ythnkyknwme

nu trage motorul

12 posts in this topic

Salut tuturor,

Tocmai am aflat ca masina S40-ul (1.6d 2006, 190k ) lui taica-meu nu prea merge.

Din pacate nu am detalii foarte exacte cu privire la simptome, dar iata ce am putut scoate de la el:

-inafara filtrului de motorina toate filtrele au fost schimbate acu mai putin de o luna. filtrul de motorina a fost schimbat cam acum un an.

-problema a aparut cam o data cu vremea mai rea, cam acum 2 saptamani.

-nu se tureaza (nu stiu exact la cat ajunge turometrul totusi)

-turbo-ul pare sa traga (se aude)

-urca foarte incet o panta mai abrupta, abia cand ajunge in varf si incepe drum drept poate merge cu 40 km/h. ...cica..

-uneori se aprinde triunghiul rosu (daca da un mesaj de eroare: nu stiu, nu mi-a zis si oricum nu e in romana ci in olandeza..nu cred ca ar putea sa mi-l zica)

El e asa, mai old school, si pe conceptul "dieselu nu se strica asa usor" a tot umblat asa cu masina si nu mi-a zis ca merge rau, abia asta seara am aflat.

Eu i-am zis sa nu mai umble cu ea pana nu aflam ce are. I-am zis si sa sune maine la service-ul volvo in ungaria ca sa vada cam ce-i zic cei de acolo.

Stiu ca nu ofer detalii prea exacte dar daca aveti ceva idei, cam ce ar putea fi, ar fi de ajutor.

Multumesc mult comunitatii pentru ajutor :smile:

Stima,

Alex

Edited by ythnkyknwme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

daca zici nu mai trage poate fi si dpf ul plin si are nevoie de regenerare.

sau

a ramas fara lichid.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, si eu l-as banui in primul rand pe nenea filtru de particule. Dar prin telefon sigur nu o sa te poata ajuta cei din Ungaria.

Mai simplu ar fi sa mergi in reprezentanta, ca vad ca esti din Cluj.

Sau ia legatura cu colegul nostru din link-ul de mai jos.

http://www.volvo-club.ro/topic/10849-diagnoza-volvo-cluj/page__p__144963#entry144963

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai mult ca sigur ca este de la dpf.Suna l pe baiatu din Turda si intelege te cu el, poate are preteni care fac diagonza si n Cluj ca sa nu mai mearga pana in Turda la el.

Edited by thor4ever
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumesc mult pentru raspunsuri.

Filtrul de particule l-am schimbat la sfarsitul lunii martie. 1000 de eur. Lichidul a fost completat tot atunci.

Murea motorul cand acceleram incet, treptat. Sau se zguduia pur si simplu masina.

Eu sunt din cluj dar ai mei sunt din maramures si acolo e si masina. In cluj nu mai merg la reprezentata pt ca in martie aveam triunghiul rosu aprins, au pus masina de 3 ori pe tester si m-au pus sa verific toti senzorii samd si nu au gasit problema.

In ungaria au rezolvat problema intr-o ora. Aveam niste ulei in cutia filtrului de aer.

As adauga ca de mai bine de un an se aude un fashit mai ciudat cand intra turbo-ul. Mi s-a zis ca poate e ceva furtun fisurat sau ceva. Dar pentru ca nu exista o vizibila la acel sunet, l-am neglijat.

Te rog frumos să nu foloseşti astfel de scriere!

Merci!

Edited by HEIMÐALLR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai aşa! Da' de unde era ulei în cutia filtrului? Au remediat problema sau doar l-au şters cu o cârpă moale şi ţi-au dat-o "ca nouă"? MAF-ul nu e şi el murdar cu ulei?

Trebuie verificat sistemul de vacuum, o fi vreun furtun crăpat.

La fel, ar trebui verificat traseul admisiei aerului (înainte de filtru, filtrul, după filtru, după turbină). S-ar putea să fie spart IC-ul. Nu sunt pete umede sub el, pe scut?

post-820-0-57637100-1328182360_thumb.jpg

PS: Turbina nu "intră", merge în permanenţă.

Din cate am inteles, legat de ulei in cutie, i-au zis in Ungaria ca ar fi un fenomen tolerat ca turbo-ul sa arunce ulei in cantitati neglijabile in cutia filtrului.

Deci, probabil ca problema nu a fost analizata asa cum sugerezi tu.

Am cautat pe google dar nu am gasit ce anume inseamna "IC" -ul.

De la ce vine abrevierea, mai exact?

O sa intreb daca sunt urme de ulei pe scut.

Multumesc mult pentru atentie si sfaturi!

P.S.

Scuze pentru "sh", in momentul asta nu am tastatura in limba romana. Un "s" in loc de "sh", in cazul asta, nu cred ca ar fi reprodus foarte exact onomatopeea la care faceam referire.

Mersi pentru intelegere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

IC = intercooler (charge air cooler, de fapt. Poziţia 6, în imaginea de mai sus).

Just a wild stab in the dark: la sonda lambda te-ai gândit?

PS: Nu-ţi face probleme pentru "sh". De ce mi-ai pus link înspre DEx, la "merci", crezi că nu ştiu ce înseamnă? ;D

Intercooler, am inteles.

Sonda lambda, am auzit de cateva ori cuvantul asta intr-un context sau altul. Stiu doar ca "se curata" cand turezi masina mai tare.

Nu stiu ce s-ar intampla cu o masina daca nu ar avea sonda respectia.

Oricum, am notat ca problemele pot fi cauzate de:

IC, sistemul de vacuum - furtun crapat sau sonda lambda.

Off topic:

Nu as vrea sa jignesc pasiunea pentru masini a majoritatii de aici prin faptul ca dau senzatia ca nu stiu despre ce vorbesc. Doar ca eu sunt umanist prin formare si intamplator pasiunile mele extracuriculare sunt mai mult legate de stiinta dezvoltata in lumea virtuala.

@Heimdallr

Intepandu-ma cu "sh"-ul meu, mi-am dat seama ca esti si tu un militant al folosirii cu bun simt a limbii romane. Am presupus ca ai aprecia sa afli faptul ca "merci" nu exista in limba romana.

Apreciez oricum ca pe forumul unui brand ca si Volvo se vorbeste literar. S-ar putea spune ca Volvo obliga. :smile:

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc inca o data pentru toate informatiile. Sper ca saptamana viitoare sa ajunga cu ea la un mecanic si pe urma o sa updatez postul in cazul in care cineva cauta raspuns pentru aceeasi problema.

Stima,

Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-ai mai vandut-o? :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare.

Deci, e crapat turbo-ul. Ce marca ar trebui sa cumpar? Preturile is foarte diferite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci, e crapat turbo-ul. Ce marca ar trebui sa cumpar? Preturile is foarte diferite.

Prin turbo te referi la turbina? Vezi ca se poate repara!
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi daca nu e crapata galeria de admisie, eu am schimbat de 2 ori turbina degeaba!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now