Patrichi_Mihai

Cateva intrebari

15 posts in this topic

Buna ziua domnilor

Pot spune fericit ca a trecut un an de cand am aceasta masina si nu am avut probleme deosebite cu ea (schimbat un cap de bara o bieleta si cam atat - discuri, placute si revizie as fi facut la oricare alta masina cumparata) se comporta exemplar si e o placere la condus. In momentul de fata am facut 16.000 de km peste 100.000 si aici vine intrebarea mea: La cat este recomandata schimbarea distributiei ? (cautand am gasit diferite cifre 115.000, 118.000, 120.000 chiar 160.000 asa ca am spus ca mai bine intreb) de programat oricum era programata la inceputul lui octombrie (nu cred ca voi circula mai mult de 100 de km pana atunci - la gropile din Iasi golful sotiei are prioritate) dar voiam sa verific sa nu ma precipit eu aiurea la schimbat distributia prea devreme/tarziu (de asemenea m-ar interesa care ar fi un pret corect piese + manopera).

Recent am observat ca de pe segmentul de plastic care merge pe cupola pe langa parbriz si pana la luneta (cel lat de aproximativ 5 cm) incepe sa se duca lacul (cam la fiecare spalare observ cojituri noi) asa ca intreb daca stie cineva cum se poate demonta aceasta piesa, sa o pot decoji complet si apoi da un strat nou de lac.

Multumesc mult si numai bine tuturor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bună ziua, domnule, şi la mulţi ani! ;D

Distribuţia se schimbă, conform manualului de utilizare la 168.000 km (105000 mile), însă, este recomandat să o faci mai repede, pe plaiurile Râsârâului. Adică, mult mai repede, experţii spun chiar 80000 km. În concluzie, schimb-o!

Legat de acele ornamente, şi la mine se duce lacul, dar nu le-am desfăcut, încă, pentru a le revopsi. Nici nu ştiu dacă o voi face. Când o să pot, o să mă uit în VADIS şi o să-ţi dau documentaţia necesară, asta dacă nu binevoieşte careva să mi-o ia înainte... ;D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare domnul meu si bine te-am gasit :)

In manual vazusem si eu cifra respectiva (care mi se parea mult prea frumoasa pt spatiul carpato danubiano pontic) iar baietii de la service (nu reprezentanta Volvo de la Iasi care e...dezamagitoare) mi-au zis ca la 120. E evident ca nu asteptam inca 4000 de km sa o schimb la ultima suflare acolo dar acum m-ai pus pe ganduri cu 80.000 (la acest kilometraj am schimbat distributia la golf). In concluzie o voi schimba cu proxima ocazie, numai cu distributia nu vreau sa ma joc.

Ornamentul respectiv e deranjant din punct de vedere estetic si cam atat (unii ar spune "moft") - pe negru cojiturile respective se vad urat asa ca in cele din urma chiar daca nu reusesc sa il desprind pentru a face operatia separat probabil voi incerca sa il decojesc complet macar sa nu se mai observe asa de pronuntat :)

Inca am clantaneala ciudata in geamul de la sofer care pe drumuri "accidentate" (cam 90% din drumurile din Iasi) imi face nervi (pe drum "normal" nu se aude) si desi am desfacut panoul de pe portiera cand am schimbat ghidajele de la macara nu imi pot da seama ce ar putea provoca acel zgomot. Voi reface operatiunea pentru o investigatie mai amanuntita dar tind sa cred ca va ramane ceva specific/personal acestei masini (a mea, nu in general). Recent am mai identificat o sursa de greierasi in bord care se poate confunda usor cu celebrul greiere al torpedoului (la mine l-am rezolvat) cu care daca imi amintesc bine te confundai si tu : panoul lateral din dreapta torpedoului care se vede doar cand deschizi portiera pasagerului - daca nu e asezat bine (si asezatul "bine" necesita putina atentie, chiar daca pare extrem de simplu are un sant in partea de sus pe care il poti rata usor si nu se observa ca nu e prins in el) e generator de "clantaneli" -> give it a shot, poate trece ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine e numai de la torpedo, dacă ţin de el, greierele fuge ;D, însă, între timp, a mai apărut unul, pe undeva pe sub scaune, aşa că încerc să mă resemez că se vor înmulţi, în continuare...

O sugestie legată de sunetul de la geam: nu cumva sună plasticul acela triunghiular, fixat peste şurubul oglinzii? Vezi că e prins cu trei "picioruşe" de plastic, foarte susceptibile ruperii, care, în general, nu stau prea bine.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maine am programata schimbarea distributiei la al meu Volvo S60 D5 fabricatie 2004.Am luat-o cu 120.000 km de la reprezentanta din Frankfurt in 2006 si acum are 180.000 km.Cureaua inca se prezinta bine si nu scartaie nici o rola.Informativ cei de la servive Seat din Suceava mi-au spus un pret de 360 Ron pentru schimbat : cureaua de distributie , cele doua role la distributie si cureaua de auxiliare(540 Ron cele enumerate). Ulteriaor am achizitionat si rola intinzatoare auxiliare (204 Ron). Preturile sunt cu un mic discount caci le iau de la un prieten. Marca la curele este ContiTech iar la role INA. Pompa de apa am sa o schimb la urmatoarea distributie.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
post-820-0-86907700-1316469492_thumb.jpg
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multam mult de schema HEIMÐALLR :) pare complicat tare de tot asa ca probabil o voi lasa frumusel in pace :) Piciorusele din triunghiul geamului le-am verificat, unul era rupt si l-am prins la loc dar la mine zgomotul se aude din partea opusa adica chiar in urechea mea mai as spune ca e in pilonul dintre usi dar acolo nu prea are in ce geam sa bata :) E ciudat tare torpedoul tau...exact acelasi comportament il avea si al meu (adica daca apasam pe el sau tineam de el disparea dl greier) dar la mine s-a rezolvat cum ti-am descris mai de mult (n-am mai avut clantaneli de atunci)

Misu esti sigur ca la tine e vorba de schimbarea primei distributii (cea originala cu care a venit masina din fabrica)? La service-ul unde merg eu mi-a zis ca prima se schimba la 120 si apoi din 60 in 60 de mii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multi km un continuare cu masina eu iti pot zice desprende barele ce merg de la parbriz la luneta sa nu le atingi. Sub ele sunt niste acatatori din plastic cu niste picioruse fffffoarte fine sí cand tragi de plastic se rup,aici la mine in madrid ma costa fiecare 3€ nu stiu in romania cat costa dar Mai bine daca vrei sa vopsesti acel plastic cumpara clemele respective. Daca imi aduc bine aminte pe o parte unde este parbrizul sunt 3 sau patru cleme

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

In cartea de Service daca am inteles eu bine din Limba Germana scrie cam asa: 160.000 Km la Diesel, 6-cilindri ,benzina si la 180.000 Km la R-Design si biocombustibil. Din considerente financiare si pentru ca vizual nu prezenta cureaua crapaturi "m-am riscat" si am schimbat distributia la 180.000 Km. Manopera a fost 320 Ron pentru schimbat curea distributie plus cele doua role si curea de accesorii plus rola intinzatoare. Timp de executie aproximativ 3 ore.Pot spune ca pe toate rolele demontate era trecut Volvo INA si nu vad rostul sa cumperi role originale in cutii albastre cand poti cumpara in cutii alb cu verde facute tot de INA dar fara logoul Volvo inscris pe ele si la un pret mult mai mic.

Edited by misu_servici
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu un update care m-a cam bagat in ceata...

Am luat legatura cu baietii de la Tester Iasi (reprezentanta Volvo aici in Iasi) si le-am cerut o oferta de pret pt schimbarea distributiei, mi-au cerut datele si seria (cea cu YV) pentru a vedea la ce kilometraj se schimba si apoi mi-au spus ca se schimba la 160.000 km. Am ramas perplex si nu stiu ce sa cred...banuiesc ca ar fi putut tacea si lasa fraierul (je) sa dea banii ca doar ieseau in castig si si eu as fi fost impacat ca am schimbat-o fara a banui ceva "foul-play" si de asemenea sunt sigur ca daca intram in alt service mi-o schimbau cu cea mai mare placere (cu "whoaaaa, pffff, deja e tarziu"-ul apocaliptic caracteristic service-urilor din Romania cand vad Volvo) fara a verifica macar la cat se schimba. Dar ca orice (sau poate sunt numai eu) proprietar (fatalist) care isi iubeste masinuta ma si tem ca poate nu au cei de la Volvo dreptate (daca cuiva ii vine in minte cuvantul "paranoic" nu e singurul ;) ).

Intrebare de habarnist convins : Exista vreo modalitate/diagnoza/verificare ce se poate face pentru a constata gradul de uzura a distributiei (pomelnice pe la biserici, rugat frumos de masina poate zice ea de buna voie ) ? Am auzit numai povesti si ipoteze catastrofale legate de ruperea distributiei in mers si chit ca masina nu da nici un semn (probabil spiritul volvo al S60-ul meu isi da palme peste frunte acum gandindu-se "cum m-am pricopsit eu tocmai cu asta?") si tot istoricul ei pana la ultima puchineata e de la Primus, tot stau cu frica in san.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diagnoza doar sa verifici kilometrii reali ai masinii in cazul in care esti a doilea proprietar. Si eventual poti verifica istoricul masinii daca masina a facut service-urile doar la reprezentante Volvo si au in baza de date fiecare verificare. Cureaua de distributie o poti verifica doar vizual dar si asa poate fi ok si sa cedeze daca are termenul trecut.Si mie mi-au spus pe la diferite service-uri ca se schimba ba la 90.000 , ba la 120.000 dar numai de la reprezentanta poti afla exact si anume 160.000 km in cazul tau.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

E putin discutabila treaba cu distributia, cureaua poate fii impecabila dar o rola poate fii uzata .

Daca se rupe cureaua chiar se intampla o catastrofa iar multi posesori de Volvo gresesc cand schimba doar distributia si uita de auxiliara, la D5 in mod special se intampla sa se rupa fasii, fasii cureaua auxiliara dupa care jos la vibrochen intra bucati de curea peste distributie, atunci se intampla catastrofa .

Recomandarea mea este sa ceri un istoric, sa-ti faci o idee asupra km si sa actionezi in consecinta .

Volvo spune ca distributia se schimba la 160.ooo km sau 10 ani, dar din cauza prafului si stilului de mers din RO se recomanda sa se schimbe la jumatate (80.ooo km), cel mai important factor de uzura fiind praful si orele de functionare, una este sa mergi 160.ooo km cu o medie de 60km/h, asta inseamna 2667 ore functionare si altceva este sa mergi cu 20km/h medie orara adica 8000h functionare, adica de 3 ori mai multa uzura .

Eu am distributia schimbata acum 5000km si este originala Volvo, deja am probleme cu o rola, am probleme cu o rola pt ca masina a facut 5000km in aproape 3 ani, masina mai mult a stat, a curs vaselina dintr-o rola si acum trebuie sa dau curelele jos si sa vad care rola scartaie, de ras si de plans in acelasi timp :D

Edited by HEIMÐALLR
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogdan a spus un mare adevar, conteaza numarul de ore de functionare fiindca poti sa stai ore la semafor fara sa faci un km!.. dar cum masinile n-au la bord un contor pentru timp s-a transpus in numar de km dupa un calcul statistic. si bine-nteles vechimea curelelor, deoarece cauciucul isi schimba proprietatile si daca sta.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumesc sincer pentru raspunsuri...mai in gluma mai in serios e un subiect care ma macina (la Golful sotiei am avut un noroc chior, exact la 80 de mii cu ceva zile inainte de data cand era planificata schimbarea a inceput sa scartaie o rola asa ca am schimbat-o de urgenta).

Pe istoricul de la Primus ma tot uit de o bucata buna de timp si totul pare ok (e pe seria de sasiu), nu e plin doar de "cele necesare" ci mai contine si diferite investigatii sau vizite ale fostului proprietar pe diferite motive si la diferiti kilometri. Omul a fost cinstit cu mine, a recunoscut ca este afon la capitolul mecanica si ca a fost cu ea in service pt orice problema pe care altul ar fi rezolvat-o cu minimul de efort si costuri, lucru care se vede si din istoric : verificare lumini si schimbat becuri arse de mai multe ori, verificare prezoane, diferite investigatii pe diferite teme (rotile ating in aparatorile de noroi la viraj maxim), bandouri si un cheder schimbat (sa nu mai zic de lamele stergatoare schimbate.....la Primus), etc. Nu stiu ce sa spun dar pare ca s-a avut grija de ea. Pe de alta parte sunt sigur ca masina n-a mers prin noroaie sau pe drumuri rurale (nu era genul) si daca as lua totul de bun, as putea zice ca nu am de ce sa ma hazardez la 116.000 de km dar viata mai are si o placere in a-ti da peste nas cand ti-e lumea mai draga :)

Am inteles ca gradul de uzura al curelei nu prea se poate verifica...dar rolele se pot verifica de eventuale defecte?

Numai bine si va multumesc din nou

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina are ~120.ooo km si nu a fost schimbata distributia ? Ar cam fi cazul sa o schimbi.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now