Guest 480

Cat va consuma masina?

1,317 posts in this topic

am acelasi motor, dar nu am computer de bord si nici nu stau toata ziua sa calculez consumul.....intr-un fel e mai bine....iti recomand ca la traficul infernal de care spui, sa nu-ti mai pune si problema consumului. dar da, pare cam mare...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vlvboy sonda lambda e vreo 7, max 8 milioane la Volvo, insa tu bineinteles ca nu-ti vei lua de la hotii aia, ci de la alt importator  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ms de raspuns,normal ca nu imi iau de la ei.Acum  ma gandesc cum imi dau seama ca e stricata  ca becul nu mi se aprinde in bord.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Eu am un S40 din 2002, 1.9TDI,116CP. Am unstil de condus mai sportiv, dar va spun asa in mare.

Sunt din Valcea si pana la Ranca cred ca sunt vreo 80 sau 90 KM. Cu o viteza constanta de 140KM" pe alocuri, redus ( curbe, alte alea ) masina mi-a luat 3.8l.

In oras, eu nu tin masina sub 2000 trm si merg numai cu a 2 -ua imi consuma 7.5l / 100.

Este o diferenta mare, dar e vorb aceea " daca mergi cu masina subturata, risti sa duci turbina ".

Oricum, in general, daca motoru e bun cu schimb regulat de ulei si filtre, nu iti i-a mai mult de 6l in oras si in afara de 4 - 4,5L /100

am si eu o intrebare, vcat va consuma masina?

a mea un s40 din 1999 consuma cam mult zic eu cam 14l in oras pe aglomeratie uneori si 15 daca climatizarea merge.mie mi se pare cam mult avand in vedere ca e un motor de 1600cmc.voi ce parere aveti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut                                                                                                                                                                             Am un s40 2,0 D 2004 -consumul mediu este intre 5,9-6,6l/100km,depinde de viteza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In cele din urma, a mai scazut consumul la 15,3%. Ce-i drept este faptul ca nu am mai mers in acelasi regim ca inainte, ci numai in weekend (cand drumurile sunt mai libere) si am evitat aglomeratiile de dimineata si seara spre/de la birou. Sunt curios cat consuma in afara orasului, insa in momentul de fata mi-e cam frica sa ies cu ea, inainte de a-i schimba mai toata articulatia de pe fata, care e uzata total (bucse, pivoti, capete de bara, bielete, discuri frana ovalizate... etc etc)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Cum ai facut " golirea acelui catalizator? "

Cam 12-14 prin Bucuresti

Mers 90km/h constant de la Constanta pana la intrarea in Bucuresti, evident 60-70km/h prin comune : 5.8

Mers 130-150km/h pe autostrada pana s-a terminat si apoi 100 intre comune si 70 prin comune : 8.2-8.3

Si mie mi se pare ca e un consum foarte mare in oras pentru un motor de 1.6L, dar s-ar putea sa fie datorita faptului ca e un motor MIC pentru greutatea masinii (la mine in talon are 1380kg). Pe de alta parte eu suspectez o "infranare" pe undeva prin mecanica motorului, pentru ca la relanti, ambreiajul apasat, nici un consumator (faruri / incalzire / AC / etc), laptop-ul imi arata "Calculated engine load 20%" prin softul de diagnosticare pe care il am.

Pentru cei cu 10.5 si 9-10 in oras... Ati facut consumul de la plin la plin la mers doar prin oras sau v-ati luat dupa ce spune computerul de bord ? Aceeasi intrebare si pentru 480

Eu am golit catalizatorul zilele trecute, ca oricum putzea groaznic a sulf in urma mea, dar m-am cam si "dat" la ea, sa vedem la urmatorul plin ce se intampla.

Bafta !

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Am fost la un sudor (bineinteles  ::)) , care a practicat o taietura patrata a'la cutia de conserve in catalizator si a spart cu surubelnita + aparatul de sudura toata ceramica ce era pe-acolo. Apoi a indoit la loc "capacul" de tabla si l-a sudat.

    Dupa 4 ore de munca s-a jurat ca a doua oara nu mai face asa ceva. Cel putin nu pe Volvo... ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

am volvo s 40 2001, si cand am luat masina acu  vreo 9 zile, aveam jumatate de rezervor.nu am mers tare deloc(am schiimbat maxim 2800turatii) si concum mi-a aratat 14-15l. dar acuma fac verificarea la pompa si am sa va scriu rezultatul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

SAlut, si s40 (2001) 1.8 al meu consuma in oras 14-15,5l/100km  iarna pe drumuri scurte cu o viteza medie de 17km/h.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare ! Ai un consum interesant pentru viteza aia medie  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai consumul asta se apropie de al me. adica e la fel defapt. mai am vreo 40km si va spus dupa ce parcurg cei 100km cat am pus la pompa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am reusit sa fac cei 100 de km.situatia e asa:

dupa 101,9km am pus la pompa 13,8l

computerul de bord arata 13,2l consum.

va anunt la urmatorii 100:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum am eu o intrebare de baraj! Consuma sau nu mai multa benzina iarna daca dai drumul la caldura, dar atentie, nu la AC? Ma tot contrazic cu cineva in legatura cu asta si poate ne lamureste cineva...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raspunsul este da. Pentru ca oricum iarna orice masina consuma mai mult (energia termica a motorului se disipa mai repede la o temperatura inferioara punctului ei optim de functionare), iar la o scara mai mica este acelasi lucru. Caldura din interior provine de la conductele de racire a masinii, la fel se produce un transfer termic dinspre cald inspre rece (aerul mai rece are tendinta de contractare si absoarbe particulele cu temp. mai ridicata). Daca folosesti transferul de energie, e normal ca motorul sa consume mai mult carburant pentru a mentine temperatura optima de functionare. Dar consumul este infim (la un automobil maxim 0.5 - 0.6l la 100km) si tine de comfort.... si se produce numai pana ridica temperatura din interior, dupa care o mentine mult mai usor si scade consumul (0.2 -0.3l in plus pentru habitaclu). Nu m-am gandit niciodata ca cineva ar putea merge fara caldura in interior pentru a reduce consumul nesemnificativ....Daca transformi din litri in grame (tinand cont de densitatea carburantului) o sa ajungi la cateva zeci de grame......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi pentru raspuns; si daca vad ca imi dai cifre exacte, spune-mi te rog, pentru cultura mea, ce inseamna sa mergi cu AC vara? Cat consuma in plus? Probabil ca toate masinile au acelasi standard de consum in general... eu din cate stiu e cam 5% in plus la 100 km. Asa e?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde de motor. Motivul pentru care consuma mai mult cu Ac este simplu....In momentul in care porneste mai ia 2-3cp din puterea motorului pentru ca motorul mai are un ansambul mecanic in plus de invartit (compresorul de A.C.), cu alte cuvinte ii creste sarcina...daca motorul masinii e mai mic, implicit e mai chinuit daca e mai mare.....e mai lejer. Sunt masini care consuma 1.2l in plus cu AC sau masini care consuma 0.5l in plus cu AC. Oricum pornirea AC-ului la modelele mai noi e ciclica (porneste se opreste in functie de cum e temperatura din interior....exact ca la un frigider) si depinde si de temperatura de afara foarte mult. Dar poti spune ca 1l % e acceptabil cand e foarte cald afara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma bag si eu in seama la acest subiect! consumul mai mare iarna cred ca e dat de faptul ca motorul ajunge mai greu la temperatura de regim decat vara. una e sa plece de le 20 grade si alta e sa plece de le -5 grade. faptul ca mergi cu caldura deschisa nu cred ca are vreo importanta deoarece tu ai un radiator mic prin care circula apa din motor. incalzirea nu merge pe principiul pompei de caldura ca la AC. cel mai bine ar trebui sa nu pornesti caldura pana ce motorul nu ajunge la temperatura de regim. atunci oricum se deschide termostatul si caldura e disipata in exterior. in concluzie caldura din habitaclu se face prin disiparea unei cantitati de caldura de la motor (care altfel s-ar disipa in exterior) in masina prin intermediul acelui radiator mic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta cred si eu... pt ca de fapt in loc sa se piarda in exterior acea caldura, o baga inauntru prin aerisiri, deci consumul ar ramane ridicat doar pana in momentul in care motorul e la temperatura normala

Cel putin mi se pare foarte logic si de-asta presupun aceste lucruri...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Explicatia cu motorul este corecta. Dar cu incalzirea e alta poveste. E un factor de racire a motorului in plus. Daca ai o ceasca de cafea fierbinte, cum credeti ca se raceste mai repede? Daca o lasi sa se raceasca de la sine in mediul ambiant? sau daca sufli deasupra ei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect, insa ma gandesc totusi ca frig fiind, motorului tot nu-i este de ajuns si are nevoie de racire; si in loc sa se raceasca doar cu ajutorul radiatorului, mai baga si la amaratii din masina  ;)

Repet ca imi dau cu parerea doar dupa cum mi se pare logic si am iscat discutia tocmai pentru a afla mai multe despre asta ^-^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua!,sunt noua pe forum,deci mai sunt si femeie,dar bine-nteles posesoare de volvo...sau mai bine spus familia mea este posesoare de volvo(sotul e soferul).M-am logat pentru ca avem niste probleme la masinuta pe care tocmai am cumparat-o,masinuta de altfel,aleasa de catre mine(in foto),si cumparata dupa inspectia si decizia sotului meu.

Deci noi am cumparat un volvo S40 fabricatie aprilie 2007.Am mizat pe o masina la mana a doua tocmai datorita raportului pret,calitate si dotari.

Ei bine,nu ni s-a dat cartea service de la masina,chiar daca aceasta este relativ noua,cu 23 de mii de km/bord,achizitie Romania,Timisoara.In acest sens s-au afisat diferite scuze,etc.In fine,sotul meu a cumparat-o,dar nu inainte de a o duce la tester,lucru foarte greu intalnit la Arad.La tester au iesit toate bune,doar cu o eroare,si anume ceva probleme la rezervor,dar nu a stiut acesta sa-i dea vre-un sfat sau vre-o lamurire cu privire la acest gen de eroare.Sotul meu a ignorat acest aspect si a cumparat masina,arata bestial si parea de nerefuzat.

Am ajuns cu ea acasa,si totul pare ok la masina,este o bijuterie,mai ales ca are ceva dotari pe ea,fiind echipare sumum.Totul pare ok,doar un singur inconvenient si o teama,in acelasi timp,masina arata pe bord un consum prea mare fata de cel relatat in fisa tehnica a masinii,si anume arata un consum de 8-9 l/100,in oras,avand un motor de 1.6/110 cp.diesel.Ni se pare un consum prea mare pentru aceasta motorizare,si am asociat acest inconvenient cu "eroarea" gasita de tester,la rezervor.

Intrebarea mea este,de ce consuma atat de mult aceasta masinuta?,este normal acest consum(s-au demonstrat de-a lungul timpului neconcordante intre nivelul de consum relatat in fisa masinii si realitatea acestuia,asta la toate masinile)

Si as dori sa mai aflu ce problema poate avea la rezervor,atata timp cat aparent acesta pare a fi ok?

Va multumesc anticipat! Chiar avem nevoie de aceste informatii.Am inteles,totusi,ca aceasta masina pare a fi cam mare pentru capacitatea cu care este dotata,astfel fiind turata mai intens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna, si bine ati venit printre noi.

Acuma, referitor la consum. Acel consum pe care il aveti afisat pe bord, este un consum estimat, NU CALCULAT. Cu alte cuvinte este aproximat si nu real. Ca sa poti sa-ti faci o medie, trebuie sa mergi cu masina peste 400Km si obtii un consum mediu. Si mie imi arata cand plec de pe loc 99,9% si 23-40% in oras cand ma misc ca melculul...Si totusi consumul mediu al masinii mele in oras este de 6.5-6.7% in Deva. Daca as fi in Bucuresti cu siguranta ar fi 9-10% cel putin....Asa ca stati linistiti, acela nu e consumul REAL ci cel APROXIMAT.

  Cu privire la eroare, te putem ajuta daca ne dai codul erorii exact. Pe tester se afixeaza o eroare in hexazecimal (de ex 00D0) care e documentata. Daca obtii codul respectiv va putem ajuta.

Iar la capacitate, aveti dreptate, un motor mai mic este mai turat pentru a pune in miscare o sarcina, fata de un motor mai mare....de aici si diferentele de consum. Motorul meu este de 2401cmc si consuma mai putin decat 1600cmc diesel...Dar idem - depinde de tipul motorului si de "talpa" posesorului. Nu are sens sa va faceti griji despre asta, aveti o masina frumoasa, potrivita atat pentru oras cat si pentru concedii. Daca ati fi vrut masina de raliu poate ca avea sens sa discutam de motoare mari.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc budulan pentru raspuns,intr-adevar sotul mi-a spus ca i s-a afisat pe tester un anume cod,apoi posesorul tester-ului,sa-i spunem asa,s-a uitat in grila lui si a spus ca acel cod reprezinta o eroare la rezervor...si cam atat.Am sa-l intreb pe sotul meu daca mai are fisa de la tester,sau daca se poate interesa asupra respectivului cod,si ulterior am sa-l comunic pentru o parere mai sugestiva din partea dumneavoastra.

Este cu adevarat o masinuta perfecta pentru o familie cu un copil,dar am crezut ca la capacitatea motorului sus amintit,consumul este mic,mult mai mic decat cel al motorului de 2 mii cmc,chiar daca am stiut despre aceasta diferenta de turatie,atata timp cat masina este la fel de grea.De fapt am crezut ca nu e chiar atat de grea...

Exact cum ai precizat aici,intr-adevar consumul este estimativ,iar sotul meu a fost alarmat de el, in conditiile in care traficul in oras era destul de aglomerat,noi mergand spre marketurile,si-acestea fuul in prag de seara.

Am mers cu masinuta pana acum 900 de km,si sotul meu a spus sa pe drum extern a consumat destul de bine,cam un rezervor la 800 de km.(50 l)

Oricum,imi place tare mult masinuta,si spatiul din ea,si confortul,si exact cum spunea cineva pe-aici nu vezi pe toate drumurile un volvo,ca de passaturi e plina Romania,si de Opeluri,care au capatat deja o uzura morala .

Va multumesc!,si am sa revin cu informatii despre codul respectiv,ca sa ne linistim oarecum in aceasta priviinta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now