cooper

Un Volvo 850 din Rep. Moldova

217 posts in this topic

Asa face cand este rezerva aprinsa , te atentioneaza ca mai ai de mers doar 20 30 km cu benzina ramasa ... si daca iti arata ---- ->0 inseamna ca mai poti merge sub 10KM , dar daca mergi mult cu 2,3 litrii in rezervor si bagi 10 L tot ---- ->0 iti va arata .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Brava - multumesc ca m-ai lamurit, ca deja incepeam sa cred ca ceva nu e in regula. Deci, daca bag vreo 20L de benzina, la pornirea motorului calculatorul de bord va fi in pozitia in care l-am lasat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow, am lipsit ceva timp si deja vad schimbari in design-ul forumului :D din start am crezut ca am intrat pe alt forum.

Cer scuze de absenta mea, avut mult de lucru si o plecare de servici, si din pacate nu am mai apucat sa ma ocup si de masina, dar inainte de plecarea de serivici am spalat-o ca s-o las curatica. Din pacate, am ajuns la concluzia ca zgarcitul plateste dublu. Am profitat de ocazia de a spala masina la o spalatorie de langa casa, care oferea promotie, reducere de 10 RON (40 MDL). Zis si facut, am tras la spalatorie, unde 2 capre se ocupau de salon, iar un "Dorel" dadea cu jet-ul de apa. L-am rugat frumos sa dea mai mic jet-ul, sa nu afecteze vopseaua si am iesit. Cand revin, vad panorama cum sare intr-o veselie vopseaua de pe bara fata, deasupra numarului. I-am zis 2 cuvinte dulci lu nenea, dupa care deja i-a dat in cap sa micsoreze puterea. Toate bune, pana se apuca cele 2 capre sa stearga salonul, una din ele a trantit o usa si portbagajul, iar la rugamintea de a fi mai atente, s-a uitat la mine cu o privire de iapa turbata si mi-a reprosat ceva in rusa. In fine, am zis ca nu mai intru la ei, si nici prietenilor nu le recomand.

Iata si pozele. Cer scuze de calitate, le-am facut cu ce aveam sub mana, adica telefonul.

post-3051-0-05961400-1312348519_thumb.jp

post-3051-0-87493600-1312348527_thumb.jp

post-3051-0-16142800-1312348544_thumb.jp

post-3051-0-12602100-1312348622_thumb.jp

post-3051-0-88598000-1312348630_thumb.jp

post-3051-0-50127100-1312348640_thumb.jp

post-3051-0-51611500-1312348651_thumb.jp

post-3051-0-49855900-1312348665_thumb.jp

post-3051-0-58471200-1312348674_thumb.jp

post-3051-0-00734000-1312348684_thumb.jp

post-3051-0-64855100-1312348693_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frumoasa masina , aceeiasi culoare cu a mea si printre putinele 850 fara air bag la sofer , ai putea sa i pui volanul cu air bag arata mult mai bine si sa ii faci face lift .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Brava - ea din fabrica nu are airbag sofer? Si eu credeam ca masina a fost lovita frontal tare (ea oricum a fost lovita). Schimbatul volanului il voi lasa pe mai tarziu, acum am chestii mai importante, precum suspensie, motor, reglare instalatie gaz care isi face de cap tare, nu mai merge neted, nu-i ajunge putere (era lenoasa, iar de vreo saptamana e si mai, am impresia ca la accelerare ii vine gaz-ul pe bucati :D ). Din pacate, nici pana in ziua de azi nu am mai facut nimic la masina :crybaby: lipsa de bani si timp ma omoara. Spre toamna imi voi reveni putin la sigur ma ocup de suspensie, ca-mi trancane in creier deja.

Apropo, am auzit ca o problema des intalnita e ruperea cablului franei de mana. Am si eu problema asta, si ieri am fost pe la dezmembrari sa caut unul. Mi-au zis 400 MDL (100RON) pentru SH si 800 MDL (200RON) pentru un set nou adus la comanda. Am zis ca pana in iarna mai stau fara frana de mana :D . In Ro care sunt preturile pentru cablul franei de mana. S-a mai confruntat cineva cu problema data?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dar verifica sa nu fie dusi sabotii

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Brava - sabotii is cam dusi, mai suiera la franare, dar nu e din cauza lor. La service cand am cumparat-o baietii au zis ca cablul/cablurile sunt rupte. Voi lasa frana de mana pe mai tarziu, merge si asa.

Ieri in sfarsit i-am regulat instalatia de gaz, robinetul era prea tare deschis si nu ardea totul, de aia si nu mergea neted. Acum nu stiu cum merge, pentru ca am dat masina pe ceva timp fratelui, dar sper ca e mai ok. Diseara test drive :D

Apropo, are cineva idei cat ar costa un set cablu pentru frana de mana in RO? sa stiu in caz de ceva de unde sa iau, caci ai nostri te scurg de bani de te rup :(

Moldova, tara minunilor ...

Cu stima,

Valeriu

Edited by cooper

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vesti proaste pentru sfarsit de saptamana :sad2:

Aseara, in drum spre casa de la servici, aproximativ ora 00:00, masina a luat foc.

Mergeam la vale, vreo 50 km/h, si la un moment mi se sting farurile. Am crezut ca s-a ars vreun bec. Imediat se aprind inapoi, dar insotite de un sunet straniu, un fasait ce venea de sub volan. Cand m-am uitat in jos, in regiunea pedalelor am observat flacarile. Imediat tras pe dreapta, scos cheia din contact si iesit din masina incercand sa ajung la sursa incendiului. Nu a fost nevoie de mult efort, focul a incetinit imediat ce am scos cheia. Am constatat ca a avut loc un scurt circuit din cauza unor fire neizolate. L-am sunat pe un prieten sa-mi vina in ajutor, care a mai venit cu vreo 4 oameni si am impins masina in parcarea unei benzinarii Petrom in fata careia s-a intamplat actiunea. Baietii de la statie au fost foarte intelegatori si mi-au permis s-o las pe noapte la dansii, iar cand au aflat ca il cunosc pe seful statiei, au zis ca o sa se mai uite noaptea dupa ea :smile:. Am desfacut bordul (plasticul de deasupra pedalelor) si am vazut firele arse. Am luat totul din masina, am incuiat-o si am plecat acasa. Deocamdata inca sta acolo, maine o tractez la un electrician si sper sa rezolvam problema. Cu aceasta ocazie, il voi ruga pe mester sa verifice toata electrica masinii, sa fiu sigur ca totul e ok.

Dragi colegi, verificati toata electrica, sa nu patiti ca mine. Mult succes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Urata intamplare , ai grija cu firele neizolate si sa o readuci pe strada cat mai curand .

Bafta !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am revenit in forta :D

Cer scuze pentru absenta de pe forum, masina era stricata si eu am avut mult de lucru cu sarbatorile astea (azi e zi mare in MD :D).

Reamintesc ca 2 saptamani in urma mi s-a aprins masina din mers, cauza fiind un scurt circuit.

Deci, ieri, mi-am rezervat putin timp si am cautat prin cunostinte un electrician bun. Mi-a recomandat un prieten unul, care s-a dovedit a fi om foarte de treaba, a venit personal la fata locului, fara sa mai fiu nevoit sa tractez masina la el in service. Dupa 5 minute de cercetari, mi-a zis ca am scapat usor si nu e ceva grav. De vina era un cablu, conectat aiurea de tot. Mi-a lamurit el ca erau 2 plusuri conectate in 1 in care nu intra nici o mufa desi ar trebui, de la vreo functie mai veche a masinii (probabil proiectoarele care acum nu sunt). Cu atat mai mult, "specialistii" care au facut asta, nici macar nu le-au aranjat normal, asa ca acest cablu atarna si se aninase de pedala ambreiajului. Cu timpul s-a ros, la un moment s-a rupt si a facut scurt circuit, ceea ce a si provocat micul indendiu.

Am desfacut totul de sub volan, descalcit toate cablurile, verificat, izolat totul, verificat daca totul functioneaza si strans inapoi. 2 ore de munca si masina a pornit fara nici o problema. Totul m-a costat 350 MDL (~80 RON). 100 lei (25 ron) chemarea si restul lucru.

Fericit, am strans totul la loc cu gandul sa plec cat mai repede spre servici ca intarziam la sedinta. Intrucat masina a stat 2 saptamani, era murdara strasnic. Praful deja se uscase pe ea. Ma asez, pornesc si dau sa sterg parbrizul, moment in care realizez ca in loc de stergatoare, am doar 2 bucati de fier care freaca parbrizul :laughing9: . Traim in Moldova :( Dar, Dumnezeu cu ele, cumpar altele, oricum trebuiau schimbate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari ca ai reolvat problema si ca n-a fost ceva grav .. cat despre faza cu stergatoarele , asta e se intampla peste tot .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Brava - multumesc, si sper sa nu mai am probleme de genu :D

Referitor la stergatoare, nu ma mir. La fosta masina mi-au furat casetofonul din masina, mestereste, fara a strica macar lacata au descuiat.

Apropo, care stergatoare-s mai bune? Citisem ca Bosch nu stiu ce model is ok, dar as dori sa aud parerea voastra.

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ca ai rezolvat si esti din nou fericit !

Eu am o singura marca de stergatoare de 2 ani care nu m-a dezamagit niciodata: ALCA - made in Germany. Nu sint foarte scumpe si rezista foarte bine tuturor conditiilor.

http://www.alcamobil.de/geschaeftsbereich/produkte/wischerblaetter-pkw.html?L=1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Matrixxx - multumesc, poate cand le voi schimba data viitoare o sa incerc ALCA, deocamdata a cumparat fratemeo BOSCH, caci i-am dat masina sa plece la o nunta. A zis ca-s ok, sterg bine. Sa vedem cum se vor comporta.

Apropos, inainte de plecare fratemeo a alimentat cu 20L de benzina. S-a stins becul, dupa cum a zis cineva mai devreme, si culmea, masina a inceput sa mearga normal la benzina, desi pana acum avea mari probleme, desi mai erau vreo 5L in rezervor. Nu-mi prea pot da seama care era problema, cand am s-o iau inapoi ii voi face o verificare. Deocamdata-s fericit :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

:sunny: Dacă ai răbdare, timpul le rezolvă pe toate.

Felicitări pentru achiziția făcută. Și-a găsit în sfârșit proprietarul cu care să fie împăcată, care să o resusciteze și să-i dea o nouă viață, mai împlinită.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine-ai venit si din partea mea !!! Frumoasa masina !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nelu - rabdare am, ca-mi place, mai rau stam cu timpul si resursele, dar le rezolvam noi si pe astea. Multumesc de apreciere

@Dragos - multumesc mult.

Am de gand s-o aduc la starea ei initiala, dar pana atunci e drum lung. Vorba aia, cu rabdarea treci si marea.

Pana in iarna urmeaza:

rezolvare probleme motor - sonda lambda, debitmetru, probabil scoaterea instalatiei de gaz sau inlocuirea cu una mai performanta

Schimbare totala a suspensiei

Reparatie frana de mana (are cablul rupt)

Schimbat placute frana (sper cu asta sa se rezolve problema cu ABS-ul)

Schimbat "amortizoarele" de la capacul portbagajului

Set anvelope iarna noi. Am setul de iarna inca in stare buna de la fostul stapan, dar mai bine le vand si iau altele noi, sa fiu eu sigur.

Din planuri mai putin importante:

Schimbat toate boxele din salon cu altele mai performante in materie de claritate si calitate a sunetului

Instalarea unui spoiler mic pe portbagaj (asa ceva http://t2.gstatic.co...VF7LZDDgdN2FstS)

Schimbare ilumire salon si numar spate.

Cam atat.

Sa ne ajute Dumnezeu :smile:

Edited by cooper

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca tot te pui pe modificari , fa-i si un face lift , dar pentru asta trebuie sa gasesti o masina donatoare .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes ! Daca ai nevoie de ceva, striga !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Brava, ma gandeam la un face-lift, dar totusi cred ca o sa raman pe original, asa patrata cum e :D Imi place :)

@Dragos - Multumesc

Se pare ca soarta masinii nu tine cu mine :( Ieri au aparut simptome noi. Nu mai intra in viteza cum trebuie, din a 2-a incercare intra normal. E posibil sa fie din cauza uleiului care trebuie schimbat?

Pedala ambreiajului are cursa stranie: Apes, schimb viteza, iau piciorul si pedala ramane blocata la jumate de cursa timp de 1 secunda, dupa care revine de parca ar fi impinsa. Uneori in genere trebuie s-o trag cu piciorul. S-a mai confruntat cineva cu astfel de problema? Poate fi discul de vina?

+ la asta mai am si un furtun spart (cred eu) prin care curge lichidul de racire. Pe zi trebuie sa adaug in jur de 1L. Am ridicat-o numaice pe rampa, privit pe dedesupt dar totusi nu am putut sa vad de unde anume curge. Mai e si o cutie de metal acolo, din ea parca tot curgea, dar cred ca doar se prelingea de pe ea.

Astept acum niste "finantari" aka datorii si o bag in service, ca deja imi cam face mari probleme pe zi ce trece. Si imi pare rau de masina ca nu poate primi ingrijirile medicale la timp :(

Daca aveti ceva idei, sugestii, voi fi bucuros sa le citesc.

Va multumesc

Cu respect,

Valeriu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scoate cele 3 suruburi torx care tin capacul de sub volan, (nu al volanului ci cel de la picioare) - pentru a avea acces vizual la pedalier. Ia o lanterna puternica si uita-te la arcul de pe pedala sa stea bine infipt in cele 2 gauri laterale (ale pedalei), uita-te daca tija alba de plastic sta bine fixata de pedala (are o clema de tabla)... Apoi scoate tot aerul din sistemul de frinare (cind vei schimba lichidul - care este folosesit si la ambreiaj). Abia apoi poti sa incepi sa banui cilindrul de ambreiaj, disc si alte piese.

Furtunele de racire se pot vizualiza sau controla cu mina, sa vezi unde este ud. Poate chiar la vreun colier sa se fi fisurat - rezolva asta repede si nu pune in pericol "viata" motorului.

Bafta !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pedala este la fel de tare ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Matrixxx - ok, merci de sfat, voi arunca o privire diseara

@Brava - Nu, pedala se apeasa ok, nu e tare, unica problema e ca ramane blocata la mijloc timp de 1sec. Am mai auzit pareri pe aici ca ar avea aer in sistema, si ca din cauza asta si intra greu in viteza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now