severciprian

Schimb Cauciucuri

25 posts in this topic

Va salut! Dupa cum zice si titlul ma intereseaza sa schimb cauciucurile de la 195/55/15 la caucuiucuri cu dimensiunile 185/65/15 pentru ca acestea sunt mult mai ieftine!

Eu personal pe masina am avut gume : 195/55/15

195/60/15 stiu ca dimensiunea 195/65/15 ating daca sunt puse pe fata sunt prea inalte ( asa am inteles de la alti )

Daca pun 185/65/15 oare ating si-a pus cineva dimensiunea asta pe V40 :-

Am atasat si o poza cu modelul de jante cu care e echipata masina.

Va multumesc!

post-415-0-86740700-1311694968_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu stiu ce au zis altii despre cauciucurile 195/65/15, dar eu am si acum pe al meu V40 dimensiunile astea si sunt sadisfacut cu prestatia lor. Parerea mea este despre cauciucurile astea, ca sunt mai stabile decat 185/65/15. Acuma e doar o parere...a mea. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi mult de raspunsul prompt !

Deci nici vorba sa atinga in semiaripa sau aripa cind braghezi rotile la maxim stanga - dreapta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine nu. Acuma daca ai jenti mai mari...poate. Eu am jenti originale dar n-am avut asemenea probleme, asa ca eu ti-l recomand fara frica marimea 195/65/15.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am de 185/65/R15 iarna, cu jante originale (tabla) si nu am avut probleme cu ele. In afara de stabilitate mai mica (mai ales fata de 205 ...), dar iarna oricum merg mai incet. Vara as vrea 215, da' nu se poate :cry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am avut 185/65/R15 si nu am avut probleme cu ele; nu ating si nu freaca nimic la viraj maxim cu masina incarcata.

Poti sa iti cumperi linistit.

Pretul e evident mai bun la ele pentru ca sunt foarte comun intalnite.

Dacia Logan tot 185/65/R15 are in echiparea standard.

Ideal ar fi sa iti iei 195/60/R15 insa e drept ca costa ceva mai mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anvelopele de 205/55/16 sau 215/50/16 se pot monta pe v40, fara sa atinga sau sa frece pe undeva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe masina mea, caucioacele 205/55/16 frecau la bracaj maxim al rotilor, iar pe spate la orice trecere peste denivelari frecau in pasajele rotilor, spre exterior. Pe spate problema se datora si de la telescoape obosite....

In prezent, am 205/50/16 si nu mai am nici una din problemele expuse mai sus.

Montand 215/50/16 cred ca vei avea frecari nedorite pe trenul fata la bracaj mare, respectiv frecarea talonului gumelor pe ambele fete; se poate totusi sa fie ok, daca eviti bracarea maxima a rotilor iar pe spate suspensia sa fie in perfecta stare, pentru a prelua eventualul balans.

Share this post


Link to post
Share on other sites

205/50/16 sau 205/55/16 am pus ambele variante si merge foarte bine masina fara sa atinga undeva

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok pana acum o singura persoana am inteles ca a pus pe masina 195/65 R15. Mai are cioneva?

Si am mai inteles ca merg forte bine si cele de 185/65 R15 dar cu o stabilitate mai mica! Cum apar pe masina aceste cauciucuri 185/65 R15, adica se vad mai subtiri decat trebuie adica sa para ceva ciudat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu arata ciudat deloc, diferenta nu-i asa mare incat sa arate urat. Daca iti faci poze cu cauciucuri late si cu altele inguste, o sa vezi diferentele, dar altfel doar daca esti "pretentios".

Ca o comparatie a stabilitatii, aceeasi curba cu cauciucuri de 205 am parcurs-o cu 55km/h fara nici o emotie (decat placerea de dupa :rolleyes2: ). Cu cele de 185, desi se poate cu aceeasi viteza, parca n-as merge cu mai mult de 50. Nu mai sunt in "zona de comfort". Asta pe un drum care-l parcurg zilnic cel putin o data.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok tudor am inteles si m-ai convins! si asa e crisa deci 185/ 65 R15 ramane! Mersi mult!

Share this post


Link to post
Share on other sites

pe jantele de 16" ce cauciucuri se mai pot monta..?acum am 205/50/16 dar gasesc destul de greu tipul asta de cauciuc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

pe jantele de 16" ce cauciucuri se mai pot monta..?acum am 205/50/16 dar gasesc destul de greu tipul asta de cauciuc...

Pai singura pe care il mai poti pune fara sa-ti freaca undeva este. 205/55/R16 . Eu nu inteleg de ce trebuie cauciucul sa fie greu, sau tu ce intelegi prin asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai din ce am mai citit 205/55/16 ating...pana la urma cum este?

Edited by vita_fresh
Scriere incorecta

Share this post


Link to post
Share on other sites

205/55/R16 ating in aripile interioare.Eu am pus 195/55/R16 merg perfect si nu sunt asa rigide ca 205/50R16, plus ca au costat numai 1000RON 4 buc.noi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma bag si eu! Am facut test pentru jante pe R15 pe partea fata metge maxim dimensiunea 195/60 R15, am incercat 195/65/R15 si ating in suportul de la telescop asa ca le-am pus pe spate vin foarte bine 195/65/R15 nu ating pe spate.

Deci eu am 195/60 R15 pe fata, 195/65/ R15 pe spate masina sta super !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic ca depinde si de vechimea masinii, daca sunt mai vechi telescoapele sunt mai uzate si mai lasate....parerea mea, si de aceea la unul se potriveste si la altul atinge. Dar asta e doar opinia mea, poate fi gresita :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca nu depinde de cat de uzate sunt telescoapele daca atunci cand freaca, freaca in suportul de la telescop.

Oricum cel mai bine ar fi sa se renunte la dimensiunile exotice pt masini destul de vechi cum sunt ale noastre pentru ca sunt impicatii.

Un exemplu este ca vitezometrul arata viteza functie de dimensiunea de fabrica a rotii. Daca pui roti cu diametrul mai mare sau mai mic, atat viteza afisata cat si kilometrii parcursi inregistrati nu mai sunt reali si in timp se aduna diferente. Si schimbi uleiul mai rar decat ar trebui si chestii dinastea.

La concret daca pui roti cu diametrul total mai mare vitezometrul arata 50km/h dar ai 51km/h in realitate - pana acum nu se poate spune ca e problema mare.

Dar kilometrajul arata ca ai facut 100 km dar in realitate ai 110km.

Vine randul sa faci schimbul de ulei; Crezi ca il faci la 10000 dar il faci la 11000.

Nu e cazul sa fim paranoici cu asta, insa e bine sa se constientizeze.

Personal opinez ca cel mai bine e sa iti mentii masina cat mai aproape de specificatiile de fabrica ca sa poti merge cu ea cat mai mult la cheltuieli cat mai mici.

Iar la S40 din 2001, cum e masina mea, specificatiile de fabrica la pneuri sunt 195/60/R15

Apropo, pentru cei ce nu stiu, acel 50 sau 55 sau 60 din 195/60/R15 nu reprezinta direct inaltimea pneului ci e un raport intre latimea cauciucului si inaltimea lui.

Adica la 195/60/R15 inaltimea e de 60% din 195 = 117 mm

La 185/65/R15 avem 65% din 185 = 120.25 mm

http://auto.howstuffworks.com/tire2.htm

Edited by BogdanP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa o fi Bogdane,cand e noua anvelopa, apoi intervine uzura si se schimba calculatia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricum cel mai bine ar fi sa se renunte la dimensiunile exotice pt masini destul de vechi cum sunt ale noastre pentru ca sunt impicatii.

Un exemplu este ca vitezometrul arata viteza functie de dimensiunea de fabrica a rotii. Daca pui roti cu diametrul mai mare sau mai mic, atat viteza afisata cat si kilometrii parcursi inregistrati nu mai sunt reali si in timp se aduna diferente. Si schimbi uleiul mai rar decat ar trebui si chestii dinastea

asta se rezolva cu dice(vida)

calibrezi vitezometrul dupa inaltimea cauciucului

eu am avut 185/65/15

si am pus 205/50/16

avem trecut in carte vreo 4 dimensiuni

la cumnatul s40 din 97 am pus 205/55/16

un pic freaca la viraj maxim in fata

restul ii ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now