contdezactivat

Consum mare la temperaturi scazute, diesel

41 posts in this topic

Salutare

De iarna trecuta, cand am avut temperaturi sub -25 aici in depresiune, am observat ca a crescut dramatic consumul.

Cu cat mai mare temperatura joasa, cu atat mai mare mare consumul.

La sub -20, iarna trecuta cred ca am avut si consum de 14% urban, ceea ce e mai mult decat enorm pentru motorul asta. E adevarat, drumuri scurte urbane dar tot nu se explica.

Acum, la temperaturi de -1, maxim -10, vad ca e in jur de 10-11% consumul urban.

Vara, perioada mai-septembrie, e consum normal, 6-7-8% urban, in functie de pedala.

De unde sa incep?

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Senzorul de la pompa de motorina(daca ai).

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut. din cite stiu eu la urban nu are voie sa sara de 7%. este adevarat ca diesel-ul ajunge mai greu la temperatura optima. ma gindesc totusi ca termostatul nu inchide perfect. vara este bine dar iarna te chinuieste. pe linga asta mersul mai mult prin oras (porniri opriri dese) dauneaza duzelor de la injectoare . cam asta este.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Adi! Si la mine a crescut consumul cu 1,5-2 litri % de cand a venit frigul !

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Adi2727

Este normal ca dieselul sa consume mult la temperaturi joase, pur si simplu ajunge mai greu la temperatura de regim si consuma aberant de mult pana se incalzeste. Mai mult ca sigur tu faci drumuri scurte si mergi mereu cu motorul rece .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda... deci solutia ar fi un sistem aditional de incalzire?

...Am parking heater 091D nemontat. M-a blocat faptul ca trebuie sa schimb intercooler-ul ca sa ii fac loc. E cam scump un intercooler frontal si cand ma gandesc ca e o piesa aditionala, asta chiar ma impiedica mental sa merg mai departe... plus restul "manoperei".

Un filtru incalzit, oare nu ar fi suficient?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti incerca cu un clasic carton in fata radiatorului, daca nu se incalzeste motorul suficient de repede. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adi, filtru incalzit ajuta la pornire cand temperatura de afara este mai mica de -N grade! La temperaturi scazute fluiditatea motorinei se reduce, devenind vascoasa! Cu ajutorul filtrului incalzit combustibilul are o temperatura mai ridicata si este pulverizat in cilindru mai usor! Astfel se obtine o scadere in dimensiuni a particulei pulverizate ceea ce duce la o ardere mai buna, un randament crescut si implicit la scaderea cantitatii de combustibil consumat.

Poti incerca cu un clasic carton in fata radiatorului, daca nu se incalzeste motorul suficient de repede. :smile:

Miron, cartonul se punea la Dacia, unde elicea pt. racirea radiatorului functiona non-stop :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da mai Andu, dar ajuta si cartonu' . ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andu varianta cu cartonu' ii cea mai buna si cea mai ieftina.Te asigur :D!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca ar avea o utilitate si cartonul... pentru ca masina are are un sistem suplimentar de racire ulei, controlat de un termostat. Vara, mai ales extraurban se observa, in conditii in care in mod normal ar trebui sa urce temperatura... in prima faza creste temperatura putin peste normal, dupa care scade, sub normal; banuiesc ca atunci cand se deschide termostatul ala.

Mai vedem... intr-o prima faza cred ca o sa verific bujiile incandescente. Banuiesc ca si alea au un rol.

Dupa care, la primavara, o sa iau in calcul montarea parking heater-ului, in varianta LPT... daca nu gasesc un intercooler la pretul la care ma gandesc eu. De fapt, va fi transformat LPT mai mult ca sigur; in felul asta economisesc combustibilul consumat de heater.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie mi-a crescut consumul si este benzinar , ca idee , vezi ca exista ( la pejo parca) un "parking heater" dar electric . . Eu am alta problema , nu baga caldura cum trebuie cand este anulata recircularea , acul de temperatura sta la jumatate dar totusi ceva nu este in regula .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adi, ca offtopic, am vazut la BMW 320D ca are o jaluzea din fabrica. Chiar daca nu merge ventilatorul, jaluzeaua sta inchisa cand e motorul rece. Eu zic sa incerci cu jumatate din radiator acoperit cu carton (cu ochii pe temperatura apei bineinteles), si daca e ok lasa-l acolo pana se fac minim 10 grade afara. Nu are ce sa dauneze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zilele astea s-a incalzit ceva, parca nu mai e de carton. Creste temperatura motorului destul de repede, chiar si pe loc...

Volvo are disponibil pentru majoritatea modelelor, grile de iarna pline. Sunt accesorii separate. Arata interesant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oare cum ar arata xc-ul cu carton in fata? ;D ;D ;D

Adi, la bujii poti sa te uiti doar daca porneste greu dimineata. Cand motorul este cald, nu le mai foloseste!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andu eu zic ca Volvo foloseste o bujie separata pentru incalzirea apei daca nu ma insel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andu eu zic ca Volvo foloseste o bujie separata pentru incalzirea apei daca nu ma insel.

Lika, eu am parking heater!

Share this post


Link to post
Share on other sites

apai na.Bravo!

Si cei care nu au ce ar trebui sa faca mai Andu le?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate se gaseste vreun carton de la o piesa mai mare cu sigla Volvo pe ea. :evil6:

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate se gaseste vreun carton de la o piesa mai mare cu sigla Volvo pe ea. :evil6:

Tare asta Miron, am dat un like :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adi, la bujii poti sa te uiti doar daca porneste greu dimineata. Cand motorul este cald, nu le mai foloseste!

Andu, numai atunci cand temperatura motorului depaseste 80 de grade, perioada de activare a bujiilor este practic inexistenta (dar nu zero absolut).

Cand ai bujii arse, problema mare e tocmai in post-incalzire (afterglow/post-ignition/afterflaming), dupa ce a pornit motorul.

Imediat dupa ce motorul a pornit, exista inca 2 secvente in care bujiile functioneaza 10 secunde la capacitate maxima si inca 3 minute la 50% din capacitate, in perechi... sau pana ajunge apa la 60 de grade, oricare din aceste situatii se intampla prima.

Adica, exact in conditiile in care consumul o poate lua razna.

Sper sa apuc maine sa fac ceva masuratori.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai poti verifica soclul automat{cum ii spune},sa nu ramina mult timp pornit.ala cind este pornit,modifica avansul pompei de injectie si in acelasi timp si debitul de motorina.este mult prea mare consumul pt motorul tau,indiferent cit de scazuta este teperatura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haideti sa nu-l facem pe adi sa desfaca toata masina. socul automat lucreaza pina ajunge motorul pe la 20-30 de grade dupa aceea scade singurel. se poate si ca duzele injectoarelor sa fie murdare(cind au fost ultima oara pe la ultrasunete?). se poate ca termostatul sa nu inchida cum trebuie(lipsa temperatura motor= lipsa caldura+ nu lucreaza motorul in parametrii lui), debit pompa marit. am observat ca unde prestez eu (r.a.t.b.),de cind au schimbat motorina (zic ei euro5) este mult mai fluida si se simte la consum . oricum ai ceva verificari de facut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am verificat bujiile si 1 e dusa (0.4ohm), la 1 abia se mai tinea conectorul, care s-a si rupt cand am vrut sa il pun inapoi.

Cu ocazia asta am mai facut si ceva masuratori suplimentare:

- bateria e ok, 12.65;

- motoras relanti ok, 30 ohm;

- mufa care intra in motorasul de relanti, not ok... O sa refac masuratorile, parca nu se intruneau conditiile de temperatura cerute cand am verificat. Eventual verific tot sistemul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haideti sa nu-l facem pe adi sa desfaca toata masina. socul automat lucreaza pina ajunge motorul pe la 20-30 de grade dupa aceea scade singurel. se poate si ca duzele injectoarelor sa fie murdare(cind au fost ultima oara pe la ultrasunete?). se poate ca termostatul sa nu inchida cum trebuie(lipsa temperatura motor= lipsa caldura+ nu lucreaza motorul in parametrii lui), debit pompa marit. am observat ca unde prestez eu (r.a.t.b.),de cind au schimbat motorina (zic ei euro5) este mult mai fluida si se simte la consum . oricum ai ceva verificari de facut.

daca are soc automat care lucreaza pe baza de antigel si termostatul nu inchide cum trebui,pina ajunge la 20-30 grade.....socul sta activat tot timpul.eu am avut soc din asta pe 760 si ala de la mizerie,incepe si lucreaza din ce in ce mai greu.trebui luate la rind si verificate toate posibilitatile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now