asashy

Cutia automată în N

22 posts in this topic

De când am maşina, de aproximativ 2 ani, mă macină o întrebare: Când merg în pantă(spre vale), de ce nu pot muta schimbătorul în poziţia D? Am întrebat mecanicul meu şi a spus că nu este bine...Atunci ce rost îşi mai are N acolo? Că dacă vrei să te dai jos sau să staţionezi o laşi în P, şi totul este în regulă!!! Mă puteţi ajuta cu răspunsuri? :downtown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai sa inteleg, asta daca inteleg :)

1 - Tu daca ai masina parcata pe un deal si vrei sa pleci o lasi sa o ia la vale cand este pe N si pe urma vrei sa o pui pe D din mers?

2 - Cand cobori o panta vrei sa o pui in timpul mersului pe N ( adica din D pe N ) ?

3 - Cand stationezi poti foarte bine sa o lasi ori pe P ori pe N ( pe N cu sau fara frana de serviciu ) !

ps: pe viitor, da mai multe detalii la ceea ce te intereseaza :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu inteleg intrebarea

poti sa o pui in mers in ce viteza vrei--mai putin R---

LA TINE NU E ASA?

tu vrei sa spui : cind cobor---LA VALE :hello2: -- pt sa o pun in N?

poti, dar nu este recomandat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai ca ati speriat omu' cu atatea intrebari :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai cand mergi la vale(in panta, adica), pe ce pozitie ai schimbatorul de vrei sa-l muti pe D in mers?

cumva pe 4, 3 sau L ? ... si inca ceva : cum e masina fata de directia de mers - cu botu' inainte sau

cu fundu' ? :laughing5:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Îmi cer scuze...Mai clar: sunt în pantă, în vale, cu schimbătorul în poziţia ,,D,,....Nu pot apăsa frâna repede, schimb din clapetă în ,,N,, şi cobor fără consum de benzină? Apoi ajung pe drum drept şi fac aceeaşi operaţie invers... E bine sau ba?

Stai sa inteleg, asta daca inteleg :smile:

1 - Tu daca ai masina parcata pe un deal si vrei sa pleci o lasi sa o ia la vale cand este pe N si pe urma vrei sa o pui pe D din mers?

2 - Cand cobori o panta vrei sa o pui in timpul mersului pe N ( adica din D pe N ) ?

3 - Cand stationezi poti foarte bine sa o lasi ori pe P ori pe N ( pe N cu sau fara frana de serviciu ) !

ps: pe viitor, da mai multe detalii la ceea ce te intereseaza :smile:

Varianta 2 Andu!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai la mine merge din D in N si din N in D din mers ! Dar consumul e foarte mic cand cobori si nu o accelerezi ( gen frana de motor ) !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adică Andu tu nu mai apeşi pe nimic...şi treci din D în N? :confused2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adică Andu tu nu mai apeşi pe nimic...şi treci din D în N? :confused2:

Doar butonul de pe maneta schimbatorului :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha...interesant...am sa incerc si eu...daca nu face rau cutiei... :hello2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si la mine trece lin din D in N fara sa apas frana..... dar in manualul masinii scrie ceva de genul: doar cand masina este tractata se poate circula in pozitia N si la viteze foarte mici, parca sub 15km/h si doar pe distante mici. Dealtfel sa cobori cu cutia pe liber cu un Volvo, ca sa salvezi banuti ..... hm, socru face asta !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si la mine trece lin din D in N fara sa apas frana..... dar in manualul masinii scrie ceva de genul: doar cand masina este tractata se poate circula in pozitia N si la viteze foarte mici, parca sub 15km/h si doar pe distante mici. Dealtfel sa cobori cu cutia pe liber cu un Volvo, ca sa salvezi banuti ..... hm, socru face asta !

Păi dacă eşti cu ea în N,cum te deplasezi...N nu înseamnă neutru?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La vale!Singura pozitie a selectorului cutiei de viteze care impiedica deplasarea masinii cu motorul pornit sau oprit la vale este P :director:

Edited by capi_1977

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi dacă eşti cu ea în N,cum te deplasezi...N nu înseamnă neutru?

Nu am zis ca ma pot deplasa in N, am spus ca se recomanda a fi folosit doar in cazuri de urgenta cand masina este tractata. Asta spune manualul. in rest Drive, dupa caz 3,L sau ce o mai fi pe acolo !

Share this post


Link to post
Share on other sites

ca sa treci in N -din D- in mers nu tre sa apesi frina

apesi numa pe butonul de pe maneta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opus are dreptate.

Nu treceti pe N la vale ca stricati transmisia !!! Cutiile automate au doua seturi de discuri (cca 20 !!) numite clutch packs care se "ard" cand masina este in miscare si pusa in N, datorita lipsei presiunii de ulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aşa mi s-a spus şi mie, de către un mecanic:să nu o trec în N, ci să o las în D tot timpul...Dar acum văd păreri şi păreri... :downtown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

tu ai intrebat daca poti , nu daca e bine

poti dar nu e bine

nu mai ai control pe tractiune

nu face bine la cutie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara, tuturor celor care sunt posesori de automobile cu ,, cutie automata.

Am citit tot felul de pareri , care mai de care , se face , nu se face, se schimba ,nu se schimba, poti nu poti si asa mai departe.

Este foarte adevarat, ca in Romania, Cutiile Automate , nu sunt vazute cu ochi buni, poate datorita culturii europene care este ceva mai conservatoare, si nu accepta unele schimbari , necesare omului.

Cutiile automate , dupa cum stiu cei mai multi sunt destul de complexe , dar nu imposibile,pot sa ofere foarte multe satisfactii , de exemplu : poti urca si cobora cu usurinta la munte, poti merge iarna fara probleme, poti face frana de motor, poti tracta pe altcineva sau sa tragi o rulota dupa tine , poti participa la curse de strada(liniute), comfortul care este net superior cutiilor manuale si acest "poti" poate continua.

Singurele reguli care trebuie respecate cu sfintenie sunt :schimbarile P-N, P-D, P-R , R-D, D-P, N-P trebuie sa se faca cu frana calcata, adica masina trebuie sa se opreasca de tot, tractarea unei masini cu , cutie automata indiferent de marca , se face pe o distanta de maxim 50 de km si cu o viteza NU mai mare de 50 km/h.

Este nu bine, ci foarte bine ca in momentul in care urci sau cobori pante la munte sa treci pe modul manual , pentru a proteja cutia de supraincalzirea uleiului din ea si pentru a proteja si sistemul de franare , sunt convins ca foarte multi au fost la munte si au ramas fara frane,nu este indicat ca in momentul in care cobori pante sa o lasi pe N , in astfel de cazuri risti enorm,sa ajungi jos fara frane si cu rotile in flacari.

Daca vrei sa faci economie de combustibil in cazul masinilor cu , cutie automata , nu accelera masina mai sus de 2000 rot/min , la aceasta turatie cutia schimba foarte bine si ajungi destul de repede la 80- 100 km/h, cand esti in trafic si astepti randul la semafor sau in alte conditii , este indicat sa o lasi pe N , din mai multe motive : se raceste uleiul din cutie vara, iarna mai faci economie de combustibil, si un aspect destul de important in cazul cutiilor de pe Volvo , le ajuti sa se adapteze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

Nu e chiar asa, unele cutii automate de Volvo trec automat in N (NEUTRAL CONTROL) dupa o stationare de 2 secunde, asadar degeaba bagi in N, nu te ajuta cu nimic, asta face cutia singura . Nu putem generaliza, exista multe tipuri de cutii de viteze la Volvo iar softurile sunt si mai multe, difera softul cutiei de XC90 fata de softul cutiei de S60 .

Cine vrea sa pastreze cutia fara probleme trebuie sa verifice frecvent uleiul si sa monitorizeze caracteristicile acestuia (culoare si miros), daca este inchis la culoare sau miroase a ambreiaj trebuie schimbat indiferent de km facuti, eu am schimbat uleiul acum 20.ooo km si acum era maroniu si mirosea usor a ambreiaj, evident ca dupa schimbare a fost altceva.

De asemenea trebuie obligatoriu facut update de soft la cutie, softurile noi solicita mai putin mecanica cutiei iar soferul nu sesizeaza mari diferente, in realitate convertizorul se blocheaza un pic mai tarziu si patineaza ceva mai mult, cutia este ceva mai puturoasa dar nu mai face probleme .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara, este adevarat ca difera softul , datorita si diferentelor de cutii , una are cutie de productie americana 4T-65, si alta are AW55-50SN de productie japoneza , si chiar si asa , cutiile in interior fac acelesi lucruri , si de foarte multe ori softul nu ajuta , mai ales daca in interior sunt deja probleme

Pentru mine , faptul ca,, converterul patineaza mai mult decat trebuie este o problema , nu ma intereseaza o solutie de moment , sa nu mai smuceasca cutia , ci prin up-date-ul softului sa imi corecteze problemele mecanico-hidraulice din interiorul cutiei , ceea ce nu se prea intampla, cum de altfel si cu schimbul de ulei al cutiei este cam la fel , nu intotdeauna te ajuta,foarte multi cand au o problema la cutie primul lucru , schimba uleiul , dar nu prea rezolva mare lucru .

Este adevarat si ca , culoarea si mirosul uleiului de cutie automata sunt importante in diagnosticarea cutiei , numai ca acum uleiurile care se folosesc au deja un miros de ars,ceea ce il face usor de confundat cu un ulei uzat sau cu faptul ca ai avea probleme in cutie , culoarea este la fel, destul de inselatoare, daca in momentul in care schimbi uleiul vezi ca are o culoare inchisa , catre maro -negru , asta nu inseamna ca este uleiul terminat -uzat la maxim , este de fapt o caracteristica a uleiului , de asi schimba culoarea , cum de altfel isi modifica si volumul in functie de temperatura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din fericire pt noi din soft chiar se rezolva probleme iar schimbarea uleiului mai des iarasi ajuta mult, eu de exemplu am montat si un filtru extern la cutie, chiar nu am nici un fel de problema acum desi incepuse sa smuceasca usor dupa ce am schimbat prima data uleiul .

Sunt foarte multi pe forum care si-au rezolvat problemele la cutie schimband uleiul si facand update la soft.

Cutiile Aisin (AW 55-50, AW50-42, TF-80) sunt foarte rezistente dar necesita intretinere periodica, nu schimbi uleiul la timp .......o arunci la gunoi .

Exista si cutii foarte proaste la Volvo, Powershift-ul de la Ford e un exemplu si 4T65EV/GT de la GM, tocmai de aceia spun ca nu putem generaliza cand discutam despre cutii automate la Volvo .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now