Posted 3 Feb 2012 (edited) · Report post Am un consum incredibil : ploiesti-constanta si retur (mers in conditii de iarna, e putin spus - de fiecare data dupa ce-am iestit de pe a2, la max 1 h se inchidea autostrada) 5.2 Si am mers rar cu a 5-a, cel mai mult cu a 3-a si a 4-a. Nu-mi vine sa cred, insa e consum la pompa ! (s60 d5-2008 motorina omv maxx-motion) Edited 3 Feb 2012 by iulirx Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Feb 2012 · Report post Am observat si eu asta la mers pe zapada cu treptele 3,4. O fi frictiunea mai mica. Oricum conteaza si viteza in care mergi. Eu pe drum judetean sau DN scot mult sub autostrada. Pe mine autostrada ma aduce aproape de consumul urban. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Feb 2012 (edited) · Report post Pai am mers turat (sa am frina de motor, am cutie manuala) undeva la 3000 rpm..., totusi imi e greu sa inteleg. Inseamna ca daca as merge vara cu 100 cu a 6-a ar scoate 4 si ceva ? E totusi motor de 2.4 si masina de 1.6T... Edited 4 Feb 2012 by iulirx Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Feb 2012 · Report post Pai si nu e normal asa? Eu cu a 2-a in oras aproape de 3.000 rpm am 7.5l / 100km. Aceeasi motorina. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Feb 2012 · Report post Oricum, sa le dea dumnezeu sanatate celor care au facut motorul asta ! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Feb 2012 · Report post Probabil l-a proiectat Chuck Norris Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Feb 2012 · Report post salut, am un XC90 D5 automat diesel 2.4 (185cp) si v-as ruga sa-mi spuneti daca consumul de 15-16% pe aceasta vreme este un consum normal? as putea sa fac ceva care sa ajute la scaderea consumului? multumesc Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Feb 2012 (edited) · Report post Mi se pare cam mare consumul.Depinde in ce conditii ai consumul ala?Plecare la servici motor rece -15 grade,blana in acceleratie si oprit inainte de incalzire?Sau la drum intins ?Oricum mi se pare cam mult.Ma gandesc ca in primul caz mai mult de 10-12 nu ar trebui sa depasesti in rest max 8-9%.Consum la pompa sau pe CB? Edited 11 Feb 2012 by thor4ever Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Feb 2012 · Report post salut, am un XC90 D5 automat diesel 2.4 (185cp) si v-as ruga sa-mi spuneti daca consumul de 15-16% pe aceasta vreme este un consum normal? as putea sa fac ceva care sa ajute la scaderea consumului? multumesc Salut, eu am consumul urban in perioada asta de 13,5-14L 100/km la un mers cat de cat linistit! Masina are cutie automata si 163 cai! mult de 10-12 nu ar trebui sa depasesti in rest max 8-9%.Consum la pompa sau pe CB? Gresesti Thor! Eu in oras mai putin de 12,5-13L 100/km nu am scos niciodata, oricat de temperat as merge, iar in afara mi-a iesit un consum de 8,8-9L 100/km in conditiile in care in localitati circulam cu 50/70 km/h, iar in afara acestora nu depaseam 120 km/h!!! Mai jos de 8,8-9L 100/km nu se poate Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Feb 2012 · Report post @Mihai, este normal consumul, vara consuma cam 14% . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Feb 2012 · Report post xc 90d5 185 CP consum iarna ( ultimele 2 saptamani 12,7 l urban bucuresti deplasari in medie de 15-18km ) respectiv äfara 9,8 l/100 km so un consum de 16 l/100 e extrem de exagerat... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Feb 2012 · Report post macar am nimerit -0 cu cel extraurban.Nu credeam ca un disel poate fi asa de mancacios. lagunez se pare ca este peaproape cu ce am zis Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 Feb 2012 · Report post Mi se pare un consum foarte mare pentru un diesel! Cred ca nu e departe de un T6. Oare asa consuma si cele mai noi D uri? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 26 Feb 2012 · Report post Deci am facut iar plinu...de data asta au intrat 42l(pana la primu clanc,la fel ca si la ultimu plin) si in bord aveam 450km facuti..Asadar dupa calculele mele am un consum de 9.3...Cred ca juma de rezervor l-am consumat la temp de -10grade...dupa care la temp de 0grade + Share this post Link to post Share on other sites
Posted 26 Feb 2012 · Report post 42 l la pompa pot fi lejer 35l reali. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 26 Feb 2012 (edited) · Report post 42 l la pompa pot fi lejer 35l reali. = 20% Precizia pompelor este de 1%. Nu pot fi "lucrate". NU mai face afirmatii ca asta ... Nici macar apa , mai mult de 2.5 % nu pot livra pompele. Toate pompele sint cu autocalibrare si se opresc singure atunci cind livreaza (in primii 7 litri) mai mult sau mai putin combustibil (+/- 1%, sau componenti grei -apa- mai mult de 2.5 %). La orice temperatura ai alimenta , pompa nu poate minti. O pompa de motorina nu poate livra benzina si invers. Ele functioneaza corect intre -55 grd si +70grd si o temperatura a combustibilului undeva pe plaja 5- 25 grd, altfel NU mai livreaza nimic, se opresc singure. Pacaleala vine din alta parte, nu de la pompa, vine de la compozitia fizico-chimica a motorinei / benzinei. "aerul" pe care-l vezi in combustibil este introdus dupa masuratoare din alte motive, nu sa fii tu pacalit. (pentru a juta pompa sa se opreasca inainte sa dea p-afara). D-asta, dupa ce pompa se opreste, daca bagi usor, vei mai putea baga inca 3-6 L de combustibil.(cind vrei sa faci plinul pina la refuz) Edited 26 Feb 2012 by iulirx Share this post Link to post Share on other sites
Posted 26 Feb 2012 · Report post Deci am facut iar plinu...de data asta au intrat 42l(pana la primu clanc,la fel ca si la ultimu plin) si in bord aveam 450km facuti..Asadar dupa calculele mele am un consum de 9.3...Cred ca juma de rezervor l-am consumat la temp de -10grade...dupa care la temp de 0grade + Pe care dintre masini?Iulirx, pot sa mai adaug ca iarna este indicat sa mergi cu rezervorul plin iar vara cu rezervorul pe jumatate sau cel mult 3/4! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 26 Feb 2012 (edited) · Report post Sa nu zici ca vara nu e bine sa mergi cu rezervorul plin din cauza dilatarii combustibilului, ca ii impuscam p-astia de-au proiectat sistemul de depozitare al combustibilului in masina ! Inteleg ca se face condens iarna, insa vara ce se mai intimpla ? De ce sa nu alimentam la plin ? Te asigur ca nu e nici un pericol ! Daca masina sta 3 saptamini , cu plinul facut, la mare pe faleza , la 60 grd celsius, benzina n-ajunge la mai mult de 28-30 grade. Poti verifica singur cu un termometru. Presiune, NU face, ca nu poate ! (din cauza supapelor atasate rezervorului.) La fel si iarna : daca afara sint -30 grd, motorina nu va avea mai putin de -25 grade, nici dupa 2 zile de stat in frigul asta. Ar trebui sa-mi iau licenta la MythBusters... Edited 26 Feb 2012 by iulirx Share this post Link to post Share on other sites
Posted 26 Feb 2012 · Report post Legat de consum poate ar trebui verificat prin portbagaj daca nu s-a uitat vreun sac de nisip de la ultima vacanta ! Desi am venit ieri de la Brasov cu V8-ul ,ce-i drept cu vreo 350 kg de cartofi in portbagaj ,cu un consum mediu de 9,2 .La vale se simte diferenta ! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Feb 2012 · Report post Sa nu zici ca vara nu e bine sa mergi cu rezervorul plin din cauza dilatarii combustibilului, ca ii impuscam p-astia de-au proiectat sistemul de depozitare al combustibilului in masina ! Inteleg ca se face condens iarna, insa vara ce se mai intimpla ? De ce sa nu alimentam la plin ? Te asigur ca nu e nici un pericol ! Daca masina sta 3 saptamini , cu plinul facut, la mare pe faleza , la 60 grd celsius, benzina n-ajunge la mai mult de 28-30 grade. Poti verifica singur cu un termometru. Presiune, NU face, ca nu poate ! (din cauza supapelor atasate rezervorului.) La fel si iarna : daca afara sint -30 grd, motorina nu va avea mai putin de -25 grade, nici dupa 2 zile de stat in frigul asta. Ar trebui sa-mi iau licenta la MythBusters... Datorita acumularilor de gaze! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Feb 2012 (edited) · Report post Gazele formate (vaporii de combustibil) sint evacuate in atmosfera prin supapele de care tocmai am pomenit, adica nu va exista o suprapresiune prea mare in sistemul de combustibil. Vrei sa spui ca gazele (vaporii de benzina / motorina) se aduna ei frumos asa in jurul masinii si stau acolo pina iti aprinzi tu tigarea si sari in aer ? Nu cred ca sint ei asa destepi ! din 3 motive : Sint mai usori ca aerul ; Bate vintul ; Sint extrem de putini (max 5g combustibil este eliberat ca gaz prin supape zilnic intr-o zi torida) Stai linistit ca nu se va intimpla ca la Sighetul Marmatiei ! :smile: o problema pentru tine : Vara : cind se formeaza mai multe gaze si la presiune mai mare ? (ai 3 variante) 1. Cind rezervorul e plin (peste 80%) 2. Cind rezervorul e jumatate ( in jur de 50%) 3. Cind rezervorul este aproape gol (sub 20%) (A dracu' fizica asta, nu ?) Edited 27 Feb 2012 by iulirx Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Feb 2012 (edited) · Report post = 20% Precizia pompelor este de 1%. Nu pot fi "lucrate". NU mai face afirmatii ca asta ... Nici macar apa , mai mult de 2.5 % nu pot livra pompele. Toate pompele sint cu autocalibrare si se opresc singure atunci cind livreaza (in primii 7 litri) mai mult sau mai putin combustibil (+/- 1%, sau componenti grei -apa- mai mult de 2.5 %). La orice temperatura ai alimenta , pompa nu poate minti. O pompa de motorina nu poate livra benzina si invers. Ele functioneaza corect intre -55 grd si +70grd si o temperatura a combustibilului undeva pe plaja 5- 25 grd, altfel NU mai livreaza nimic, se opresc singure. Pacaleala vine din alta parte, nu de la pompa, vine de la compozitia fizico-chimica a motorinei / benzinei. "aerul" pe care-l vezi in combustibil este introdus dupa masuratoare din alte motive, nu sa fii tu pacalit. (pentru a juta pompa sa se opreasca inainte sa dea p-afara). D-asta, dupa ce pompa se opreste, daca bagi usor, vei mai putea baga inca 3-6 L de combustibil.(cind vrei sa faci plinul pina la refuz) Caz concret in deva la benzinaria mol de pe centura.Povestita de un amic care era la pompa:o persoana cu o autoutilitara,cu rezervor trecut in carte de 70l.A vrut sa faca plinul(card de mol parca)si a intrat 100l.A blocat pompa cu masina si a chemat opcul si politia...si scandal.asta anu trecut.acu 2 sapt la fel varumi o a alimentat de 50lei(cca 8.6l)si in conditii cam la fel de temperatura/trafic/mers in oras(Deva) a facut 80km si dupa ce a alimentat din alta parte a facut cam 120km. La fel cum iara am auzit ca dupa 20l in sus bagati la fiecare 10l te fura cu 1l parca Edited 27 Feb 2012 by thor4ever Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Feb 2012 · Report post Eu nu stiu ce sa spun cu toate astea... Nu pot sa le neg, in lipsa unor dovezi concrete, dar eu n-am auzit si nici n-am patit niciodata asa ceva... Le-o fi frica de mine?! ) Share this post Link to post Share on other sites