Mr V

Martor bord baterie si oprire ventilator

5 posts in this topic

Salut,

Am cautat pe forum dupa ceva situatii asemanatoare, insa cum nu am gasit am postat un topic nou.

Situatia este aceasta:

Acum doua saptamani am schimbat bateria (era cea originala, de 8 ani...) cu una noua (de la reprezentanta - scrie Volvo pe ea).

Saptamana trecuta, in trafic in Bucuresti (temperatura indicata bord 44 grade C) cand turam motorul la 2500-3000 ture se oprea ventilatorul si se aprindea martorul rosu de baterie (din bord).

A/C ramanea pornit (LED verde).

La ralanti (la semafor de exemplu), dupa cateva secunde, martorul se stingea si ventilatorul repornea.

Am fost la service si s-a verificat si curatat contactul de la bornele bateriei. Restul (pe electrica) mi s-a spus ca este ok.

Azi, timp de 30 minute de mers prin Bucuresti (38 grade C indica la bord) nu s-a intamplat nimic. Dupa ce masina a stat 15 oprita, la nici 300m de la repornire s-a aprins din nou acelasi martor si acelasi ventilator s-a oprit....

Dar ... stingerea martorului s-a facut mult mai tarziu (dupa 15-20 de mers cu el aprins) si doar pentru putin timp (cat a stat masina la un semafor), dupa aceea a continuat spectacolul.

Din discutiile avute pana acum se poate suspecta:

- bateria (e noua dar poate e defecta)

- releul de incarcare

- vre-un senzor (sau contacte oxidate la el) in baza caruia se aprinde sau nu acest martor (ma gandesc ca la ralanti vibratiile la motor sunt mai mici, si poate contactul este bun la senzor - insa la turatii mari sunt si vibratii mari)

- cureaua de auxiliare (dar a fost schimbata impreuna cu rolele acum 12.000 km - februarie 2010)(am verificat vizual un eventual joc/ bataie a curelei la turatii mari dar ... negativ)

- mecanismul (hidraulic am inteles) ce face tensionarea curelei

- ambreiajul mecanismului de mai sus (la fel ... am inteles ca exista asa ceva pe Diesel-ul de 102 CP la V40/2003)

Destul de multe ce trebuiesc verificate, si eliminate rand pe rand.

Aveti idei pe care si cum sa o elimin?

Bateria: o sa caut un electrician bun care sa o verifice (aveti idee de unul? era un service de baterii pe la Pta Aviatorilor acum cativa ani ... mai exista?)

Releul de incarcare: cu un voltmetru ar trebui sa se vada ceva (banuiesc ca tensiunea trebuie sa fie constanta indiferent de turatie)? sau osciloscop (ar trebui sa nu apara spike-uri la turatii mari)?

Multumesc anticipat pentru sfaturi, ajutor si idei.

Victor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gieuroservice iti verifica si repara tot si nu practica preturi mari, sunt toti multumiti

de acest service, ii gasesti pe net; bateria se foloseste numai la pornire,

dar daca este noua nu prea cred ca are ceva, mai degraba alternatorul, bafta.

Edited by alexpopeystar68

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Incearca sa imprumuti pentru inceput o baterie de la altcineva, pt a elimina o posibila cauza....

Daca ai posibilitatea, masoara tensiunea la borne, in momentul in care se aprinde martorul bateriei!

Din ceea ce ai descris, 99 % problema poate fi de la incarcare..... Verifica fulia, carbunii si colectorul alternatorului. "Releul" de incarcare pica mai greu....

Best, avx.

Edited by avx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Incearca sa imprumuti pentru inceput o baterie de la altcineva, pt a elimina o posibila cauza....

Daca ai posibilitatea, masoara tensiunea la borne, in momentul in care se aprinde martorul bateriei!

Din ceea ce ai descris, 99 % problema poate fi de la incarcare..... Verifica fulia, carbunii si colectorul alternatorului. "Releul" de incarcare pica mai greu....

Best, avx.

Multumesc pentru sfaturi.

Am sa incerc.

Pana atunci, vreau sa iau azi masina la o plimbare de 200 km...

Daca se aprinde din nou martorul de baterie, macar o sa pot sa masor tensiunea si sa vad daca sunt diferente la diverse turatii (ralanti - 2500rpm) si la diverse incarcari (fara consumatori/ cu consumatori). Citisem undeva pe forum ca nu ar trebui sa fie o diferenta mai mare de 1V.

Oare daca - dupa ce se aprinde martorul de baterie - mai merg 100km (sa ma intorc acasa) s-o intampla ceva?

In cazul cel mai rau banuiesc ca merg doar pe baterie (preferabil fara lumini - ca sa nu consume prea mult).

Se poate intampla sa raman cu ea in drum?

Multumesc,

Victor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Update: dupa o tura pe cateva strazi, cu motorul turat, s-a aprins martorul de baterie din bord.

Iata ce am masurat:

14.3V pe bornele bateriei la 1-2 minute dupa ce am pornit masina (martor stins - inca nu aparuse eroarea)

11.9V pe bornele bateriei, martor aprins, motor turat la 3000rpm, cu consumatori (faza lunga, dezaburire, fan AC pe 5)

12.3V pe bornele bateriei, martor aprins, motor turat la 3000rpm, fara consumatori

13.3V pe bornele bateriei, martor stins, motor la ralanti, cu consumatori (faza lunga, dezaburire, fan AC pe 5)

13.6V pe bornele bateriei, martor stins, motor la ralanti, fara consumatori

Sa trag de aici concluzia ca trebuie sa postez anunt de cumparare alternator?

Multumesc frumos,

Victor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now