lucian66

Filtru de particule + pompa aditiv

57 posts in this topic

Salutare,

Sunt posesorul unui volvo S40 din 2007.

In urma unor probleme aparute la masina (fum negru cand motorul este rece,trenur in podea ,mers intrerupt) la o diagnoza la Reprezentanta Tm diagnosticul a fost.

Probleme filtru de particule si pompa de aditiv.Scor de inlocuire 6000 lei noi.

Stie cineva cum as putea procura si altfel aceste piese ca sa le monteze ei?

Sau daca as avea o alta solutie aici in Romania.A mai patit cineva asa ceva.Mentionez ca masina are acum 150 000 km.

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai prima data trebuie umplut rezervorul de aditiv si incercat o regenerare fortata, dupa ce faci asta si nu merge poti spune ca trebuie schimbat DPFul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai prima data trebuie umplut rezervorul de aditiv si incercat o regenerare fortata, dupa ce faci asta si nu merge poti spune ca trebuie schimbat DPFul .

Si daca asa cum zic ei pompa de aditiv este stricata.?Daca nu mai are aditiv de ce nu afiseaza in bord.?

Unde este vasul de aditiv.Pot verifica nivelul de adictiv si singur?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu afiseaza in bord daca nu ai aditiv .

Ca sa fii sigur ca e pompa stricata trebuie sa spui ce coduri de eroare ai gasit la masina .

Rezervorul se afla deasupra rezervorului de motorina si este greu accesibil .

Aditivul tine MAXIM 120.ooo km deci la cati km ai tu sigur e gol .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iau dosarul din masina si revin cu mai multe informatii....

Share this post


Link to post
Share on other sites

La diagnoza facuta scrie asa

ADM-0006 Additive pump signal missing- DTC IS FOUND NOT ACTIVE

ECM-242F Particulate trap Blocked -DTC is found active

In urma acestor rezultate mi s-a spus: sa schimb pompa de aditiv si filtrul de particule.

Nu prea stiu ce sa fac.Masina merge dupa ce se incalzeste,dar scoate fum pana se incalzeste.In rest turatii normale,viteza pana la 180 km/h normal ,dar iarna consumul este foarte mare.Mai are si un zgomot ciudat la pornire ai impresia ca sare ceva prin capota dupa 30 de secunde totul este ok.

As putea gasi aceste piese si altfel decat la reprezentatnta?

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai asta nu inseamna obligatoriu ca este pompa de aditiv defecta, inseamna ca fie conectorul este oxidat/desfacut, posibil modul ADM defect si abia ultima poate fii pompa de dozaj . Prima data trebuie desfacute mufele curatat, verificat daca vine curent dupa care dat verdict pompa dozaj defecta .

DPFul este blocat pt ca nu a functionat ADMul, dupa ce repari ADMul este posibil sa reusesti sa regenerezi DPFul .

Daca insa tot mergi cu masina nu vei putea regenera DPFul fiind colmatat de tot .

Share this post


Link to post
Share on other sites

DA sunt de acord cu ce spui.Problema este ca astia de la volvo o tin una si buna ca nu se poate.Si la noi in oras nu gasesc pe nimeni capabil sa faca asta.

Aveti o alte optiune ?As putea sa merg la cineva care sa faca asta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

un drum la bucuresti si o diagnoza competenta, facuta.....de bogdan.chestia asta de poate scuti de cateva sute de euro.

dar este posibil la final sa ti zica aceasi chestie si atunci chiar ca ai oleaca de chelutiala

Edited by thor4ever

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi mult.

Eu nu ma indoiesc ca diagnoza este corecta.Am mai facut si altele si tot asa dadeau.Problema este unde sa gasesc pe cineva competent care sa verifice pompa de aditiv si sa vedem ce fel de defect are asa cum mi-a spus Bogdan.Astia de la Volvo stiu atat-ESTE DEFECTA -SE INLOCUIESTE.Eu as lua lucrurile pe rand.Mai intai pompa si abia apoi filtrul .Dar ei zic nu nu se poate.Si am mai intels ca daca achizitonez pompa aceasta vine impreuna cu filtrul.

Stiti ceva de acest lucru/

Multumesc

A si inca un lucru.Cati litrii de aditiv intra la masina mea.Aditiv de filtru?Aveti idee?

Edited by lucian66

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am trecut oarecum prin acest gen de probleme, cand am cumparat masina (SH din Franta, 1,6D/120.000 km) imi dadea un mesaj de service in bord, am fost cu ea la reprezentanta in Bucuresti pentru o verificare completa si pentru mesajul respectiv.

La verificare mi-au zis ca trebuie schimbat filtrul de particule pentru ca e crapata teava de iesire (la 30 cm de la iesirea din filtru, s-a rezolvat in alta parte prin sudura argon).

In legatura cu mesajul de service cica trebuia completat aditivul. Facut comanda de aditiv, cca 100 eur flaconul (vine in cutie bidonul respectiv cu furtune si cu ce mai trebuie pentru completare). Completarea se face usor daca stii cum, eu stiam pentru ca studiasem in Vadis, baietii de la service nu stiau, dupa completare (a intrat doar un sfert din aditiv) au constatat baietii ca nu era aia problema (dar suta de euro tot am dat-o, + manopera) ci o problema de soft, a venit un tip cu un CD, update de soft si s-a rezolvat problema, cica pompa de aditiv impreuna cu sistemul de masurare a nivelului de combustibil au un calculator al lor personal si acesta nu se mai intelegea cu cel principal al masinii din cauza softului. Udate soft a costat destul de putin, 30 su 70 lei, nu-mi mai amintesc.

In Vadis este explicata foarte clar procedura de completare a aditivului, doar ridicata masina cu elevatorul si furtunele sunt usor accesibile, nu mai tin minte daca si modulul pompei e la fel de accesibil, (dar Vadis spune). Aditivul e un lichid brun spre negru la culoare, nu-mi mai amintesc marimea flaconului in care se livreaza, parca 1,5 litri (sunt 2 ani de cand cu povestea mea).

Acuma putina teorie:

- conform Vadis filtrul de particule se schimba la 100.000 km (la reprezentanta ziceau ca nimeni nu-l schimba decat daca se strica);

- sistemul functioneaza cam asa: deoarece particulele depuse in filtrul de particule pot fi arse (regenerarea filtrului) la o temperatura ceva mai mare, care poate fi greu atinsa de gazele de evacuare; prin adaugarea aditivului in motorina temperatura de ardere a respectivelor particule scade cu peste 100 de grade;

- la fiecare alimentare cu motorina, sistemul detecteaza cantitatea de motorina introdusa in rezervor si comanda pompa de aditiv (piezoceramica daca nu ma insel) care varsa cateva picaturi de aditiv in rezervor, plinul de aditiv e suficient pentru 60.000 km;

- 2 sonde montate la filtrul de particule sesizeaza diferenta de presiune masurata (intrare si iesire), cand aceasta diferenta trece de o valoare de referinta inseamna ca filtrul e infundat si necesita regenerare, procedura prin care sunt arse particulele depuse in filtrul de particule.

- orice anomalie care apare in sistemul de aditivare/regenerare ar trebui sa apara ca semnal de service pe bord.

Defectarea pompei de aditiv nu ar trebui sa se manifeste individual in functionarea masinii, dar in timp filtrul de particule nu se mai poate regenera si se infunda. Practic daca la un plin de motorina ai pune in rezervor si cantitatea de aditiv necesara (se poate calcula impartind capacitatea rezervorului de atitiv la cantitatea de motorina necesara pentru 60.000 km) ar inlatura problema defectiunii ADM. Asta daca lipsa semnalului ADM nu impiedica comanda regenerarii.

La masina mea, desi dadea avarie ADM si am mers cateva mii bune de km asa, nu s-a manifestat in nici un fel defectiunea, exceptand mesajul de service afisat.

Tot aici pe forum am vazut, atunci cand am avut si eu problema, mesaje care recomandau un service din Ungaria, aproape de granita, unde se facea economie de cca 500 eur fata de un service din Romania la inlocuirea FP.

Apropo de service-urile din Ro: la reprezentanta Volvo Oradea mi-au luat 800 lei pentru o asa zisa reparatie (am ajuns din Buc in Oradea si acolo stand la semafor s-a oprit motorul) care s-a manifestat identic in Franta, unde m-a costat 375 eur dar au rezolvat problema (diagnostic, demontare si curatare rezervor, curatare conducte si altele), era o frunza in rezervor si atunci cand o prindea sorbul se oprea motorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult de explicatie.

Da asa este.

Eu nu stiu ce sa fac.Inainte sa dau 1200 euro pe pompa si filtru cam atat ar costa as vrea sa fac si o diagnoza in Ungaria.Dar problema este ca nu gasesc nici und eadresa acestui Service din Ungaria.

Mie mi se pare asa ciudat explicatia asta.

VERDICT -CRIMA In traducere libera

SE STRICA SE SCHIMBA SI DOAR ATAT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta tot la Bucuresti se poate face, nu stiu daca exista baieti in tara care sa fii facut la VOLVO asa ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Am intrat sa va spun ca dupa ce am tot intrebat in dreapta si in stanga ,m-am hotarat si le-am scris celor de la Volvo Szeged.Mi-au raspuns imediat si mi-au spus ca daca se iau dupa codurile trimise de mine ar zice ca este filtrul.Dar se poate sa fie si altceva care impiedica filtrul sa functioneze,drept pentru care este nevoie de o diagnoza la ei pentru un verdict final..In orice caz si daca schim filtrul cu tot cu aditiv si pompa care se pare ca ar fi defecta ma costa 1000 euro(asa mi-au spus).

Mai putin cu 500 de euro decat imi cerusera la Timisoara.

Asa ca luni la ora 8 dimineata am programare la ei si voi fi acolo.

Va scriu cand ma intorc si va dau detalii.

Corespondenta cu ei m-a facut praf.Mi-au raspuns la absolut toate intrebarile si mi-au verificat masina in sistem dupa VIN.Mi-au spus tot ce aveau ei inregistrat despre masina mea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu afiseaza in bord daca nu ai aditiv .

Din cate am citit eu in VIDA cica ar exista o sonda de nivel in rezervorul cu aditiv.Sigur nu te atentioneaza in nici un fel cand ai rezervorul cu aditiv gol?

Edited by larahau

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este corect ce spui tu, in practica insa acel senzor piezo este atat de prost incat arata eronat si ADMul raporteaza aiurea, deci nu merge regenerarea iar in bord (DIM) apare eroarea cand deja dpful este infundat .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este corect ce spui tu, in practica insa acel senzor piezo este atat de prost incat arata eronat si ADMul raporteaza aiurea, deci nu merge regenerarea iar in bord (DIM) apare eroarea cand deja dpful este infundat .

Deci motivul pt care nu arata in bord e clar (cel indicat de Bogdan), dar oare sa fie un motiv intentionat (sa te faca sa inlocuiesti filtrul respectiv cat mai des) sau e o problema a celor de la volvo care trebuie caracterizata pri cuvantul "rusinica".

Aici este subiectul la care faceam referire mai sus.

post-1859-004923700 1298234201_thumb.jpg

Edited by larahau

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu sunt cititor de VIDA stai linistit laugh.gif

Experianta insa spune altceva, pica senzorii aia mai ceva ca bursa dupa 9/11 .

Pt a fii sigur 100% ca functioneaza sistemul trebuie sa verifici cu testerul cat este nivelul de aditiv .

Share this post


Link to post
Share on other sites

filtru de particule am vazut pe e-bay nou, original, la 400 Euro. La dealer oare cat o fi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aproximativ 3800 RON este fata de 3000 RON cat este in Germania la Skandix .

Apropo de EBAY vezi ca acele filtre nu sunt originale, sunt facute de nu se stie cine pe sub ce vapor si da costa putin dar nu ai garantia ca o sa tina nici macar jumate din cat a tinut cel original, spun asta pt ca in Suedia un filtru DPF SECOND HAND costa 390E deci la 400E nu vei lua decat o porcarie de filtru DPF de pe EBAY .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aproximativ 3800 RON este fata de 3000 RON cat este in Germania la Skandix .

Apropo de EBAY vezi ca acele filtre nu sunt originale, sunt facute de nu se stie cine pe sub ce vapor si da costa putin dar nu ai garantia ca o sa tina nici macar jumate din cat a tinut cel original, spun asta pt ca in Suedia un filtru DPF SECOND HAND costa 390E deci la 400E nu vei lua decat o porcarie de filtru DPF de pe EBAY .

asta tocmai s-a vandut cu 250 Euro, zice ca e original si nou, cu setul si instructiunile de montaj incluse. Seamana cu originalul? pe el scrie VOLVO 307774502 sau 82

http://cgi.ebay.de/Volvo-Partikelfilter-S40-V50-1-6D-ab-baujahr-2004-/330539054306?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item4cf5a9b4e2#ht_500wt_1156

Edited by icristi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aproximativ 3800 RON este fata de 3000 RON cat este in Germania la Skandix .

Apropo de EBAY vezi ca acele filtre nu sunt originale, sunt facute de nu se stie cine pe sub ce vapor si da costa putin dar nu ai garantia ca o sa tina nici macar jumate din cat a tinut cel original, spun asta pt ca in Suedia un filtru DPF SECOND HAND costa 390E deci la 400E nu vei lua decat o porcarie de filtru DPF de pe EBAY .

Ai perfecta dreptate ! In multe cazuri daca nu esti atent la descriere nu iti dai seama ca poza e cu caracter "informativ" si ca de fapt primesti piese nu OEM ci piese pe care ei le descriu ca "OE Quality" ! Aveti grija la consumabile, placute de frana, filtre, discuri de frana, etc. Aveti grjia la magazine china ca ei obisnuiesc sa faca astfel de marketing.

DAR

Exista si o mare diversitate de piese OE care se vand la preturi de nimic din cauza ca englezul sau cei de dincolo nu fac afaceri cu piese pe care nu le mai trebuiesc, de ex englezul nu o sa stea cu un filtru de particule in debara pana nu ia pe el 90% din pretul de magazin ca nu e ca romanul, el il vinde sa se scape de el si gata ! Deci exista si o gama foarte larga de piese OEM dar atentie la descriere, cititi inainte descrierea complet !

Share this post


Link to post
Share on other sites

@icristi imi pare rau ca trebuie sa-ti spun dar vanzatorul tau nu stie ce vinde laugh.gif

In linkul pus de tine este vorba de un filtru de particule pasiv care se pune ulterior, adica nu este cu ce vine din fabrica masina ci este un kit retrofit .

Filtrul de particule costa second hand ~400E, uite niste linkuri poate te convingi .

Germania

Suedia

Germania fara garantie fara bani inapoi

Germania nou la reprezentanta Volvo .

Deci scrie clar in toate anunturile, pret de nou peste 800E .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jupane nu inteleg ceva ... kit-ul acela te scapa de belele cu filtrul de particule ? adica il "anuleaza" ? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now