Posted 12 Sep 2011 · Report post Am avut ghinionul sa sara o piatra de la un tir pe parbriz. Initial defectul consta intr-un punct /ciupitura si o urma de vreo 5 cm spre cheder (chiar in vinclu, partea soferului). Acum fisura s-a extins si s-a bifurcat catre centru. La atimgere, se simte numai partea care a avut contact cu piatra, restul pare ca e pe interiorul parbrizului. Trebuie schimbat ? Exista riscul sa se intample ceva nasol in mers ? Daca trebuie schimbat, a mai facut cineva operatia asta? La ce pret si unde ? Multumesc anticipat. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 Sep 2011 · Report post Salut ! Daca nu te deranjeaza, estetic vorbind, poti circula fara probleme ! Cand vei face I.T.P-ul, va trebui neaparat sa-l schimbi pentru ca rar te primesc cu parbrizul fisurat ! Pentru inlocuit, poti apela la orice service-uri auto, nu este mare filozofie sa schimbi un parbriz ! Se taie masticul vechi, se inlatura cat de cat ce a ramas pe caroserie,se degreseaza, se pune mastic nou si geamul ! Manopera pe montat este intre 80 si 13o, poate si mai mult, depinde unde faci lucrarea si cat mastic intra ! De avut grija la chedere cand taie masticul vechi si la senzorii de ploaie ori lumini ! Numai bine :) Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 Sep 2011 · Report post Salut ! Daca nu te deranjeaza, estetic vorbind, poti circula fara probleme ! Cand vei face I.T.P-ul, va trebui neaparat sa-l schimbi pentru ca rar te primesc cu parbrizul fisurat ! Pentru inlocuit, poti apela la orice service-uri auto, nu este mare filozofie sa schimbi un parbriz ! Se taie masticul vechi, se inlatura cat de cat ce a ramas pe caroserie,se degreseaza, se pune mastic nou si geamul ! Manopera pe montat este intre 80 si 13o, poate si mai mult, depinde unde faci lucrarea si cat mastic intra ! De avut grija la chedere cand taie masticul vechi si la senzorii de ploaie ori lumini ! Numai bine :smile: partea nasoala e ca ITP-ul il fac peste o luna.... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 Sep 2011 · Report post Atunci schimba parbrizul daca nu ai relatii Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 Sep 2011 · Report post Atunci schimba parbrizul daca nu ai relatii Fara sa fiu rautacios, nu prea ma ajuta remarca ta Cristiann. Problemele tehnice cer solutii tehnice.... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 Sep 2011 · Report post BD77, remarca lui Cristiann, desi nu e o rezolvare legala a problemei tale, reprezinta totusi o realitate "de criza" in Romania de azi! Un parbriz usor fisurat nu reprezinta un atentat la siguranta circulatiei, practic vorbind. Bineinteles ca nu suntem de acord cu "relatiile la ITP" dar consider ca volvistul nostru a vrut sa-ti ofere o varianta de ajutor. Multa bafta! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 Sep 2011 · Report post Mare atentie, oameni buni! Eu am primit 7 zile de "pauza" pentru ca am "sugerat" acelasi lucru... E drept ca am beneficiat ulterior si de o reducere a pedepsei... On topic: @BD77: Mie mi-au respins masina la primul ITP din viata ei, la 2 ani, pentru o mica steluta de aproximativ 1,5 cm diametru pe parbriz, care se afla mult in afara campului vizual. Domnul de acolo mi-a zis ca daca e in raza de actiune a stergatoarelor de parbriz, nu se poate trece ITP-ul. Nu i-am dat nimic si a urmat schimbarea parbrizului. Din fericire pentru mine, pe firma. Asa ca nu cred ca ai vreo sansa sa treci ITP-ul pe bune cu fisura aia in parbriz. Sunt centre de parbrize la tot pasul in tara, operatiunea nu dureaza mult. Nu stiu cat ar putea sa coste la S80, la V50 a costat 550 RON parbrizul si 120 RON manopera. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 Sep 2011 (edited) · Report post Cu scuzele de rigoare a fost gand de prim moment care nu-si are locul aici si nici in alta parte. Nici eu nu sunt de acord cu relatiile la ITP pentru ca e in joc siguranta ta si a celorlalti participanti la trafic. Cel mai indicat este sa schimbi parbrizul. Daca incerci sa-l repari o sa te coste mai mult. Am vazut la un hipermarket ceva chit de reparatie ( nu mai stiu la care ), dar in functie de crapatura poate ai nevoie de mai multe chituri si nu renteaza Sincer nu stiu cum o sa iasa reparatia. Cand iei parbriz nou sa ti cont daca ai senzor de ploaie sau orice alt senzor ai la parbriz. Totusi sa ti cont de marca sa nu se sparga la prima pietricica. Mai bine un pic mai scump ( nu cu mult ) dar mai bunicel. Poti incerca la colegii de pe forum care dezmembreaza masini. Edited 13 Sep 2011 by cristiann Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Sep 2011 · Report post daca va documentati putin fisurarea parbrizului duce la un risc destul de mare pentru ocupanti masini daca sunteti implicati intrun acciden.Ganditiva ca dupa fisurarea parbrizului integritatea lui nu mai este aceasi,exemplu mergi iarasi in spatele unui camion si sare o piatra de marimea unei mingi de tenis si loveste geamul sigur trece prin el ,dar daca nu ar fi fisurat nu ar trece.Gandestete la siguranta ta in primul rand si sincer daca treci ITP cu el spart sigur o sa treaca mult timp pana o sa il schimbi.Este parerea mea Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Sep 2011 (edited) · Report post Sfat general: daca aveti ornamente in jurul parbrizului, studiati-le cu atentie inainte si dupa ce se schimba parbrizul. Meseriasii de la parbrize au reusit sa le deterioreze la 2 din 2 masini, pe care le-am dus la inlocuit parbriz; un C4 si 440-ul din dotare. La C4 erau niste plastice care pur si simplu au zburat pe autostrada. La Volvo am ramas cu dauna si costa veo 800ron ornamentul ( e din aluminiu) si vreo 200 clipsurile si prinderile... normal: se gasesc numai pe original. Edited 17 Sep 2011 by Adi2727 Share this post Link to post Share on other sites