septy

O fi turbo dus sau o fi altceva?

55 posts in this topic

Motoru nu are puterea de alta data, am fost la un service unde se repara masini de ultima generatie, baietii mi-au zis ca 99 la suta e uzata turbina, s-au uitat pe tester la presiunea creata, la 5 mii rpm am o presiune de 1200 de ceva bar, pascali ce-or fi mi-au propus solutie inlocuire turbosuflanta cu una din dez daca nu noua.

Merg la un service care se ocupa de turbosuflante , se baga sub ea se uita ma pun sa turez motoru' si primesc raspuns: turbina baga de stau furtunele sa crape, nu e problema de turbo, e de la altceva si trebuie vazut ce.au comandat un debitmetru pe maine sa vada ce se intampla.

Pana la urma e turbo sau nu e? Si ce valori trebuie sa aiba presiunea aerului pe admisie la 5000 rpm sau 3000rpm? Consumul de motorina mi s-a dublat motoru nu trage, Ma chinui cu masina asta de aproape 1 luna, va rog nu

ignorati post-ul si dati o parere!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca te duci la service-uri unde se baga sub masina sa iti dea un diagnostic e de rau,mai bine o lasi pe dreapta.La masina ta trebuie facuta o diagnoza buna si vezi exact unde e buba.Astea cu comandat piese pe ghicite sunt clare,VOR SA TE STOARCA DE BANI!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

or fi fost mm coloana de mercur ;D... (glumeam, erau hectopascali). eu sunt de parere ca ai fost la un service de *beep*acat, chiar daca ti-au spus aia ca repara masini din viitor. du-te la un service calumea, fa-i o diagnoza, noteaza-ti ce erori gasesti si spune-ne. pot fi mai multe cauze, mai ales ca ne spui ca ti-a crescut si consumul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lasa ca am fost la reprezentanta volvo brasov,au pus pe dice vida etc nu se vede nimica au renuntat sa mai incerce si ei s-au dat batuti, au spus ca nu stiu ce are pur si simplu nu ma pot ajuta, nu vreau sa povestesc tot ce au facut cei din reprezentanta, am oroare, ca sa scape de mine au zis ca trebuie schimbate furtune tubulatura care ma costa 2600 lei asa s-au gandit ei sa ma rezolve.oroare, masina mea tot nu se stie ce are!

Cum trebuie sa arate un servicr ca lumea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca se strang 2-3 "mecanici" in jurul unei capote ridicate si se scarpina, nu e bun service-ul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bai Chucky da ce le stii tu frate ca un baiat mare. Cred ca V40ul ala te-a invatat mecanica nu gluma . :D

@Septy turbina nu se testeaza cu masina pe loc, turbina se testeaza in mers. Serviceuri de beep sunt pe toate drumurile, serviceuri bune nu prea iar la o masina la care multa lume si-a bagat nasul sunt slabe sperante sa fie reparata .

Presiunea de turbo dupa cum am spus se masoara in mers si trebuie sa fie 2.2-2.4 bar

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

da´ ce dom electrician´, n-am zis bine? i-as fi zis sa vina la tine, dar in starea in care e masina ma gandeam ca face vreo 4 zile pana la bucuresti. ;D

da´ aia 2.2-2.4 bari absoluti? in viteza a 3-a pe la 4500/min? la deal? sa fie motoru cald sa nu crape?

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a testat si in mers creste presiunea pana la 1.8 bar dar f incet si deja turatia motorului e peste 3 mii rpm, in fine, eu am gssit la ionutzlup din suceava o turbina ma gandesc sa o iau si sa o pun pe masina sa vad. Repet ca nu se vede nici un defect pe dice, ramane premisa ca e uzata turbosuflanta.mecanici care sa-ti spuna din prima si sigur diagnosticul si remedierea problemei nu exista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa nu fie infundat esapamentul.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa nu fie infundat esapamentul.

Poate mi-a bagat careva morcovi cartofi si alte chestii

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce nu încerci să cureţi turbina pe care o ai, înainte să o schimbi? O turbină nu se strică fără semne vizibile chiar şi pentru necunoscători: maşina scoate mult fum, sună ca un flex etc. Desfă tutbul IC-ului (dintre turbină şi intercooler) şi vezi cât ulei e în el. Dacă bălteşte, picură ş.a.m.d., atunci eşti îndreptăţit să te gândeşti că turbina e în luntrea către Asfinţit. Desfă şi tubul prin care merge aerul la turbină, bagă mâna şi vezi dacă axul are joc. Dacă nu are, curăţ-o, curăţă traseul intercoolerului, eventual şi EGR-ul şi vezi ce iese.

Legat de consum, nu tu spuneai ceva de curăţarea MAFs-ului (debitmetrului), într-un service? ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@septy tu nu intelegi un lucru, DICEul nu are numai functie de citire erori, are si functie de live data, adica valori motor in timp real, daca turbina face numai 1.8 bar este clar ca nu e bine din moment ce trebuie sa faca 2.4 bar in overboost si 2.2 bar constant .

Este clar o problema de aer, trebuie doar sa fie si diagnosticata.

Turbina nu are cum sa nu faca presiune, daca nu face presiunea ceruta atunci fie VNTul este defect, valva control turbina defecta, vacum spart sau traseul de intercooler spart /intercooler spart. Trebuie doar sa cauti pierderi de ulei pe traseul intercoolerului si ai gasit defectul .

Exista si cazuri (foarte rare insa) cand turbina nu face presiunea ceruta si traseul este ok, in acest caz sunt palele tocite dupa ce au frecat de corpul turbinei sau traseul de evacuare este infundat .

Acestea sunt singurele cazuri in care turbina nu face presiunea maxima .

In rest turbina trebuie sa faca presiunea ceruta de ECM .

Asa e Chuck ai zis bine, e vb de presiune absoluta si e in hectopascali . Bravo :P

Edited by Bogdan G

Share this post


Link to post
Share on other sites

@HEIMDALLR @ Bogdan G o sa iau maine impreuna cu mecanicii la bibilit tot ce tine de admisie aer si sper sa-i dam de capat! O seara buna!

Edited by septy

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a dovedit ca de vina este turbosuflanta care are uzura pe paletele de admisie atasez si poze, axul are foarte foarte putin joc , dar ma surprinde cum a mers fara nici un semn de oboseala si nu a mai creat presiune dintr-o data.

Am comandat una noua urmeaza sa ajunga si sper sa fie totul ok!

post-1662-0-37396900-1323434931_thumb.jp

post-1662-0-44265300-1323434956_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesant, aş spune... cât din debitul normal s-o fi pierzând din cauza neregularităţilor paleţilor?

Cât te costă altă turbină?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesant, aş spune... cât din debitul normal s-o fi pierzând din cauza neregularităţilor paleţilor?

Cât te costă altă turbină?

Chiar este interesant, dar cine stie?poate se pierde totusi ceva aer mai ales cand e in ture mici nu stiu ca nu am mai patit.

Turbina noua am gasit la 780 euro asa cu reducere de la 930!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca o schimbi degeaba. Daca nu are joc mare e imposibil ca neregularitatile din poza sa afecteze atat de mult presiunea dezvoltata, mai ales ca problema a aparut brusc din cate inteleg.

Ma intreb in schimb ce a tras in admisie ca sa apara urmele alea? A mers fara filtru de aer?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Heim..Diferenta de presiune ar fi conform celor relatate mai sus ,de un max 0,6bar ,ceea ce insemna un minus ,sa zicem de aprox.35-40% din presiunea dinamica ce o poate dezvolta ,asa vorbind in teorie simpla.

Practic asteptam cind isi va pune noua turbina sa vedem ce si cum.

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt foarte foarte curios daca turbina e de vina.

Te rog sa postezi dupa ce o schimbi daca s-a remediat problema

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzura paletelor rezulta din utilizarea filtrului de aer sport asa zice toata lumea ,cea ce n-o sa mai pe nici o masina fie diesel fie benzina cel putin nu in RO unde prafu nu e putin.

Drumuri bune s-aveti!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca prin filtru a trecut mai mult decat praf. La cum arata paletele alea, au trecut inclusiv pietricele mici. Si bucatile alea din palete au trebuit sa se duca undeva, adica in motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Roskat da am avut KN (the best)

@Mironb au intrat in motor si s-au cristalizat si au mai si iesit, poate au lasat urme si in motor ca pe paletele turbinei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai probabil bucatile mai mari s-au oprit in intercooler :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prea mica uzura la pale pt a cauza o lipsa asa mare de presiune, sunt de parere ca schimbi degeaba turbina .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now