Bursuc

engine system service required

54 posts in this topic

si banuiesc ca tija respectiva se gaseste doar la reprezentanta? hel ca am si eu nevoie de una masina este XC90 D5 185cp model 2008... puteti sa-mi ziceti de unde o iau in PM ms

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca am scris ce am scris la mine in semnatura, crezi ca o gasesti doar la reprezentanta ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara , am o nelamurire , am citit pe un forum din uk ca acest motoras swirl isi face recalibrare odata la 5-6 opriri ale motorului , ati auzit de asa ceva ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu daca se cheama musai recalibrare dar de fiece data cind opresti motorul vei auzi zgomotul specific lui, timp de vreo 20-30 sec ,eventual si ceva pe la clapeta ,egr, pompa injectie,undeva si in zona aceea..mic concert de zgomote.Ce mai conteaza cind merge...

Share this post


Link to post
Share on other sites

:))) era o curiozitate

Am tot cautat info despre egr si am citit inevitabil si despre swirl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna Dimineata, Am un XC 60 din 2012 cu motor de 2.0 163cp si a aparut eroarea "Engine system service required". 

La accelerare puternica se tureaza dar nu mai are puterea de dinainte de aparitia mesajului. 

Masina este in garantie insa sunt foarte curios sa stiu ce poate avea. Am vazut acum pe seara putin ulei pe langa filtrul de ulei. Poate fi de la ultimul schimb (acum aprox o luna) insa trebuie sa ma uit mai atent.

Va multumesc anticipat pentru sfaturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Abia acum am observat ca am postat pe aria xc90. Scuze, o pun pe seama oboselii. Rog un admin sa mute postarea in locul corespunzator. 

va multumesc. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

furtun spart la turbo. Stand fata in fata cu masina el se afla in partea dreapta putin jos.are si un fel de plasa de protectie intr-un capat.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie sa mergi la Cluj la dealer (este cel mai apropiat) cel mai bine la inlocuit in garantie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cica buba standard la my 12 . Au modificat tot traseul (mici modificari) si costa cam peste 2000 ron inlocuirea lui in reprezentanta . Daca nu ai garantie poti lua cere o oferta  colegilor de pe forum din sectiunea piese auto (au preturi muuuult mai bune decat la reprezentanta)

Mie la cluj nu au vrut sa imi schimbe tubulatura pe garantie datorita faptului ca au schimbat-o (nu prea inteleg care r faza ... dar m-am obisnuit ...cu volvo)

Share this post


Link to post
Share on other sites

E buba standard și la my11 sau my13. Este un furtun care se sparge . Se găsește atât pe OE cat și pe Am și nu e scump .

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara,

A sosit si randul meu cu mesajul de eroare ENGINE SERVICE REQUIRED motor D5 euro III

Eroarea apare intermitent (ficare data cand a aparut masina era in sarcina, urcare pe panta lunga) si la apasarea acceleratiei mesajul dispare si revine.

Am citit codurile de eroare si am gasit binecunoscutul ECM - 6805, am verificat furtunele de la vacul si pareau a fi OK.

Valva EGR inclusiv coolerul am desfacut si l-am curatat cam cu 6 luni in urma.

Am comandat un tester de vacum, in 2 zile a sosit si la testarea tampoanelor vacumatice tamponul din fata pierdea vacumul (nu reuseam sa trec de 10 mm mercur vacum oricat am dat la pompa)

Din pacate a inceput sa ploaie si nu am avut timp sa masor cat vacum face pompa, in schimb am anulat temporar tamponul de motor din fata si masina se misca mai bine, de ayunci nu a mai aparut mesajul de eroare.

Pasul urmator o sa fac un test de presiune la intercooler sper sa am timp pentru asta in viitorul apropiat + curatat turbo-ul.

Ar putea sa ma ajute cineva cu informatia ca la ce presiune lucreaza turbo-ul la un D5 165 CP Euro3/ in general la ce presiune ajung masinile cu remap.

Pe net am gasit ca cel standard are un max boost pressure: 1.3-1.4 bar si cel care are re-map de 105 CP ajunge la boost pressure de 1.6 bar

Multumesc anticipat,

O seara placuta in continuare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.2 bari normal. Cu remap probabil la 2.3-2.4

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc pentru raspuns :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara am si eu o intrebare , primesc acelasi mesaj pe bord cateodata cand o turez si dupa aia nu mai trage , dar dupa ce repornesc motoroul mesajul dispare si trage cum trebuie. M-am uitat la motor nu gasesc acea tija , S60 D5 2002 . S-o fi schimbat tija ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! O diagnoza te poate lamuri  singurul lucru pe care il poti constata vizual o metoda empirica de altfel este sa te uiti in zona motorului sa nu ai mufe,cabluri furtune scoase sau deteriorate pe traseul admisiei pornind de la filtrul de aer pana la turbina! Tipul tau de motor nu este dotat cu tija clapetelor de vartej de aer fiind o generatie dinaintea echiparii D 5-urilor cu tija vartej si filtru de particule si de aceea nu o gasesti!

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 7/9/2017 at 10:56 PM, Vyo a spus:

Salut! O diagnoza te poate lamuri  singurul lucru pe care il poti constata vizual o metoda empirica de altfel este sa te uiti in zona motorului sa nu ai mufe,cabluri furtune scoase sau deteriorate pe traseul admisiei pornind de la filtrul de aer pana la turbina! Tipul tau de motor nu este dotat cu tija clapetelor de vartej de aer fiind o generatie dinaintea echiparii D 5-urilor cu tija vartej si filtru de particule si de aceea nu o gasesti!

 

Asta ar insemna sa merg la tester cat timp mesajul este activ pe bord? Ca daca opresc motorul si il repornesc mesajul dispare si merge corect. Astept si alte opinii , multumesc Vyo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost la tester mi-a gasit problema.

20170718_123324.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai aici cauzele.

La mine se tot bloca VNT-ul din cauza ca am circulat mult in oras. VNT-ul se poate curata, insa dupa un timp se blocheaza din nou. Eu am luat un VNT nou de pe eBay (costa undeva la 70 EURO).

ecm 6805..jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai aici cauzele.

La mine se tot bloca VNT-ul din cauza ca am circulat mult in oras. VNT-ul se poate curata, insa dupa un timp se blocheaza din nou. Eu am luat un VNT nou de pe eBay (costa undeva la 70 EURO).

ecm 6805..jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai aici cauzele.

La mine se tot bloca VNT-ul din cauza ca am circulat mult in oras. VNT-ul se poate curata, insa dupa un timp se blocheaza din nou. Eu am luat un VNT nou de pe eBay (costa undeva la 70 EURO).

ecm 6805..jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai aici cauzele.

La mine se tot bloca VNT-ul din cauza ca am circulat mult in oras. VNT-ul se poate curata, insa dupa un timp se blocheaza din nou. Eu am luat un VNT nou de pe eBay (costa undeva la 70 EURO).

ecm 6805..jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saptamana viitoare sunt programat la mecanic . Revin cu un feedback cu ce problema am avut

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 21 ore, Swift a spus:

Am fost la tester mi-a gasit problema.

20170718_123324.jpg

Buna,

Am avut o problema asemanatoare la XC90 D5 , cand motorul era in sarcina imi aparea mesajul de engine service required, testul de presiune la intercooler a fost OK, cand am testat tampoanele vacumatice acestea nu mai erau etans (pierdeau vacumul), am schimbat cele 2 tampoane vacumatice si s-a rezolvat problema, motorul se comporta mult mai bine, a revenit boost-ul de la turbo ;)

Mecanicul ar trebui sa poate sa testeze cu usurinta sistemul vacumatic, la multi de pe forumul din UK am citit ca au avut probleme cu tuburile vacumatice.

eu am folosit ceva de genul:

http://www.ebay.co.uk/itm/Hand-Held-Brake-Bleeder-Tester-Set-Bleed-Kit-Vacuum-Pump-Car-Motorbike-Bleeding-/391504285978?hash=item5b2779511a:g:w~AAAOSwInxXMvf0

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, 

Supra-alimentare zice? Fa ce am facut si eu - mergi 20-30 km la 4.000 RPM si s-ar putea sa scapi de problema. Eu pe S60 2011 ce-i drept am avut o singura data asta si trebuia curatat DPF prin ardere - cand DPF trebuie curatat, "baga" mai multa motorina pentru ardere suplimentara. De atunci am invatat - un drum afara din oras - minimum 50 km - la viteza constanta si gata. 

Si acum face la fel - cum ma prinde pe autostrada cum ma "arde" daca nu am fost mai recent. Dupa 50 km cu consum marit cu 1,5 L / 100 km se "linisteste". Motorina efixs, super-aditivata, cere ardere suplimentara DPF. Alte motorine mai rar / putin. 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now