dmoushi

Volvo C70 D5 (Conversie AWD)

17 posts in this topic

Salut, nu de multa vreme am achizitionat un Volvo C70 motorizare D5...ce pot sa spun, o frumusete :love8: ! Uitandu-ma pe you tube la diverse modele Volvo m-am oprit la versiunea modificata de tunerul suedez Polestar a modelului C30. Nu vreau sa aduc in discutie performantele masinii, doar sistemul AWD imprumutat pe acest model (banuiesc ca e luat de pe S40 T5 AWD). Mentionez ca aceasta platforma a C30-ului este identica cu cele ale S40, V50 si C70-ului ,de asemenea si ampatamentul (2640mm). Acum vin sa va pun o intrebare de om nebun...se poate pune sistemul Haldex pe C70, lasand la o parte costurile. Si inca ceva, cuplul pe care il dezvolta motorul C30 Polestar este de 510Nm, iar C70 400Nm, deci sistemul Haldex ar rezista stresului :blush:. Referitor la prezenta mea pe acest forum, nu poate decat sa ma bucure faptul ca fac parte din acest club si ca avem cu totii in comun aceasta marca deosebita :sunny:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate monta sistemul AWD .

Mai nasol este ca nu va functiona pt ca trebuie soft pt el .

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai nu poate fi folosit softul de pe S40 AWD ? e vreo problema ca e pe benzina si C70 este pe motorina?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa il stapinesti sanatos.Un D5 cabriolet si sa il faci Awd?!!! Cere foarte multa informatie ceea ce doresti tu sa faci si nici macar nu stiu daca chiar va merge cum trebuie.Pina la soft sau alte chestii minore ar trebui sa vezi daca iti permite configuratia ,structura sasiului,etc .Ai un cabriolet totusi si pe deasupra si diesel ;ai greutate mare pe fata la D5 fata de un T5.Schimbi dinamica masinii sint multe de spus.Cel mai bun awd dupa parerea mea este XC70 :smile: .I-ai seama cum este alcatuit si apoi vezi daca merita.efortul tau,Daca ai cumparat masina fara avarii sau daune din Europa inseamna ca nu ai ce face cu bani si incepi o mica cercetare in domeniul auto.Iti doresc bafta sa ai .Sa ne anunti daca reusesti ceva si sigur cei de la Volvo te vor cauta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dmoushi, dupa ce montezi sistemul AWD trebuie sa pui in CEM(calculatorul central) soft pt DEM (diferentialul electronic), nu exista soft pt diesel, de fapt nu exista soft pt a adauga DEM-ul in CEM.

In acest caz ideea ta este moarta din start.

@V50Saphir, tu chiar crezi ca la 1687 kg cat are C70-ul D5 mai conteaza 30 kg ? Problema este ca punand AWD masina se ingrasa cu 80 kg, in acest caz masa ajunge la 1768 kg, absurd din punctul meu de vedere cand XC70-ul nou are 1700kg, XC60-ul are tot 1700 kg si XC90-ul are 2ooo kg .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari pentru achizitie ! In ce priveste montarea AWD, nu prea inteleg la ce te poate ajuta. Masina asta nu e sa te duci iarna la munte cu ea, sau sa mergi pe drumuri de tara. Mergi frumos, vara, cu ea descoperita, sa te bucuri de priveliste si de privirile intoarse catre ea. Nu o strica, te rog eu. Las-o asa cum a facut-o Volvo. Ar fi pacat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bogdan...D5 este mai greu pe fata decit un T5.Se schimba raportul greutatii fata -spate calculat de fabricant lui S40AWD-T5 fata de ceea ce vrea dmoushi sa faca.Aici spuneam de dinamica masinii.

Iar mai trebui macar diferenta de greutate (de laD5 laT5)si apoi tot AWD si eventual sa mearga cu plafonul pliat in portbagaj. :smile: Se echilibreaza totul si gata 4X4

Pina la soft te maninca hardul (auto) Bogdane :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gresesti cumplit, fabricantul nu a pus AWD pe nici un sedan diesel, nu are nici o treaba cu raportul greutatii fata-spate, pur si simplu un sedan diesel AWD nu se vine si din acest motiv nici nu se produce .

DEM-ul are aceiasi greutate cu diferenta benzina diesel, masina e echilibrata, sa te vad cum argumentezi .

12 kg nu dezechilibreaza o masina, tu stii doar un lucru, dieselul este mai greu decat benzina, in cazul de fata motorul D5 este mai greu decat T5ul cu numai 12kg.

Oare daca merg numai pe rezerva se echilibreaza fata cu spatele ? :D

Hardul este plug&play, iei unghiular, cutie de viteze, cardan, DEM +punte spate si ai AWD, totul este plug & play, din pacate insa nu functioneaza .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gresesti cumplit, fabricantul nu a pus AWD pe nici un sedan diesel, nu are nici o treaba cu raportul greutatii fata-spate, pur si simplu un sedan diesel AWD nu se vine si din acest motiv nici nu se produce .

Ce vorbesti straine ? :smile:

"We drove the S60 D5 AWD model which boasted excellent traction, letting you apply full throttle even out of slippery T-junctions"

Sursa - http://www.carmagazi...010-CAR-review/

sau

http://www.goauto.com.au/mellor/pricing.nsf/view-car-specs-data/77A33F014426BB72CA257828007C7F2D

saaaauuuu

http://www.drive.com.au/new-cars/volvo/s60/28730495/?pg=1&pp=13&SG=993986080&pt=5

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

Asa e tinere, dar eu vorbeam de Volvo nu de Ford Mondeo .

Generatia veche de S60 (adica Volvo autentic) nu a avut AWD pe diesel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai batrane, nu de generatia NOUA de C70 vorbim acu' (adica tot d-ale lu' Ford) ? ;D Eu asa zaresc acolo, ca-i model 2009 C70-u' lui...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu daca ajuta dar exista varianta de V50 2.0D AWD numai pentru piata din UK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gresesti cumplit, fabricantul nu a pus AWD pe nici un sedan diesel, nu are nici o treaba cu raportul greutatii fata-spate, pur si simplu un sedan diesel AWD nu se vine si din acest motiv nici nu se produce .

DEM-ul are aceiasi greutate cu diferenta benzina diesel, masina e echilibrata, sa te vad cum argumentezi .

12 kg nu dezechilibreaza o masina, tu stii doar un lucru, dieselul este mai greu decat benzina, in cazul de fata motorul D5 este mai greu decat T5ul cu numai 12kg.

Oare daca merg numai pe rezerva se echilibreaza fata cu spatele ? :D

Hardul este plug&play, iei unghiular, cutie de viteze, cardan, DEM +punte spate si ai AWD, totul este plug & play, din pacate insa nu functioneaza .

De ce as gresi daca tu nu intelegi ce am spus in postul meu?!!Neintelegerea ta inseamna greseala mea?Nu am afirmat ca EXISTA sedan ,cabriolet AWD diesel.Lamuream colegul de forum ce si cum daca tot incerca un ceva si este lipsit de informatie.Concluzia sa o traga singur asta doream.Concret era mai bine un :NU se poate.

Compararea trenul superior (cadru ,motor, cutie ,anexe ,suspensii .etc) ca si greutate la C70D5 /2009 cu S40T5AWD asta tot spuneam.Trenul inferior =diferential ,planetare .suspensii etc etc.....

Lasa ce spui tu de greutatile masinilor(XC-uri) ,greutatile motoarelor ,etc.Sint masini concepute pt. 4X4.Ai dreptate aici

Ce te faci ca vrei 4X4 iar masa trebuie impartita riguros pe cele 2 axe corespunzator si conform componentelor mecanice ale masinii.!! Chiar asa punem 3 piese si gata avem 4X4 la C70?!!In fine ma opresc ca este inutil sa dezvolt ceva ce este compromis din start.Mi-am spus parerea la inceput de post.

In finalul postului meu nr.2 sa stii ca a fost o gluma cu rabatarea plafonul si echilibrarea greutatii.Daca ai crezut imi pare rau... ;) .Pe rezerva este nesemnificativ raportul axelor(benzina ,diesel)fata- spate ,asa sa glumesc in continuare.

Banuiesc ca stii de gluma pina la urma si sa stii ca nu vorbesc rautacios in comentariile mele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie spus ca exista posibilitatea de a pune AWD pe C70 dar se pierde functia de capotare si trebuie renuntat la motorul D5 in favoarea unui T5 . Trebuie un S40/V50 AWD donator de pe care se "preleveaza" sistemul AWD(ambreiaj Haldex, grup spate, cardan), unghiularul+ cutia de viteze si motorul dupa care se muta toata electronica si se incepe rezolvarea diferitelor erori .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca in Romania ar fi cineva capabil sa faca asa ceva; de fapt C70 e

o masina splendida, nu-i trebuie nimic in plus, ar fi un macel inutil ... :evil6: ;

sigur, fiecare poate face orice cu propria lui bijuterie, dar e chiar strigator la cer ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei nu, eu pot face reverse engineering la CRM si pot face un V50 sa se decapoteze cu un hard top de C70. Costa insa multi bani acest retrofit pt ca mananca multe ore de munca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now