vidruben

Pompa servodirectie

29 posts in this topic

Buna ziua,

Incepand de astazi am o problema cu pompa de servodirectie, in sensul ca s-a rupt axul acesteia in interiorul pompei .

Ati mai auzit de asa ceva; mecanicul meu a zis ca in 20 de ani nu a mai gasit nici un ax rupt, palete, curea etc. a mai gasit dar axul din otel inalt aliat nu ...

Uleiul de servo l-am schimbat la 80 mii (acum am 100 mii), ulei era rezervorul ala de servo...nu stiu ce s-ar fi putu intampla ; pur si simplu am intrat parcat in zapada iar cam am dat in marsarier am simtit ca volanu e "teapan", nu a facut zgomot etc.

Poate a fost un defect de fabricatie...

Exista vre-o varianta, vre-o echivalenta, vre-una second sau poate noua la un pret rezonabil.... sa nu fiu nevoit sa fac o linie de credit :smile:

Atasez si cateva poze cu aceasta .

Cu stima,

V.Ben

Pot fi 4 cauze ale ruperii unui ax insa cea mai des intalnita problema este caseta infundata. Prima data pompa incepe sa suiere sau sa bazaie iar cand se infunda de tot caseta pompa este angrenata intr-o directie de motor si in cealalta de presiunea care se intoarce in pompa, axul e prins ca intr-o menghina si cedeaza in punctul conceput din fabrica pentru a proteja motorul .

dragi prieteni

am si eu o intrebare

cand iau volan maxim stanga dreapta se aude un fluierat dar tare nu acel fluierat de servo cand e volan maxim face mai tare

crede ti ca e pompa pe duca ?

In general acest sunet se aude cand se infunda caseta de directie deoarece uleiul nu mai poate intra in distribuitor si se intoarce in pompa unde forteaza in capul hidraulic si se aude acel zgomot. Este posibil sa fie si amandoua insa. Daca pompa lucreaza fortat sificient timp se depreciaza capul hidraulic. Pentru a nu investi bani inutil inainte de a schimba ceva recomand o constatare. Avem preturi pentru toate buzunarele. Depinde cat vreti sa va tina.

Şi a mea fluiera dar nu tare, eu, cel puţin, am considerat că e normal acel fluierat, până când, într-un viraj puternic, cu motorul turat (pe la 3000-3500 rot/min), a făcut "poc!" şi a dat afară, pe la ax, tot uleiul de servo în următorii 500 de metri, cât am mai mers cu ea, până unde să o pot lăsa la fezandat. Altfel spus, răspunsul la întrebarea ta e "se prea poate". Nu-ţi fă probleme, o pompă OEM e în jur de 460-500 iar una ZF (care e producătorul şi pentru OEM) e undeva pe la 320-350 €, preţ valabil şi pentru OEM PN 8683376 (110 bari)... ;D ...dar e extraordinar faptul că există dezmembrări.

Îţi merge greu volanul când e foarte-foarte încins uleiul de servo?

Fiecare face cum considera insa dezmembrarile sunt foarte periculoase pe sistemul de directie si franare.

In maxim 4-6 luni piesa din dezmembrari strica cealalta piesa ( daca luati caseta strica pompa si invers). Pentru mai multe detalii ma puteti suna la telefon 0732491532 .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am luat pompa sh acum 7 luni, merge perfect si intre timp am facut vre-o 7-8 mii km. toti in tara .

Intre timp, dupa mai multe informatii din diverse locuri, am ajuns la concluzia ca pompa mea s-a dus dupa ce am ramas inzapezit in perioada respectiva si am ambalat motorul cu volan maxim stanga repectiv dreapta, sa pot iesi din troianul de zapada (simultan cu marsarier sau inainte) .

Pana la ruperea axului nu am avut nici un fel de simptom - fluierat .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare

My V are 320.000 km.

A inceput sa se auda un fluierat la motor. Asa ca am mers la mecanic.Diagnosticul a fost pompa de servo.

Cu toate acestea am inceput cu ceva usor: am schimbat uleiul de servo; schimbat kitul de accesorii(curea si role). Degeaba, fluieratul persista.

La final mecanicul a recomandat o pompa de la DELCO REMI. Ce parare aveti de aceasta marca dat fiind si pretul de 700 lei, daca o dau pe a veche la schimb si garantie 18 luni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deschide-o si vezi ce fluiera. Poate e doar un rulment sau simeringul sau vreun o-ring. Il inlocuiesti si te costa cativa lei.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now