larahau

Insonorizare usi S40 + Inlocuire difuzoare OEM/Hertz

72 posts in this topic

@larahau: am vazut mai tarziu ce ai facut tu: pacat ca ai macelarit difuzoarele alea. exista adaptoare. (care pot fi confectionate si de unul singur). dar cred ca e cam tarziu pt. ele acum... :laughing5:

It's dead cum s-ar zice :) Oricum ca sa ma apuc sa mai si confectionez la ele .a apuca sfarsitu' lumii ca si asa mi-a luat destul de mult toata treaba asta si nu mai aveam rabdare.Acuma daca e sa le schimb e mai simplu, numai desfac pop-niturile si gata.

La mine sunt etansate perfect ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu cred ca ti-ar fi luat mai mult sa le confectionezi decat macelaritu´. da´ hai sa lasam mortii in pace.

RIP dynaudio... smiley_emoticons_pirat5.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu era difuzor Dynaudio stai linistit :D

Se fac inele din MDF daca vrei sa pui difuzoare aftermarket, Larahau nu a stiut si a ales metoda cu macelaritul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh daa.... :):D

Acum lamuriti-ma si pe mine....din cate imi aduc eu aminte tabla aia pe care sunt montate toate "balariile" pe usa are in zona gaurii de la difuzor niste ambutisaje.Nu e asa? Si atunci nu credeti ca imi lua cam mult timp sa ma apuc sa "sculptez" eu inelele in asa fel incat sa se aseze perfect/etans pe tabla respectiva.In fine...eu am gasit mai eleganta metoda asa fiecare face cum ii place.De macelarit nu mi-a fost greu pt ca am avut scule calumea si m-am descurcat, cred ca max 10 min la un difuzor, uni inel dinala nu il faceam in 10 min veac :D Poate cumparat dar acolo iara trebuiau luate niste dimensiuni, timp pana imi ajungeau, bani pe ele, e.t.c. eu am ales metoda asta pt ca mi-a convenit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pt. tine e acum prea tarziu, asta s-a spus deja. avizul era pt. altii. adaptoarele din mdf sunt universale, mai stabile si cica nu vibreaza. in legatura cu suprafata aia de contact, probabil ar fi trebuit date alte gauri in tabla, nu stiu. dar exista de cumparat si adaptoare din plastic, pentru fiecare model de masina. se potrivesc exact si pot fi prinse cu pop-nituri (de-astea am pus eu, pt. ca au fost mai ieftine). oricum, ce ai facut tu nu se poate zice ca e rau, numai ca e pacat de difuzoare.

Edited by LeChuck

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Larahau dupa cum bine a spus Chuck inelele sunt universale, probabil ca se monteaza mai greu din cauza ambutisarii, pt tine exista varianta asta .

Oricum e tardiv, ideea este ca cine vrea sa modifice pe viitor sa stie ce sa cumpere .

Eu mi-am luat 4 difuri de Premium Sound cu 100E, pt S40 sunt mai scumpe (250-300E ) dar se aud mai bine decat ce ai pus tu.

Eu am avut Hertz pe Golf si nu se auzea mai bine decat astea pe care le am acum pe V70, de aia spun ca se aud mai bine decat ce ai tu, asa ca pt cine vrea sa faca modificari la S40 recomandarea mea este difuzoare originale de la dezmembrari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai prima data ai spus:

........difurile Hertz sunt foarte bune dar seriile mai scumpe, oricum si astea ieftine se aud binisor, mai bine decat ce e OEM .......

Si apoi:

........ de aia spun ca se aud mai bine decat ce ai tu, asa ca pt cine vrea sa faca modificari la S40 recomandarea mea este difuzoare originale de la dezmembrari.

Pana la urma sa inteleg ca al doilea "quote" este valabil...pt ca ai avut ocazia sa le incerci si asa - si asa, desi in primul ziceai ca cele OEM nu se aud mai bine ca Hertz-urile.

Tot ce pot sa spun din experienta mea este ca nu e mare diferenta intre ce am pus eu si cele originale, se aud cam la fel, deci confirm spusele tale din ultimul "reply".

Apropo am vazut ca difurile OEM de premium sound au si diful de medii atasat, se potriveste pe modelele care aveau high performance?si inca ceva: se poate pune in meniul cd-playerului si optiunea de reglare a nivelului volumului subwooferului la cei care au high performance? - intreb asta in conditiile in care imi voi pune un amplif separat doar pt subwoofer.

Multa economie, ce să-ti spun...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Question for Bogdan G:

Exista vreo diferenta intre difuzoarele de pe portiere dintre versiunea basic si cele high performance sau pro dolby? Sau cele din portiera sunt aceleasi, doar ca la celelalte variante ai mai multe ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai prima data ai spus:

Si apoi:

Pana la urma sa inteleg ca al doilea "quote" este valabil...pt ca ai avut ocazia sa le incerci si asa - si asa, desi in primul ziceai ca cele OEM nu se aud mai bine ca Hertz-urile.

Tot ce pot sa spun din experienta mea este ca nu e mare diferenta intre ce am pus eu si cele originale, se aud cam la fel, deci confirm spusele tale din ultimul "reply".

Apropo am vazut ca difurile OEM de premium sound au si diful de medii atasat, se potriveste pe modelele care aveau high performance?si inca ceva: se poate pune in meniul cd-playerului si optiunea de reglare a nivelului volumului subwooferului la cei care au high performance? - intreb asta in conditiile in care imi voi pune un amplif separat doar pt subwoofer.

Multa economie, ce să-ti spun...

Pt cel care m-a corectat:

mai nene tu ai ceva cu mine sau te plictisesti rau? deja e enervant! pe mine ma corectezi ca scriu amplif da pe Bogdan nu (scuze Bogdane dar nu e atac la persoana) Uita-te in urma si vezi de cate ori in acest topic s-a folosit cuvantul amplif fara sa faci vreo observatie si acum iacata din plictiseala te-ai bagat...daca foloseam cuvinte si expresii dinalea specifice pustanilor messengeristi te intelegeam dar acuma chiar nu e cazul! Lasa-ne sa avem discutiile noastre in pace si cauta-ti altceva de lucru sau daca nu da-ma afara de pe forumu asta care mai nou vad ca e pentru invatarea limbii romane si nu pentru asa-zisa pasiune comuna VOLVO!Mai sunt si alte forumuri unde probabil lumea e mai interesata de chestiunile legate de VOLVO si nu de micile greseli sau prescurtari ortografice!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asadar, revenim .

Cand am spus OEM m-am referit la sonorizarile BASIC si High Performance, deci difuzoarele Hertz se aud mai bine decat cele de carton din sonorizarea BASIC/High Performance. A fost o scapare de-a mea, am gandit sonorizare de baza si a iesit OEM .

Sistemul cu Dolby care poate fi Premium Sound sau DYNAUDIO are alte difuzoare, difuzoare de KEVLAR care suna mult diferit sunt mai puternice si au un bass adanc si puternic in acelasi timp. Midbass-ul lipseste cu desavarsire de aia se mai pune un difuzor care are ceva medii si foarte putin midbass .

La masina ta in momentul de fata ai un amplif foarte fidel, iti mai lipseau doar difurile Premium Sound si era totul perfect, tu ai ales Hertz, oricum nu pot spune ca ai ales rau pt ca asta am ales si eu acum 4 ani dupa ce am ascultat mai multe difuri de buget, pe atunci niste Hertz-uri (componente) erau 400E .

Totusi Hertz-ul nu suna mai bine decat Dynaudio/Premium Sound.

Sper ca acum am explicat mai bine :D

PS> Se pare ca unii moderatori nu stiu ca prescurtarile sunt permise peste tot, chiar si in scrierea de la scoala, pt=pentru, dpdv= din punct de vedere, difuri= difuzoare si amp/amplif= amplificator, HU=head unit . Excesul de zel in moderare nu face nici un lucru bun, nici macar nu creste calitatea informatiei de pe forum .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of mai nenea Bogdan ma faci sa vand Hertz-urile :D. Da nu mi-ai raspuns la o intrebare si te rog daca poti sa o faci: Se poate adauga optiunea de reglaj volum pt subwoofer la cd-playerul care il am eu (high performance cu 6 discuri)? Imi sat in gand sa pun un amplif separat doar pentru subwoofer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima data trebuie sa gasesti difuzoarele de Premium/Dynaudio dupa care vinzi Hertz-urile :D

Nu se poate pune acea optiune DAR modificand volumul la BASS o sa sune SW mai tare sau mai incet.

Pt legarea amplifului pt SW ai 2 variante,

1. te legi semnalul amplificat catre boxele spate/fata, caz in care iti trebuie un amplif care sa permita intrare amplificata, gen Alpine MRX-M50 iar la acest amplif se poate pune optional o telecomanda pe fir de comanda volum.

2. te legi in amp nr 1 direct de procesorul de sunet, asta daca ai curaj sa-l faci bucati si sa te legi de procesorul de sunet, astfel vei avea direct semnal preamplificat de o calitate mai buna . Metoda asta e mai riscanta daca nu esti invatat cu statia de lipit si lipiturile fine .

Metoda 1 este cea mai safe si cea mai ieftina, MRX-M50 costa 800 lei fiind cel mai ieftin amp de 1 canal de la Alpine . Alegerea SW este a ta, nu stiu unde vrei sa-l pui si de care sa fie, eu as renunta la roata de rezerva si as pune unul in locul acesteia, nu as micsora portbagajul cu un SW.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma gandeam sa folosesc un subwoofer slim dar nu stiu cum se aude, de ex Hertz ES 300. Sau ce zici de subwooferu original de pe sistemele Premium Sound? - asta s-ar si potrivi la fix fara sa ocupe spatiu in portbagaj dar nu stiu cat de puternic e...

Edited by larahau

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este foarte mic SW de fabrica, totusi cred ca suna foarte bine, pe V70 cel putin suna excelent dar este ceva mai mare .

ES-300 este cam mare totusi .

SW original (SUB) este pe MOST, asta inseamna ca nu se poate utiliza unul din dezmembrari, ICMul verificand serialul SUB-ului iar daca acesta nu corespunde nu functioneaza. Un SUB nou costa undeva pe la 600E iar activarea soft mai costa ceva.

Avantajul este ca vei avea in meniul ICMului volumul SW, exact ce-ti doreai .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai capoate il gasesc second mai ieftin dar daca zici ca e mic, nu se prea merita sa dau banii pe el + soft...si banuiesc ca se leaga la ampliful care il am montat acuma sau tre schimbat si ala.Poate reusesc sa vad unul cum arata ca poate merge sa il demontez si sa ii integrez un difuzor mai puternic...

Share this post


Link to post
Share on other sites

1500 lei este SUM-ul nou, este un pret bun comparand cu un amp after market si un SW after market .

Este un SW activ, are amplificatorul lui .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau mai bine dai masina si iti iei alta cu toate incluse + incalzire auxiliara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai stii cum e treaba cu datu' masinii...te cam atasezi de ea, mai ales daca esti multumit de ea si stii ca e buna...O dai si dupa aia poate nu mai ai noroc de una la fel de buna.Parerea mea + ca multe chestii le fac din pasiune, ca vreau sa le fac eu personal, iti largeste plaja de cunostinte :D nu Bogdane? Ia zi cate chestii ai "stricat" ca sa ajungi la experienta pe care o ai? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai la mine e putin altfel, din doi cobai macar unul functioneaza, foarte rar am avut amandoi cobaii morti . :D

A fost si o zi in care XC70ul a fost indisponibil dar aia a fost o zi neagra .

Normal ca asa inveti, stricand si reparand, oricum la mine pasiunea este in scadere libera, curiozitatea a crescut insa in raport direct cu descoperirile facute, desi vorbim de o masina de 10 ani este uluitor cat de avansata este electronica si cat de securizat este totul .

Avantajul mare este ca in cazul partii audio reteta exista, trebuie doar folosite ingredientele din reteta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asadar, revenim .

Cand am spus OEM m-am referit la sonorizarile BASIC si High Performance, deci difuzoarele Hertz se aud mai bine decat cele de carton din sonorizarea BASIC/High Performance. A fost o scapare de-a mea, am gandit sonorizare de baza si a iesit OEM .

Sistemul cu Dolby care poate fi Premium Sound sau DYNAUDIO are alte difuzoare, difuzoare de KEVLAR care suna mult diferit sunt mai puternice si au un bass adanc si puternic in acelasi timp. Midbass-ul lipseste cu desavarsire de aia se mai pune un difuzor care are ceva medii si foarte putin midbass .

La masina ta in momentul de fata ai un amplif foarte fidel, iti mai lipseau doar difurile Premium Sound si era totul perfect, tu ai ales Hertz, oricum nu pot spune ca ai ales rau pt ca asta am ales si eu acum 4 ani dupa ce am ascultat mai multe difuri de buget, pe atunci niste Hertz-uri (componente) erau 400E .

Totusi Hertz-ul nu suna mai bine decat Dynaudio/Premium Sound.

Sper ca acum am explicat mai bine :D

PS> Se pare ca unii moderatori nu stiu ca prescurtarile sunt permise peste tot, chiar si in scrierea de la scoala, pt=pentru, dpdv= din punct de vedere, difuri= difuzoare si amp/amplif= amplificator, HU=head unit . Excesul de zel in moderare nu face nici un lucru bun, nici macar nu creste calitatea informatiei de pe forum .

Buna ziua tuturor,

Va rog dati-va cu parerea pentru urmatoarea situatie:

Am un V50 2004, Sistem audio High Performance, cd changer, GW500 de la Dension in completare. Nu pot sa spun ca sunt nemultumit de cum se aude, dar daca ar fi si mai bine, binenteles ca m-as bucura. NU VREAU un volum mai tare decat cel actual, dar AS VREA sunet mai frumos si putin bass in plus.

Dupa cate am inteles din posturile anterioare, amplificatorul meu ar fi Alpine. Asa este?

Cu cat ar ajuta schimbarea difuzoarelor, pastrand acelasi amplificator? Ma gandesc la difuzoarele originale de pe Premium Sound, adica Dynaudio. Ele se potrivesc ca prindere in locul celor actuale? Sau trebuie nu stiu ce inginerii, modificari pentru montarea lor? Pe de alta parte sunt de acord cu Bogdan G ca probabil niste ingineri au calculat combinatia amplificator-difuzor sa fie un sunet bun. Ce ar insemna in aceste conditii sa pun pe amplificator High Performance difuzoare de pe Premium Sound (adica Dynaudio). Cablajele sunt bune alea care sunt in prezent pe masina?

Nu este nevoie de umblat si in soft pentru aceasta schimbare, nu?

Tweeterele ( sper ca am scris bine, alea de la oglinda) ar trebui schimbate?

Aveti ideea cat ar costa cele 4 difuzoare Dynaudio si de unde se pot cumpara? De fapt cred ca numai de la reprezentanta, nu? Oricum as intreba in Ungaria...

Va multumesc pentru ajutor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate pt Premium Sound/Dynaudio(dupa 2007) trebuie modificate fetele de usa pe fata, trebuie decupat in dreptul difuzorului de medii .

In rest nu ai nevoie de nici o modificare .

Difuzoarele le poti cumpara SH pt ca noi nu te apropii (fara suparare) . Ca ordin de marime iti spun doar ca difuzoarele de bass/medii sunt 300E iar tweeterele sunt 250E adica 550E pt fata si 500E pt spate, adica 1050E (pret de Germania) pt difuzoarele din usi .

Daca vrei sa faci totul ca la carte mai ai de bagat ceva bani,

-100E difuzorul central,

-??? bani pt decupatul plansei de bord si montarea difuzorului central + grila aferenta

-400E amplificator pt Premium Sound (are un canal in plus, canalul central din plansa de bord)

-100E cablaj boxa centrala si soft pt Premium Sound .

TOTAL

~~~~~~~~~~~~~

peste 1700 E si nu este DYNAUDIO

La sistemul DYNAUDIO numai pt o usa fata costul celor 3 componente (bass+medii+inalte) este de 350E(pret Germania) si 1760 lei la Midnight Caller .

Pt Dynaudio trebuie sa mai adaugi cam 500E .

Daca vrei si SubWoofer ala mai costa 450E .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate pt Premium Sound/Dynaudio(dupa 2007) trebuie modificate fetele de usa pe fata, trebuie decupat in dreptul difuzorului de medii .

In rest nu ai nevoie de nici o modificare .

Difuzoarele le poti cumpara SH pt ca noi nu te apropii (fara suparare) . Ca ordin de marime iti spun doar ca difuzoarele de bass/medii sunt 300E iar tweeterele sunt 250E adica 550E pt fata si 500E pt spate, adica 1050E (pret de Germania) pt difuzoarele din usi .

Daca vrei sa faci totul ca la carte mai ai de bagat ceva bani,

-100E difuzorul central,

- ??? bani pt decupatul plansei de bord si montarea difuzorului central + grila aferenta

-400E amplificator pt Premium Sound (are un canal in plus, canalul central din plansa de bord)

-100E cablaj boxa centrala si soft pt Premium Sound .

TOTAL

~~~~~~~~~~~~~

peste 1700 E si nu este DYNAUDIO

La sistemul DYNAUDIO numai pt o usa fata costul celor 3 componente (bass+medii+inalte) este de 350E(pret Germania) si 1760 lei la Midnight Caller .

Pt Dynaudio trebuie sa mai adaugi cam 500E .

Daca vrei si SubWoofer ala mai costa 450E .

Multumesc pt raspuns. Intr-adevar este piperat totusi...

Decupatul nu imi suna bine din start... M-as fi gandit numai la schimbat boxe, dar daca nu se potrivesc, atunci ramane asa cume este in prezent. Mai ales ca nici nu stiu ca va fi intradevar o schimbare semnificativa, daca schimb NUMAI boxele, fara amplificator.

Multumesc oricum pentru informatii. M-ai linistit... :-(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca glumesti, dupa X pagini scrise imi dau seama ca am scris degeaba. :(

Am concluzionat mai sus ca ai nevoie doar de 4 boxe de la sistemul Premium Sound si un decupaj la o piesa de plastic din spatele fetei de usa . Statiile sunt aceleasi, difera doar nr de canale si puterea . Diferenta mare este in difuzoare de aici si diferenta de pret.

Edited by Bogdan G

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar trebui sa tintiti mai sus...

Mai sus nu inseamna intodeauna mai scump, daca sti sa cauti, se gasesc si difuzoare Bang & Olufsen la preturi rezonabile pe Ebay.

In special, daca tintiti spre calitate, incercati sa va orientati catre firmele mici de nisa... o sa scoateti raport calitate/pret mult mai bun decat ce ofera marcile de larg consum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna poanta, daca e Bang & Olufsen nu inseamna ca suna mai bine decat DYNAUDIO, nu de alta dar DYNAUDIO nu e vreun gunoi de firma, chiar se bate cu Bang & Olufsen, Mark Levinson, BOSE, Harman Kardon la orice ora, sistemul de pe C70 chiar este comparabil cu cel mai scump Bang & Olufsen (cel pus pe A8) .

Mai trebuie spus ca cea mai scumpa masina din lume (Bugatti Veyron) are sonorizare DYNAUDIO .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now