cooper

Un Volvo 850 din Rep. Moldova

217 posts in this topic

Multumesc mult, ma stradui :) Cand prind putin timp liber, nu ezit sa mesteresc ceva pe la masini, sa desfac, curat s.a.m.d :D Acum probabil lucrarile asupra lui Volvica vor merge ceva mai incet, deoarece "ma joc" cu Fiat-ul, dar totul va fi bine :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna :) Intentionez in viitorul cat mai apropiat sa schimb bujiile la Volvo, dar sunt intr-o dilema: de care? Un site mi-a dat mai multe rezultate: Denso K20TXR (cu 2 electrozi), Denso K20TT (un singur electrod) si BOSCH FR78 W-V (cu 4 electrozi).

Care din cele enumerate sunt cele mai potrivite pentru motorul meu (2.0 20V 143cai). Tot p'aici citisem ca cel mai bine sa iau originale Volvo, dar la noi sunt cam greu de gasit.

Va multumesc :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca Beru:

Pentru benzina: Ultra | Z 24 | 14 FR-6 DU | 0 002 340 702

Pentru LPG: Ultra | Z 30 | 14 FR-5 DU | 0 002 345 702

La 2.5 20V bujiile inscriptionate Volvo sunt facute de ei.

Edited by pedala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Well, am tras si eu p'acasa de la mare :D

Am fost in Ukraina la mare, iar duminica am trecut si prin Odesa unde s-a desfasurat campionatul de drifting (KOE), eveniment pe care nu l-am putut rata impreuna cu restul colegilor din club (DriversClub Chisinau).

Mici recapitulari despre calatorie:

Total km parcursi - 498

Consum mediu - 6.4L/100km (3 persoane in masina, portbagaj practic plin, 80% traseu, restul prin orasele cu tot cu ambuteiaje). Viteza medie in jur de 80km/h.

Volvica s-a comportat exemplar, nu a avut nici cea mai mica tentativa de a ma dezamagi :)

Si, ieri, in sfarsit, am fost de i-am scos instalatia de gaz, care din noiembrie statea fara treaba. Acum roata de rezerva sta la locul ei :D

Urmeaza:

schimbat bujii

ulei/filtre (peste vreo 1000km)

salonul de umplut cu silicon :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

6.4 l/100 .. mers pe GPL ? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope, pe benzina. Pe GPL nu am mai mers din noiembrie, de cand l-am deconectat, iar deabea ieri am scos toata instalatia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum draci ..... ca motorul asta il am si eu .. si sub 7.5 nu prea am scos cu el :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brava, nu stiu, dar asta nu e cel mai mic consum scos de mine. Conform calculelor mele, odata am avut un consum de 5L (max 6) la 100km. Mers noaptea, masina goala (inafara de mine), un condus foarte foarte lejer, viteza varia intre 50 si 80 km/h, fara accelerari vioaie, fara depasiri. Deci, eu cred ca e posibil :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brava, nu stiu, dar asta nu e cel mai mic consum scos de mine. Conform calculelor mele, odata am avut un consum de 5L (max 6) la 100km. Mers noaptea, masina goala (inafara de mine), un condus foarte foarte lejer, viteza varia intre 50 si 80 km/h, fara accelerari vioaie, fara depasiri. Deci, eu cred ca e posibil :smile:

Eu nu reusesc sa scot sub 12%.(pe benzina)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brava, nu stiu, dar asta nu e cel mai mic consum scos de mine. Conform calculelor mele, odata am avut un consum de 5L (max 6) la 100km. Mers noaptea, masina goala (inafara de mine), un condus foarte foarte lejer, viteza varia intre 50 si 80 km/h, fara accelerari vioaie, fara depasiri. Deci, eu cred ca e posibil :smile:

Asta ai avut pe computerul de bord sau ai calculat tu ? .. nu de alta dar suna prea frumos sa fie adevarat :P

Nu de alta dar motorul asta pleaca de la 8% in carte :D

Edited by Brava

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope, niciodata nu ma iau dupa datele calculatorului de bord. Sunt calculele mele. Ultimul drum (500km) l-am facut cu 32L de benzina. Mentionez, foarte mult conteaza modul de mers. Tot drumul am mers cu a 5-a, viteza in jur de 70-80 (mosnegeste), calm, fara accelerari bruste.

Prima data cand am scos un consum de 5L+/- nu prea mi'a venit a crede, dar acum deja m-am convins ca e posibil de scos consumuri mici la motorul dat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu a 5-a cu...70 ? E posibil ? Felicitari !

Eu nu reusesc - cred ca mi s-ar aprinde check engine-ul :confused2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nici eu nu am reusit sa merg cu a 5-a cu 70... nici in afara, in oras nici nu mai vorbesc.... intr-a 4-a am aprox 70km/h pe la 2000 ture, ar insemna ca intr-a 5-a sa am undeva la 1200-1500 ture, ceea ce mi se pare foarte subturat pt acest motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E cam subturat pentru el (in a 5-a am in jur de 1500rpm la 70), dar se simte ok atata timp cat tin pedala doar pentru a mentine cat de putin viteza. Pentru o accelerare/depasire, se baga a 4-a sau a 3-a :)

PS: La fel, mult conteaza si inclinatia drumului. Cand plec spre Cahul (180km de la Chisinau) e mai multa vale/drum drept, iar cand vin inapoi mai mult merg "in deal", si evident consumul e ceva mai mare :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine (2.5 20V) dupa ce am inlocuit toate coturile din cauciuc de pe traseele vacumatice s-au manifestat urmatoarele:

  • trage mult mai bine si mai lin
  • daca ridic doar ambreiajul cand plec de pe loc nu mai tremura
  • consumul extraurban a scazut foarte mult. In general aveam cam 9.3-9.8. Week-end-ul trecut am scos cu patru persoane si bagaje multe 7.7l/100km

Referitor la turatie 2.5 20V merge cu a V-a si la 60km/h fara sa comenteze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna treaba ai facut cu traseele vacumatice, m-ai inspirat :D

PS: Totusi, referitor la consum, e posibil :D

Multi nu ma credeau cand le ziceam de asa consumuri, dar s-au convins in calatoria data (am mers 5 masini la mare) ca cu 32L cat am alimentat la pornire (rezervorul era practic gol, calc de bord arata 50km->0 ) am facut 500km cu 3 persoane si ceva bagaje :)

Apropo, maine/poimane schimb si bujiile (NGK-uri cu un electrod), sper sa fie ceva schimbari spre bine. Daca nu imi vor placea, voi trece pe Denso K20TXR.

Heh, dar eu am uitat de cea mai mare schimbare a verii - am readus la viata aerul conditionat. Problema era ca nu avea freon. Facut diagnostica, totul ok, turnat freon si foc la ghete. Acum e bine si racoare in masina :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare si seara buna. Nu am mai scris demultisor pe aici, motivul fiind cele ca de obicei - lipsa de timp si faptul ca cu Volvica nu s-a mai intamplat nimic, nici uleiul inca nu l-am schimbat (am aproape 2000km depasire peste limita, mi-e jale, dar nu am incotro, lipsa de resurse pentru dansa ma omoara.)

Deocamdata, ma framanta o problema mai veche: la un condus mai sportiv (peste 3500rpm), cand bag a 3-a sau a 4-a, intra cu un sunet de parca nu as apesa ambreiajul pana la urma, un krrrrrrrr din ala. Se manifesta doar la intrarile in a 3-a si a 4-a peste 3.500 rpm. La un condus lejer totul e ok. Presupun ca de vina e chestia asta - http://webmall.md/Ware/Index?id=330783&groupId=10159&modif=62675&parentId=10150&returnUrl=http%3A%2F%2Fwebmall.md%2FSelectionByAuto%2FFilter%3Fmodif%3D62675%26parentId%3D10150%26groupId%3D10159%26wareGroupId%3D154 - in rusa ii zice Выжимной подшипник - iar google translate in romana mi-l traduce ca "Declansator". Daca stie cineva care-i denumirea normala in romana - rog sa-mi zica, sa stiu si eu :D

Poate fi de vina "declansatorul" asta, sau sa caut problema in alta parte? Uleiul in cutie a fost schimbat in toamna, iar ambreiajul nu patineaza (in caz ca are vreo importanta in problema data).

Si inca odata m-am convins ca Volvica meu e tare lenos, m-a "facut" un Renault Megane 1.5dci de 80+ cai. Ma gandeam ca problema ar fi prezenta unui prieten (100+kg) in masina : ))) Dupa ce ii schimb uleiul si rezolv problema cu intrarea in a 3-a si a 4-a, daca nu-mi va fi tare jale de ea, voi face un test 0-100.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Declansatorul care l-ai postat tu , este de fapt rulmentul de la ambreiaj :P Problema cu caraitul in a-3-a si a-4-a o am si eu ..problema pare a fi de la un sincron :(http://www.piese-volvo.ro/catalog/images/Sincron%201-2%20M5P.jpg .. ca idee pentru cutiile de 850 nu se gasesc piese de schimb pentru cutie .

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

Si inca odata m-am convins ca Volvica meu e tare lenos, m-a "facut" un Renault Megane 1.5dci de 80+ cai. Ma gandeam ca problema ar fi prezenta unui prieten (100+kg) in masina : )))

:smile:))

Is destul de fasnete alea... si eu la viteza le iau, nu la demaraj. :smile:

Edited by Adi2727

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brava - pai, daca de vina ar fi sincronul, nu ar trebui sa faca probleme indiferent de turatii? Sau eu ceva gresesc? La mine face fite doar la turatii de peste 3.500rpm, pana atunci intra in viteza ca uns, fara nici o problema/sunete stranii.

Adi, is fasnete si econome :) Dar din pacate problematice motoare. Oricum, Volvica meu mereu mi s-a parut lenoasa, desi are aproape 150 cai (dintre care vreo 20 lesinati probabil), nu prea se simte. Dupa ce-i schimb filtre + ulei + anvelopele spate, o bag pe tester si voi incerca sa-i dau de capat, poate o fac cumva mai sprintena :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai sa-mi bag ce scoruri :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

E posibil sa fie si ambreaj. Face asa cand moare de batranete si placa de presiune isi pierde elasticitatea.

Oricum, tot in zona aia o sa umbli fie ca e vorba de ambreiaj sau de cutie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia încercă să bagi mai fin în viteză (mişcă schimbătorul mai încet), în aceleaşi condiţii în care ştii tu că face, astfel încât inelul să apuce să oprească pinionul.

Indiferent de cat de lin as baga in viteza, oricum face "krrr". Daca accelerez (±5000rpm), apes ambreiajul dar schimb lin asa incat turatiile sa reuseasca sa scada sub 3000rpm, atunci intra ok.

Merci de parere, voi lua in consideratie.

PS: cum se poate de verificat in conditii casnice daca intradevar e el? Sau doar o vizita la service m-ar putea lamuri?

Oricum, tot in zona aia o sa umbli fie ca e vorba de ambreiaj sau de cutie.

in orice caz, nu e de la evacuare sau anvelope : )))

Merci tuturor inca odata de pareri.

Apropo, citisem undeva despre senzorul din vasul pentru lichid de parbriz. La mine arde mereu in bord eroarea chipurile nu am apa. E posibil ca pluta ceea sa nu se mai ridice, sau e vreun senzor anume care da eroare? Ma gandesc zilele astea, daca prind ceva timp liber, sa scot vasul si sa vad ce-i cu el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stimati forumisti. Poate cineva sa ma ajute cu niste scheme/poze la mecanismul scrumierei? Cum arata totul? Probabil ca la mine este vreo piesa mica lipsa/rupta, caci scrumiera sta pe o parte mereu si cade din mers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cei mai in masura sa te ajute sunt Matrixxx,Vlp,Brava,Pedala si restul pasionatilor de 850 ;) Cu siguranta unul din ei te va ajuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now