zack

Zgomot (zdranganit) la relanti

8 posts in this topic

Aseara cand am intrat in parcare am auzit zgomotul (desi stiam de el de vreo 3000k) si am decis sa deschid usa si sa apas ambreiajul. Dispare complet acest zgomot. De la ce o fi? Ambreiajul nu patineaza(cel putin nu mi-am dat seama ca ar patina). Masina are 163k.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca e o "haraiala" care dispare la apasarea ambreiajului, e rulmentul de presiune. Daca e zdranganeala, sunt mari sanse sa pice (sa fie picata) volanta

Share this post


Link to post
Share on other sites

E zdranganeala...si dispare cand apas ambreiajul. Are ceva daca mai merg cu ea asa? Ma gandesc sa schimb totul odata (ambreiaj, voalnta si rulment).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Având în vedere că volanta cu masă dublă este una din numeroasele boli de familie ale D5244T-ului, aproape sigur este vorba despre ea. La mine, sunetul a apărut chiar înainte de 150000 km. Depinde mult şi de modul în care este pornit/oprit motorul (cu ambreiajul apăsat sau degajat).

Uite , măi Dudule, detalii (sunt multe pagini de lecturat, însă ţine cont că, la mine, cel puţin, acel sunet avea provenienţă dublă, suna şi din cutia de viteze).

PS: A dracu' zdrăngănit, o fi de la capacul motorului... :hammer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca Midnight are dreptate...este de la rulemnt. Zdrangane a rulemnt mey Heim'......pornirea o fac cu ambreiajul apasat pe care il tin inca 3 secunde dupa pornirea motorului. Oprierea motorului o fac dupa minim 10-15 secunde de stationare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi, dacă desfaci să schimbi rulmentul, ai ocazia să verifici şi jocul volantei. Îţi recomand să optezi pentru rulment OEM. Eu mi-am pus Luk, dar acuma parcă aş fi mai împăcat dacă aş fi pus măcar Sachs, chiar dacă e un pic mai scump.

PS: Nu cumva ai joc şi la caseta de direcţie? Virează volanul la 360o şi lasă maşina să încerce să-l redreseze, dar ţine de el, astfel încât să-i imprimi o mişcare de "du-te-vino" de aproximativ 1 cm (pe circumferinţa volanului) şi urmăreşte dacă nu se aud sunete suspecte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai LUK nu e producatorul OEM? Se schimba greu rulmentul asta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi, tocmai că e producătorul pentru OEM şi cade aşa de repede aş opta pentru altceva... pe de altă parte, faptul că e Luk nu înseamnă că e OEM.

Rulmentul în sinea lui nu se schimbă greu, se schimbă chiar foarte uşor, însă e foarte mult de lucru până ajungi la el şi până pui totul la loc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now