ggaby

Aerisire instalatie de frana

20 posts in this topic

Va salut, zilele trecute am schimbat etrierul pe spate/dreapta. L-am montat pe cel nou, am aerisit dar pedala e mai moale si incepe sa prinda frana mult mai jos. Am completat cu lichid de frana ate dot4.

Intrebarea e urmatoarea: este nevoie sa aerisesc toate rotile sau macar puntea spate? Eu am aerisit doar unde am schimbat etrierul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum, depinde cum ai facut exact operatiunea. In primul rand, eu stiu ca nu se face aerisirea cu rotile pe asfalt, ci cu masina ridicata pe elevator. Apoi, lichidul de frana trebuie completat inainte de aerisirea in sine, altfel, risti sa tragi aer in instalatie. Nu in cele din urma, nu prea am auzit sa aerisesti doar sistemul unei singure roti. Oricum, in situatia in care ai ajuns acum, mai mult ca sigur ca va trebui sa faci operatia cap-coada, la toate rotile.Cel mai probabil ti-a ramas aer in instalatie si de aceea ai pedala mai moale.

Ia in calcul si varianta unui service. E mai sigur, exista chiar si dispozitive de aerisit franele.

Succes !

P.S : Lichidul de frana trebuie schimbat la fiecare doi-trei ani. In timp, el isi pierde din calitati, trage umezeala etc. Asadar, simpla completare e doar un remediu de moment. Deci, eu iti recomand sa mergi la service, sa ceri inlocuirea ( nu completarea ) lichidului de frana ( nu e scump ) si automat iti vor face ei si aerisirea.

Edited by mariusdaniel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut ! Mai repeta operatiunea de aerisire incepand cu roata dreapta spate, stanga spate, dreapta fata si stanga fata ! De preferat ar fi sa ai un furtun transparent ( maxim 15 cm ) care sa intre perfect pe capul surubului aerisitor si celalalt cap sa fie intr-un borcan unde sa pui lichid de frana si cand faci aerisirea sa nu traga aer dar si sa vezi cand nu mai este aer pe instalatie.

ps: Marius, aerisirea se poate face si cu masina pe cric, cala, sant, etc, nu conteaza daca este dreapta sau aplecata ori ridicata :)

Bafta Gabi !

Share this post


Link to post
Share on other sites

fa cum spune andu si ar trebui sa nu mai ai probleme.

Edited by LeChuck

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sal

Vezi ca ai frane ca la seria 400: "diagonal split brake system". :smile:

"The S40/V40 model has a diagonal split brake system. The primary circuit operates the right front and left rear wheels. The secondary circuit operates the left front and right rear wheels."

Franele se aerisesc pe diagonala si se aerisesc toate rotile. Datorita circuitelor si a valvelor de pe sistem, dureaza ceva mai mult o aerisire decat la o masina "conventionala". Repeta procedura de mai multe daca o faci manual sau apeleaza la o pompa de aerisire frane.

In captura gasesti ordinea in care se aerisesc etrierii; 1 e stanga spate. A intrat aer pe circuitul secundar, asa ca fara o pompa o sa ai ceva de lucru.

Bafta.

Aerisire computerizată nu se poate face la S40 din 1998?

E posibil sa se poata. La o simpla cautare continand Volvo "diagonal split brake system", doar selectand ce e pe prima pagina, imi da ca e la fel si pe C70 1 si pe S60 1... deci e o solutie folosita pe scara larga.

post-169-0-80650000-1321383602_thumb.gif

Edited by Adi2727

Share this post


Link to post
Share on other sites

am sa incerc saptamana viitoare sa aerisesc tot sistemul de franare, pentru ca momentan nu e masina la mine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Ai rezolvat problema? Si eu am o problema foarte asemanatoare si am descoperit cauza in alta parte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate nu, am aerisit toate 4 rotiile si tot nu am frana calumea, ca inainte. E mai ok dupa aerisire, dar pe spate nu imi prinde calumea. Am sa incerc maine sa mai aerisesc inca odata doar pe spate cu motorul pornit. Care era problema la tine?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un senzor abs de pe circuitul ala, stanga-fata dreapta-spate este defect/da valori eronate. In cazul meu cel de pe stanga fata.

Cand sistemul abs isi face autotestarea, la punerea cheii in pozitia contact, becul de abs se aprinde si se stinge. Nu considera senzorul o eroare majora, incat sa iti ramana becul de avertizare aprins. Dar, valvele de presiune de pe circuitul comandat nu mai primesc comanda deschis-inchis.

De la senzor s-a blocat si etrierul, pentru ca etrierul nu a mai lucrat in parametrii normali, cursa lui tinzand spre zero... dar nu ai observat asta pana cand nu s-a blocat de tot... de fapt pana l-ai reparat.

Te sfatuiesc sa faci o diagnoza (volvo) la sistemul de frane. Daca e asa cum am spus ar trebui sa fie plin de erori, una dintre ele fiind "no power to suply valves".

Eu am avut erori pe sistemul ABS inainte sa se blocheze etrierul dreapta spate dar le-am considerat o eroare intermitenta si le-am ignorat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat etrierul din cauza franei de mana, la mine frana de mana era blocata, adica nu mai revenea clapeta din etrier. Nu aveam nici o problema cu franele inainte sa schimb etrierul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am mers exact pe aceleasi premise, aceleasi simptome... cabluri frana de mana intepenite/blocate, etc... nu am simtit nimic aiurea pana cand nu s-a constatat etrierul blocat.

Daca e ca la mine, poate nu s-a reinitializat etrierul la montaj. Etrierii mei au surub de reglare a cursei pistonului.

Pune o poza cu etrierul vazut dinspre interiorul masinii si poate imi dau seama.

Alta varianta ar fi sa mai astepti ceva timp pana cand se uzeaza putin placutele. Desi teroretic sistemul are un senzor de cursa pedala si compenseaza cu presiune ca sa nu ajungi cu pedala la podea.

Edited by Adi2727

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am reusit sa mai aerisesc odata rotile cu motorul pornit, acuma cred ca prinde bine, Adica frana am, dar tot nu prinde sus ca inainte. Ideea e ca am frane acuma. Am sa incerc sa schimb si placutele de frana pe spate ca sunt cam subtiri sa am sa vad dupa aceea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat si placutele de frana pe spate si acuma am frane ca si inainte. Pot sa zic ca am frana "beton".

Share this post


Link to post
Share on other sites

schimbarea lichidului se face prin apasarea pedaleai sau se lasa sa curga liber...si cu motorul pornit sau oprit?trebuie sa ma apuc si eu sa schimb furtnele si placutele...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se recomanda sa il lasi sa curga de la sine sau sa il bagi cu presiune in vas, cu un aparat dedicat.

Apasarea franei pana la capat duce la deteriorarea garniturilor din cilindrul de frana.

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai apesi pana la jumate sau pui ceva sub pedala de frana pentru a nu ajunge la finalul cursei :).

Operatiunea se face cu motorul oprit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic sa scoti lichidul din vas cu o seringa desfaci aerisitoarele, lasi sa curga apoi inchizi, completezi si aerisesti .Asa au facut la reprezentanta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

azi ma schimbat furtunele de frana fata-spate..discurile fata..placute frana fata spate si am zis sa schimb si tot lichidul de frana...chestia e ca acum e pedala mai moale si nu prea tin franele..cel de la service mi-a spus ca e din cauza "buzei "de pe discurile din spate dar o sa isi revina cand se aseaza placutele si o sa isi mai faca si aerisirea prin abs...greseste sau trebuie sa ma mai duc sa le mai aeriseasca?schimbul la facut prin metoda clasica..a lasat sa curga lichid dar a mai facut si cateva pedale..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dureaza putin pana se aseaza placutele pe discurile fata.Pe cei de la Service trimite i la scoala :D.

Cum naiba se face ca,schimbi discurile si placutele pe fata ,iar aia spun ca ii din cauza buzei de la discurile spate?Cand frana tine cam 68 % pe fata,daca nu ma insel.

App ce lichid de frana ai pus?

Share this post


Link to post
Share on other sites

lichid am bagat textar dot 4..am mai citit pe net ca se mai poate face aerisirea la masinile cu abs prin conectarea interfatei la masina...ceva ce ar comanda deschiderea valvelor de la abs...

Edited by ramiro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now