flx

probleme inlocuire valva egr pt. volvo v40 1,9 diesel de 85 de kw

29 posts in this topic

Salut!

Am un V40 model 2001, motor D4192T3 de 85 kw.

In urma unor probleme a reiesit ca trebuie sa ii schimb valva egr. eu sint plecat din tara si aici mi-au cerut 200 euro pe piesa si mi s-a parut cam mult asa ca am intrat pe autokarma.com unde dupa codul trecut pe piesa am gasit o valva la 434 lei ( http://www.autokarma.ro/Produse2.aspx?Codprodusproducator=7.22818.57.0 ).

Am cerut insa si o oferta de pret de la ei si sa vedeti ce mi-au trimis:

VOLVO V40 combi (07.1995-06.2004) 1.9 DI (85 / 115; 1870; D 4192 T3) ; YV1VW70821F643316

132004

24159

29384

1

Supapa EGR - disponibil 3-5 zile

ORIGINAL EQUIPMENT

946,89 delete.png

132006

24159

29384

2

Plus valoare piesa veche (daca nu aveti piesa veche la schimb)

NECUNOSCUT

392,09 delete.png

Pe piesa mea marca Pierburg erau trecute urmatoarele coduri:

7.22818.02.0 01 102

7700107471 cu sigla Renault

7700107797 cu un 'B' la sfirsit.

Intr-un catalog Pierburg am vazut ca primul cod, 7.22818.02.0 s-a transformat in 7.22818.57.0 (http://www.ms-motor-service.mk/content_kataloge.asp?area=hauptmenue&site=katalog&cls=02&changelang=02&KatID=1174 ) si asta e codul piesei de 434 lei.

In plus, pe seekpart24.com pentru acest cod imi da mai multe motoare ( http://seekpart24.com/pierburg/egr-valve-722818570?c=100551 ), inclusiv cel mentionat pe autokarma adica motorul F9Q 774 de Opel Monovano. De asemenea, tot acolo sint trecute si celelalte doua coduri ( 7700107471 cu sigla Renault si 7700107797 cu un 'B' la sfirsit) ca fiind pt. aceeasi piesa.

Acum intrebari:

- sa iau valva aceea de 434 lei bazindu-ma pe coduri sau sa iau valva de care imi zic ei in cererea de oferta?

- stiti cumva cam care ar fi pretul unei astfel de valve (daca a mai schimbat cineva)?

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

cred ca sunt piese de renault "adaptate la stilul nordic", de-aia, evident sunt mai scumpe! adica sunt piese de renault, dar nu sunt, ca sunt mai bune piesele de renault pentru motoarele de renault de pe volvo. adica sunt motoare de renault, dar nu sunt de renault, ca sunt pe volvo.

imi cer scuze, ca nu am putut sa ma abtin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha... e: R.E.N.A.D.I.S! vezi treaba cu stilu nordic! SUPERB haha!

Edited by LeChuck

Share this post


Link to post
Share on other sites

E perfect compatibil modelul de la Pierburg. Am dat doua pana acum, si ambii clienti au fost multumiti (unul este AVX si unul este Danyx de pe forum)...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

E perfect compatibil modelul de la Pierburg. Am dat doua pana acum, si ambii clienti au fost multumiti (unul este AVX si unul este Danyx de pe forum)...

Subscriu...Multumesc Alex! Multumesc, Bogdan G! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

buna ziua , sant nou pe aici am vazut ca discuta-ti de egr . se poate cumva curata ? multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aici se discuta de motoarele Common Rail, la tine este vorba de alt model de motor cu alt EGR.

De curatat toate se pot curata, din pacate nu rezolva problema mereu .

La tine este un EGR vacumatic, daca ai problme cu el trebuie sa vezi daca nu cumva este de la vacum/valva de comanda EGR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc mult bogdane , de fapt eu am o problema si mai mare ! acum exact o luna a inceput masinuta mea sa scoata fum alb si sa consume ulei si apa , am mers la un mecanic si mi-a spus ca e garnitura fisurata si consuma apa si mai e dusa si turbina . ok mi-a facut garnitura mi-a schimbat distributia , inca ceva acolo la motor a rectificat ceva cred . eu am cumparat un motor cu tot cu turbina si am pus turbina pe motorul meu . am platit reparatia mecanicul mi-a zis ca e totul ok . :cursing: dupa 2 zile sau mai bine zis 100 km iar a inceput sa scoata fum si sa se tureze singura , adica sa nu scada turatiile cand lasi pedala de acceleratie . am telefonat la mecanic si mi-a raspuns ca poate sa fie egr-ul . eu nu mai inteleg nimic . daca ma poti ajuta cu un sfat . multumesc tuturor celor care au o idee

Share this post


Link to post
Share on other sites

este f. probabil sa fie tot turbo. cati km avea motorul? mai bine ai fi pus unul reconditionat, decat altul folosit. sau poate a fost si chiuloasa fisurata si iti baga ulei.

Edited by LeChuck

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut , mersi de raspuns

scuza-ma cred ca nu m-am exprimat eu bine . deci motorul l-am cumparat ca mi-a trebuit doar turbina si tipul nu a vrut sa demonteze asa ca m-am ales cu un motor complect cu pompa de injectie , turbina si injectoare . dar eu nu inteleg de ce nu face fum tot timpul

numai cateodata . s

motorul nu are chiar asa multi km 190.00 si sant reali

aici la mine e cam naspa cu mecanicii

anul trecut ma faceau sa schimb pompa de injectie ca nu mai tragea motorul , noroc cu un nene care mi-a zis sa merg sa schimb fitrul de motorina si cel de aer .

Share this post


Link to post
Share on other sites

190000 ti se pare putin??? :laughing6:

ai bagat ulei la turbo cand l-ai montat, sau l-ai pus asa uscat?

cat ai dat pe motoru ala?

150€?

de ce nu ai pus turbo nou, sau macar refacut?

masina trage bine, sau merge mai repede in marsarier?

se aud ceva fluieraturi ciudate?

eventual s-ar putea sa mai ai ulei pe evacuare de la vechiul incident. eu nu cred sa fie de la egr. la motoarele astea de renault cad relativ frecvent turbinele. de obicei in jur de 150.000km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai Chuck nu mai speria omul, 190.ooo km sunt foarte putini pt acest motor, vezi ca nu e motorul pe care l-ai avut tu ci modelul mai vechi .

Nici eu nu cred ca este de la EGR, nu prea are legatura EGRul cu turatul, problema este mai degraba de la pompa de injectie daca scoate fum albicios si se tureaza singura .

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu vroiam sa zic ca e destul de mult pt. turbina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut , ba nu ma mai speriati si voi ca nu stiu ce sa ma mai fac

pentru rurbina poate ca e mult 190.ooo

dar avand in vedere ca nu am schimbat inca nimic pe masina asta , eu zic ca e ok

deci cunosc masina asta de noua , eu am lua-to cand avea 120.000 restul i-am facut eu , motorul l-am cumparat pentru simplu fapt ca nu gaseam turbina si l-am platit cu 250 de euro , e complect cu pompa de injectie montata

mersi bogdane de raspuns , dar daca ar fi pompa de injectie de ce ar consuma ulei ? nu mai inteleg nimic

chiuloasa a fost rectificata garnitura schimbata si ceva garnituri de guma inauntru

si culmea ca pentru cateva zile nu a scos nici un pic de fum

scuza-ma chuck turbina era noua fara un pic de joc , ulei e adevarat ca nu am pus . nu credeam ca e nevoie daca a fost montata pe un alt motor

Share this post


Link to post
Share on other sites

poate ca e mai bine sa schimbi cu totul motorul daca tot l-ai luat si esti asa convins de el. pe celalalt il tine-l de piese si ai terminat problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mersi , ar fi si asta o rezolvare , dar speram sa termin cu datul de bani la mecanici

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Eu nu i-as fi lasat sa imi desfaca motorul la km asta indiferent de simptome. Nici la un U650 nu cred ca ar fi stare sa zica din prima care e problema. Cand e vorba de motor astia au 4-5 texte, care le repeta indiferent de situatie... tie ti-au spus 3 deja.

Uleiul si apa pot disparea si prin alte locuri/moduri nu numai pe la chiulasa.

Ramane turata cand sunt probleme pe circuitul de alimentare, de la rezervor (infundat) pana la filtre (nemontate corect) si mai departe scapari de presiune pompa/injectoare... sau probleme pe circuitul turbo: furtune neetanse, necuplate, sparte, etc.

Sterge bine toate furtunele si conductele dupa care observa daca apar pete

Spor

D4192tx fault tracing.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Consumul de ulei poate fi de la turbina, in acest caz se explica si fumul dar nu explica accelerarea aiurea .

Poate este un cumul de probleme, pe de o parte turbina si pe de alta parte pompa de injectie sau sistemul de injectie .

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc fain baieti , oricum maine ma bag in ea ! sa vedem ce iasa

intradevar si eu m-am gandit la pompa , dar au fost toate acuma adica s-au intamplat una dupa alta

bine a zis cine a zis , daca mergi o data la mecanic cu masina o sa invete drumul

o sa incep cu turbina , o desfac si vad .

si tu ai dreptate ady, acuma fapta e consumata si sper sa-mi fi facut chiulasa si distributia cum spun ei .

apropo , stiti cumva cu ce pot curata uleiul din turbina si din egr ? mersi mult

Share this post


Link to post
Share on other sites

buna seara la toti ! am gasit buba la fumul al si la consumul de ulei :cursing: no sa va vina sa credeti , astazi am desfacut tot . toate bune la turbo la pompa , toate tuburile in stare perfecta .

cand am ajuns la chiloasa Buba ! ! ! era crapata . deci chiloasa are o fisura si i-mi consuma tot uleiul , mai precis mi-l arde si de aia se accelereaza .

deci am pu-so ! norocul meu ca mai am un motor

a mai patit cineva o chestia ca asta ?

cred ca i-ti trebuie mult mult norok sa ti se intample una ca asta

Share this post


Link to post
Share on other sites

ba, mie-mi vine sa cred. a fost primul lucru pe care ti l-am spus ma bucur ca ai gasit buba. nu e ceva extraordinar de iesit din comun. se mai intampla, eu stiu doua cu chiuloasa fisurata, dar care nu bagau ulei in camera de ardere, ci compresie in instalatia de racire.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai mecanicosul ce mama lui de n-a vazut ca aveai chiulasa crapata?

cand a schimbat garnitura avea orbul gainilor sau isi pusese ochelari

de sudura? din nefericire am avut si eu parte de un asa zis mecanic

la fel cu al tau, mi-a schimbat garnitura, care la o privire atenta nu avea

nicio buba, dar chiulasa era fisurata .... bafta, bine ca ai vazut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pe mine m-ar interesa cum si-a dat seama ca e fisurata. ca nu cred ca s-a apucat sa o dea a doua oara jos doar ca sa controleze. a avut un dubiu de la inceput? sau dadea ulei si inspre afara?

Share this post


Link to post
Share on other sites

E posibil sa fi crapat chiar in urma interventiei lor.

Procedurile de alezare a chiulasei nu se fac dupa ureche, ci dupa niste valori fixe date de producator.

In functie de cota alezata se stabileste si garnitura de chiulasa folosita.

Garniturile nu sunt la fel; dupa fiecare operatiune de alezare se pune alt tip de garnitura, de grosime diferita. Au un talon de marcaj, iesit in afara chiulasei, cu gauri, dupa care iti poti da seama ce garnitura e: garnitura 1 - din fabrica, garnitura 2- alezare 1, garnitura 3 - alezare 2, etc.

Daca mai ai garnitura veche, poti verifica asta.

Iarasi la strangere, e o alta procedura. Se strang la o anumita valoare, dupa care la unghi, etc, etc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

se presupune ca macar atata lucru stia mecanicul. dar daca zice ca nici ulei nu a pus in turbo... nu mai sunt nici eu asa sigur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now