kramerik

BIG PROBLEM - fum albastru....mult.....

39 posts in this topic

pompa de motorina?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau pana se curata "instalatia" de ce ulei s-a depus pe-acolo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare din nou! povestea continuua.

intre timp am schimbat segmenti pistoane si cuzineti,rectificat chiulasa si schimbat 1 supapa,garnitura chiulasa noua+ulei.

si tot scoate fum alb-albastrui iar in bord e apris LAMBDA.distributia e ok tot la punct ce poate fi?

Nu o sa iti placa ce iti spun dar e tragic ce descrii tu aici.

Daca imi desfaceam motorul de cate ori a scos fum sau de cate ori mi s-a indicat ca pe acolo ar fi problema...

...Asa se intampla cand nu sti ce masina/motor ai.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut,

vezi http://www.xoil.ro/l...nti/tribologie/, aici cateva explicatii:

Cum citim culoarea fumului

  • Fum albastru cu miros de ulei:

    Cauze posibile: segmenti uzati, garnituri, semeringuri uzate la supape, ghidajele de la supape uzate, si/sau motor uzat iar uleiul se aspira prin valva PCV.
    Daca fumul albastrui apare doar la pornire, segmentii sunt aproape uzati dar inca functionali.
    Solutie posibila: segmentare, schimbare semeringuri supape si ghidaje
  • Fum gri:

    Posibile probleme la servofrana, lichidul de frana este aspirat. Se va verifica nivelul lichidului de frana.La cutiile automate, este aspirat uleiul din transmisie.
    Se va verifica nivelul lichidului de frana si al uleiului.
  • Fum alb si gros cu miros iritant, intepator sau dulceag

    Posibila cauza: antigelul, lichidul de racire, patrunde in ulei si in camera de ardere. Defectiune posibila : garnitura de chiuloasa crapata, chiulasa crapata, camasa crapata, sau poate chiar fisura in blocul motor.Se va verifica daca scade nivelul de antigel sau daca bolboroseste in vasul de expansiune la turarea motorului. Se va verifica daca nivelul uleiului creste sau uleiul este mat, decolorat, ori pe capacul de la ulei sau joja apare o mazga, spuma alburie. Aceasta inseamna ca uleiul se amesteca cu antigelul.
    Alta cauza posibila poate fi valva PCV blocata pe deschis, murdara sau infundata.
    La cutiile automate e posibila aspirarea uleiul din transmisie.
    Daca ati completat cu prea mult ulei, acesta poate produce fum alb. Se va verifica joja pentru nivelul uleiului. Remediere posibila : schimbarea garniturii de chiulasa, valva PCV, sudare chiuloasa, bloc, schimbare camasa cilindru.

Succes!

poti preciza unde este situata aceasta valva PCV ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Din pacate nu!

Este doar un citat de pe site-ul respectiv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa refaci un motor cu UZURA MARE ( da cum fum .. mananca ulei mult ) fara sa-i rectifici cilindrii , e frectie , iti spun din propria experienta , am refacut motorul la masina , a mers 50 000 Km si acum iar e cum s-ar zice ...praf . Aici ti-am povestit de un benzinar .

Ex loganul meu 1.5 dCi a facut aceeiasi faza iarna trecuta .... fum albastru la greu , rontaia in ultimul hal , nu tragea cum trebuie . Ideea este ca problema a fost de la injectoare .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vadim, asta e td, iar la TD uzura mare se produce dupa 600k km in regim de exploatare neglijent. :colacpestepupaza:

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa rezolvat! cam de la sine as spune.dupa ce am mai bibilit putin pompa si imobilizatorul de pe pompa ieri seara,astazi de dimineata a pornit cam greu dar fara fumul de rigoare cu care ma invatasem deja.inclin sa cred ca am o problema electrica pe undeva,ceva erori in calculator.

are cineva o schema electrica cu partea de imobilizator va rog?la mine dupa ce pun contactul se stinge catevateva secunde masina taiata din bord dupa care revine.deocamdata am pus solenoidul de stop de pe pompa pe direct la baterie pentru a putea porni.si cel mai straniu e ca pe mufa care vine la imobilizator nuu gasesc nici un 12 volti care sa alimenteze solenoidul.deci ceva nu e tocmai bine in partea electrica. Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca 12V trebuie sa vina din releu/ecu la solenoid, nu din imobilizator... pentru ca daca immo e on, nici bujile nu se activeaza.

In VIDA da cum trebuie sa testezi sistemul si ce valori trebuie sa ai... e ceva info si in Vadis.

post-169-0-88086300-1330163136_thumb.jpg

post-169-0-92968900-1330163138_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare!azi dimineata V40ul meu sa hotarat sa imi faca probleme:porneste in 3 pistoane si scoate un nor urias de fum albastru.am completat cam 1litru de ulei astazi dupa ce acum o saptamana am facut schimbul de ulei.

la pornire scoate un nor de fum iar dupa circa 2 minute de functionare dispare norul dar fumega in continuare albastru.vreo idee de unde sa incep va rog?Multumesc!

same problem!!!! fum la pornire dimineata dupa care dispare in primii 2 km. Pornire greoaie turatie scadata iar dupa 1 2 km merge perfect rotund, nesacadat. HELP!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

La fel facea ( si mai face ) si a mea. Imi era rusine sa ies pe strada de cum fumega. Cand am fost la revizie i-am zis mecanicului (desi cand am adus-o mergea fain-frumos fara fum ) si a zis : "Later!". Pai si dupa ce a terminat cu chestiile curente si i-a dat foc, hop!, si fumul. Si da, iese fum cand porneste in 3. Diagnoza: injector. Insa prefer sa o pornesc mai la dos intre blocuri unde e curent si se disipa fumul si apoi dupa ce ajunge la temperatura si nu mai iese fum sa plec cu ea pe strada. Deocamdata nu am timp / buget sa ma ocup de ea, mai ales ca dupa ce se incalzeste motorul merge perfect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am aceasi problema daca pot sa-i spun asa dar la un .....ARO-dupa ce se incalzeste motorul motorina se aprinde mai usor si dispare trepidatia si fumul.Am verificat injectoarele si unul nu deschidea la aceasi presiune cu celelalte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceeasi problema am si eu la un s40 din 2007 2.0 diesel.Maine merg la volvo sa`i faca verificarea la injectoare.Zici ca`i aro pana se incalzeste,tremura motoru' ca nebunu si ala nu e mers in 3 pistoane sau doua, sigur nu se alimenteaza.iar dimineata cand porneste e innecata cu motorina de la vreun injector,probabil :) curios e , cum sa ai motoru defect , pistoane etc, cand la cald si toata ziua nu scoate gram de fum nu bate , nu are niciun semn ca e uzat , doar la frig! o fi inghetat pistonu`de frig saracu :)) Gandim logic?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now