cooper

Un Volvo 850 din Rep. Moldova

217 posts in this topic

Ma gandeam si eu la sonda ceea, caci pompa de benzina a fost reparata prin septembrie daca nu ma gresesc, in orice caz la sigur nu e ea. Dau si eu vina pe sonda, deoarece acul de la martorul de benzina din bord uneori se ridica foarte greu (dupa ce alimentez, ramane tot la acelasi nivel si se ridica peste cateva ore sau a 2-a zi), si apoi scade repede. De la 30 la 0 poate ajunge in vreo 5 min, depinde de dispozitia lui : ))

Merci de sfat, cred ca o sa desfac degraba sa vad ce e pe acolo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziua buna tuturor. Sa-mi fie cu iertare lipsa indelungata, in ultima perioada nu prea am avut cand sa intru pe forumuri :D

Intre timp, in familie a mai aparut un membru, pentru oras - un Fiat Cinquecento din '97 cu "bestia" de 1.1 sub capota, si "tocmai" 54 de magarusi :D. Am cumparat-o de la un prieten, fapt pentru care ii multumesc ca m-a asteptat :)

Sa trecem la tema. Am si eu o mica nelamurire in privinta amortizoarelor pentru 850-uri.

In august anul trecut am schimbat practic toata suspensia si am pus amortizoare dupa catalog, dar se pare ca nu prea le-am nimerit. Sunt FOARTE, FOARTE rigide. Masina simte fiecare gropicica, si fiecare lovitura se transmite in caroserie. Din start dadeam vina pe arcuri, precum ca ar fi prea tari, dar mai multi m-au sfatuit sa verific amortizoarele. Deci, voi de care amortizoare (firma, parametri) puneti pe masinile voastre? Stiu ca depinde si de motor, la T5 se pun altfel.

Cand masina e incarcata (4-5 persoane + portbagaj plin) e moale, de-o placere sa mergi :D

Acum in serios ma bate gandul sa le schimb, caci uneori e insuportabil deja. La noi si asa drumurile nu-s ideale (desi in ultima perioada observ ca s-au apucat sa le faca :tfu tfu:), iar calatoriile cu Volvica uneori devin un cosmar din cauza rigiditatii. Practic orice lovitura se transmite asupra caroseriei.

Va multumesc :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Si eu is foarte patit cu suspensia la a mea. Eu am schimbat mai multe randuri pana sa ma iluminez. :D

Sachs Supertouring ar cam fi etalonul de urmarit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Adi2727 - vorbesti de 440-ul din semnatura? Daca da, pai la 850 situatia e putin diferita, masina e mai grea, alt motor, alta repartizare a greutatii pe osie s.a.m.d. Oricum, merci de parere

PS: Am si o veste foarte imbucuratoare, eveniment pe care l-am asteptat demult :D Astazi in sfarsit am procurat ceva piese: colector, lacat capota (a meu e vechi si are o sarma iesita prin grila )) ), carcasa filtrului de aer (a mea e prefacuta sub GPL, si din cauza asta nu puteam scoate instalatia) si o piesa de la caseta de directie (volanul trosneste, se roteste mai greu si are luft bunisor).

Maine ma apuc de instalat :D

Urmeaza:

Alta mocheta in salon (a mea e rupta). Am gasit de la un universal, sper ca va merge la mine. Arata bine, nu e rupta/uzata.

Spoiler (deja rezervat) de pe un T5R :headbang:

Stergator far (partea sofer)

si altele

Incetisor, incetisor revenim pe linia de plutire :D

Edited by cooper

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sachs Supertouring a fost echiparea de fabrica.

KYB sunt la fel ca tarie, dar (la noi cel putin) sunt mai ieftine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sachs Supertouring a fost echiparea de fabrica.

KYB sunt la fel ca tarie, dar (la noi cel putin) sunt mai ieftine.

Poti sa iei orice altceva, la pila, la ciocan, la autogen sau la orice altceva vrei... ca tot nu ies Supertouring din ele. :smile:

Asta e, suntem sclavii nemtilor.

Daca tot e vorba de alternative... Boge sau Bilstein care tot nemti sunt.

...Ai naibii! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

KYB pe gaz sint rigide - le am eu de 2 ani si deja m-am saturat si eu de ele... Pe ulei nu pot trece (deh, la cum trag eu de masina...) asa ca ifosele se "platesc" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plus deosebiri constructive... Supertouring trag, restul (cele testate de mine) imping.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci tuturor de pareri. Am gasit 4 amortizoare Sachs la baiatul de la dezmembrare, mi le da la proba, daca imi vor place, le iau, daca nu - caut mai departe.

Ieri m-am apucat de am schimbat sigurantele, deoarece nu coincideau parametrii cu cei indicati la majoritatea din ele. Acum ma simt mai sigur :D

PS: dragi colegi, cine stie, cum se poate de gasit furtunul ce iese din filtrul de aer (http://s3.postimage.org/rxq45gq7i/PICT0004.jpg). El la mine e modificat sub GPL, are gauri adaugatoare. Din cate am cautat pe la dezmembrari, nu l-am gasit. Poate vine de la alte modele? Sau in genere se poate de pus ceva "universal". Mentionez ca nu pot scoate instalatia de GPL din cauza furtunului dat :(

Merci mult

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 850 dupa cate stiu eu nu se gasesc decat: fata ulei si spate gaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Invers.... Fata gaz si spate ulei :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Pe spate sunt pe gaz. :D

400,800/s/v70 nu au varianta Advantage, in schimb Supertouring-ul spate e pe gaz.

Atasat o poza care exemplifica ce am spus in postul precedent. Tehnologia este twin-tube.

post-169-0-08523600-1340004652_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu asa stiu ca la majoritatea masinilor, pe fata e gaz... altfel nu-mi explic de ce cand treci peste limitatoare de viteza, pe fata se aude "fas" si pe spate nu ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Şi cele din spate sunt pe gaz, în foarte multe cazuri, însă probabil nu se aud tocmai pentru că sunt în spate, sunetul lor rămâne în spate. În cazul celor din faţă mergi înspre sursa sunetului. ;D

post-820-0-00784900-1340015860_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai dreptate, in majoritatea cazurilor, si cele din spate sunt pe gaz. Saptamana asta o sa iau amortizoarele de la baiatul ce se ocupa de dezmembrare, le testez si vad cum e :D

PS: Nu stie nimeni unde se poate de gasit furtunul ala ce iese din filtrul de aer si se duce in jos? La dezmembrari aici nu-i, poate prin RO sunt, sau vine si de la alte modele?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ăsta îl cauţi? Dacă da, sunt trecute acolo şi alte modele de la care l-ai putea lua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nope, asta iese din partea din spate a filtrului si intra la colector (daca nu ma gresesc), dar eu am nevoie de asta:

post-3051-0-14777500-1340018667_thumb.jp

(poza e de pe net, motorul nu e al meu)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Identifică-l în imaginea de mai jos şi caută-l în link-ul pe care l-am pus adineaori, unele PN sunt comune cu S70/V70 (-2000).

post-820-0-03187600-1340019126_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, e nr 11, Fresh air hose, pe site-ul dat costa 30euro

o sa incerc sa-l caut la noi, sa vad daca dau de el

Merci mult

Edited by cooper

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, ştiu că e 11, de aia l-am şi selectat, dar pentru 11 sunt trei coduri posibile (unul din cele trei din josul imaginii, dreapta). Toate trei sunt pe Skandix:

http://www.skandix.d...supply/1010811/

http://www.skandix.d...supply/1009715/

http://www.skandix.d...supply/1021963/

Pe-aici, e mare dezmembrator de 850-uri. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

m-am uitat mai bine acum la el, la mine intrarea pentru debitmetru e in carcasa filtrului, iar la asta vine pe el. Conform pozei, e destinat motorului B5204S, la mine e B5204F - este vreo diferenta intre ele? parca ambele's 2.0 20V non turbo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai, că acu' am văzut şi eu: pentru B5204S, e PN 9141229, celelalte sunt pentru motoare mai mari...

Share this post


Link to post
Share on other sites

O completare pe care posesorii de 850 o pot confirma sau infirma, referitoare la problema cu fata masinii ridicata.

Pana nu am schimbat amortizoarele fata care impingeau, cu cele "normale" care trag... orice am facut, nu am reusit sa-i dau de cap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziua/seara buna tuturor.

Ieri, in sfarsit, m-am ocupat de fetele de usi. A mele erau crapate si scartaiau din toate incheieturile, si intrucat am gasit la dezmembrare fetele de usi in culoarea salonului in stare buna, nu am ratat ocazia.

Deci, ieri, la ora 17:00 m-am pornit spre dezmembrare (20km de la Chisinau). Stapanul deja ma astepta cu fetele de usi pregatite, siliconate pe alocuri. Am mai cumparat 3 tuburi de silicon, 4 benzi adezive din alea ce se pun la geamuri (mi-a ramas una intreaga) si 1L de diluant.

Cum am ajuns, primul lucru a fost sa turnam silicon pe unde mai trebuia - zis si facut.

M-am apucat sa demontez fetele mele de usi. Prima (pasager fata) a fost cel mai greu (lipsa de experienta). Apoi totul a mers ca uns.

post-3051-0-28500800-1341052206_thumb.jp

Dupa ce am sters praful/glodul, am curatit bine suprafata cu diluant si am incleiat banda pe contur

post-3051-0-41542700-1341052213_thumb.jp

Procedura se repeta la toate usile.

Spre deosebire de ale mele, fetele noi de usi au si izolarea lor originala (a mele erau carton gol)

post-3051-0-71803800-1341052234_thumb.jp

Noile achizitii sunt scoase de pe un 850 din '96, si intre ele si cele vechi sunt ceva diferente la sistemul de prindere, dar nu e nimic grav, se aseaza fara probleme.

Dupa finisare, nu am mai putut conecta inapoi boxele din spate, din motiv ca gaura pentru ele e ceva mai mare in fetele noi, acum am nevoie si de 2 boxe noi :D

Din pacate, banda (bureta) iese putin inafara, dar sper s-o tai atent cu cutitul.

post-3051-0-22031100-1341052240_thumb.jp

Pe langa toate, am mai luat:

mocheta din salon

Materialul de la capacul portbagajului (aveam, dar am mai luat unul si l-am pus, acum e in 2 straturi. :D

(Cer scuze daca am scris cam aiurea sau cu greseli, sunt foarte obosit)

post-3051-0-64524800-1341052218_thumb.jp

post-3051-0-43289700-1341052224_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tine-o tot asa ! Iti doresc ca pasiunea pentru bijuteria ta sa te tina cit mai mult !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now