icristi

Parbriz incalzit ?!

62 posts in this topic

Salutare tuturor,

Am constatat in aceste clipe grele pentru orice sofer ca si la noul S60 2011 exista aceeasi problema ca la S40 2005, si anume ca parbrizul nu este incalzit deloc in partea inferioara.

Asta nu e deranjant pe timp de vara 8) ,dar la -15 grade, lamelele stergatoarelor ingheata si cand vrei sa stergi parbrizul, il stergi asa de bine ca nu mai vezi nimic. Daca stergatorul de la pasager este pozitionat mai sus si totusi mai sterge cate ceva, cel de la sofer este ascuns complet sub capota si ingheata beton.

Am mers astazi si cu incalzirea la maxim, directionat fluxul de aer numai pe parbriz, dar degeaba, dupa 3 ore de mers prin oras, stergetoarele tot inghetate. Din cand in cand mai coboram sa scutur gheata de pe ele.

Mi se pare putin cam jenant pentru o masina full, care costa peste 50000 E.

Oare in Suedia sau Norvegia ce-or face amaratii aia, cred ca dau cu sare pe parbriz.

Intrebarea este: Trebuie sa mergem la VOLVO sa luam un sac de sare, sau inginerii de acolo au vre-o solutie tehnica la aceasta problema si o tin secreta?

Exista optiunea de parbriz incalzit pentru s60 / v60 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fix azi am vorbit cu BogdanG de masina lui Maurice, un XC70, care are FIIIIIX aceeasi problema... cand stergi parbrizul stergi cu un mare cub de gheata :)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cite stiu eu ,nu are parbriz incalzit electric(sita electrica) .

Sa te fac sa zimbesti un pic ,cind a fost cumparata de Ford ,divizia autoturisme Volvo, nu au imprumutat macar cele 2 chestii utile de la Ford ,adica :parbriz incalzit electric si avertizare sonora in cazul luminilor de pozitie uitate aprinse.Si noile Ford-uri au in comun f. multe de la Volvo.

Considerentele economice isi spun cuvintul iar in alte segmente ale masinii primeaza mai mult decit este nevoie.Este doar pararea mea facind asa comparatie intre ce este si la Ford si la Volvo de dupa 2010.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand am schimbat parbrizul la S40, m-am gandit sa-i aplic inainte de a-l monta o rezistenta in partea inferioara, legata frumos la dezaburire, sau chiar separat si cu un reostat, dar eram in criza de timp si nu am facut-o. Cand au taiat parbrizul vechi, am vazut ca stergatoarele stau pe partea de parbriz care este in exteriorul cordonului de lipire, portiune care mai este izolata termic si cu spuma poliuretanica. Deci nici o sansa sa primeasca ceva caldura.

Dar totusi, la S40 fluxul de aer bate direct catre parbriz.

La S60 bate paralel cu parbrizul, catre sofer, incalzindu-l doar de la 1/3 in sus. (pe parbriz, nu pe sofer).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Urata ,enervanta, stupida si rusinoasa treaba la un Volvo, ( mai ales la una de 50000 E). Este o chestie despre care trebuie discutat mai serios fiindca in momentul in care nu mai poti vedea prin parbriz, pica toata inventiile destepte de pe masina ta . Eu la 850 aveam pozitionate stergatoarele sa stea cat mai "ascuns", dupa ce le-am ridicat cat sa nu bata in stalpul stanga parca nu mai ingheata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ete asta este motivul sau mai bine zis picatura care a umplut paharul la mine, urmatoarea masina va fii Allroad nu XC70 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Am mers si eu zilele astea cu masina, insa nu am "experimentat" inghetul pe parbriz - cu dezaburire / dezghet maxim pe parbriz a mers foarte bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esti tu mai norocos, Mav :P Si eu am patit aseara aceeasi problema. Am oprit de 3 ori pana acasa (o distanta de vreo 5 km) sa curat gheata de pe stergatoare,iar cea care se forma pe parbriz in partea inferioara parca era lipita cu super glue, atat de greu se curata. Fluxul de aer era la maxim, directionat pe parbriz. Degeaba... Am ridicat stergatoarele peste noapte sa nu se lipeasca mai rau.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu am problema asta ;D ;D ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rezolvarea a spus-o opus, desurubati bratele stergatoarelor si mai ridicatile. Strangeti putin, verificati sa nu loveasca stalpul din stanga apoi strangeti cat este nevoie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si cum vroiam sa fabric un stergator incalzit, am cautat si iata ca exista deja.

Combinat cu aerul cald de la dezaburire este ok. In film oare de ce apare un Volvo ??!! Daca mai adaugam si asta e primavara !
Edited by opus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi incerca sa pun o folie cu rezistente care sa incalzeasca parbrizul imediat sub punctul de oprire al stergatoarelor, astfel incat stergatoarele sa nu ajunga la ea. Daca merge pun si poze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sursa pt. folie de incalzire la 12 V asta am gasit. http://www.tme.eu/ro/katalog/?f_zamowienie=1#cleanParameters=1&search=folie+incalzire Cine vrea sa rezolve mai simplu si mai repede poate opta pt. varianta aceasta: http://www.germanele...ucts&pid=856684 .

Edited by opus

Share this post


Link to post
Share on other sites

sincer cred ca varianta a doua nu este eficienta, se monteaza pe interior si e mult deasupra stergatoarelor.

La tme nu se potrivesc ca dimensiune. Nu stiu daca cei de la Horn Gmbh vor sa faca la comanda. Folia ar trebui sa aiba cam 1200*50 mm, si sa fie aplicata pe exterior in partea inferioara a parbrizului. Dimensiunile sunt ochiometrice, dupa ce se topeste gheata se pot masura :D .

Stie cineva daca exista spatiu pentru aplicarea foliei pe interiorul parbrizului, ma gandesc poate dupa ce se demonteaza grila?

http://www.horngmbh.com/000111000.sys/div_common/division/division_heiz.php?did=1631

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si la S40 meu aceeasi problema...desi intr-o seara m-am plimbat mai mult prin oras(aprox 1 ora) intr-o ninsoare si ger nebun si dupa vreo 2-3 opriri pt curatat stergatoarele,la un moment dat nu mai ingheta si mergea perfect..parbrizu era uscat si fulgii de zapada nu se mai atingeau de geam...asta pana am umblat la ventilatie si apoi a inceput iarasi sa inghete...ma gandesc ca poate are importanta pe unde dai sa bage aeru...data viitoare o sa incerc sa las aeru pe auto si viteza mica,nu directionat spre parbriz...sau spre parbriz dar tot la viteza mica....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu la S60 chiar nu am aceasta problema. Probabil sunt stergatoarele pozitionate mai sus, sau nu stiu care este explicatia, insa nu ingheata. Cand plec cu masina, curat bine parbrizul si stergatoarele si dupa ce se incalzeste in masina, las caldura sa bata la picioare (asta pentru comfort, nu pentru altceva) si nu am probleme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici eu nu am avut problema asta la fost-ul S40. Ba mai mult, de lene dadeam gheata si zapada jos cu stergatoarele :P. Pe dezaburire parbriz Auto aerul era suflat si in interior si din exterior la baza parbrizului, de fapt de acolo incepea sa se dezghete si venea toata gheata de pe parbriz jos pe capota ca o avalansa.

Ciudat

Share this post


Link to post
Share on other sites

sincer cred ca varianta a doua nu este eficienta, se monteaza pe interior si e mult deasupra stergatoarelor.

La tme nu se potrivesc ca dimensiune. Nu stiu daca cei de la Horn Gmbh vor sa faca la comanda. Folia ar trebui sa aiba cam 1200*50 mm, si sa fie aplicata pe exterior in partea inferioara a parbrizului. Dimensiunile sunt ochiometrice, dupa ce se topeste gheata se pot masura :D .

Stie cineva daca exista spatiu pentru aplicarea foliei pe interiorul parbrizului, ma gandesc poate dupa ce se demonteaza grila?

http://www.horngmbh....iz.php?did=1631

Azi am verificat si iti dau dreptate. Si la 850 meu ar fi prea sus varianta a doua. Voi suna la cei de la Horn si ii voi intreba daca sunt interesati sa ne serveasca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am verificat si iti dau dreptate. Si la 850 meu ar fi prea sus varianta a doua. Voi suna la cei de la Horn si ii voi intreba daca sunt interesati sa ne serveasca.

Le-am trimis si eu pe mail o cerere, sa vedem daca raspund.

Nici eu nu am avut problema asta la fost-ul S40. Ba mai mult, de lene dadeam gheata si zapada jos cu stergatoarele :P. Pe dezaburire parbriz Auto aerul era suflat si in interior si din exterior la baza parbrizului, de fapt de acolo incepea sa se dezghete si venea toata gheata de pe parbriz jos pe capota ca o avalansa.

Ciudat

Ce an de fabricatie avea masina ta. Am auzit si eu de treaba cu suflat aer cald pe exterior, dar la a mea (2005), am verificat anul trecut si nu sufla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Le-am trimis si eu pe mail o cerere, sa vedem daca raspund.

Ce an de fabricatie avea masina ta. Am auzit si eu de treaba cu suflat aer cald pe exterior, dar la a mea (2005), am verificat anul trecut si nu sufla.

2004.5, 2005

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fix azi am vorbit cu BogdanG de masina lui Maurice, un XC70, care are FIIIIIX aceeasi problema... cand stergi parbrizul stergi cu un mare cub de gheata :smile:))

Ia nu ma mai dati pe mine de exemplu negativ :lol:

La mine nu ingheata decat daca dau pe automat clima si 22-23 de grade in interior.

Daca las pe dezaburire sau dau cald ca la balamuc in interior (30 de grade) nu ingheata.

Problema e ca se strange zapada intre capota si stergatoare si trebuie scoasa da acolo, manual.

Stergatoarele sunt puse jos (cat mai aproape sau chiar sub capota) pentru aerodinamica masinii si design.

Bine era daca iesea ceva aer cald de sub capota sa le incalzeasca putin eventual sa dezghete zapada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nea Maurice ia nu te mai plange pt ca tu poti oricand sa furi Allroadul fratelui si ai scapat de problema . :D

Sa faci 30C in interior nu este o solutie, este un disconfort maxim .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi cei cu XC 70-uri nemultumiti de chestiunea asta, nu vreti sa faceti schimb cu un S40 cinstit si la care nu ingheata stergatoarele ? ::)

Declar aici, cu martori ca nu va cer nimic in plus :P doar masina pentru masina...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fratilor... calmati-va! :smile:

De cand mi-am schimbat parbrizul original (Saint-Gobain) cu aftermarket (Pilkington) inteleg si eu ce inseamna parbriz incalzit.

Desi am refuzat oferta baietilor din service care s-au oferit sa imi conecteze noul parbriz la instalatia de degivrare a masinii, va spun ca un parbriz incalzit, in conditii extreme de temperatura, nu face mare lucru in plus fata de un parbriz fara incalzire.

Observ ca in momentul in care dau drumul la climatizare "full" pe parbriz (viteza 3-4), probabil prin conductivitate termica se formeaza un mic "U" dezghetat la baza parbrizului dar ce legatura are asta cu gheata de pe stergatoare nu inteleg.... ca eu unul, nu stiu de optiunea: lamela/brat de cauciuc/silicon/metal incalzit la stergatoare.

Asta e viata (in conditiile de clima din RO), stergatoarele ingheata.... ca sunt din metal sau cauciuc; de la -10 in jos in conditii de vant a-la "feels like -15-18C" nu are cum sa fie altfel si ala cu VAG care spune altceva, in astfel de conditii, parerea mea este ca minte cu nerusinare...

Ceea ce e cu adevarat important in conditii de clima extrema, sunt pulverizatoarele/spritierele de lichid parbriz incalzite, care vad ca se regasesc in oferta noului s/v60.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now