AdrianC

Ce antigel şi cum se procedează cu el?

42 posts in this topic

Corect. Instalatia nu se goleste toata deoarece mai exista multe "cotloane" si "albii" in care ramane lichid si nu prea poti sa intorci si sa scuturi motorul :) deci singura solutie de a elimina cu siguranta 100% tot antigelul este cum am zis eu, sa tori pe sus in timp ce curge astfel incat prin diluare in cele din urma iese tot si prin acele cotloane iti ramane doar apa curata. Eu tind sa cred ca instalatia chiar are cat scrie in carte, poti sa probezi asta prin concentratia obtinuta, daca la tine Necks scrie 9.5 litri ca sa obtii concentratia corecta vei vedea ca trebuie sa torni 4.75 litri de antigel.

Dar din câte înțeleg eu, acest antigel intra prin "cotloane", si asta in timp ce e "pompat" ma gândesc. Deci când torni apa aceea distilată, ea nu ajunge in cotloane ci are un drum firesc, și curata doar pe acolo? sau greșesc?

Din câte stiu vasul acela e doar de expansiune. Adică antigelul ăla umblă prin instalație, se dilata se contracta, si pur si simplu apa care curge nu-l scoate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar din câte înțeleg eu, acest antigel intra prin "cotloane", si asta in timp ce e "pompat" ma gândesc. Deci când torni apa aceea distilată, ea nu ajunge in cotloane ci are un drum firesc, și curata doar pe acolo? sau greșesc?

Din câte stiu vasul acela e doar de expansiune. Adică antigelul ăla umblă prin instalație, se dilata se contracta, si pur si simplu apa care curge nu-l scoate.

Acele cotloane la care ma refer poti sa le asemui cu scurgerea de la chiuveta daca vrei, este o albie, un U, daca torni antigel in acel u si apoi vrei sa-l scoti dar nu poti sa intorci U-ul singura solutie e sa torni apa peste pana prin diluare dispare de tot si ramane doar apa in U...makes sense ce zic nu ? Daca torni apa in chiuveta crezi ca mai ramane in U-ul de dedesubt antigel ? Eu nu cred...se duce tot daca torni suficient de multa apa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acele cotloane la care ma refer poti sa le asemui cu scurgerea de la chiuveta daca vrei, este o albie, un U, daca torni antigel in acel u si apoi vrei sa-l scoti dar nu poti sa intorci U-ul singura solutie e sa torni apa peste pana prin diluare dispare de tot si ramane doar apa in U...makes sense ce zic nu ? Daca torni apa in chiuveta crezi ca mai ramane in U-ul de dedesubt antigel ? Eu nu cred...se duce tot daca torni suficient de multa apa.

Da, am înțeles principiul. Nu știam exact cum e instalație, daca lichidul se plimba prin ea împins de ceva si ajunge in cotloane unde fara a fi împins nu ar ajunge. Din păcate n-am crescut pe lângă o dacie sa fiu obișnuit cu mecanică de la mașina.

Are sens ce zici, "dară că". :) mersi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

rezumatul operațiunii:

Am(ma refer aici la mecanic) dat jos scutul si am desfăcut robinetul de unde au curs cam 4,5l de antigel. Menționez ca eu și si mecanicul știm de un singur robinet nu de mai multe cum am văzut in ceva post anterior la alta motorizare(ar mai fi capacul de la vasul de expansiune, dar nu e robinet).

Următorul pas a fost turnarea a 10 litri de apa distilată in instalație, care s-a si scurs apoi pe același "drum". La final a ieșit apa chiar curata as spune.

Ulterior am reumplut cu o cantitate de 2,5 l antigel si 2l de apa distilată - un total de 4,5l, adică exact cât s-a scurs.

Restul de pana la 9,5l cât scrie in carte ca ar conține toata instalația a rămas in instalație.

Dupa ce se va mixa voi verifica cam ce concentrație finala am.

Oare exista o varianta in care poți sa scoți toți 9,5l care sunt menționați in cartea tehnica si care sunt ascunși prin motor/instalație?

Share this post


Link to post
Share on other sites

O pompa care sa-l bage cu presiune? Dar ar trebui sa fie termostatul deschis..

Share this post


Link to post
Share on other sites

O pompa care sa-l bage cu presiune? Dar ar trebui sa fie termostatul deschis..

Cred ca e un pic cam complicat așa...

Probabil cea aplicată e cea mai la îndemână soluție si totodată si cea bună in condițiile date.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista un lichid de racire fara apa si fara antigel? am vazut asta la emisiunea

"masini pe alese" , angleutii au asa ceva, dar pe aici nu am vazut; stie cineva

cum se numeste lichidul respectiv? si inca ceva : a folosit cineva substanta aia?

multumesc anticipat.

Edited by alexpopeystar68

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca traducerea era facuta cu prea putin profesionalism, ai dreptate, termenul

antigel e generic, dar asa a tradus :" fara apa si fara antigel " ...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu ideea de lichid de racire fara apa : Eddy China spunea ca acel lichid

nu contine apa si se pune odata pentru toata viata motorului respectiv !!?!!

in plus, are o plaja de temperaturi uluitoare :de la - 50 pana la + 180 Celsius ! insa

el nu a specificat cum se numeste, probabil ca sa nu faca reclama ... oare e

ceva secret si se gaseste numa-n Englitera aia atat de britanica ? :rolleyes2: intreb

bicoz nu am vazt asa ceva pe nicairea ; poate ie cineva pe acoilo, sa ne zica si

noua, volvistii rumani (rostogolitii :thumbsup2: ) ceva despre ... ca punem mana de la mana

si dam un bax urias de Red Bull autentic ... :smile:

apropo : a aratat ca acel lichid nu face presiune in instalatia de racire, asa cum se intampla

la antigel - cand desurubezi capacul de la vasul de expansiune, bufneste de te oparesti ...

CpNmTboooooo !

Edited by alexpopeystar68

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca alternativa la antigelul Volvo merge oare si Hepu G12+ mov? Am vazut ca e compatibil cu codul/norma Volvo 9437600 de pe bidonul de antigel OEM. Ati pus careva? Cel OEM ce culoare are, albastru?

Edited by Iulian82

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce iti trebuie alternativa cand antigelul original e la 30 de lei litrul adica aproape la pret de Hepu ?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce Dumnezeu sa faci cu 5 litri ???? Iti trebuie maxim 3-4 pe care ii faci 50-50 cu apa distilata si schimbi tot ce ai in masina. Stiu ca scrie in manual la capacitate 7-7.5 litri dar ii garantez ca mai mult de 4-5 nu o sa.poti scoate din ea !

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

In carte scrie 9.5l si daca torn apa distilata peste pana se dilueaza/spala tot va trebui sa completez aia 4-5l cu pur nu 50-50. In fine, eu intrebasem altceva. O seara buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa iti raspund si la intrebare, antigelul volvo e verde-albastrui care e echivalent cu G11.

Iar codul de antigel din zilele noastre e 9437651 (4L) si 9437650 (1L)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare.Pt.colegul Iulian82, ca sfat ,ia si cumpara 4l de antigel Volvo+4l apa si iti ajung lejer,

eu asa am facut cind am schimbat distributia cu tot cu pompa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now