opus

Probleme directionare aer

10 posts in this topic

Iarna asta desi nu si-a aratat dintii ,de caldura in masina tot avem nevoie! Am observat ca directionarea aerului cald spre picioare ,la batranul meu 850 , a cam disparut.( Adica foarte slab se simtea ceva,aerul facea zgomot doar ca nu putea iesii pe orificiul lui....era clar ca usa nu se deschidea. Cautand pe net am gasit ca defapt problema este una comuna si des intalnita la 850-uri. Avand documentatia de pe un site am mers direct la zona problematica si era exact asa cum o patisera si altii. In spatele torpedoului, cam la inaltimea cd playerului se gaseste un mic servomotoras , montat cu trei suruburi de sistemul de aerisire. Dupa desfacerea celor trei suruburi (torx) tragem usor de motoras si vom vedea buba. Motorasul are un ax patrat care intra tija rotunda dar cu interior patrat al usitei care inchide directionarea spre picioare. Aceasta tija fiind din plastic (si avand peste 15 anisori) a crapat longitudinal, astfel la rotirea axei motorasului tija se deschide si nu mai transmite rotirea la usita. Dealtfel rotind tija cu degetele se simte ca usa are o grutate considerabila si tinde sa stea intodeauna inchis. Repararea se face relativ simplu, se cauta un tub de plastic, un arc, etc su diametru interior de aproximativ 9 mm, lungime cam 1,5 cm ,se pune un pic de super clue pe tija crapata dupa care se trage peste el tubul sau arcul . Totul va functiona ca nou. Atentie la remontarea motorasului , acesta sa fie pozitionat pe directionarea aerului in sus , adica spre parbriz. Reparatia nu dureaza nici 5 minute, cu tot cu desfacerea suruburilor si scoaterea torpedoului am lucrat cam o ora. In poze se cam vede tot, atentie la demontarea torpedoului sa nu stricati rupeti nimic, credeti-ma totul iese si intra ca uns nu trebuie nimic fortat. Daca aveti intrebari nu ezitati sa mi le adresati !

Era o vreme cand ordinea pozelor ramanea in ordinea incarcarii! Acum nu mai este asa, probabil trebuia sa fiu atent la ceva...dar nu am timp !!! O0

post-50-0-86998000-1324129360_thumb.jpg

post-50-0-33007200-1324129372_thumb.jpg

post-50-0-98027300-1324129384_thumb.jpg

post-50-0-82895100-1324129399_thumb.jpg

post-50-0-39789800-1324129411_thumb.jpg

post-50-0-21489300-1324129427_thumb.jpg

post-50-0-52086400-1324129438_thumb.jpg

post-50-0-28251600-1324129448_thumb.jpg

post-50-0-39253800-1324129464_thumb.jpg

post-50-0-83023300-1324129474_thumb.jpg

post-50-0-67966100-1324129490_thumb.jpg

post-50-0-38500400-1324129503_thumb.jpg

post-50-0-34040200-1324129516_thumb.jpg

Edited by opus
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo Gyuri :hello2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri am verificat si eu motorasele pentru ca nu baga caldura cum trebuie , culmea , temp. apei sta cum trebuie , motorasele merg corect , flapsurile de la aeroterma la fel dar totusi daca dau pe max.la temperatura, baga aer cald dar nu sa faca caldura ca sa te dea afara din masina , intr-un Logan in 10 min. stai in tricou , in Volvo dupa 15 min mai ai sansa sa stai cu haina pe tine .

Ma gandesc sa schimb termostatul dar nu cred ca rezolv ceva . Volvoul tau cum se incalzeste ? nu de alta dar are acelasi motor ca al meu , ma gandesc totusi ca problema este de la racirea motorului care este la fel ca la 20V , iar diferenta intre motoare este cam mare .

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Vadime, ia trage/scoate mocheta (picioare) de la sofer si plasticul ala, ca sa ai acces la tuburile de tur/retur de la Heater Matrix (calorifer) - pune mina pe ele: sint fierbinti dupa 10 minute sau doar caldute ? Daca nu-s fierbinti schimba termostatul. Ar trebui sa se incalzeasca cam cu 3-4 grade pe minut, fa si tu o socoteala cind ar trebui sa fie fierbinti.

- Opus, felicitari pentru DIY facut. Un sfat - (vazut una din poze): nu mai merge cu AIRMIX-ul oprit iarna...pune-l si tu macar la jumatate...

:hello:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vadime asculta de Matrixxx si vezi daca este totul ok cu termostatul tau. La mine poti sta in chiloti in masina dupa cateva minute! Florine sa stii ca fara acel AIRMIX de multe ori as fi adormit la volan pe autostrada, acum este oprit pentru ca in ultima vreme am folosit masina putin si pe distante scurte.... si l-am uitat asa! :-*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma s-a rezolvat cu schimbarea radiatorului din habitaclu , radiatorul care il aveam era relativ nou (marca Nissens) , orice ar fi fugiti de marca asta .Dupa ce m-am sfatuit cu Alex (Midnight) , am dat jos radiatorul sa il curat , l-am desfacut si surpriza , era 100% functional , nu era infundat , asa ca astazi dimineata am plecat la cumparaturi si i-am pus radiator BEHR (OEM) , acum e MIAMi in masina :lol:

Aveti grija ce piese aftermarket puneti pe masina ca e grava treaba .

Sarbatori Fericite !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ca nu mai conduci degerat. Si eu tot Behr am pus acum 2 ierni. Ce-i aia...aftermarket la 850-urile noastre ? :downtown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merge si aftermarket dar sa fie producatorul pieselor originale de pe masina .

Oem rules :headbang: acum nici nu ajung la coltul strazii ca deja baga cald .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ne-ai gasit in "MIAMI" ! Ma bucur ca tu si 850 -ul tau sunteti bine, cateodata parca totusi e bine ca se mai strica cate ceva si la bijuteriile noastre, altfel am posta doar la rubrica urari! Ultima data cand am fost cu doua 850 -uri la service ,( Szatyus cu 850 luat din Bucuresti si batranica mea) cererea noastra a fost sa gaseasca ceva bube pe masinutele noastre...... erau trei mecanici pe masina si dupa o ora ne-au spus sa revenim altadata, momentan nu au ce sa schimbe ! :headbang: Un an nou fericit va doresc dragi prieteni !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu in ianuarie ii schimb motorul + tot ce inseamna punte fata :evil6:

Un an nou plin de bucurii si impliniri !! :occasion14:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now