult !

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Brava - Multumesc, maine am liber si sper sa am ceva timp sa ma ocup si de masina. Primele zile dupa concediu sunt cam incarcate.

@Matrixxx - Multumesc pentru primire si sper sa ajut si eu cu ce pot :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun venit ! Repar-o cat mai repede si bucura-te cat mai mult de ea pe sosea. Apoi, in septembrie, pregateste-te de Nationala ( vezi link-ul la inceputul fiecarei pagini ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mariusdaniel - cu timpul incetisor o voi repara, la moment situatia financiara nu imi prea permite. Referitor la nationala, poate la anul, caci sunt in Chisinau si nu prea am posibilitate sa vin in RO (acte, vize, pasapoarte, chestii :D )

In ultimul timp am observat ca calculatorul de bord imi arata date eronate. Cand am cumparat masina, consumul mediu imi arata 16%, si tot asa pana acum 1 saptamana. Ultimile zile a inceput sa arate 24-25L/100km, desi, dupa masuratorile mele, consumul mediu pe oras e de 12-13%. Nici dupa resetare nu s-a schimbat nimic. Exista vreo rezolvare la asta, sau trebuie sa consult un electrician/specialist? Va multumesc

Cu stima

Valeriu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ai venit cooper, iti doresc muuulti km cu volvo-ul tau si

CpNmTbooo pt 850 - ul achizitionat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Cooper si bine ai venit!Din ce spui motivul pentru care merge "prost" este chiar sonda de temperatura care in mod normal iti afecteaza si consumul,cat despre informatiile eronate mai facem "sapaturi".Numai bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate planurile pentru masina sunt nevoit sa le las pe mai tarziu. Finantele astea :angry:

Din planuri pe viitor:

Reparatie suspensie

Dau de capat la motor sa vad de ce nu vrea sa mearga bine la benzina

Sters/reparat toate erorile din bord (lambda, ABS, vas apa pentru geam - ultimul arde probabil din cauza ca am vasul putin crapat si curge apa din el)

Placute frane noi

Filtre + uleiuri schimbate (inclusiv si cel din cutie, pe care am de gand sa-l schimb singur. Daca este vreun tutorial pe aici, as fi recunoscator, ca am citit pe net dar in engleza, si posibil sa nu fi inteles corect unii termeni)

Din estetice:

pun la loc un spalator pentru faruri, care e lipsa de cand am cumparat-o

Un polish total

Probabil faruri anti-ceata

Schimbat becuri salon + iluminare numar cu LED-uri, sper sa se primeasca

si o curatire a salonului, pe care la fel intentionez s-o fac singur la garaj. Cel mai problematic va fi cu scaunele, deoarece nu stiu daca se repara crapaturile de pe pielea lor.

Si deja cand n-o sa am ce face, voi schimba boxele din bord, usi si cele din spate.

Cum mi-au zis si prietenii de aici, incetul cu incetul o vei aduce la starea ei initiala din fabrica :)

In curand voi reveni cu poze si informatii despre modificarile/reparatiile efectuate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@capi_1977 - sonda de temperatura presupun ca e senzorul de temperatura a motorului, care la mine e defect. Cer scuze, posibil sa dau intrebari prostesti, dar unii termeni posibil sa nu-i inteleg corect :pardon:

Despre consum nu pot sa zic ca-i mare, 12% de gaz pe oras e destul e ok. Din pacate la benzina nu pot masura acum.

Oricum, multumesc pentru informatie.

Numai bine

Cu respect,

Valeriu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da este acelasi lucru sonda/senzor folosim amandoua denumirile :) ,iar instalatia de gaz are un alt senzor de temperatura montat pe regulatorul de presiune(chestia aia rotunda in care intra furtunele de apa si conductele de gaz).Nu mai stiu sigur dar parca regulator ii spune desi are si rolul de a incalzi GPL-ul pentru trecerea din stare lichida in GAZ cand temperatura exterioara este scazuta.

In momentul de fata motorul functioneaza intr-un regim de avarie/urgenta neprimind informatii despre temperatura,pentru a te putea deplasa la service(de aceea si ventilatorul de pe radiator este in functiune),iar consumul de benzina nu este chiar unul optim.Pe curand!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@capi_1977 - Multumesc pentru informare. Cu prima ocazie voi schimba senzorul de temperatura si voi face o vizita la baietii specializati in GPL, sa o reguleze, deoarece de vreo 2 zile simt mirosul de gaz, mai puternic decat era.

Azi am incercat sa dau de chestia aia care citeste erorile si le sterge. In tutorial scrie ca se afla sub suportul de monezi, in fata schimbatorului de viteze. Astfel, am desfacut scrumiera (vedeti poza), am desfacut cele 2 suruburi mici care tin plasticul ala unde se pune scrumiera, si nu am gasit nimic din pacate. Presupun ca am desfacut ceea ce trebuie, deoarece altceva nu am putut scoate de acolo, nici suportul pentru monezi (am tras de el, am incercat cu o surubelnita lata, dar imi era frica sa-l fortez ca sa nu rup). Mentionez ca masina e din 92, si dupa idee ar trebui sa fie dotata cu cititor de erori.

La fel am scos si plasa de deasupra boxelor din bord, si am gasit 2 chestii mici, presupun ca se numesc tweetere(poza 2,3). La voi tot e asa, sau stau boxe normale?

Si cireasa de pe tort de astazi a fost sa raman in trafic cu capacul de la schimbatorul de viteze in mana :D dar s-a rezolvat totul cu putin super-glue :)

Cer scuze de calitatea pozelor, sunt facute cu telefonul

post-3051-0-10279500-1311266717_thumb.jppost-3051-0-44821800-1311266728_thumb.jppost-3051-0-14711500-1311266743_thumb.jppost-3051-0-58789200-1311266757_thumb.jppost-3051-0-83829500-1311266770_thumb.jppost-3051-0-82602800-1311266781_thumb.jp

Edited by cooper

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cooper ... vezi penultimul post pus de mine aici ... este un link in el , iti explica pas cu pas ce trebuie sa faci la modelele pana in 1996 , dupa 1996 este sub scrumiera .

Bafta

Edited by Brava

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tweeterele nu sunt originale ca dealtefel nici maciulia scimbatorului de viteze.

Pe usi ai boxe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Brava - ok, merci, cand o sa mai am timp o sa ma uit

@pedala - da, in usi am boxe, iar in spate sunt 2 gauri unde stau 2 rable care erau candva boxe normale. Cu timpul le voi schimba.

Cine stie ce diametru sta la boxele din bord?

Maciulia de la schimbator se vede ca a mai fost umblata/scoasa, sunt urme de silicon pe acolo. Acum se tine bine, sa vedem cat va dura.

Sper maine sa ajung la spalatorie si duminica mergem la sesiune foto :rolleyes:

Apropo, daca schimb capatul evacuarii, se va schimba si sunetul? Vreau sa-i pun asa ceva http://region47.com/upload/shop_1/1/2/3/item_123142/shop_items_catalog_image123142.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tweeter-ul original arata ca in poza atasata (1). Poti pune un difuzor de maxim 86 mm (diametrul membranei) si-l prinzi cu un surub doar, daca nu vrei sa dai alta gaura in diagonala - ca in poza 2.

Daca schimbi capatul evacuarii vei reusi doar o imbunatatire estetica.

post-96-0-12169300-1311322926_thumb.jpg

post-96-0-32105700-1311322931_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Matrixxx - Multumesc. Deja cand voi schimba boxele o sa vad ce pun, deocamdata e doar un plan pe viitor.

Referitor la capatul evacuarii, asta si era scopul, deoarece teava de la evacuare e cam "ruginita" si nu da bine :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut prietene ! Bun venit ! Man sa stii ca eu am GPL si sa stii ca is foarte multumit....nu observi diferenta(conteaza si foarte mult calitatea gazului !!!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Harper - E bine cand ai o instalatie de GPL buna, din alea care vine cu injectie in fiecare cilindru (sau ceva de genu). Dar, intrucat la mine sta o sistema de gaz tampita, care se pune mult pe motoarele slabe gen 1.4>1.8, si plus la asta e instalata aiurea, pierderea de putere e mare. Niciodata nu am fost adeptul la GPL, dar in scopuri de economie la moment sunt nevoit sa merg asa, mai ales cu preturile la benzina in ziua de azi, care tot cresc si cresc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aseara, din pacate, portbagajul s-a suparat pe mine. :blush: De deschis s-a deschis, dar inapoi nu a vrut sa se duca. De vina a fost un "amortizor", care a sarit din locul lui predestinat. Mai concret, amortizorul din stanga (cel din dreapta e lipsa), cand am deschis portbagajul in sus la maxim, a iesit din locul unde se tine inauntru, in spatele banchetei. Am reusit sa-l pun la loc atat cat sa se inchida inapoi portbagajul, iar zilele astea deja voi desface sa vad ce si cum se prinde acolo. Voi reveni cu poze.

Din pacate, asa si nu am mai avut timp sa-i fac ceva masinii, nici macar nu am spalat-o :unsure:, acum ma mut cu locuinta si e cam greu. Spre sfarsitul saptamanii, voi reveni la "ritmul normal" si ma voi ocupa si de masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna dimineata :hello:

Intrebare: Numai la mine calculatorul de bord, la pornirea masinii mereu sta in pozitia de "cati km pana la 0" ? Indiferent de pozitia in care l-am lasat inainte de a opri motorul. Mai concret, merg prin oras si setez sa-mi arate consumul instant sau mediu si nu mai umblu la el. Ajung la destinatie, opresc motorul, scot cheia si plec. La revenire, pornesc masina si vad ca calculatorul imi arata " ** km > 0" desi butonul e setat in pozitia de consum instant/mediu.

La toti e asa, sau doar la mine? Un motiv poate fi nivelul mic de benzina in rezervor (vreo 2-3 litri, nu stiu) deoarece merg la gaz?

Va multumesc.

Edited by cooper

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now