Heimdallr

Despre reglajul direcţiei şi ajustarea volanului; greşeală în VADIS?

72 posts in this topic

Sa inteleg ca atunci cand mergi in linie dreapta, volanul sta inclinat putin spre stanga? Lucrul asta nu se remediaza cand faci geometria?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, exact, stă spre stânga şi nu s-a remediat, am făcut geometria de cel puţin cinci ori, la dealerul Volvo.

De cinci ori? :slap: Banuiesc ca o singura data ai platit si restul au fost pe gratis daca nici acum nu sta drept! In cazul asta ar trebui sa-ti returneze banii, nu?

Crezi ca metoda care se aplica la Dacia (cea cu scosul volanului in mers si pus pe centru) ar da rezultate si la tine?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici eu nu ii dau de cap cu directia si am incercat in 2 locuri sa o fac.

De vreo 5 ori s-a reglat intr-o perioada de 6 luni si de fiecare data era dereglata.

Am primit recomandarea se merg la un meserias pentru reglare clasica, fara aparate.

E dificil de diagnosticat pentru ca in ecuatie intra si spatele masinii...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, exact, stă spre stânga şi nu s-a remediat, am făcut geometria de cel puţin cinci ori, la dealerul Volvo.

Metoda cu repozitionarea volanului "ca la Dacia" (nici acolo) nu e tocmai corecta. Trebuie fixat volanul si apoi facute reglajele unghiurilor. Poti face masina sa mearga drept, dar poti sa ai 2spire de filet ramase intr-o parte iar in cealalta mai tot filetul. In fond e deplasarea unui surub intr-o piulita, inseamana ca ori (macar) o data n-a fost facuta corect ori la inlocuirea/remontarea unei piese(cap de bara cel mai probabil) nu au fost pastrate macar aproximativ pozitiile unor componente ale directiei si acum sunt diferente foarte mari stanga-dreapta.

In legatura cu "mişcările de Harry Potter", nu e nimic ciudat, procedura de centrare e raportata la o referinta ca sa nu greseasca nimeni(ca volanul nu se misca ca la F1, doar un pic stanga-dreapta): te duci la capatul dreapta maxim, de acolo dai 2 ture complete inapoi si inca un pic pana gaura e "la ora unu".

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca o paranteză, volanul a stat fix la fel şi înainte să-i schimb capătul de bară, care, dealtfel, era OEM, deci cred că a venit aşa din fabrică... n-ar fi prima. O fi fost vreun rebut maşina asta, de face atâtea nazuri... :violent1:

Nu stiu ce fel de mecanici is cei care au lucrat la masina, dar este imposibil ca dupa atatea geometrii sa nu stea drept volanul! Ai incercat sa te duci la un alt service decat cel de la volvo? Nu tot ce-i scump trebuie sa fie si bun (ma refer la serviciile lor) :)

ps: te-ai gandit ca poate volanul este cu problema ;D ;D ;D ? Poate este stramb :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cand am facut geometria la S40 dupa ce au reglat unghiul la toate rotile mi-au fixat volanul cu un aparat ce se sprijinea pe scaun si undeva pe dedesupt au reglat volanul sa stea in pozitia corecta.La tine nu au facut lucrul asta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volanul la a mea a stat drept pana la primul reglaj al geometriei facut in Romania. Dupa care a deviat spre dreapta. La urmatorul a deviat spre stanga. Si asta fiindca nici unul din cei 2 "meseriasi" nu s-au incumetat sa regleze si geometria spate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine nu au desfacut nimic,doar au invartit ceva pe acolo(nu stiu sa spun ce pentru ca era bagat in groapa sub masina) treaba care a durat 5 minute.Acum nu stiu daca e acelasi lucru si la tine.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

...prefer să-l fac eu, decât să tot duc muncă de convingere să mă lase lângă ei şi să tot insist să nu facă aşa, ci aşa.

Oricum, întrebarea mea era cu totul alta: de ce trebuie să demontez SWM-ul?

Probabil ca e un pas din metoda de ajustare/aducere la zero a "contact reel" si se refera la partea de conectori electrici din procedura SWM, resetarea n-o fi numai despre pozitia fizica ci si cum e memorata in soft, o sa-ti trebuiasc si vre-o scula de diagnoza..

Cum se remediaza? La geometrie computerizata au un dispozitiv (ca un antifurt), il prind de pedala sau scaun si de volan ca sa-l blocheze. Le spui sa fixeze volanul in pozitia dorita si de-acolo sa porneasca reglajul pe dedesubt..

Daca zici ca e de cand ai luat-o, o avea vreo bacsula mai scurta/stramba.. :) daca mere drept, din experienta la cutii manuale e bine un pic spre stanga, daca ar fi spre dreapta te-ar incomoda unde tre' sa tii mana..

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine nu au desfacut nimic,doar au invartit ceva pe acolo(nu stiu sa spun ce pentru ca era bagat in groapa sub masina) treaba care a durat 5 minute.Acum nu stiu daca e acelasi lucru si la tine.....

Uite aici se umbla :smile:

post-1775-0-31538500-1324394582_thumb.pn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si la a mea fosta masina au umblat acolo , si desi pe aparatul (un aparat digital) arata ca e pusa fix la fix , ....volanul era intr-adevar 1 pic spre stanga .

Am preferat discomfortul vizual (mic ce'i drept) al volanului si m-am increzut in acel aparat .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema asta e la multe masini. La mine e la fel.

Se ajunge aici pentru ca cel care face unghiul nu isi da silinta.

Cred ca asta s-ar putea rezolva din suruburile de la capetele de bara.

Probabil ca micsorezi putin la unul si lungesti la celalalt.

Nu cred ca are treaba cu geometria din spate.

O alta problema mai poate fii si de la faptul ca soselele sun inclinate spre dreapta pentru ca apa sa poat curge.

Masina e intr-o alunecare permanenta spre dreapta iar tu trebuie sa contracarezi "caderea" tinand volanul usor spre stanga.

Eu m-am obisnuit, masina merge drept.

Ce rost are sa le cer mecanicilor ce nu pot face, "un lucru perfect"

*sunt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heim nu prea inteleg ce nu ai inteles tu, trebuie verificat in SWM daca atunci cand ai volanul drept unghiul este de 0 grade, daca tu ai volanul drept dar spira este stramba atunci este o problema .

Faptul ca masina merge stramb cand tu ai volanul drept nu este neaparat o problema de aliniere volan & spira volan, pur si simplu din bieletele de directie mai trebuie reglat.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

O altă întrebare ar fi legată de manevra de resetting a "contact reel driver airbag module". Care anume este scopul acesteia? Chiar funcţionează mişcările astea de Harry Potter, că învârţi spre dreapta, pe urmă de două ori spre stânga şi-apoi iar la dreapta?

Mulţumesc anticipat pentru eventualele edificări!

"Contact reel driver airbag module" numit si Clock Spring este limitat la aproximativ 5 rotatii de revolutie. Cand montam volanul trebuie pozitionat la jumatate pentru a permite 2,5 rotatii in ambele directii (dreapta,stanga). Pentru a detecta aceasta pozitie de mijloc suntem nevoiti sa-l invartim la una din limite (stanga sau dreapta) si apoi sa numaram aproximativ 2,5 rotati in directia opusa si il blocam cu acel Torx 20.

Cand se scoate volanul (cu rotile drepte!) Clock Spring-ul se blocheaza cu acel Torx 20 si nu este necesara resetarea lui. Cu multa placere.

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intervin si eu cu un punct de vedere:

-Daca directia este ok,nu vrei sa desfaci volanul si vrei sa o repari singur,iata o idee:

Desfa crucea cardanica ce leaga consola volanului de caseta de directie si potriveste-o asa cum vrei tu,lucru un pic mai greu de facut decit sa scoti volanul,parerea mea.

Bafta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, dom'le, ai gasit o greseala in Vadis.. :) mai ales ca e prima/ultima operatie din intreaga procedura, n-ai cum s-o faci inainte sa desfaci volanul, cred ca au vrut sa se refere la airbag, driver airbag module sau "steering wheel airbag module".

Inainte sa te apuci de pasul doi, vezi nota de la primul pas:

(e cam ce scriam eu in prima postare)

post-329-0-75993900-1324458224_thumb.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este nici o gresala, pur si simplu dumneata nu esti familiarizat cu procedurile Volvo.

La orice operatiune de montare/demontare in VADIS/VIDA vei gasi cum se monteaza/demonteaza si alte componente invecinate, nu spune ca pt a da volanul jos trebuie sa dai SWMul jos, iti da un link catre pagina montare/demontare SWM. Spune clar ca se demonteaza SWM conform procedurii din link . Demontarea/montarea se face conform pozelor .

La fel este si la plansa de bord, iti spune cum se demonteaza si alte componente invecinate fara sa ai nevoie sa le dai jos, in schimb in poze se vede clar ce trebuie demontat, tu nu ai vazut asta, te-ai uitat direct la linkuri si ai spus ca este o gresala.

Nu este nici o gresala .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar si in instructiunile alea diferite, la demontare e "airbag module", la reinstalare airbag se cheama "Install the steering wheel module" dar poza si instructiunile sunt pentru airbag,.. eh, mai sunt mici scapari, daca te uiti la specificatiile unghiurilor pe modele, "Caster" e numit "Castor" ;D:P

Edited by Andreos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heim mergi la un service de directie adecvat si o sa rezolvi problema , mie la Autosoft mi-a "masurat" stanga/dreapta caseta , ca sa o pozitioneze la 0 grade , teoretic daca nu s-a umblat la volan el trebuie sa fie drept .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am o problema de geometrie. Am facut geometria de 2 ori si prima data statea volanul spre stanga, apoi spre dreapta. Totusi aparatele aratau ok dupa efectuarea geometriei, iar volanul a fost blocat in ambele cazuri, insa la plecare am constatat ca tot stramb sta. Am apelat la metoda traditionala cu sfoara si totusi arata ca nu e ok. Sfoara nu atinge cele 4 puncte ale rotilor pe lateral. Am revenit la unghiul de fuga, iar aparatele aratau ca e ok totul. Am mai fost la baietii astia cu alte masini si nu au fost probleme. INSA am constatat ca, caseta de directie nu este centrata, adica intr-o parte are 2 filete, iar in cealalta 30. Pana la urma cred ca o sa centrez caseta pe mijloc, am sa fac unghiul de fuga, dupa care am sa centrez volanul "manual"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Man, mai mult ca sigur este vorba de o flansa amortizor.

Cel putin asta a fost constatarea la mine, dupa ce am refacut unghiul de directie de x ori, in y locuri si schimbat alte z piese...

Practic, pana sa ajung la rezolvare nu mi-a mai ramas nimic de schimbat in afara de flansa amortizor dar nu-i nimic... asa-i la noi, cand te ajuta cineva cu informatii e bine dar cand acel cineva cere un sfat, nici macar 10 secunde nu iti bati capul... Cam asta-i spiritu'.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

La modul general, sunt prea multe concidente la masina ta care se pot lega de defectiunea descrisa de mine... surubul ala lipsa pe spate, uzura anormala pe o parte, a cedat pompa de servo (cu suprapresiune, banuiesc), instabilitate, zgomote, bataie... se cam leaga.

La modul particular... speram ca sunt bune piesele, au fost montate corect si... mai vine cineva cu idei noi. :smile:

P.S. Nici mie nu mi s-a modificat pozitia volanului, doar unele unghiuri si unele zgomote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

c@Doc

Vezi ca ai puncte de aliniere ale cadrului motor (jugului), si eu am avut problema asta si am rezolvat la Primus in 59 de secunde .

Pur si simplu au desfacut cele 4 suruburi, au bagat un levier intr-o gaura a jugului care se aliniaza cu sasiul, au indreptat levierul si gata a fost, dupa care si pe partea cealalta, pur si simplu a durat sub un minut dupa care am verificat personal distanta intre butuc si usa. Ce sa vezi, minune, era distanta egala atat in stanga cat si in dreapta .

La un service oarecare mi-au spus clar ca se regleaza numai pe aparat la reprezentanta, ce aparat frate, pur si simplu trebuie aliniate 3 gauri, daca intra levierul prin cele 3 gauri si sta perpendicular pe sol inseamna ca este aliniat .

Atentie, diferenta dintre stanga si dreapta la unghiul de fuga nu trebuie sa fie mai mare de 0.25 grade Multi spun la 1 grad ca nu e nici o problema, ei bine nu e asa .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am centrat si eu caseta de directie, am facut geometria si totul a fost perfect, pana am iesit pe strada si am constatat ca volanul tot sta un pic intr-o parte. L-am scos si l-am mutat un dinte in directia cealalta si gici ce! Acum sta un pic intr-o parte in directia cealalta :)).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now