Posted 27 Jan 2012 · Report post Salut , observ din ce in ce mai multe discutii in ce priveste acest proiect ACTA Din ce m-am documentat(rapid) observ , cu ingrijorare, ca nu va fi bine deloc . link 1 link 2 Voi ce parere aveti ? P.S. cine a folosit megaupload pana acum va avea o surpriza : ASA arata acum site-ul La fel va arata si transfer.ro si multe alte site-uri Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Jan 2012 · Report post Americanii astia.... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Jan 2012 · Report post La americani e SOPA la europeni va fi ACTA care e mult mai al dracu decat SOPA. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Jan 2012 · Report post E un subiect de actualitate si cred ca merita dezbatut si inteles mai cu atentie. Nu pot sa ma pronunt daca e bine sau e rau, caci nu intrevad prea bine impactul asupra activitatii mele pe inernet. Ar trebui sa stim mai exact ce urmari concrete ar putea avea. Dispare triluliu, sa zicem ? Atunci, da, mi-ar pare rau, dar nu spun ca nu as putea trai fara el. Nu mai pot posta pe Facebook un link catre un videoclip de pe YouTube ? Iar ar fi rau, dar nu pot evalua cat de rau. Deocamdata. Incerc doar sa inteleg si cui i-ar ajuta astfel de masuri. Artisitilor, posesorilor de drepturi de autor in general, guvernelor ? Cine stie mai multe, va rog sa explice. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Jan 2012 · Report post Bine nu prea suna O sa vedem....Probabil ca ne vom adapta.... dar... cred ca ne va limita cunoasterea.... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Jan 2012 · Report post &Marius , daca ai citit cele 2 link-uri in unul din ele se specifica , ca orice trafic pe care il vei face pe si prin acest internet va fi analizat . Orice email il vei trimite orice conversatie pe messenger , etc. vor fi interceptate si evaluate , ori asta consider in PRIMUL rand o violare grava a intimitatii , si nu disparitia "iutubului" sau altor site-uri. Raul va fi mult mai mare decat cele doua enumerate mai sus , dar acum , pe moment acestea doua imi suna cel mai grav. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Jan 2012 (edited) · Report post Sincer, nu pare a fi in regula, dar nici nu ma gandesc ca as avea cine stie ce de ascuns . Ma simt mai fericit cand nu am nimic de ascuns, chiar daca stiu ca ma poate asculta ori inregistra cineva, decat sa am ceva de ascuns si sa stiu ca sunt in siguranta. Chestie de optiune. Tot asa cum ma simt foarte bine si dorm noaptea ca un prunc, fara ganduri de tot felul, desi sunt mai putin avut, deoarece am ales sa respect legile in domeniul meu de activitate. Edited 27 Jan 2012 by mariusdaniel Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Jan 2012 · Report post probabil vor sa trimitem scrisorile ca pe vremuri Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Jan 2012 · Report post & Marius nu e vorba de a ascunde , desi si acest lucru poate fi considerat util atunci cand trimiti un email sau o scrisoare , doar ca nu cred ca va doriti ca cei de la RDS , UPC sau alti furnizori de internet sa va "citeasca" emailurile , conversatiile de orice gen , sa va analizeze fotografiile personale pe care doriti sa le trimiteti cuiva , sa analizeze fotografiile pe care le postam pe un forum , facute la o nationala , si de ce nu , sa nu mai poti posta o captura din vadis sau o schema electrica pt c a nu ai drept de autor . Ceea ce spun eu este la scara mica , implicatiile fiind mult mai mari , dar pe care nu avem de unde sa le stim datorita acestei secretomanii in care se desfasoara acest tratat. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Jan 2012 (edited) · Report post Daca vreau sa-l dau jos pe basescu strig direct in duba jandarmeriei, n-o sa mai fie nevoie sa chem lumea pe mail, forum si alte alea. Deci totul se simplifica. Da' ce-o sa faca nemtii cind o sa vada ca cineva zice ca bmw-urile sint masini extrem de supraevaluate ? Sau cind voi spune ca nivelul de cultura al americanilor este , pe o scara de la 1 la 10, la -3 ? O sa-mi ia repede calutii de la bicicleta, sau, mai grav : minecile de la vesta ! Daca vor sa zgindare rahatul, asa vor face. Pe riscul lor. Uita un singur lucru : popoarele asuprite isi devoreaza conducatorii. Si mai uita ca romanii pot , daca vreau ei asa, sa by-paseze orice lege, buna sau timpita (ca asta de fata). Edited 27 Jan 2012 by iulirx 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Jan 2012 · Report post "Nemtia" , Iuli este una din tarile care nu au semnat , alaturi de Olanda , Cipru , Estonia si Slovacia. Daca nu vor semna atunci totul pica , dar in caz ca se ajunge la implementarea acestui tratat , cand vei avea prima abatere iti va taia accesul de la internet pentru o perioada , dupa care se va aplica pedeapsa penala . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Jan 2012 · Report post Subscriu la cele spuse de Iulirx : am trait si in comunism, cand era aproape sinucidere curata sa strigi ceva in strada si tocmai asta a facut in final ca revolta sa fie mai sangeroasa decat acolo unde a fost un regim mai catifelat. Tot astfel si cu protestele actuale la adresa lui Basescu. Daca era mai soft, mai light, mai rezervat si nu-si baga el nasul in toate aspectele vietii nostre, acum ii era mai caldut si nu era batjocorit in fel si chip. Cat a fost el Iliescu de contestat, dar de sters pe jos cum s-a facut cu "domnul presedinte" actual, nu s-a facut. Tocmai, pentru ca "fiinta extraordinara" a exagerat. Si i s-a raspuns ccu aceeasi moneda, ba chiar amplificat, ca sa priceapa. Dar el, nu si nu... Batman, batman ! Concluzia : nu ma tem, cei care incearca sa ne inregimenteze si sa ne spioneze ar trebui sa se teama de reversul medaliei. Istoria ne-o dovedeste. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Jan 2012 · Report post "Dar ce înseamnă ACTA pentru fiecare dintre noi, ultilizatorii de Internet? Furnizorul dumneavoastră de Internet va avea obligația să va monitorizeze întreaga activitate online. Siteurile pe care navigați, tranzacțiile financiare online, discuțiile prin intermediul programele tip messenger, tot ceea ce faceti online vor fi monitorizate cu grijă de către angajații acestor companii și oferite la cerere oricărei firme care are cea mai mică suspiciune că aceste activități au condus la încălcarea drepturilor de autor deținute de acestea. Aceștia vor opera după propriile reguli, nimeni nu vă va aduce la cunoștiintă că are loc această monitorizare și nu veți avea nici un mijloc să va protejați. Practic vor putea face orice cu aceste informații, inclusiv folosirea lor în scopuri publicitare Dreptul la viața privata este încălcat în mod grosolan, cu acceptul statului, care a ratificat acest tratat. Dacă aveți un site sau un blog acesta va putea fi închis oricând în urma unei simple cereri din partea unei companii care se va plânge firmei unde acesta este găzduit că materialele postate acolo contravin drepturilor de autor. Nu contează că acestă încălcare poate fi o simplă imagine sau câteva rânduri luate dinr-un articol publicat în altă parte. Cei ce au avut ocazia să vadă textul tratatului au menționat faptul că aceste prevederi sunt în mod intenționat cât mai vagi, pentru a simplifica închierea unui site. Conscințele acestui tratat nuse opresc doar aici, ci vizează chiar și liberatea de opinie.Dacă un site devine mult prea inomod pentru un guvern sau o companie, acestea pot cere oricănd inchiderea acestuia, sub diverse pretexte." Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Jan 2012 · Report post "Dar ce înseamnă ACTA pentru fiecare dintre noi, ultilizatorii de Internet? ... Furnizorul dumneavoastră de Internet va avea obligația să va monitorizeze întreaga activitate online. Siteurile pe care navigați, tranzacțiile financiare online, discuțiile prin intermediul programele tip messenger, tot ceea ce faceti online vor fi monitorizate cu grijă de către angajații acestor companii și oferite la cerere oricărei firme care are cea mai mică suspiciune că aceste activități au condus la încălcarea drepturilor de autor deținute de acestea. ... Dacă aveți un site sau un blog acesta va putea fi închis oricând în urma unei simple cereri din partea unei companii care se va plânge firmei unde acesta este găzduit că materialele postate acolo contravin drepturilor de autor. Daca exista drepturi de autor inregistrate ca atare iar ele se incalca in mod flagrant si repetat, producand prejudicii morale sau financiare autorului de drept al operei, de ce sa nu admitem ca incalcarea lor trebuie sanctionata intr-un fel sau altul ? Furtul e tot furt, indiferent de cum se opereaza. Eu nu-mi fac griji, decat despre faptul ca ar trebui sa stiu ce am voie si ce nu sa postez. E un fel de responsabilitate sociala globala, avand in vedere ca internetul e global. Sper ca se vor decanta cele mai bune solutii pentru protejarea drepturilor de autor. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Jan 2012 · Report post Deci sa inteleg ca nu va afecteaza nicicum ca altcineva in afara de expeditor si destinatar , sa stie ce contine acel emai ; pai atunci faceti-va publice parolele ca oricum nu aveti nimic de ascuns . Gizas , netu arde si userii se piaptana . Dar e mai simplu sa spui nu se poate , ....sau sa zici mie nu mi-se intampla , asa a ajuns tara in situatia de azi . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Jan 2012 (edited) · Report post Lumea are acces la prea multa informatie, motiv pentru care este mai greu de dirijat. Inca un pic si vom face inchisoare pt. un film descarcat sau un mail "neadecvat". Este directia in care ni se dicteaza ca trebuie sa ne indreptam..... speranta mea este Chuck Norris ! Edited 27 Jan 2012 by opus Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Jan 2012 · Report post Hmmmm, datorita secretomaniei se pare ca exista si o foarte mare speculatie . In urma mai multor emailuri avem si un raspuns mai competent , citez: "Iată o scrisoare şi mai lămuritoare (Bravo, Renate Weber!) Bruxelles, 27 ianuarie 2012 In atentia d-lui Peter Imre, director Adevarul Holding; In atentia d-lui Razvan Ionescu, director editorial Adevarul; In atentia d-lui Grigore Cartianu, redactor-sef Adevarul; Referitor la articolul <<Cum au votat reprezentantii Romaniei in Parlamentul European in privinta adeziunii la “tratatul-problema” ACTA>>, semnat de Vlad Andriescu si publicat in editia online din 26 ianuarie 2012, as dori sa va semnalez ca, inca din titlu, articolul dezinformeaza grav, deoarece Tratatul ACTA ca atare urmeaza sa ajunga in Parlamentul European in luna mai, la Comisia de comert international si abia ulterior va fi supus si unui vot in plen. Ceea ce am votat insa, in noiembrie 2010 (si nu in octombrie 2010, cum se relateaza in articolul sus-mentionat), a fost o rezolutie pe care am si co-initiat-o, in numele grupului ALDE, cu privire la ACTA, in care ne exprimam ingrijorarea cu privire la continutul acordului si ceream Comisiei Europene sa prezinte o evaluare completa a consecintelor acordului inaintea semnarii acestuia de catre statele membre. Rezolutia din noiembrie 2010 e urmare a faptului ca tot in 2010 am semnat, alaturi de alti 392 de colegi eurodeputati, o declaratie scrisa care a fost si adoptata de Parlamentul European, “privind lipsa unui proces transparent si continutul potential controversat” al ACTA. De asemenea, am fost alaturi de colegii mei din ALDE, de specialisti din IT si de profesori de drept care urmaresc acest subiect de ani de zile, la dezbateri si seminarii in care s-a exprimat profunda ingrijorare fata de continutul si consecintele ACTA. Nu mi-am schimbat punctul de vedere din 2010 si pana acum. Si, in mod constant, de cand am fost aleasa in Parlamentul European, in diferitele rapoarte si rezolutii care au fost votate, am fost si sunt in favoarea libertatii internetului. Modul in care articolul semnalat ii portretizeaza pe semnatarii rezolutiei - cand, de fapt, cei care au votat in favoarea rezolutiei sunt cei ingrijorati de prevederile ACTA, iar cei care au votat impotriva rezolutiei sunt cei care accepta orice sanctiune in internet fara sa cracneasca - mi-a adus si continua sa imi aduca uriase prejudicii de imagine, inclusiv prin preluarea “informatiilor” din articolul dumneavoastra pe alte site-uri, bloguri si pe retelele de socializare. Prin urmare, va solicit sa cereti scuze cititorilor dumneavoastra pentru dezinformare si sa publicati de urgenta declaratia de mai sus, ca drept la replica - in exact spatiul articolului sus-mentionat, care a atras deja foarte multe comentarii si al carui link este propagat continuu si pe alte pagini de internet. In caz contrar, imi rezerv dreptul de a actiona in justitie publicatia dumneavoastra. Cu deosebita consideratie, Renate Weber Deputata in Parlamentul European (PNL, ALDE)" Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Jan 2012 · Report post 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Jan 2012 · Report post No , ....daca se da drumu la ACTA , .....sa nu zici ca nu te-am anuntat , o sa stai in celula cu cei ce au vida vadis sau cum le'o mai zice ) Tare imi e , ca o sa ne trezim cu tratatul asta, la fel cum ne-am trezit târziu ca avem gazele cele mai scumpe, autostrazile cele mai scumpe, benzina nu mai zic… si nimeni nu e de vina… Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Jan 2012 · Report post linux-ul e "fri" marea majoritate , cat despre celelalte , .....este un topic in care va spuneam de alternative "fri" la fel de bune sau chiar mai bune decat cele comerciale . Devierea de la subiect e clara , ideea care trebuie sa fie prioritara , este aceea ca se incalca destul de grav dreptul la intimitate ( fie ea si virtuala)Si , iata: Tracudecrea în română a tratatului ACTA: Părţile la prezentul acord, Constatând faptul că aplicarea efectivă a drepturilor de proprietate intelectuală este esenţială pentru menţinerea creşterii economice în toate industriile şi la nivel mondial; Constatând, de asemenea, că proliferarea de bunuri contrafăcute şi piratate, precum şi a serviciilor care distribuie materiale ce încalcă, subminează comerţul legal şi durabil, cauzează pierderi financiare semnificative pentru titularii de drepturi şi pentru întreprinderi legitime, şi, în unele cazuri, oferă o sursă de venituri criminalităţii organizate şi prezintă riscuri pentru public; Dorind combaterea acestei proliferări printr-o cooperare internaţională consolidată; Dorind să ne asiguram că măsurile şi procedurile pentru aplicarea drepturilor de proprietate intelectuală nu devin ele insele bariere în calea comerţului legitim; Dorind să se abordeze problema de încălcare a drepturilor de proprietate intelectuală, inclusiv încălcarea dreptului comunitar care are loc în mediul digital, în special în ceea ce privesc drepturile de autor sau conexe, într-un mod care echilibrează drepturile şi interesele relevante ale titularilor de drepturi, furnizorilot de servicii, şi a utilizatorilor; Dorind ca prezentul acord sa functioneze într-un mod reciproc de sustinere internationala de aplicare a legislaţiei Recunoscând principiile enunţate în Declaraţia de la Doha privind Acordul TRIPS şi sănătatea publică, adoptată la 14 noiembrie 2001, la a patra ministerială a OMC Se convine după cum urmează: CAPITOLUL I DISPOZIŢII INIŢIALE ŞI DEFINIŢII GENERALE Secţiunea 1: Dispoziţii iniţiale ARTICOLUL 1: Relaţia cu alte acorduri Acest acord se deroga de la orice obligaţie în ceea ce priveşte orice altă parte în conformitate cu acordurile existente, inclusiv Acordul TRIPS. ARTICOLUL 2: natura OBLIGAŢIILOR 1. Fiecare parte trebuie să fie libera să stabilească metoda corespunzătoare de punere în aplicare a dispoziţiilor prezentului acord în propriul său sistem legal şi practică. 2. Nimic din acest acord nu creează vreo obligaţie cu privire la distribuirea resurselor între aplicarea drepturilor de proprietate intelectuală şi punerea în aplicare a drepturilor, în general. 3. Obiectivele şi principiile enunţate în partea I din Acordul TRIPS, în special la articolele 7 şi 8, se aplică la prezentul acord. ARTICOLUL 3: standardele cu privire la disponibilitatea ŞI DOMENIUL DE APLICARE A DREPTULUI DE PROPRIETATE INTELECTUALĂ 1. Prezentul acord se aplică fără a aduce atingere dispoziţiilor în legislaţia unei părţi care reglementează existenţa, achiziţionarea, domeniul de aplicare, şi de întreţinere a dreptului proprietăţii intelectuale. ARTICOLUL 4: CONFIDENŢIALITATE şi divulgarea de informaţii 1. Nimic din acest acord sa nu impună unei Părţi să divulge: (A) informaţii, a căror divulgare ar fi contrară legislaţiei sale, inclusiv legile care protejează drepturile de confidenţialitate, sau acordurile internaţionale ( informaţii confidenţiale, a căror divulgare ar împiedica dreptul de executare sau ar fi contrară interesului public; sau © informaţii confidenţiale, a căror divulgare ar aduce atingere intereselor legitime comerciale ale anumitor întreprinderi, publice sau private. Secţiunea 2: Definiţii generale ARTICOLUL 5: DEFINIŢII GENERALE În sensul prezentului acord, cu excepţia cazului în care se prevede altfel: (A) ACTA înseamnă Acordul de combatere a contrafacerii Comerţului; ( comitet înseamnă comitetul instituit în temeiul ACTA Capitolul V (Aranjamente instituţionale); Mărfurile piratate înseamnă orice bunuri care sunt copii făcute fără consimţământul titularului dreptului sau a persoanei autorizate în mod corespunzător de către titularului de drepturi în ţara de producţie şi care sunt executate, direct sau indirect Acordul TRIPS înseamnă Acordul privind aspectele legate de comerţ ale Drepturillor de proprietate intelectuală, prevăzute în OMC Acord; CADRUL JURIDIC PENTRU APLICAREA DREPTURILOR DE PROPRIETATE INTELECTUALĂ Secţiunea 1: Obligaţii generale 1. Fiecare parte se asigură că procedurile de executare sunt disponibile în temeiul legislaţiei sale astfel încât să permită o acţiune eficientă împotriva oricărui act de încălcare a proprietăţii intelectuale drepturile reglementate de prezentul acord, inclusiv măsuri corective rapide pentru a preveni încălcări şi de căile de atac care constituie un factor de descurajare pentru încălcări. Aceste proceduri trebuie să fie aplicate astfel încât să se evite crearea de obstacole în calea comerţului legitim şi să ofere protecţie împotriva folosirii lor abuzive. 2. Procedurile adoptate, menţinute, aplicate sau să se pună în aplicare dispoziţiile prezentei trebuie să fie corecte şi echitabile Fiecare parte va pune la dispoziţia titularilor de drepturi procedurile judiciare civile în ceea ce priveşte punerea în aplicare cu privire la orice drept de proprietate intelectuală astfel cum se specifică în această Secţiune. 2. În măsura în care orice cai de atac civile pot fi comandate ca urmare a unor controale administrative, fiecare parte se asigură că aceste proceduri sunt conforme cu principiile echivalente cu cele prevăzute în prezenta secţiune. ARTICOLUL 9: DAUNE 1. Fiecare parte va prevedea că, în cadrul unei proceduri judiciare civile cu privire la respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, autorităţile sale judiciare au autoritatea de a oblige contravenientul la plata de daune pentru a compensa prejudiciul titularului de drepturi care a avut de suferit ca urmare a încălcării. In ceea ce priveşte încălcarea drepturilor de autor sau drepturile conexe protejarea, fonogramelor, şi, în cazuri de falsificare a marcii, fiecare parte trebuie să stabilească daune; In ceea ce priveste mărfurile piratate dreptului de autor şi a mărfurilor contrafăcute, fiecare parte se asigură că, în cadrul unei proceduri judiciare civile, la cererea titularului dreptului, autorităţile au autoritatea de a ordona distrugerea marfurilor care încalcă dreprul de proprietate, fără nici o despăgubire. Autorităţile au dreptul, pe baza cererii titularului de drept, să ordone contravenientului să furnizeze titularului dreptului sau a autorităţilor judiciare, cel puţin pentru scopul de a aduna probe, informaţii relevante. Astfel de informaţii să includă date cu privire la orice persoană implicată în orice aspect de încălcare sau presupusa încălcare şi cu privire la mijloacele de producţie sau canalele de distribuţie a marcii piratate, inclusiv identificarea unor terte persoane presupuse a fi implicate în producţia şi distribuţia de bunuri sau servicii şi a canalelor lor de distribuţie. ARTICOLUL 12: MĂSURI PROVIZORII 1. Fiecare parte se asigură că autorităţile sale judiciare au autoritatea de a comanda prompte şi eficiente măsuri provizorii: (A) împotriva unei părţi sau, după caz, o terţă parte asupra căreia autoritatea judiciară este competentă pentru a preveni o incălcare a unui drept de proprietate intelectuală ( pentru a păstra dovezile pertinente în ceea ce priveşte pretinsa încălcare. 2. Fiecare parte se asigură că autorităţile sale judiciare au autoritatea de a adopta măsuri provizorii acolo unde este cazul, în special în cazul în care orice întârziere este de natură să cauzeze un prejudiciu ireparabil titularului dreptului, sau în cazul în care există un risc demonstrabil de distrugere a dovezilor. 3. Cel puţin în cazurile de autor sau drepturile conexe încălcarea drepturilor şi marca contrafacerii, fiecare parte se asigură că, în cadrul unei proceduri judiciare civile, autorităţile au autoritatea să dispună măsura confiscării sau luarea în custodie de alte bunuri 4. În cazul în care măsurile provizorii sunt revocate sau în cazul în care încetează din cauza oricărui act de omisiune de către solicitant, sau în cazul în care se dovedeşte ulterior că nu a existat încălcarea unui drept de proprietate intelectuală, autorităţile judiciare trebuie să aibă autoritatea de obligare a reclamantei, la cererea pârâtului, să furnizeze pârâtei o compensaţie adecvată pentru orice prejudiciu cauzat de aceste măsuri. ARTICOLUL 16: măsuri la frontieră 1. Fiecare parte adoptă sau menţine proceduri cu privire la importul şi exportul marfurilor în care: (A) autorităţile sale vamale pot acţiona pentru a suspenda libera trecere a mărfurilor suspecte; şi ( după caz, titularul dreptului poate solicita autorităţilor competente să suspende punerea în circulaţie de mărfuri suspecte. 2. O parte poate adopta sau menţine proceduri cu privire la tranzitarea de bunuri sau în alte situaţii în care mărfurile sunt sub control vamal Articolul 17: cererea titularului 1. Fiecare parte se asigură ca autorităţile sale competente să solicite unui titular să furnizeze dovezi adecvate pentru a demonstra autorităţilor competente că, în conformitate cu legislaţia părţii care furnizează procedurile, există o încălcare a dreptul titularului dreptului de proprietate intelectuală 2. Fiecare parte se va asigura ca cererile de a suspenda orice bunuri suspecte sunt corecte 3. Fiecare parte se asigură că autorităţile sale competente informează solicitantul în termen rezonabil, dacă i-a fost acceptata cererea. ARTICOLUL 20: CĂI DE ATAC 1. Fiecare parte se asigură că autorităţile sale competente au autoritatea de a obliga distrugerea de bunuri ca urmare a unei constatari menţionate la articolul 19, că mărfurile sunt contrafăcute. În cazurile în care astfel de mărfuri care nu sunt distruse, fiecare parte se asigură că, cu excepţia excepţionalelor circumstanţe, astfel de bunuri sunt eliminate în afara canalelor de comerţ astfel încât să se evite orice prejudiciu adus titularului dreptului. 2. În ceea ce priveşte produsele cu mărci contrafăcute, eliminarea simplă a marcii în mod ilegal nu va fi suficienta pentru a permite liberul traffic la vamă a mărfurilor în circuitele comerciale. 3. O parte poate să prevadă că autorităţile sale competente au autoritatea de a impune sancţiuni administrative ARTICOLUL 21: TAXE Fiecare parte se asigură că orice taxe de cerere, taxa de depozitare, sau distrugere care urmează să fie evaluate de către autorităţile competente în legătură cu procedurile descries în această secţiune nu se utilizează pentru a descuraja nejustificat recurgerea la aceste proceduri. ARTICOLUL 22: DEZVĂLUIREA DE INFORMAŢII Fără a aduce atingere legislaţiei unei părţi referitoare la confidenţialitatea sau a confidenţialităţii informaţii: (A) o parte poate autoriza autorităţile sale competente pentru a oferi o titularului dreptului informaţii despre transferurile specifice de produse, inclusiv descrierea şi cantitatea mărfurilor, pentru a ajuta la detectarea bunurilor contrafăcute; ( o parte poate autoriza autorităţile sale competente pentru a oferi o titularului dreptului informaţii despre bunuri, dar nu limitat la, descrierea şi cantitatea mărfurilor, numele şi adresa ,expeditor, importator, exportator, destinatar sau, şi, dacă se cunoaşte, ţara de origine a mărfurilor, precum şi numele şi adresa producătorului mărfurilor, pentru a ajuta la determinarea menţionată la articolul 19 Secţiunea 4: Executarea penală ARTICOLUL 23: infracţiunilor Fiecare parte trebuie să prevadă proceduri şi sancţiuni penale care urmează să fie aplicate cel puţin în cazuri de falsificare intenţionată sau mărci comerciale piratateFiecare parte trebuie să prevadă proceduri şi sancţiuni penale care urmează să fie aplicate în cazuri de intenţie şi de uz casnic, în cadrul comerţului şi pe o scară comercială, de etichete sau ambalaje: O parte poate să prevadă proceduri şi sancţiuni penale în cazurile adecvate pentru copierea neautorizată a operelor cinematografice de la un spectacol, facilitatea de expunere a imaginii în general pentru public. 4. În ceea ce priveşte infracţiunile prevăzute în prezentul articol, pentru care o parte prevede proceduri şi sancţiuni penale, care parte se asigură că răspunderea penală pentru complicitatea şi tăinuirea este disponibila în temeiul legislaţiei sale. 5. Fiecare parte va adopta măsurile care ar putea fi necesare, în conformitate cu principiile juridice, pentru a stabili răspunderea, care poate fi penală, a persoanelor juridice pentru infracţiuni specificate în prezentul articol, pentru care acordul prevede procedurile penale şi sancţiuni. ARTICOLUL 24: SANCŢIUNI Pentru infracţiunile prevăzute la alineatele 1, 2, şi 4 din articolul 23 alineatul (penală Infracţiuni), fiecare parte prevede sancţiuni care includ pedeapsa cu închisoarea, precum şi amenzi suficient de mari pentru a oferi un factor de descurajare a actelor de încălcare a dreptului comunitar în viitor.În ceea ce priveşte infracţiunile prevăzute in articolul 23 alineatul (Penal Infracţiuni) pentru care o parte prevede proceduri şi sancţiuni penale, care se asigură că autorităţile sale competente au autoritatea de a comanda confiscarea sau distrugerea tuturor mărfurilor contrafăcute sau a mărfurilor piratate dreptului de autor. În cazurile în care mărfurile contrafăcute şi mărfurile piratate dreptului de autor nu sunt distruse, autorităţile competente se asigură că astfel de mărfuri trebuie să fie eliminate în afara canalelor de comerţ în astfel încât să evite producerea oricărui prejudiciu titularului dreptului. ARTICOLUL 26: EX oficiu EXECUTAREA PENALE Fiecare parte va prevedea că, în cazuri adecvate, autorităţilor sale competente pot acţiona din proprie iniţiativă, de a iniţia anchete sau acţiuni legale cu privire la infracţiunile prevăzute la punctele 1, 2, 3, şi 4 din articolul 23 alineatul (penală Infracţiuni) pentru care acea parte prevede proceduri şi sancţiuni penale. Secţiunea 5: Aplicarea drepturilor de proprietate intelectuală în mediul digital 1. Fiecare parte se asigură că procedurile de executare, în măsura stabilite în Secţiunile 2 (Executarea civilă) şi 4 (executare penală), sunt disponibile în cadrul său de lege, astfel încât să permită o acţiune eficientă împotriva unui act de încălcare a proprietăţii intelectuale. 2. În plus la punctul 1, procedurile fiecărei părţi de aplicare se aplică pentru încălcare a drepturilor de autor sau drepturile conexe prin reţele digitale, care pot include utilizarea ilicită a mijloacelor de distribuţie pe scară largă în scopuri ilicite. Aceste proceduri trebuie să fie puse în aplicare într-un mod care să evite crearea de obstacole în calea comerţului electronic, şi, în concordanţă cu legislaţia respectivei părţi, păstrează principiile fundamentale, cum ar fi libertatea de exprimare, proces echitabil, şi de confidenţialitate. O parte poate prevedea, în conformitate cu legile si reglementarile sale, competente sa comande unui furnizor de servicii on-line pentru a dezvălui rapid la o informaţie a titularului dreptului suficienta pentru a identifica un abonat al cărui cont pretinde că a fost folosit pentru încălcarea dreptului comunitar, în cazul în care titularul a depus un punct de vedere juridic. Aceste proceduri sunt puse în aplicare într-un mod care să evite crearea de bariere in activităţi legitime, inclusiv comerţul electronic, şi, în concordanţă cu faptul că trebuie pastrate principiile fundamentale, cum ar fi libertatea de exprimare, proces echitabil, şi de confidenţialitate. 5. Fiecare parte va asigura o protecţie juridică adecvată şi căi de atac eficiente împotriva eludării măsurilor tehnologice eficiente care sunt utilizate de către autori, artiştii interpreţi sau executanţi sau producătorii de fonograme, în legătură cu exercitarea drepturilor lor. ARTICOLUL 30: TRANSPARENŢA Pentru a promova transparenţa în administrarea drepturilor sale de proprietate intelectuală a sistemului de aplicare, fiecare parte va lua măsurile adecvate, în conformitate cu legislaţia şi politici, de a publica sau pune la dispoziţia publicului informaţii privind: (A) procedurile disponibile în temeiul legislaţiei sale pentru executarea de drepturi de proprietate intelectuală ( legile, regulamentele, deciziile judecătoreşti definitive şi administrative, hotărârile de aplicare generală referitoare la punerea în aplicare a drepturile de proprietate intelectuală; şi © eforturile sale de a asigura un sistem eficient de executare şi de protecţie a drepturile de proprietate intelectuală. ARTICOLUL 31: a opiniei publice Fiecare parte trebuie, după caz, sa promoveze adoptarea unor măsuri pentru a consolida conştientizarea publicului cu privire la importanţa respectării drepturilor de proprietate intelectuală şi efectele negative ale încălcării drepturilor de proprietate intelectuală. Distrugerea bunurilor care încalcă drepturile de proprietate intelectuală se face consecvent cu legile şi reglementările privind problemele de mediu CAPITOLUL IV COOPERARE INTERNAŢIONALĂ ARTICOLUL 33: cooperarea internaţională 1. Fiecare parte recunoaşte că cooperarea internaţională este vitală pentru realizarea efectivă a protectiei drepturilor de proprietate intelectuală şi că ar trebui să fie încurajată, indiferent de originea mărfurilor care încalcă drepturile de proprietate intelectuală, sau locaţia sau cetăţenia titularului dreptului. 2. În scopul de a combate incalcarea drepturilor de proprietate intelectuală, în special contrafacerea mărcilor comerciale şi drepturi de autor sau drepturi conexe de piraterie, părţile vor promova cooperarea, după caz, între autorităţile lor competente responsabile pentru respectarea drepturilor de proprietate intelectuală.Cei care au votat pro tratat sunt: Cristian Silviu Buşoi (Grupul Aliantei Liberalilor si Democratilor pentru Europa – ALDE) George Sabin Cutaş (Grupul Partidului Socialistilor Europeni – PES) Vasilica Viorica Dăncilă (Grupul Partidului Socialistilor Europeni – PES) Ioan Enciu (Grupul Partidului Socialistilor Europeni – PES) Cătălin Sorin Ivan (Grupul Partidului Socialistilor Europeni – PES) Ramona Nicole Mănescu (Grupul Aliantei Liberalilor si Democratilor pentru Europa – ALDE) Ioan Mircea Paşcu (Grupul Partidului Socialistilor Europeni – PES) Rovana Plumb (Grupul Partidului Socialistilor Europeni – PES) Daciana Sârbu (Grupul Partidului Socialistilor Europeni – PES) Adrian Severin (independent) Claudiu Tănăsescu (Grupul Partidului Socialistilor Europeni – PES) Silvia-Adriana Ţicău (Grupul Partidului Socialistilor Europeni – PES) Corneliu Vadim Tudor (independent) Adina-Ioana Vălean(Grupul Aliantei Liberalilor si Democratilor pentru Europa – ALDE) Renate Weber (Grupul Aliantei Liberalilor si Democratilor pentru Europa – ALDE) Cei 14 care au votat împotriva rezoluţiei au fost: Elena Oana Antonescu (Partidul Popular European) Elena Băsescu (Partidul Popular European) Sebastian Bodu (Partidul Popular European) Petru Luhan (Partidul Popular European) Monica Macovei (Partidul Popular European) Marian-Jean Marinescu (Partidul Popular European) Iosif Matula (Partidului Popular European) Rareş Niculescu (Partidul Popular European) Cristian Preda (Partidul Popular European) Csaba Sogor (Partidul Popular European) Theodor Stolojan (Partidul Popular European) Laszlo Tokes (Partidul Popular European) Traian Ungureanu (Partidul Popular European) Iuliu Winkler (Partidul Popular European) Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Jan 2012 · Report post Din 2001 terorismul international a fost si este o scuza pentru incalcarea grava a drepturilor omului. Orice suspect de terorism, in mod intemeiat sau nu, e ascultat fara mandat, urmarit,saltat de pe strada, arestat pe perioada nedeterminata, vinovat sau nu. Acum , sub pretextul apararii dreptului intelectual, se extinde cenzura. Intrebarea este, de abuzurile ce vor urma cine te apara? Maine ce va urma?...Vom avea voie sa mancam doar de la hypermarket? sa ascultam doar muzica de la radio? sa mergem cu masina doar o ora pe zi sau maxim 100 km?...evident,totul pentru a ne proteja pe noi,cetatenii, de efectele negative ale excesului..a,am uitat,avem voie sa consumam .cat mai mult si cat mai scump...e nasol doar ce mai gasim gratis... In opinia mea,ACTA e un pas mic pentru omenire,un pas mare pentru BIG BROTHER. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Jan 2012 · Report post In opinia mea,ACTA e un pas mic pentru omenire,un pas mare pentru BIG BROTHER. Nota 10 Tomita , ...asta este principala utilitate a acestui program . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Jan 2012 · Report post Incet dar sigur, lumea devine un penitenciar global, urmeaza taxa pe aer in functie de marimea plamanilor ... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Jan 2012 · Report post Exemplu prezumtiv de incalcare a dreptului la proprietate: Eu x-lescu contractez un credit ipotecar pe o perioada mare de timp! Dupa 5 ani banca imi modifica contractul initial cu o clauza in plus datorita faptului ca situatia economica mondiala a permis modificarea legislatiei bancare. Eu x-ulescu sunt revoltat si incep sa pun pe forumuri de discutie clauzele contractuale considerate de mine abuzive. Banca prin invocarea ACTA solicita administratorilor de forumuri sa puna la dispozitie logurile cu persoana care a postat clauzele pe net. In baza logurilor cere providerilor sa indice detinatorul de I.P. de la care s-a publicat. Avand acest I.P. imi deschide proces pe rol pentru incalcarea dreptului de proprietate economica. Eu x-ulescu ma trezesc doar cu citatia la usa! Asadar, chiar nu realizati ca orice forma de constrangere a libertatii denumita acum alambicat ACTA dauneaza individului?!? Raul, sa fim seriosi. Chiar nu e important exemplul tau cu youtube. Nu aia conteaza! Conteaza ca daca la un moment dat (sa zicem doar asa de dragul exemplificarii) esti cercetat pentru evaziune fiscala te decizi sa-ti construiesti apararea corespondant pe internet cu un avocat (scanari de facturi, dovezi care sa sustina afirmatiile tale...etc.) In momentul in care exista acest instrument absolut DIABOLIC (DPI - deep packet inspection) - adica verifica legal orice cuvant cheie care pleaca de la tine, practic nu MAI AI NICI O APARARE de construit. Ai dat totul dusmanului! Daca intelegeti cum functioneaza acest sistem o sa vedeti ca nu este absolut NICI O DIFERENTA intre hackeri si ACTA. Se legalizeaza metodele pentru care acum hackerii sunt inchisi! Ce garantie reala mai am eu cand imi folosesc cardul ca sa fac tranzactii pe internet? Cine imi garanteaza ca in mana guvernului aceste informatii nu sunt folosite impotriva mea? Cel mai curat democratic este sa NU EXISTE ACEST instrument! Cum au prins hotii de acum inainte sa o faca si in continuare. Nu sa ne presupuna pe toti hoti inainte de a face ceva. (vezi modul de functionare tehnic al ACTA). 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Jan 2012 · Report post Ar mai fi o solutie .Trecem la scrisorele.La faxuri, sau si mai bine, o sa avem ocazia sa stam pe indelete la povesti; asa o sa socializam cu adevarat, Share this post Link to post Share on other sites