Posted 29 Nov 2011 (edited) · Report post QUARTZ INEO ECS 5W-30 n-am mai fosit. poate stiti ceva despre el. merge la s60 D5-ul meu ? Edited 29 Nov 2011 by iulirx Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Nov 2011 · Report post Nici eu nu am folosit.Dar stiu pe multi care au folosit la Focus tdci,citronel,reno dci si sunt inca multumiti. Tura viitoare vreau sa pun Ravenol.Cica ii mult mai bun ca Magnatecu'. ex 1 ex 2 sau Valvoline Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Nov 2011 (edited) · Report post eu folosesc de ani de zile ravenol. dar ce pot sa spun? nu am avut probleme. cum as putea sa-l compar cu alt ulei, inafara de faptul ca isi face treaba - greseaza si costa mai putin decat altul? caracteristicile sunt aceleasi: ulei sintetic 10 w 40. stiu ca e facut la ravensburg. in principiu uleiul recomandat de fabricant are o specificatie. daca uleiul respectiv implineste calitatile impuse de fabricantul auto, il poti folosi dormind linistit, indiferent de marca. restul e doar marketing. Edited 29 Nov 2011 by LeChuck Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Nov 2011 · Report post Chuck ai simtit vreo diferenta la consum.Cica scade cu cateva sute de grame!Iar motorul este putin mai silentios cu Ravenol. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Nov 2011 · Report post nu mi-am dat seama. cateva sute de grame la un plin poate... si nici la zgomot nu mi-am dat seama. va spun: aste sunt chestii de marketing. indiferent de ulei eu la 10.000, maxim 15000 fac schimbul. e cel mai bun garant pt. longevitatea motorului. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Dec 2011 · Report post Ar mai fi Kroon Oil.pb_014085_EN.pdf Share this post Link to post Share on other sites
Posted 26 Feb 2012 · Report post o mare rugaminte as avea la voi stiu ca exista 100 de topicuri cu ulei uri pt volvo dar pt ultima oara pt mine ce ulei sa folosesc. am 200000 km volvo s60 D5 S din noiembrie 2001 ce ulei trebuie ? eu din cate am inteles de pe forum merge la mine 0w-30 A3/B3/B4 !!!!!!! asta e cel care imi trebuie ? daca ma intrebati cum conduc si daca putin conteaza merg mai sportiv si service ul il fac cam la 10000-15000 km chiar daca as mai putea merge. va multumesc Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Feb 2012 · Report post o mare rugaminte as avea la voi stiu ca exista 100 de topicuri cu ulei uri pt volvo dar pt ultima oara pt mine ce ulei sa folosesc. am 200000 km volvo s60 D5 S din noiembrie 2001 ce ulei trebuie ? eu din cate am inteles de pe forum merge la mine 0w-30 A3/B3/B4 !!!!!!! asta e cel care imi trebuie ? daca ma intrebati cum conduc si daca putin conteaza merg mai sportiv si service ul il fac cam la 10000-15000 km chiar daca as mai putea merge. va multumesc eu la al meu care are 255000 km folosesc 0w 30 norma a5 b5 Share this post Link to post Share on other sites
Posted 28 Feb 2012 (edited) · Report post o mare rugaminte as avea la voi stiu ca exista 100 de topicuri cu ulei uri pt volvo dar pt ultima oara pt mine ce ulei sa folosesc. am 200000 km volvo s60 D5 S din noiembrie 2001 ce ulei trebuie ? eu din cate am inteles de pe forum merge la mine 0w-30 A3/B3/B4 !!!!!!! asta e cel care imi trebuie ? daca ma intrebati cum conduc si daca putin conteaza merg mai sportiv si service ul il fac cam la 10000-15000 km chiar daca as mai putea merge. va multumesc Salut! Uleiul trebuie sa corespunda specificatiilor contructorului pe de o parte si conditiilor de folosire pe de alta parte: In Romania, vara, cu mers sportiv, iti trebuie un ulei putin mai vascos (cel putin SAE 40) , iar iarna unul mai lichid, care sa curga bine la temperaturi joase (0w - , 5w - ). In rest, este o optiune subiectiva, legata de brand, interval de schimbare, etc. Cum tu esti in Anglia, presupun ca temperaturile vara nu ating 40 de grade, asadar poti sa folosesti linistit 0w-30 -ul de care vorbeai. Succes! Edited 28 Feb 2012 by ovidiu xc 70 Share this post Link to post Share on other sites
Posted 28 Feb 2012 · Report post Şi de ce să nu fie bun 0W-30 şi vara, la temperaturi ambientale mai ridicate?! Motorul tot la aceaşi temperatură funcţionează "în regim", nu? Crezi că vara temperatura normală de funcţionare a motorului e cu 50oC mai mare? (diferenţa de la -15oC, iarna, la 35oC, vara, de exemplu) Share this post Link to post Share on other sites
Posted 28 Feb 2012 · Report post chiar am schimbat alaltaieri uleiul. am pus divinol syntholight 5w40. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 28 Feb 2012 · Report post Şi de ce să nu fie bun 0W-30 şi vara, la temperaturi ambientale mai ridicate?! Motorul tot la aceaşi temperatură funcţionează "în regim", nu? Crezi că vara temperatura normală de funcţionare a motorului e cu 50oC mai mare? (diferenţa de la -15oC, iarna, la 35oC, vara, de exemplu) Motorul propriu zis da (blocul motor + chiulasa) ... dar baia de ulei va avea o temperatura mai scazuat iarna si in afara de asta uleiul pe frig ( - grade ) nu prea mai este foarte lichid . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 28 Feb 2012 (edited) · Report post el spunea despre temperatura uleiului pe timp de vara. ideea e ca acel ulei nu devine mai vascos. viscozitatea "de vara" este data, adica este viscozitatea maxima a uleiului (cu alte cuvinte mai "subtire" de atat nu se face). Edited 28 Feb 2012 by LeChuck Share this post Link to post Share on other sites
Posted 28 Feb 2012 · Report post In principiu e vorba de proprietatile de ungere , printre care apare si viscozitatea dinamica, insa nu e nici pe departe singura si cea mai importanta caracteristica. Cea mai importanta, de departe, este capacitatea uleiului de a-si mentine proprietatile fizice si chimice in regimul de utilizare. D-asta e recomandat sa puneti uleiuri complet sintetice de tipul 0W. Exista un mit : daca motorul e aproape de segmentare masina , daca se pune ulei sintetic, va consuma "brusc" ulei . Daca se pune ulei ieftin nu mai consuma. E absolut normal ! Si este tot atit de adevarat ca cine face lucrul asta va accelera distrugerea motorului. Insa e mai ieftin daca tot vrei s-o vinzi iute.... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 28 Feb 2012 · Report post Salut aici zice tot Volvo oil chart.pdf Share this post Link to post Share on other sites
Posted 28 Feb 2012 · Report post Motorul propriu zis da (blocul motor + chiulasa) ... dar baia de ulei va avea o temperatura mai scazuat iarna si in afara de asta uleiul pe frig ( - grade ) nu prea mai este foarte lichid . Nu era vorba despre iarnă, ci despre vară Eu ziceam "de ce să nu fie bun 0w vara?"... Că uleiul se răceşte mai uşor iarna e adevărat, dar temperatura "de regim" a motorului e aceeaşi şi iarna şi vara... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 28 Feb 2012 (edited) · Report post "Castrol SLX Professional Longtec 0W-30" este foarte bun pentru TOATE masinile volvo , indiferent de combustibil, indiferent de vechime, indiferent de tipul de utilizare ( usor, moderat, puternic si foarte puternic), si vara si iarna , oricit ar fi de cald sau frig ! SIGUR NU GRESITI daca il puneti p-asta. Dar e si cam scump. Nu va ieftiniti la ulei, combustibil si cauciucuri. Cu timpul veti iesi mai ieftin si cu mai putine evenimente rutiere. Edited 28 Feb 2012 by iulirx Share this post Link to post Share on other sites
Posted 28 Feb 2012 · Report post deci am dat pe ulei 0w-30 A3B3B4 105£ iar pe cel normal care il cere volvo as fi dat 65 £. deci banuiesc ca dai un ban in plus si se cunoaste diferenta sper. ce ziceti filtrele sa fie originale volvo de asemenea ? eu le iau de aici de la un magazin care aduce piese originale din germania facute inclusive pt volvo . ?? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Feb 2012 · Report post deci am dat pe ulei 0w-30 A3B3B4 105£ iar pe cel normal care il cere volvo as fi dat 65 £. [...]Şi tot nu ţi-ai luat "For Volvo Cars", Castrol SLX for Volvo cars e(ra) A5/B5... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Feb 2012 · Report post "Castrol SLX Professional Longtec 0W-30" este foarte bun pentru TOATE masinile volvo , indiferent de combustibil, indiferent de vechime, indiferent de tipul de utilizare ( usor, moderat, puternic si foarte puternic), si vara si iarna , oricit ar fi de cald sau frig ! SIGUR NU GRESITI daca il puneti p-asta. Dar e si cam scump. Nu va ieftiniti la ulei, combustibil si cauciucuri. Cu timpul veti iesi mai ieftin si cu mai putine evenimente rutiere. Castrolul nu mai este ce a fost ..3 ani la rand numai Castrol am folosit. Acum am pus Ravenol vsi.Sa vedem cat o fi de bun. chiar am schimbat alaltaieri uleiul. am pus divinol syntholight 5w40. for bemewe . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Feb 2012 · Report post deci am dat pe ulei 0w-30 A3B3B4 105£ iar pe cel normal care il cere volvo as fi dat 65 £. deci banuiesc ca dai un ban in plus si se cunoaste diferenta sper. ce ziceti filtrele sa fie originale volvo de asemenea ? eu le iau de aici de la un magazin care aduce piese originale din germania facute inclusive pt volvo . ?? Salut eu am pus a3b3b4 si filtre mann sau mahle Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Feb 2012 · Report post Şi de ce să nu fie bun 0W-30 şi vara, la temperaturi ambientale mai ridicate?! Motorul tot la aceaşi temperatură funcţionează "în regim", nu? Crezi că vara temperatura normală de funcţionare a motorului e cu 50oC mai mare? (diferenţa de la -15oC, iarna, la 35oC, vara, de exemplu) Xw-30 este mai putin vascos vara, la temperaturi ridicate, decat un Xw-40. Dac uleiul este prea "subtire", s-ar putea ca pelicula de ungere si alte proprietati sa nu te avantajeze. Oricum un ulei are mult mai multe roluri si proprietati decat vascozitatea: rezistenta la oxidare, aderenta la suprafete, etc. Uite ce am gasit eu: http://www.synthetic-motor-oil-change-and-filters.com/amsoil_articles/amsoils-big-competitors/ - nefiind reclama la produs, ci un exemplu despre cum se testeaza un ulei si ce se urmareste de la el. Share this post Link to post Share on other sites