Posted 9 Dec 2011 · Report post Cât costă, la tine, bidonul de 4l (9437651)? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Dec 2011 · Report post 100RON. Pipal, este concentrat asta la 4 l? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Dec 2011 · Report post Pipal, este concentrat asta la 4 l? Da, se diluează 1:1 cu H2O... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Dec 2011 · Report post Da, se diluează 1:1 cu H2O... Se dilueaza cum doreste fiecare. In functie de cat % antigel si cat % apa, lichidul de racire nu va ingheta la N grade. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Dec 2011 · Report post O sa il recuperez pe cel care il am in masina....si saptamana viitoare schimb antigelul, lichidul de frana si cel de servo (care e pamantiu la culoare). Maine ma apuc de reparatie. Tineti-mi pumnii Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Dec 2011 · Report post Măi Andule, ai scris cam greşit la semnătură, era mai bine "Fac cum vreau pentru că habar-n-am cum trebuie!". E o chestie atât de stabilă, încât vasul de expansiune e turnat din fabrică cu diluţia necesară inscripţionată pe el. Trebuie, însă, să recunosc şi eu că am greşit... pe vasul de expansiune scrie 50/50, nu 1:1... e-o mare diferenţă, nu? Cine nu ştie că punctul de îngheţ variază în funcţie de concentraţia antigelului, dar ăla nu e singurul parametru care depinde de el. Punctul de îngheţ e acelaşi şi pentru antigelul roz (fără silicaţi), de ce nu pui de ăla la completări, că nici ăla n-o să îngheţe? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Dec 2011 · Report post Te-ai documentat cu ceva ce stiam deja ! Tot eu am dreptate ! ;D Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 Dec 2011 (edited) · Report post Sambata am desfacut webasto-ul. Sa incep cu inceputul...Am dat bara jos din cele 4 suruburi, vreo 7 bumbi (daca-mi aduc bine aminte...si inca niste suruburi care trebuiau sa fie pocnituri.(pe care o sa le pun pe viitor). Webasto este prins intr-un surub sus de lonjeron/tabla de langa lonjeron, unul frontal care este usor pitit de furtunele prin care circula antigel (mai exact cum te uiti din fata masinii undeva la mojlocul incalzitorului(webasto) si unul pe partea cealalta vizavi de roata- tot pe la mijloc. Dupa ce se desfac aceste suruburi trebuie sa desfacem toate colierele. O sa curga antigel din cel care vine din motor si caloriferul pentru habitaclu. Acestea sunt situate in partea stanga - unul jos si altul la mijloc. (pe partea stanga cum te uiti forntal la masina). O sa intampinati dificultati la scoaterea colierului de la furtunul de motorina. Acesta nu este pe suruburi ca celelalte...ci are un sistem idiot...am stat 10-15 minute sa il desfac deoarece nu vroiam sa rup stutul de cupru(cred) de la injecor. Inainte de a da jos incalzitorul i-am scos mufa de la modul care se afla undeva sub far...in aripa. Dupa ce l-am scos de pe masina, am fumat o tigara...si am inceput. In primul rand trebuie data jos o protectie de tabla care tine firele pentru a avea putina mobilitate. Am desfacut si suruburile de la modulul webastoului care este prins in 2 suruburi si un soricel. Apoi am inceput sa desfac cele 3 suruburi de pe lateral care par a fi de inox care sunt dispuse la 120 de grade. Dupa ce am desfacut 2 suruburi pe al 3-lea l-am lasat usor slabit deoarece are o "furca" (nu este gaura in carcasa ca la celelalte 2). Am luat o daltita si un ciocan si am inceput sa bat in buza capacului de jur imprejur pana l-am scos. Cand l-am scos am dat de elicea superioara (cea neagra de plastic din poze) a motorasului. Aceasta se scoate tragand cu mana de ea (sau daca nu facand parghie cu o surubelnita/.dalta...dar cu grija sa nu o spargeti). Dupa aceasta am dat de motoras, senzorul de flacara(daca nu gresesc) si de partea superioara a injectorului care pare sa aibe o valva/pompa...ceva. Motorasul are o mufa (care si aceasta la mine era usor topita!!), senzorul de flacara se poate scoate prin impingere de jos in sus(are 4-5 picioruse jos care trebuiesc apropiate). Tin sa precizez ca pentru a scoate "rozeta" pe care sta injectorul, motorasul si senzorul de falacara am batut in acel surub care se vede si in poze pentru a o scoate. Motorasul l-am desfacut in partea superioara unde are firele si i-am dat cu spray de contact pana l-am "innecat". A curs din el multa mizerie. Cand am desfacut webasto abia ca se mai invartea (de aici probabil eroarea pe tester amintita mai sus.). Senzorul de flacara, contactul senzorului de flacara( care pe langa firele usor dezizolate avea si "cocleala", motorasul, mufele motorasului si mufa modulului au fost curatate cu spray de contact si spray pentru curatarea discurilor de frana si a altor componente. Din motoras a curs destul de multa mizerie. Injectorul l-am curatat cu spray pentru curatarea discurilor de frana si a altor componente....punand pe unde se alimenteaza cu motorina stutul sprayului si apasand la greu. Motorina tasnea prin injector cam 1 metru. Am repetat asta de 4-5 ori. Am facut asta si invers....adica am pus tevusca sprayului in tevusca injectorului care este pe rozeta si am dat de 2-3 ori. La final am suflat pe stutul de la injector pe unde intra motorina pana am scos tot sprayul din el. Cazanul de ardere l-am curatat cu un spray pentru curatat franele si cu 1,5 litri de benzina si cu o pnsula. Prima data am dat cu spray...dar cu succes relativ(am dat cam 100ml de spray). Vazand ca e jegul cat casa...am bagat aprox 0,5-0,6l de benzina. Am inceput sa dau circular cu pensula (Exact cum dam cu lingurita intr-o cana de ceai/cafea pentru a topi zaharul) dupa care am inceput sa dau cu pensula de sus in jos pe tevile care sunt orientate verical in cazan, Am lasat 20 de minute benzina asa...dupa care am repetat procedeul. La final am scurs benzina pe teava de evacuare a gazelor dar si rasturnand cazanul cu fundul in sus. Am mai pus benzina de 2 ori si am repetat procedeele dupa care am mai dat si cu spray (asta la final) mai ales in toba. Toba va sfatuiesc sa o curatati cu spray + un deget deoarece e multa mizerie si acolo. L-am asamblat...si cam asta a fost. Tin sa prcizez ca a curs cam 6 litri de antigel si am folosit un bidon de 11l taiat la gura pentru a-l recupera. La montare aveti grija cum "Centrati" motorasul in cele 3 suruburi de fixare deoarece dupa elicea de cupru a cazanului de ardere este un "castron" care poate atinge p-acolo si de aici invartirea greoaie a ansamblului motoras-elice. La final am desfacut si pompa auxiliara de "apa" a incalzitorului...care avea si ea ceva mizerie. Este simplu de desfacut...are 4 suruburi. Aveti grija unde o puneti ca are magnet si atrage PILITURA de fier. Eu nu inteleg cum naiba are motorasul asta al meu buza aceia crapata (care vine spre cazanul de ardere). Nu am gasit acea buza...care este din metal in cazanul de ardere...in schimb am impresia ca am gasit o bucata de cauciuc (Asta daca nu a fost pe jos...ceea ce putin probabil). Acum webasto functioneaza deoarece dupa 3 minute de functionare am otorului aerul de la aeroterma vine caldut...cazanul incalzitorului se incalzeste si am gasit putina funigine pe esapament. Ce nu am eu...este racordul felxibil de aluminiu a tobei...pe care l-am pierdut anul trecut prin zapezi. Astept intrebari...imi pare rau ca nu am facut mai multe poze dar imi uitasem telefonul acasa si am facut poze cu alt telefon care nu mai avea memorie... ps: Cand deschideti pozele vedeti ca le-am denumit pe fiecare in parte pentru a intelege mai bine ce si cum...ps: Timpul de lucru a fost de 11-12 ore si odata cu webasto am demontat si faruruile...pentru a inlocui motorasul de far de la cel de pe partea stanga si pentru a dat gauri cu boldul la sitele de ventilatie a farului din partea dreapta deoarece se aburea usor. Se mai apureste infim intr-un colt...si motorasul de far merge Edited 12 Dec 2011 by zack 2 people like this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Oct 2012 · Report post Saptamana care vine vreau sa dau jos webasto de pe masina, sa fac legatura la racoardele prin care circula antigel cu o teava de plastic...ceva si sa merg cu masina asa vre-o saptamana...doua. Are ceva? Vreau sa ma apuc sa testez fiecare componenta a webasto-ului in parte dupa care sa ma apuc de cumparat piese. Astept pareri. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Oct 2012 · Report post Poti folosi o bucata de pexal pana il pui la loc! Vezi sa astupi si conducta de motorina ce il alimenteaza. Nu uita sa scoti siguranta de la el cat timp este demontat! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Oct 2012 · Report post Poti lasa furtunele in pompa de recirculare eu asa am facut pana l-am reparat . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 14 Oct 2012 · Report post Sa nu dau jos cu tot cu pompa de recirculare? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 14 Oct 2012 · Report post Sa nu dau jos cu tot cu pompa de recirculare? Poti sa faci si cum spune Adrian! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Nov 2012 (edited) · Report post Bogdan....am gasit un site cu motorase. Poate arunci un ochi p-aici. http://www.thefind.c...#page=2&local=0 Am nevoie de niste specificatii tehnice si niste dimensiuni ale motorasului de webasto. Edited 17 Nov 2012 by zack Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Nov 2012 · Report post Am gasit ceva...dar din cate stiu imi trebuie un motoras de 12v. Gresesc? http://www.ebay.com/itm/NEW-UNIVERSAL-HEATER-BLOWER-MOTOR-24V-CAT-VOLVO-HITACHI-DIGGER-ETC-160252-/181021435387?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2a25b7e5fb Share this post Link to post Share on other sites
Posted 14 Dec 2012 · Report post zack : ai gasit motoras? si cu cat? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 14 Dec 2012 · Report post Eu nu va inteleg de ca va tot chinuiti cu sobele astea? Costa 1750 lei TOT kitul de reparatie nou sigilat, il schimbi o data si ai rezolvat problema pt urmatorii 4 ani Share this post Link to post Share on other sites
Posted 16 Dec 2012 · Report post Momentan am abandonat "proiectul". O sa ma reapuc de cautari dupa sarbatori. ps: Bogdan de ce sa dau atatia bani cand pot sa dau mult mai putin? Trebuie pusa doar mintea la contributie...ATAT.ps: Cred ca o sa am primul volvo cu motoras de webasto de la vreo jucarie Share this post Link to post Share on other sites
Posted 16 Dec 2012 · Report post @zack, nu e asa usor cum pare sau crezi, motorasul trebuie sa fie de o anumita rezistenta si astfel centralina webasto il "vede" ca e ok si-l pune in functiune. Asa ca trebuie sa indeplineasca niste conditii motorasul tau, cum ar fi: dimensiunile, rezistenta, tensiunea, turatia, etc, cam greu sa gasesti ceva care sa corespunda la toti parametri, dar sa ai bafta si mult noroc in a gasi ce trebuie. PS o metoda "populara" de curatare ,intretinere, se practica si prin a pulveriza pe admisia de aer, cu spray ce contine alcool, si astfel are loc o ardere puternica (explozie) si se mai elimina funinginea depusa, binenteles atunci cand webasto functioneaza. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 23 Feb 2013 · Report post Salut, am si eu un S80 D5 si am aceiasi problema cu webasto cred ca s-a desfacut surubul la turbulator. Ca sa inlocuiesc aceasta piesa trebuie sa dau antigelul jos? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Feb 2013 · Report post Da trebuie sa ai un bidon taiat de 5litri curge cam 4 litri . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Feb 2013 · Report post Multumesc pentru indrumari,am rezolvat problema in 3 ore . Problema era la turbulator sa slabit surubul putin,lam strans si totul e ok. Am citit mai sus ca trebuia sa am benzina si produs de curatare,la mine camera de ardere era curata (alba). Toate cablurile erau in stare buna. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Feb 2013 · Report post Eu foosesc niste cleme speciale care optureaza furtunele de racire, se pierd maxim 100 ml cat raman in "wambasten" . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Oct 2013 · Report post Am urmatoarea problema, legat de webasto-ul meu : - Am schimbat motorasul saptamana trecuta, pus motoras nou. - Heaterul e curatat, totul e la locul lui. - Nici o eroare pe heater in vida, la test. Pornesc heaterul se aude cum porneste/arde motorina, iar cam dupa 1 minut de functionare sa zicem, se aude ca si un pocnet/"detonare" pe esapament, sau ca si cum are scoate aer "cu rateuri" . Imi cer scuze de descriere, dar acum chiar nu reusesc sa explic in cuvinte cum se manifesta. Daca are cineva vreo idee legat de ce ar putea fi, va rog. Multumesc, Share this post Link to post Share on other sites