sfantul

smucituri la schimbarea vitezelor!

47 posts in this topic

Salut!

De vreo 3.000 km cutia de viteze imi cam face probleme. Nu se intampla intotdeauna, dar din ce am observat cand merg cu masina avand o turatie mica, de genul 1.600 Rpm si doresc sa intru intr-o depasire, apas pedala kickdown, moment in care imi smuceste vitezele, de parca le-ar incurca.

Bogdan G., tu stii masina ca am venit recent la tine :thumright:

Credeti ca uleiul de la cutie ar putea fi cauza? masina are in jur de 230.000 km si nu stiu daca a fost schimbat vreodata, eu o am de 40.000 km si nu l-am schimbat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai uleiul trebuia schimbat la 80.ooo km, 160.oookm si 240.oookm, adica trebuia schimbat a treia oara acum .

Uleiul se schimba la un interval de 80.ooo km, chiar mai des daca nu a fost schimbat mult timp .

Da-mi un semn maine sa-ti dau o rezolvare .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

acelas motor,120kw, cutie automata,doar ca e s60 216000, aceleasi simptome......tratament: cutie noua :)....din pacate, nu te strtaduii cu schimb de ulei si alte minuni....sunt pierdere de timp si bani, acum e prea tarziu

daca voi rezolvati cumva, in alt fel decat schimbatul cutiei...anuntati-ma si pe mine :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

acelas motor,120kw, cutie automata,doar ca e s60 216000, aceleasi simptome......tratament: cutie noua :smile:....din pacate, nu te strtaduii cu schimb de ulei si alte minuni....sunt pierdere de timp si bani, acum e prea tarziu

daca voi rezolvati cumva, in alt fel decat schimbatul cutiei...anuntati-ma si pe mine :smile:

Poate daca te documentai putin, nu ajungeai sa schimbi cutia! Stiu ca in tarile civilizate cand ceva s-a stricat, se inlocuieste! Parerea mea :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

In legatura cu, cutia de viteze pe care ai schimbat-o!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andu, ori vii cu informatii concrete despre ce vrei sa spui, ori lasi topic-ul asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cine a zis ca am schimbat-o?......am zis doar care e rezolvarea in urma mai multor vizite la serviceuri, si in urma documentarilor am mai schibat uleiul la cutie inca odata la 4 luni duce ce l-am schimbat in prealabil si dupa au aparut smuciturile, dar degeaba......si nu cred ca la o masina care valoreaza 5-6 mii de euro merita sa dau 3000 pe o cutie noua plus montare, merg pana crapa si dupa la fier vechi sau dezmembrari :smile: ....cutia automata are dezavantaje si avantaje, daca iei masina noua la o KM ai avantajul ca o poti ingrijii cum tre si te poti bucura de ea 200000KM sau mai mult.............DAR daca tu iei masina asta la 200000KM ai dezavantajul de a nu sti daca a fost bine ingrijita si sa crape in 1000 km sau cu noroc in 50 100mii.....

Edited by bobby

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andu, ori vii cu informatii concrete despre ce vrei sa spui, ori lasi topic-ul asta.

Gogule, probleme?

Pai socurile si smuciturile la cutiile de viteze automate is datorate blocului hidraulic (blocul de valve)! Sau mai exact electrovalvelor (solenoizilor) aflate pe bloc!

acelas motor,120kw, cutie automata,doar ca e s60 216000, aceleasi simptome......tratament: cutie noua :smile:...

Bobby, din mesajul tau asta s-a inteles, ca ai schimbat-o! Eu de unde sa stiu?

post-1775-0-13007800-1324572480_thumb.jp

post-1775-0-10778600-1324572482_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am scris doar care e rezolvarea....nu scrie nicaieri ca am schimbat-o :) si am mai scris ca povestea cu: schimba uleiul ca merge cutia brici.....e doar poveste

Share this post


Link to post
Share on other sites

\schimba uleiul ca merge cutia brici.....e doar poveste

In unele cazuri a dat rezultate!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am schimbat uleiul. In continuare smuceste, dar parca nu atat de des si de puternic cum facea inainte. De fapt, smuciturile astea sunt "intarziere la schimbarea vitezei", eroare pe care o da si testerul: "shift delay", eroarea are codul P0896.

La reprezentanta la Iasi mi-au zis la fel...ca in unele cazuri se repara de la sine dupa schimbarea uleiului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Sfantule :smile:! Da un telefon lui Samer si spune-i ce probleme ai! Intreaba-l cat iti ia sa-ti schimbe solenoizii sau, dupa caz, blocul hidraulic! Zi ca eu, Andu ti-am zis de el!

http://www.cutiiautomatesamertm.ro/

Edited by Andu G

Share this post


Link to post
Share on other sites

L-as suna, in schimb nu stiu daca o sa ajung prea curand in Timisoara...si un drum pana acolo fara o garantie certa ca-mi poate rezolva problema nu-l fac. Iar Samer nu cred ca se va incumeta sa-mi garanteze reparatia ei fara o diagnosticare. Deci trebuie sa fac un drum pana acolo.

Multumesc oricum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai tocmai dasta poti sa-l suni! Cei din Bucuresti care repara cutii de viteza (peste 5 service-uri) nu prea au piese pe stoc, fata de el care are! Si eu care-s din Bucuresti am preferat sa ma duc la el. Asa ca ce este Bucuresti-Timisoara, ce este Iasi-Timisoara? Nu te costa nimic sa-l suni si sa-i spui de problema ta! Citeste topicul din link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am sa-l sun maine sa vad ce-mi spune. Eu pot merge cu masina, chiar maine plec la munte :D. Deja de cand am schimbat uleiul am facut aproximativ 1.000 km si mi-a smucit de vreo 4-5 ori in astia 1.000 km, dar au fost facut in cea mai mare parte in exterior.

Am sa mai astept, vreo 2-3.000 km sa se amestece bine si sa intre in rol proprietatile noului ulei si am sa-l mai schimb o data.

Va voi scrie dupa ce vorbesc cu Samer...

Multumesc inca o data

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar daca rezolvi, chiar daca nu, sa ne tii la curent! Bafta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dupa 6 luni de la schimbarea uleiului la cutie, m-am gandit sa fac un rezumat, ca asa am promis.

problema nu s-a rezolvat, smuciturile au continuat, singura imbunatatire a fost ca nu mai sunt asa "violente", in sensul ca smuceste mai "soft" :).

o rugaminte pentru cei din Bucuresti, sau cei care cunosc, recomandati-mi un mecanic bun la care sa ma duc...cel de la timisoara e departe tare de mine.

multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Codul P0896 este generic, trebuie un cod Volvo pt a avea o idee de unde e buba.

Mai poti incerca inca o curatare pt ca la masina ta pana la 200.ooo km nu a fost schimbat uleiul nici o data, poti folosi ulei tip Dextron III, poti schimba uleiul de inca doua ori iar daca nu se modifica nimic ai pierdut 400 lei . Ca idee pot sa te ajut cu un bidon de 20L Dextron III la 400 lei, daca se remediaza problema te-ai scos, daca nu ai pierdut 400 lei, adica infim fata de cat costa reparatia la masina . Daca totul este ok trebuie sa pui ulei tip Toyota ATF T-IV (JWS 3309) si te bucuri de masina .

In Bucuresti se poate repara masina ta fara probleme, dureaza in medie 3 zile lucrarea, daca sunt mai multe probleme poate dura o saptamana . Pentru mai multe detalii da-mi un PM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogdane, este Dexron nu Dextron :). Ai la 400 lei Dexron III la bidon de 20 L? E ce ne trebuie noua (JWS 3309)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

My bad, Dexron desi eu mereu i-am zis invers :D

Diferenta intre Dexron III si JWS3309 este rezistenta la temperatura si presiune ridicata, 3309 rezista mai bine la temperatura ridicata protejand mai bine.

Amuzant este ca cei care repara cv automate nu pun 3309 din cauza pretului ridicat, toti pun Dexron III si spera sa nu tracteze lumea rulote :D

Concluzia este ca merge Dexon III ca sa speli, nu merita sa-l tii in cutie daca tractezi sau ai AWD si mai ramai prin zapada/noroi .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci de informatie Bogdane! Atunci, daca vreau jumatate din continutul bidonului (10 L) sa-mi spal cutia inainte de schimbul de ulei, ce fac? Sau poate ma voi combina cu cineva cand o sa fac schimbul :D :D :D!

Share this post


Link to post
Share on other sites

DIY : Schimbat ulei ... sincer exact asa ma gandeam sa-l schimb la toyota :P

Enjoy :

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa ce am schimbat 15L, uleiul arata asa .

post-178-0-30269300-1339390062_thumb.jpg

Pt a arata ca originalul mai trebuie schimbat o data uleiul, probabil ca mai trebuie inca 15L lejer .

Edited by Bogdan G

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now