M72story

chiulasa fisurata intre supape

12 posts in this topic

Salutare

mi-am desfacut motorul si am avut surpriza sa gasesc chiulasa fisurata intre supape, am vazut ca in manual sunt acceptate aceste fisuri daca au pana in 05mm grosime intrebarea mea este daca ati intalnit astfel de situatii si daca da cum le-ati rezolvat, ma gandesc ca as incerca sa merg sa o sudez insa daca asta inseamna sa demontez scaunele deja ma complic.

Sa va mai spun ca pistoanele aveau urme de supape , da pesemne ca asa o pun romanii la punct .

oricum daca aveti idee unde pot gasi o chiulasa cred ca ar fi cel mai ieftin

multumesc si la multi ani tuturora

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorul este TD ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai din cate se vede la profilul lui... e TD ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si daca o schimbi tot se va fisura,e o buba comuna si deci acceptata asa cum ai aflat deja.SH fara fisuri nu vei gasi,iar una noua...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok

de lasat asa nu este greu , mai greu ar fi daca o montez iar apoi sa descopar ca imi baga compresia in tubulatura de racire, mentionez ca motorul asta nu l-am vazut pornit niciodata deci nu stiu ce hibe avea, ma gandesc ca i-as putea face undeva un test de compresie sa vad daca e patrunsa fisura sau e superficiala si daca da unde .

Mi-a mai zis un dieselist ca asta ar fi o buba la vw insa m-as linisti daca ar fi ceva superficial sau chiar se intampla sa dea compresia in apa .

Share this post


Link to post
Share on other sites

In curte la Romaero (unde se tinea salonul auto SAB)sunt niste baieti care se ocupa de reparatii si prelucrari chiulase,daca vrei te poti duce cu ea la o verificare,au cu ce si se pricep ;) Bafta!

Edited by capi_1977

Share this post


Link to post
Share on other sites

La baietii din curte de la Romaero mi-am reparat si eu o chiulasa ... am verificat-o la ei, am planat-o, scaune supape rectificate, ghiduri, etc. In final mi-au montat gresit sigurantele la supape (de fapt au pus alt tip de sigurante la o supapa). Rezultatul: un motor facut praf din aceasta cauza (pistoane muci, cilindrii, chiulasa, etc).. Asa ca baietii mult laudati ... m-au facut sa cumpar un alt motor. Prinde orbul scoate-i ochii!

In curte la Romaero (unde se tinea salonul auto SAB)sunt niste baieti care se ocupa de reparatii si prelucrari chiulase,daca vrei te poti duce cu ea la o verificare,au cu ce si se pricep ;) Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dap

nu e prima oara cand imi iau eu teapa cu mecanicii lui peste, d-asta de fiecare data cand desfaci un motor d-asta 6 in linie nu gasesti pistoane care sa nu se fi intalnit cu supapele si din experienta mea proprie si personala din trei motoare toate trei au aceeasi buba , supapele si pistoanele infundate de supape .

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce? procedura de punere la punct e simpla.

avansul la eceste motoare se regleaza cel mai usor

de crapaturi daca sunt intre supape sa nuti faci griji oricum nu ajung la apa

cam toate au

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca se vede fisura cu ochiul liber, cred ca e grav; ca sa vezi daca

baga presiune in circuitul de racire, cand e motorul rece, scoate capacul

de la recipientul cu antigel si roaga un prieten sa-i dea cheie; observa daca

face bule de aer in borcan si vei afla daca chiulasa e crapata adanc; se

poate sa fie si ulei in borcan sau antigel in uleiul din carter, verifica si asta ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca fisura e intre supape nu are legatura cu apa

ii boala la aceste motoare

eu 3 chiuloase am toate sunt fisurate nu are nimic

al meu ii d24 tic

Share this post


Link to post
Share on other sites

De obicei, fisurile intre supape sunt superficiale si regasite pe aceste chiulase. Daca vrei sa fii sigur ca este etansa, pe centura Bucuresti, aproape de Tuborg este un service, parca "Total Diesel", langa o statie ITP. Au un aparat care o incalzeste la temperatura de regim si ii verifica etanseitatea cu apa sub presiune. Cred ca pot afla si date de contact daca mai esti interesat si nu ai rezolvat inca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now