Posted 20 Dec 2013 (edited) · Report post ce vot bre? masini cum s-au fabricat intre 95-2000 nu vor mai exista -->ex.: audi s6 a fost calculat pt. 30ani sau 500 000 km. pe urma producatorii au inceput s-o dea in faliment si au inceput sa "optimizeze" masinile. indiferent de marca. Edited 20 Dec 2013 by LeChuck Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Dec 2013 (edited) · Report post cu toate ca sunt off-topic, scuze, dar nu ma pot abtine: 1. stiti ce-mi place cel mai mult la masina asta (pana acum)? cum se inchid usile si sunetul care se aude cand inchizi usile. 2. prima exclamatie a sotiei (mele) cand s-a urcat in masina asta: "miroase a volvo". sunt mandru de tomberon vecinei de deasupra, care are in jur de 80 de ani ii e cam frica de el... zice ca arata ca masina mortuara. Edited 20 Dec 2013 by LeChuck 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Dec 2013 (edited) · Report post nu, dar mi-a zis ca e o masina tare proasta, ca a avut nu stiu-cine (de fapt a avut un ford scorpio, dar tot neagra) si numai probleme a avut... ea care nici macar n-are carnet, si ca arata ca masina mortuara etc.... toti specialistii ma felicita. Edited 20 Dec 2013 by LeChuck 2 people like this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Dec 2013 · Report post Eu nu inteleg consumurile alea, calculate cu schimb viteza pana in 2000rpm. Or fi masinile generatie noua mai eficiente si unele chiar se misca decent pe plaja asta de turatii dar totusi... care e scopul? Care e scopul la o masina premium sau mai bine zis: de ce iti iei masina premium daca esti amator de asa ceva? 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 21 Dec 2013 · Report post Corect zis! Si pe urma se mira ca se infunda filtrul DPF! Dar deh, consuma putina motorina... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 21 Dec 2013 · Report post Nu se infunda cand e nou, 2 ani si 120.ooo km tine fara probleme . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 21 Dec 2013 · Report post Dupa ce am laudat o ca mai tine si cu casa, in ultima saptamana a avut grija sa nu o mai intereseze cat mananca, ce dracu doar vine craciunul. 18.1% urban... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 21 Dec 2013 · Report post hai gata, ca am ridicat prea mult praf pentru nimic. iertati-ma. o masina veche, e omasina veche si o masina noua, e o masina noua, indiferent de principiul de functionare. unii isi permit luxul, iar altii ori nu si-l permit, ori sunt mai calculati. trebuie sa-i acceptam pe toti asa cum sunt si oricum nu asta conteaza. conteaza ca pe cotet scrie volvo. sarbatori fericite, ma bucur ca sunt din nou printre voi. 3 people like this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 21 Dec 2013 · Report post La 190 de km dintre care 56 de autostrada am completat 31 de litri in 2.4, iar in v40 1.9DI acelasi drum in urma mea cumva cumva au incaput cumva cumva 14 litri...Si cu ocazia asta am verificat pentru prima data diferenta intre ce zice calculatorul si ce zice pompa... vreo jumate de litru diferenta mai mult mi-a aratat pompa dar am resetat computerul dupa vre-un km abia si nici n-am insistat asa mult la primul plin. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 21 Dec 2013 · Report post Marius...sincer sa fiu nu inteleg ce ai cu "motorina". Eu in 105 000 km la s80 (care nu are dpf) nu am schimbat decat filtrele + altele care se regasesc si la un s80 benzinar. Un s80 pe benzina consuma peste 13-14% in oras. Al meu consuma cel mult 9,5 % in oras (cu aer conditionat).. Inafara orasului consuma intre 5 si 7 % (depinde cat il forjez, cate persoane am). Una peste alta....costul combustibilului consumat este amortizat. La mine, e mult mai "greu" sa sustin un consum mai mare ZILNIC..decat sa repar odata la cativa ani anumite subansamble. Sunt anumite perioade in care omul este stramptorat....si un cost mic de deplasare face diferenta! Daca cumparam un xc90 pe benzina...gandeste-te ca imi consuma 20%...fata de 13% la 100 km (de mers in oras). Prefer sa platesc o reparare/anulare de DPF o singura DATA....si sa stiu ca, costul de deplasare este mult mai scazut. Gandeste-te ca masina ta consuma mai MULT decat cei 163 cp pe care ii are s80-ul meu.....care este mult mai mare si mai greu. Eu tind sa cred ca merita compromisul. Intradevar.....poate ca are mai multe vibratii ca benzinarul dar CHIAR NU MA DERANJEAZA. Are prea multe +-uri masina...si compenseaza pe deplin vibratiile. Un motor pe benzina....de 2.5l sau chiar 2.9l pe s80 mi-ar surade oricand!! Crede-ma ca ador benzinarele....dar sunt putin realist. Un motor pe benzina de capacitate mai mare (de la 2,5l in sus....+ turbo) face cat toate motoarele diesel la un loc pentru mine. Problema este....sa ai bani sa bagi benzina zi de zi. Eu unul nu mi-as fi permis in momentul de fata....din cauza asta am ajuns la concluzia ca motorul diesel oferit de VOLVO de 2.4 diesel (d5) este cea mai buna alegere raprot/consum/performanta!! 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 22 Dec 2013 · Report post Eu nu inteleg consumurile alea, calculate cu schimb viteza pana in 2000rpm. Or fi masinile generatie noua mai eficiente si unele chiar se misca decent pe plaja asta de turatii dar totusi... care e scopul? Care e scopul la o masina premium sau mai bine zis: de ce iti iei masina premium daca esti amator de asa ceva? Eu bateam inspre ce spunea LeChuck, ca unele dintre noile tehnologii sunt alese ca sunt mai ieftine pentru ei dar utilizatorului nu aduc nici fiabilitate in plus si nici consum mai mic. iti baga reclama cu cel mai mic consum insotit de steluta... adica in conditiile x,y,z... 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 22 Dec 2013 (edited) · Report post @zack : nu am nimic cu motorina, recunosc ca pentru cei care circula preponderent in oras e un avantaj consumul mult mai mic. La sosea insa, diferenta de consum nu mai e atat de mare, ba chiar e foarte mica la masinile de ultima generatie. Personal, nu ma atrage deloc ideea de a bate orasul in lung sin-n lat de dimineata pana seara. Nici nu am nevoie de asta, slava Domnului. Astfel ca rezerv placerea condusului pentru sosea. Pana la urma, in materie de motorizare fiecare alege ce ii este mai util. Iar topicul este unul informativ, din care putem trage concluzii despre media consumului la masinile noastre. Acum , in ce priveste "mincinosul din bord", cum numesc unii computerul care afiseaza consumul, eu chiar imi pun intrebarea : de unde atata siguranta in afirmatia ca minte calculatorul? De ce nu ar minti pompa? A facut cineva un test pe masurate? Cu adevarat masurate, nu pe afisajul pompei. Caci si acolo e tot un afisaj ca si in bord... Edited 22 Dec 2013 by mariusdaniel Share this post Link to post Share on other sites
Posted 22 Dec 2013 · Report post Da, eu saptamanal, macar odata, alimentez intr-un bidon de 20 fix 20 de litri pana la insemnul bidonului si niciodata nu am descoperit o diferenta. In schimb am auzit ca la petromn ar fi bagat cineva intr-un bidon de apa plata de 5L ceva peste 6 litri..... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 22 Dec 2013 · Report post @zack : nu am nimic cu motorina, recunosc ca pentru cei care circula preponderent in oras e un avantaj consumul mult mai mic. La sosea insa, diferenta de consum nu mai e atat de mare, ba chiar e foarte mica la masinile de ultima generatie. Este exact pe dos! In oras consuma ca orice masina iar la drum lung consuma aproape la jumatate! Acum , in ce priveste "mincinosul din bord", cum numesc unii computerul care afiseaza consumul, eu chiar imi pun intrebarea : de unde atata siguranta in afirmatia ca minte calculatorul? De ce nu ar minti pompa? A facut cineva un test pe masurate? Cu adevarat masurate, nu pe afisajul pompei. Caci si acolo e tot un afisaj ca si in bord... Fuel consumption (economy) - urban 9.8 l/100 km. Fuel consumption (economy) - extra urban 5.7 l/100 km. Fuel consumption (economy) - combined 7.2 l/100 km. Atat spune fabrica, dar in realitate am cu aproape un litru in plus! Calculez numai la pompa ... Cat pentru tine, sunt doua tipuri de 1,8. Unul 16V si altul GDI, ambele fabricate pana in 2003. Al tau daca nu ma insel este 16V ... Fabrica spune ca pentru GDI avem: Fuel consumption (economy) - urban 9.1 l/100 km. Fuel consumption (economy) - extra urban 5.7 l/100 km. Iar pentru 16V avem: Fuel consumption (economy) - urban 11.5 l/100 km. Fuel consumption (economy) - extra urban 6.1 l/100 km. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 22 Dec 2013 (edited) · Report post Eu bateam inspre ce spunea LeChuck, ca unele dintre noile tehnologii sunt alese ca sunt mai ieftine pentru ei dar utilizatorului nu aduc nici fiabilitate in plus si nici consum mai mic. iti baga reclama cu cel mai mic consum insotit de steluta... adica in conditiile x,y,z... toti producatorii evalueaza datele declarate despre consum si noxe dupa un standard denumit "new european driving standard - NEDS". acest ciclu nu are prea mult a face cu realitatea. si din pacate toti "fura" la testul asta pentru ca gasesc metode sa "optimize" motoarele special pentru acest ciclu, ca sa iasa cat mai bine pe hartie atat consumul cat si noxele. NEDS da posibilitatea producatorului "sa ne minta cu acte in regula." in germania cineva a dat in judecata volkswagen, pentru ca si-a cumparat un polo 1.6tdi, care avea consum declarat 4,2l/100km, iar in realitate nu consuma niciodata mai putin de 5l/100km. masina a fost supusa testului NEDS la tüv, dupa care s-a evaluat un consum de 4,755l/100km. volkswagen a fost nevoit sa ia masina inapoi. declaratia vw a fost :"ne pare rau, a fost un caz singular". instanta judecatoreasca insa a hotarat ca daca masina consuma mai mult cu cel putin 10%, producatorul e obligat s-o ia inapoi. poate totusi pe viitor se va schimba ceva. New European Driving Cycle Edited 22 Dec 2013 by LeChuck 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 22 Dec 2013 · Report post Este exact pe dos! In oras consuma ca orice masina iar la drum lung consuma aproape la jumatate! Pai eu ce am scris, mai omule? Ia mai citeste odata postul meu. Nu cumva acelasi lucru? Ia studiaza tu consumul urban si extraurban la motorina versus benzina si vezi ca ma contrazici degeaba. Sau, mai degraba, din obisnuinta. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 22 Dec 2013 · Report post am scris un pic aiurea: se numeste NEDC New European Ddriving CYCLE si nu NEDS. pardon.pentru cei ce vor sa stie mai exact cum se fura. 3 people like this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 22 Dec 2013 · Report post Postul tau: "nu am nimic cu motorina, recunosc ca pentru cei care circula preponderent in oras e un avantaj consumul mult mai mic. La sosea insa, diferenta de consum nu mai e atat de mare, ba chiar e foarte mica la masinile de ultima generatie" ... Postul meu (reformulat): In oras, un diesel nu consuma MULT mai putin asa cum ai precizat tu, ci aceasta diferenta se poate simti la buzunar numai la drumuri lungi si late ... So... este acelasi lucru, sau se cam contrazic parerile noastre? Legat de studiu, sa ma laud ca am 4 diesel-uri in curte. dintre care unul este chiar un D5, DIESEL? In plus de asta nu pui corect in balanta valorile in raport cu tipurile de motoare. Nu poti compara o clasa mica cu o clasa mare. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 22 Dec 2013 · Report post Ba cam invers este, la diesel diferenta intre consum urban si consum extraurban este in medie de 40% iar la benzinar 80% la masinile vechi iar la masinile noi 20% cu 30% iar per ansamblu un benzinar modern tot consuma mai mult cu 40% fata de un benzinar de aceiasi capacitate . Singura diferenta este ca benzinarul Volvo este mult mai sportiv la aceiasi cilindree . 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 Jan 2014 · Report post Cel mai mic consum pe care am reusit sa-l scot recent pe un drum lung in conditii de ceata, cand nu imi permiteam sa merg mai mult de 100-110km/h, este 7.3l/100km. Aceasta este indicatia computerului de bord si se confirma prin consumul fizic. Este vorba de s40 din 2000, motor 1.8 b4184s2. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 Jan 2014 · Report post Cel mai mare consum de pana acum l-am avut la tomberon, pana la Snagov si inapoi am scos o medie de 32% . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 Jan 2014 · Report post Aloo... da cum ai mers, ca nici eu nu am reusit un asa consum! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 Jan 2014 · Report post Era Buga pe bancheta din spate, cred ca din cauza lui a iesit consumul asta . PS> cum am mers nu se spune ca raman fara buletin Share this post Link to post Share on other sites
Posted 14 Jan 2014 · Report post dupa 2000km consumul s-a stabilizat la 5.3l/100km. si acolo a ramas. 1-2-4-5-3! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 19 Feb 2014 · Report post Salut ! Eu am un V40, 1.8i din 2001 si "papa" cam asa : - in oras cam 9.5 (cu clima pornita) ; - in exterior mers intre 120 si 150 cam 8.2 - 8.5 (dar cu acceleratii calme) Daca merg pana in 120 (consumul tatalui meu ) ) sta pe la 7.5. Consumurile sunt calculate de calculatorul masinii si daca imi aduc aminte bine sunt cam +-0.2 l fata de plin pe plin. Salve ! Share this post Link to post Share on other sites