Matrixxx

Senzor CamShaft sau de ce nu vrea sa porneasca ?

114 posts in this topic

Revin cu noutati!A citit codurile si surprizaaa! 111.Apoi a dat la cheie si a pornit absolut normal.In concluzie s-a topit zapada care ocupase compartimentul motorului si asta a fost motivul pentru care s-a oprit ieri la ralanti dupa ce s-a incazit motorul iar apoi n-a mai insistat sa o porneasca :) Numai bine tuturor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din fericire am avut si eu o experienta asemanatoare... am citit azi codurile (cum ar fi trebuit sa fac din prima) si tot asa 1-1-1 apoi am luat senzorii sa vad cand ii scot ca primesc eroare (si asa s-a intamplat). Si dupa ce am mai dat la cheie (destul de mult timp si de mai multe ori) intr-un final masina a pornit. Asta insa ii a treia oara cand incercam (eu si mecanicul) insistent sa o pornim (am verificat tot pompa benzina, delcou, bujii, compresia -- care apropo nu iesea pe doua cilindre din cauza tachetilor). Ca in final sa se prinda mecanicul ca niste tacheti au ramas deschisi (deoarece am facut doar 2-3 calatorii scurte in decurs de cateva zile pe temperaturi foarte scazute). Solutia la mine ii sa schimb uleiul cu un 10w40 (acum cred ca ii 15w40) SAU sa merg cu masina macar odata la 2 zile o ora sa aiba timp motorul sa se incalzeasca bine SAU sa astept sa se incalzeasca afara...

Concluzie, frigul cauzeaza probleme neasteptate si citirea de coduri ii esentiala... altfel diagnoza (diagnozele in cazul meu) or sa fie o risipa de timp si bani si fara rezultat...

Multumesc tuturor de sfaturi, si sper ca altora sa le fie de folos pataniile noastre :)

:hello2: volvo-ul toarce ca o pisica tot ce ii trebuia ii un pic de caldura (sufleteasca :)) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma bucur pentru tine, bine ca esti fericit din nou ! Sper ca Volvo-ului tau ii trebuia doar mai multa caldura sufleteasca, astea sint masini care pornesc la frigurile din nordul Europei, nu joaca de ger de la noi.

Pune 10w40, 15w e cam gros... Da, oprirea in scurt timp de la pornire poate provoca acest simptom - lipsa compresiei in motor. Se rezolva scotind bujiile si punind cite o lingurita de ulei la fiecare gaura, cu o siringa, pus bujiile inapoi - apoi actionarea demarorului mai mult timp (fara grija, nu se intimpla nimic grav, baterie sa ai). Va porni cu un nor de fum dar scapi de problema.

Bafta si bucura-te de masina cit mai mult !

Share this post


Link to post
Share on other sites

:occasion14: multumesc de urari sper ca toti ce ce vad sigla volvo in garaj sa aiba parte doar de bucurii de la masinile lor.

inca un lucru interesant pe care l-am observat in timp ieri la a nshpea diagnoza care poate fi interesant de stiut ii ca in momentul in care am scos senzorul de la benzina a aparut instant cod de eroare, dar am scos sensorul de crankshaft si apoi de camshaft si in nici una din situatii nu a aparut ceva pe led (tot 1-1-1)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Degeaba scoti senzorii din mufe. Trebuie sa o pornesti, adica sa-i dai la cheie. Abia apoi citeste din nou erorile...Surpriza :idea:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) multumim pentru lamurire ii foarte util de stiut(probabil senzorul de benzina il verfica inainte de a da cheie :D din moment ce o aparut eroare la ala) hehehe (probabil cand face init la pompa de benzina)

Degeaba scoti senzorii din mufe. Trebuie sa o pornesti, adica sa-i dai la cheie. Abia apoi citeste din nou erorile...Surpriza :idea:

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu am aceeasi problema cu a mea, invartea motorul dar nu pornea, cate o data, daca eram norocos, pornea din a 4 sau a 5 intamplare sau deloc... mai nou, de 3 zile, pun cheia si nici macar nu mai invarte motorul, ce sa fie? am comandat deja senzorul, sper sa fie tot din cauza lui altfel mai bag mana in bugetul meu rahitic de student...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce am citit pe site ar fi imobilizatorul, dar am nevoie de inca o parere sa fiu sigur... Daca este imobilizatorul unde este mai exact acel panou unde este releul ce trebuie suntat? Trebuie sa scot partea superioara a bordului?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze, dar am fost foarte ocupat in ultima vreme - dupa cum ti-am si spus la telefon.

Nu se aude nici macar un singur click atunci cind dai la automat ? Hmmm. Ar trebui sa verifici si daca ai curent pe starter, sau sa-i pui in scurt solenoidul...ca in poza - asta daca ai loc si te mai ajuta cineva sa dea la cheie cind faci scurt.

POATE fi imobilizatorul - asta in cazul in care ai asa ceva, el "taie" alimentarea starter-ului. Daca il ai pe cel original si nu vreo magarie aftermarket, ii gasesti releul daca scoti cele 3 suruburi torx de la partea de plastic (aparatoarea), de la genunchii soferului - si uitindu-te cu capul sub volan si ajutat de o lanterna vei vedea un releu pe care scrie 210/211. Scoate-l. Iese destul de greu - ai grija sa nu misti pe-acolo si alte relee. Apoi va trebui sa faci un jumper (un scurtcircuit cu o sarma) intre pinul 50e si 50f al mufei in care statea releul. Apoi, da-i contact si incearca la automat - daca mai ai baterie dupa atitea incercari nereusite.

Eu stiam insa ca ar trebui sa se aprinda avariile intermitent, daca imobilizatorul nu da voie starter-ului sa roteasca motorul. Incearca totusi.

Bafta si tine-ne la curent !

post-96-0-98934600-1348131656_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost si am verificat. Cu suntarea releului de la imobilizator nu am rezolvat nimic, l-am suntat si tot nu da la automat. Nici o siguranta arsa. Pe firele de la electromotor am curent doar ca al meu nu are 3 fire ca cel din imagine, are 2. Pe un surub sunt puse 2 fire groase, ele au curent pe ele ca am incercat sa le pun in scurt si cand am atins usor au scos scantei si nu le-am mai atins...

Ce sa fie? Am ars electromotorul, sau ceva de la el? Cum il pot repara?

Mentionez ca impinsa porneste, la fel, foarte usor, si apoi merge rotund si fara probleme in mers...

Inca ceva, in releul de la imobilizator, cel dublu, imi intra o mufa verde, mufa a fost scoasa, eu am pus-o la loc, de la ce este acea mufa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intrebari la care sa-mi raspunzi:

1) Cind aprinzi luminile pe faza scurta, lumineaza puternic, cum ar trebui ?

2) Cu luminile mentinute aprinse pe faza scurta, ai claxon puternic ?

3) Cind pui contactul, bordul se aprinde cum ar trebui ? Daca nu - contactul de la butucul cheii e dus.

4) Cind pui contactul la start, se stinge bordul ?

5) Cind pui contactul la start, se aude vreun click, vreun zgomot ceva ? Ia o coada de matura si loveste corpul starter-ului de citeva ori, zdravan. Unii prefera un ciocan cu care bat moderat in corpul starter-ului. Apoi, intra in masina si incearca o pornire. Nu vrea ? Nu dispera: cheama un vecin/prieten si roaga-l sa dea la cheie IN TIMP ce tu lovesti starter-ul. Ar trebui macar acum sa invarta motorul. Daca da - trebuie sa scoti starter-ul (cel mai usor e cu admisia scoasa...) si sa-l duci la un atelier de reparat electromotoare - chiar si de dacii.

Momentan atit ai de facut maine dimineata. Astept raspunsurile. Si te-am rugat la telefon sa gasesti un aparat de masura sau macar pe cineva care are si stie sa "umble" cu el, sa-ti citeasca tensiunea bateriei : minim 12,4 sa ai. Apoi, pui borna de minus de la aparat la Minusul bateriei si borna de plus a aparatului pe borna solenoidului starter-ului (corpul acela mic de deasupra/alipit starter-ului). Roaga prietenul sa puna contactul pe start - acum trebuie sa citesti pe aparat EXACT tensiunea bateriei - semn ca ai curent pe solenoid

Sper ca bateria are curent (dupa cit ai omorit-o) si CONTACTELE sint perfecte, fara coroziune si stranse bine. Orice contact imperfect devine defect sigur atunci cind starter-ul cere la pornire un foarte mare amperaj. Si TOATE sigurantele ia-le la control, sa fii 100% sigur ca sint ok. Si mai sper din tot sufletul ca ai ulei in baie si nu l-ai pierdut cumva pe ultimele drumuri - si motorul e calat...si nu se mai poate invarti. Verifica te rog, pentru mine macar, daca ai ulei pe joja.

Bafta !

Ahh, si nu te-am intrebat daca ai transmisie manuala sau automata - la automata mai intervine un...Neutral Safety Swich...sau PNP - care nu te lasa sa pornesti daca e stricat.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Luminile pe faza scurta lumineaza puternic dar cand incerc sa dau la automat cu luminile aprinse le scade intensitatea.

2. Am claxon puternic si cu luminile aprinse si cu playerul si amplificatorul pornite si motorul oprit.

3. Bordul se aprinde tot, cu toate becurile cand pun contactul, se sting becurile doar dupa ce porneste motorul, ceea ce la mine nu se intampla.

4. Nu se stinge bordul cand pun contactul la start.

5. Cand pun contactul la start se aude un click dar inuntru, la releele din bord, afara, sub capota absolut nici un zgomot si nici o miscare.

Uleiul l-am schimbat saptamana trecuta ( liqui moly 10w40 si filtru mann), nivelul este la 2 mm sub maxim, bateria are curent deoarece o tot incarcam, aseara am fost pana la prietena mea in tabara de instructie cu ea, am pornit-o impinsa, a pornit la fel de usor (era urgent sa ii duc medicamente altfel nu ma mai riscam sa o imping).

Voi incerca dupa-amiaza sa bat in corpul electromotorului si sa ma duc sa cumpar un aparat de masura, o duc cam greu cu banii ca am exact pentru senzor, dar vad cum gasesc si va voi spune valorile gasite, conform programului academiei nu pot iesi in oras decat dupa ora 16, diseara voi reveni cu amanunte.

Transmisie manuala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am reusit sa bat in electromotor azi, am fost mai ocupat decat deobicei dar am reusit sa imi cumpar aparat de masura, maine va prezint valorile tensiunilor...

Am pornit-o impinsa, iar, si am adaugat alte 2 victime pe lista, pe cei 17 km de autostrada ce inconjoara Sibiul, un VW Phaeton cu 3.0tdi si un Audi Q7 cu 4.2tdi. Q7 a cedat la 170kmh, nu prea a dat o mare lupta, dar, Phaeton a mers pana la 210kmh, sunt fericit cand ma pot juca pe o autostrada goala, la sfarsit ne-am salutat si eu m-am intors, el si-a continuat drumul... Off-topic din faptele de arme ale ursului meu...

Maine voi posta valorile tensiunilor si daca am reusit sa fac electromotorul sa invarta motorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am masurat tensiunea pe baterie, era 12.42v. Am pus + de la aparat la + de la baterie si - de la aparat pe prima borna a electromotorului unde sunt cele 2 fire groase, nu a indcat nimic, am rugat un coleg sa dea la cheie in timp ce tineam acolo, nici o tensiune dar un tacanit foarte puternic in electromotor (acum am citit ca trebuia sa pun invers). Am masurat pe bornele solenoidului si aveam tensiune variabila intre 9-11v cu contactul pus si scadea pana la 1 cand se dadea la automat.

Am batut in corpul electromotorului cu o cheie dar nu am putu bate prea puternic, am auzit ceva ca ar vrea sa invarta, nu sunt sigur dar s-a auzit un harsait in timp ce dadeam in el si colegul tot dadea la cheie. Dupa cateva incercari si cu batai, a disparut si tacanitul puternic din starter. Am masurat tensiunea in baterie, era 12.31v.

Am pornit-o impinsa, dat o tura prin oras. Cu motorul in functiune am incercat sa dam la automat gandind ca vom avea tensiune de la alternator, nimic. Dupa plimbare am parcat, am oprit motorul si am dat la automat, nimic, nici macar tacanitul. Masurat iar tensiunea in baterie, 12.80v.

Mai pe seara ma duc sa masor tensiunea intre baterie si solenoid asa cum ati scris...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recitind iar posturile tale: "si eu am aceeasi problema cu a mea, invartea motorul dar nu pornea, cate o data, daca eram norocos, pornea din a 4 sau a 5 intamplare sau deloc", cred ca acum, pe langa senzorul de CamShaft (pe care oricum trebuie sa-l cumperi) ai stricat si starter-ul. Probabil ca era "pe moarte"... Deci va trebui scos, probat si reparat.

Imobilizatorul nu se strica asa, din senin. Poti sa pui si releul inapoi si sa scoti jumper-ul din sarma de-acolo.

Curaj, poti sa o faci singur. Nu stiu cit te pricepi dar te asigur, nu e nimic atit de greu pe cit pare la prima vedere - daca esti atent si lucrezi incet si curat, rezolvi singur operatia - in loc sa te duci sa dai bani pe la service-uri. Sau daca vei gasi un service care repara startere, ar trebui sa-i rogi sa ti-l scoata ei - spunindu-le daca nu se pricep...ce citesti mai jos.

Trebuie DOAR sa scoti ansamblul ventilatorului de-acolo, ca sa ai acces la starter. Ai 2 plasticuri patrate cu suruburi de 10 care sustin sus corpul ventilatorului, scoti placa de plastic cu relee deoparte (si bineinteles cele citeva mufe, ca sa poti da placa la o parte in stinga), vezi ce mai te "incurca" pe-acolo - furtunul gros de la intercooler, furtunele mici de vacuum...ca sa poti sa ridici tot ansamblul ventilatorului - trebuie sa iasa usor. Asa vei avea in sfarsit buba ta - starter-ul. Sa scoti bornele de la baterie intai, sa nu faci vreun scurtcircuit pe-acolo, cind scoti firele groase de la starter si de la solenoid. Fa poze, in timp ce demontezi - asa iti vei aminti tot. Ia o lanterna buna si fa poze, te vor ajuta pe parcurs si-ti vor da curaj ca nu vei gresi nimic la remontare. Iei starter-ul si te duci la reparat cu el - sa-l probeze inainte.

Bafta !

Daca stii putina engleza - aici ai un link mura in gura cum se scoate un starter de pe un S70, care e 99% identic (la aceasta operatiune vorbesc) cu 850-ul.

"Symptoms: Key is turned, click is heard but no attempt to turn over. Headlights bright. Jump starting does not coax even an attempt at turn over. This car is a manual transmission so no PNP switch to worry about."

http://www.matthewsv...php?f=1&t=24199

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru link, imi este util, mai usor decat sa demontez admisia...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceva vesti bune ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In sfarsit s-a rezolvat, am montat senzorul nou si electromotor nou, al meu practic era sudat. Acum porneste la cheie si decoleaza ca un avion. Multumesc domnului matrixxx pentru ajutor.

Pentru cei care vor fi nevoiti sa isi schimbe electromotorul, nu va speriati, e mult mai usor decat pare, eu l-am rezolvat in 2 ore. Trebuie doar scos ventilatorul ce este prins in 4 suruburi si scoase mufele de pe el.

I'm happy, I'm very happy, I'm so happy I can't speak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari, sa te tina mult si sa te bucuri mereu de masina calda, ca vine iarna :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor!!!...A venit si randul meu si nici nu stiu cu ce sa incep. "Off-ul" meu e ca in "povestiri adevarate" despre viatza, dar o sa incerc sa fiu cat mai la obiect si cat mai scurt:)

Deci, se facea ca acum 4-5 anisori :smile:, am fost si eu la un mecanic mai in varsta (in particular), de la volvo, cu niste probleme de genul caseta directie si schimbat consumabile, dar si consum marit. Legat de ultima, omul m-a pus sa schimb debimetrul de aer, catalizator, si regulatorul ala de presiune benzina(nu stiu cum ii zice)...in fine, operatie care m-a usturat la propriu dar am zis sa o fac ca sa fie bine. Cand am luat masina de la om am constatat ca nu mai pornea din prima cheie, si din ce in ce pornea mai prost si la un moment dat dupa cateva luni nu a mai pornit deloc la cheie. Pornea doar impinsa. Fuga la mecanic si nenea m-a flituilt sa caut un electrician, ca nu e de competenta. Visteria era deja secata. Am gasit un baiat pasionat care repara BMW-uri si a incercat el sa-i dea de cap iar dupa ce am mai schimbat cate un senzor (parca si Camshaft) sau sonda Landa m-am trezit ca masina porneste la fel (impinsa) :smile:. Ajung pe la cineva care ma pune sa repar electromotorul ca nu da suficiente rotatii la pornire, il schimb, pun si mai puternic, si nimic, schimb capac delcou si fise...noi, schimb bobina, ajung la Volvo pt. tester, ei o arunca pe ECU, 2000 euro nu-mi vine sa dau :smile:, ma duc cu ECU la test in vitan si cica nu are nimic, ma mai duc o data si cica mi-a schimbat un tranzistor ars , inca 400 roni aruncati, cat ghinion sa ai, gasesc un volvo aruncat printr-o curte prin zona Pitestiului la un nene care se jura la Tel ca are Turbo, surpriza este ca avea doar capacul la filtru Turbo, ma rog, iau ECU de pe ala si pun pe al meu, asa ca sa zic ca nu am facut drumul degeaba , dar ce sa vezi , porneste la prima cheie , opresc petru ca mergea si facea urat ( normal, model GLE) , si repornesc, la fel, porneste din prima....ok, zic , acum macar m-am lamurit , e de la Ecu...si urmand sa caut unul second (cand mai strang ceva " firfirei" 500 euro maxim estimam eu sa fie unu second ). Din pacate anul trecut in lupta cu criza nici nu mai ma gandeam eu la T5-ul meu, mai ales ca aveam cu ce sa ma deplasez, asta pana in noiembrie cand se gaseste un pusti istetz care zice ca o face el. Eu simpatizand-ul dar si cu dorintza ascunsa si veche in mine sa o fac am zis sa incerc. Umbla omuletzul pe la fire , alea alea si ce sa vezi ...porneste la cheie dar asta a durat 5 min , dupa mai multe porniri a murit bateria si s-a pus pe o lapovitza care ne-a facut sa renuntam. Dupa cateva luni, in plina iarna, dar pe o zi frumoasa, am zis sa mai incercam , dar bateria cedase definitiv, asa ca am imprumutat alta si degeaba, "Balena" nu mai pornea nici impinsa. Prin vara asta zic sa reiau "actiunea" si achizitionez alt T5, identic, dar care functioneaza, alerga, porneste,nr. austria,etc, in ideea in care mut toata instalatia electrica de pe ala pe al meu si tot trebuie sa o fac sa mearga.

Acum sunt in postura ca nu stiu cu ce sa incep si de unde, de pusti nu mai dau si deja am renuntat, Am incercat sa-i dau la cheie si nu mai merge din contact, invarte doar daca pun pe direct, sa citesc codurile nu stiu cum sa fac, led-ul sta aprins continuu...sunt in ceatza total, dar si foarte hotarat sa o fac, mai ales ca mi-a ramas doar ea ... si una pe 2 rotzi,

In sperantza ca nu v-am plictisit prea tare cersesc si eu cateva sfaturi, din postura de disperare cumulata in anii astia :smile:. Va multumesc anticipat tuturor care vor sa ma ajute cu un sfat, o vorba buna macar... :smile:)...0721728673 - Adi

Edited by Adibenjy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut si bine ai venit !! .... sincer , trista povestea ta . Toti mecanicii la care ai fost au fost doar niste carpaci sau mecanici de dacie . Un ecu second trebuie sa il iei cu 200 lei nu euro .. pe bune 500 E e o masina intreaga . Dar banuiesc ca problema nu este de la ecu .

Masina are alarma originala ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mecanicul acela mai in varsta lucra in particular cumva in zona Chiajna-Rosu ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Brava si Midnight,

masina are si alarma originala si alarma pusa, cat de carpaci sunt nu stiu ...am mers si eu pe recomandari de top , vezi doamne :) , t5 ala luat, adevarat, l-am luat cu 500 e cu transport pe rampa din Fundulea in Domnesti (unde stau) cu tot, ...da , mecanicul ala e din Chiajna-Rosu :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Trebuia sa cauti info pe net inainte de aventurile astea... Forumul e din 2006 pe aici, cred ca scuteai timp si bani cu cateva intrebari postate.

Oricum, mai bine mai tarziu decat niciodata. Si eu ma numar printre cei care au platit costul "nesocializarii" la timp. :smile:

Mai mult ca sigur vei gasi aici informatiile si oamenii necesari sa aduci frumesete de T5 pe drumul cel bun. :salut:

Multa bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer , ai o mare sansa ca faza cu pornitul sa fie de la Alarma.. imobilizator .

Da-mi un telefon pe 0766.985.640 si iti explic mai multe .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now