cooper

Un Volvo 850 din Rep. Moldova

217 posts in this topic

Ia una de la dezmembrari sau de pe ebay

(http://www.ebay.co.uk/itm/Volvo-850-Centre-Console-Ash-Tray-Unit-with-housing-/300772144971?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Car+Make%3AVolvo|Model%3A850&hash=item46076ab74b)

Daca e ceva rupt pe acolo, putine sanse sa "tina" reparatia daca o folosesti des (scrumiera). Mai mult de 50-100 ron nu are cum sa coste SH.

Poze nu prea am - adica poze in care sa-ti dai seama 100% ce defect are a ta. Doar astea le am in arhiva.

post-96-0-65386500-1347539375_thumb.jpg

post-96-0-34796700-1347539380_thumb.jpg

post-96-0-79119400-1347539384_thumb.jpg

post-96-0-94497400-1347539388_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Matrixxx, merci de poze. Scrumiera nu o folosesc niciodata, gunoiul il arunc in buzunarele din usi. Zilele astea am pus-o dar peste juma' de ora de plimbat pe drumurile noastre a cazut. Se pare ca are o urechiusa pe dreapta rupta. O voi lua sus si voi face o comparatie cu cea de pe poze. La urma urmei, cred ca o voi schimba cu totul, sper la dezmembrare s-o gasesc, caci fara ea parca ceva lipseste in bord, iar mie imi place cand totul e la locul lui.

Apropo, am gasit amortizoarele de la portbagaj la un pret bun, dar nu le pot instala din cauza ca nu am niste "urechiuse" in care ele se prind. Se pare ca is acestea http://images1.expertpiese.ro/13/737168.jpg . La noi cat nu am cautat, n-am gasit. Prin Bucuresti/Iasi se vinde tot complectul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema ca ale mele nu-s. Idee n-am pe unde-s, cand au fost scoate amortizoarele vechi eu nu eram prezent (s-a ocupat fratemio de asta). Deodata credeam ca-s undeva prin portbagaj cazute, dar dupa o cautare minutioasa, nu le-am gasit nicaieri. La piata amortizoarele vin fara urechiusile alea. Deocamdata umblu cu un bat in portbagaj si sprijin capacul de el :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, am facut-o si pe asta. Ieri i-am stins becul de "Service", caci i-am schimbat uleiul vreo 2 saptamani in urma, iar "eroarea" tot aparea. Dupa o cautare scurta pe net, codul 1-5-1 m-a ajutat la resetarea lui :). La fel, de ceva timp mi-a aparut eroarea in bord "Check engine". Am testat ieri pe pin-ul 2 din blocul A, eroarea a fost 2-1-2. Ce-i drept ca am testat pe motorul rece, iar nu stiu unde am citit ca se masoara la o temperatura anumita. OK. Am incalzit motorul la 90 grade, dar eroarea tot aceeasi e. Se pare ca o vizita la service ma asteapta. Oricum, ca sa nu arda becul aiurea, i-am dat un reset :D

Tot ieri, am sters praful din tot salonul. Cu periuta, incetisor, cu muzica buna si Cola, m-am scobit in fiecare gaurica din salon. Acum e bine si frumos. Bine ca nu am spalat-o pe dinafara, acum ploua ))

Aveti grija de salonul d-voastra si curatiti-l regulat, caci praful ala tot noi il respiram.

Apropo, cineva s-a folosit de solutii pentru plastic/piele din salon? Intentionez sa probez asa ceva, dar nu stiu care ar fi mai bune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seara buna tuturor. Numaice am dat de o chestie interesanta pe un site rusesc dedicat 850-urilor ( http://volvo850.ru/sdelay/reledvornikov.htm ). In articolul dat e scris despre un releu programabil pentru stergatoare. Cel stock (L203) se schimba cu unu de la VW cod 3В0 955 531 numar 197. Se programeaza in felul urmator: dupa instalare, pornim stropirea geamului, si peste 3-4 secunde (la dorinta) se face urmatoarea actiune: sau stropire + stergere, sau pur si simplu stergere. Aceste actiuni se vor inscrie in memoria releu-lui si o va repeta mereu (asa cum la Dacia Logdy spre exemplu, dupa stropirea geamului + stergere, peste cateva secunde automat se sterge inca odata geamul pentru a lua picaturile ramase).

Zilele urmatoare voi cauta rele-ul dat si voi incerca. Daca mi-a reusit sau nu, voi scrie aici :)

PS: Daca a incercat cineva asa ceva, rog sa se impartase cu experienta.

Merci

Apropo de stergatoare: cel de pe stanga (partea soferului) cand sterge, ajunge la un punct in care mijlocul lui se ridica putin de la parbriz. In asa mod, am o bucata (la nivelul ochiului stang cum sta soferul) pe care nu-l sterge practic deloc. Am strans stergatorul (cheie la 13), dar nu s-au schimbat tare multe.

Mai are cineva problema data? Cum se rezolva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

trebuie sa indoi bratul stergatorului. poti face asta in 2 feluri. 1. arcuiesti unde este partea mai subtire, dar va arata un pic ciudat, sau 2. desfaci bratul stergatorului si cat mai aproape de baza incerci sa-l indoi spre parbriz sa zic asa. ai grija insa ca partea aia mai groasa este din aluminiu si trebuie indoita foarte putin, altfel risti s-o rupi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bratul nu se indoaie la rece acolo unde e mai gros, se da jos si se incalzeste

la flacara oxi-acetilenica 3-4 secunde apoi se indoaie usor; eu am avut problema

asta la stergatorul de la pasager si am rezolvat-o asa, acum sterge bine parbrizul,

bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cooper - referitor la releul acela "inteligent" - eu il am pe acesta, comandat chiar de-acolo acum 2 ani.

http://www.ipdusa.co...per-delay-relay

Iti spun - dupa ce-l vei monta in locul celui standard (care e foarte enervant avand DOAR o singura temporizare de vreo 7 sec), o sa te intrebi cum naiba acest releu nu a fost prima ta investitie in masina - pe timp de ploaie/ninsoare e nepretuit. La fiecare trecere a manetei prin ciclul POZ.0 - POZ.1, depinzand de cit timp ai lasat intre aceste 2 pozitii, isi retine acest timp pentru temporizare. Vrei alta temporizare ? Reiei ciclul. La fiecare oprire a motorului se pierde temporizarea retinuta.

Ia-l ca e bun. Nu l-am incercat pe cel de ww, ci il am pe cel din link.

Iar bratul de stergator, se ia si se infasoara intr-o carpa (ca se nu se zgarie) si se strange foarte incet in menghina acea curbura de vreo 15 cm - apropiata de surubul de stringere. Se scoate din menghina si se face proba de cum sterge pe parbriz (printr-o stropire) pina cind multumirea e...deplina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa ce faci treaba cu menghina ai sa observi ce stergatoare frumoase are Volvo 850 .. bagate sub capota la locul lor .

P.S. Foarte interesant site-ul postat de tine !!

Edited by Brava

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bratul nu se indoaie la rece acolo unde e mai gros, se da jos si se incalzeste

la flacara oxi-acetilenica 3-4 secunde apoi se indoaie usor; eu am avut problema

asta la stergatorul de la pasager si am rezolvat-o asa, acum sterge bine parbrizul,

bafta.

dorinta este, timp va fi, flacara oxi-acetilenica a ramas sa gasesc :D merci

cooper - referitor la releul acela "inteligent" - eu il am pe acesta, comandat chiar de-acolo acum 2 ani.

http://www.ipdusa.co...per-delay-relay

Iti spun - dupa ce-l vei monta in locul celui standard (care e foarte enervant avand DOAR o singura temporizare de vreo 7 sec), o sa te intrebi cum naiba acest releu nu a fost prima ta investitie in masina - pe timp de ploaie/ninsoare e nepretuit. La fiecare trecere a manetei prin ciclul POZ.0 - POZ.1, depinzand de cit timp ai lasat intre aceste 2 pozitii, isi retine acest timp pentru temporizare. Vrei alta temporizare ? Reiei ciclul. La fiecare oprire a motorului se pierde temporizarea retinuta.

Ia-l ca e bun. Nu l-am incercat pe cel de ww, ci il am pe cel din link.

Matrixxx, merci de link. Ei fac livrare si in MD? Noi (RM) stam cam prost la capitolul livrare/cumparare articole de pe net.

Ziceai ca la fiecare oprire a motorului se sterge memoria rele-ului, adica, daca odata am setat-o, ajuns la destinatie si oprind motorul, totul se va sterge si urmatoarea data iar va trebui sa-l programez?

PS: Poz1 = maneta in sus?

Iar bratul de stergator, se ia si se infasoara intr-o carpa (ca se nu se zgarie) si se strange foarte incet in menghina acea curbura de vreo 15 cm - apropiata de surubul de stringere. Se scoate din menghina si se face proba de cum sterge pe parbriz (printr-o stropire) pina cind multumirea e...deplina.

merci de idee. O sa le combin (cea cu incalzirea si a ta :D ) sper sa se primeasca. Mai intai tre' sa-mi iau niste seturi de instrumente, caci inafara de niste surubelnite si ceva torx-uri, nu am nimic :D Bine ca am o vulcanizare langa casa, unde mereu baietii ma ajuta cu instrumentele in caz de nevoie :D

Merci mult de sfaturi si idei :smile:

Dupa ce faci treaba cu menghina ai sa observi ce stergatoare frumoase are Volvo 850 .. bagate sub capota la locul lor .

P.S. Foarte interesant site-ul postat de tine !!

site-ul e tare bun si folositor, dar din pacate e doar pentru cunoscatorii de limba rusa. Desi, poate cu translate.goole.com se va primi ceva.

Referitor la stergatoare, astept cu nerabdare sa ma eliberez de la lucru si s-o fac, caci, deja credeam ca parbrizul e stramb ))))

Edited by cooper

Share this post


Link to post
Share on other sites

Referitor la releu - ai acolo pe site (la pagina link-ului) tot, pina si instructiunile pentru novici.

"Our "SMART" relay allows you to easily adjust the interval to suit the conditions. Simply lift the wiper lever into the intermittent position and then back to the stop position. The relay counts the seconds until you move the lever back into the intermittent position. This is your new interval. You can set the interval from 1.5 seconds to 22 seconds. Our "SMART" relay simply replaces the original wiper relay and since no wiring or additional parts are needed, you retain a nice stock look and feel. Installation takes about 15 minutes. Complete instructions are included."

Share this post


Link to post
Share on other sites

cu setarea lui m-am lamurit, dar intrebarea e daca acest interval se va retine si dupa oprirea motorului? sau la urmatoarea pornire iar va trebui sa setez intervalul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mai stiu - dar nu vad deloc asta ca fiind ceva atit de enervant incat sa nu merite cumpararea acelui releu. Dai odata de maneta aia si gata, se seteaza timpul iar.

La prima ploaie iti spun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te rog. Oricum, degraba-l iau si eu si voi vedea cum e. Interesant, el va merge si la Fiat (Cinquecento din '97)? Ca as pune si pe el asa ceva :)

Azi iar a plouat toata noaptea, deja'mi voi face timp liber dupa masa sa ma apuc de indoit stergatorul ala :D Deocamdata e tot ce voi face zilele astea la Volvo, tre' sa ma apuc si de Fiat putin (ulei + filtre + maruntisuri s.a.m.d), asa ca bugetul pe luna asta se va duce in el :) Mergem inainte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vin si eu cu ceva update-uri :D La recomandarile voastre (mai sus), am indoit putin bratul stergatorului, acum sterge cu mult mai bine. O sa caut o poza mai veche cu partea care n-o stergea (era, daca nu ma inseala memoria), si o sa fac un before/after :D Va multumesc, singur nu era sa-mi dea in cap :D

Deocamdata, vreo 3-4 zile, masina va sta la parcare, m-am apucat de reparatiile Fiat-ului si voi umbla cu el. O las sa se odihneasca putin :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare baieti si fete.

Iata ca a venit timpul sa schimb placutele de frana si totodata si discurile. Intrucat traiesc intr-o tara de minuni, discurile din spate le-am gasit, dar cele din fata sunt doar la o firma si vor un pret cam astronomic (aprox 50E pe unu). Acum am dat de o companie care astazi au adus discuri de frana taman de care am eu nevoie, in 4 gauri, pretul e ok (+ ca am reducere de 30% la dansii), dar sunt de marca "Samko" despre care nu am auzit nimic pana in prezent. Google nu-mi da mare treaba.

Cineva de aici a avut de-a face cu aceasca companie? E italiana, iata site-ul lor http://samko.it/eng/home.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now